Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Läst att det är en duglig TV, men svärtan är inget o rama in direkt.

Finns det än bättre lämpad tv för samma pris ?
Vill gärna ha bra HDR stöd, alltså även Vision. Samt Dolby Atmos stöd.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Igår så hade dom ju listat dagarna, men det verkar vara borta.

Chattade med deras support. De svarade att de inte har något sätt att sortera ut nya erbjudanden. Får väl förlita sig på att någon på SweC linkar dom ifall det är bra saker

Permalänk
Medlem

@Epsilon: Galaxy buds har väl bättre ljud, mikrofonen behöver dom dock jobba med till nästa version.

Permalänk

Erbjudandet på ASUS TUF GAMING X570-PLUS som finns på inet för sweclockers nu är en ganska bra deal va? 2490 kr sänkt till 1599 kr?

Permalänk
Medlem

Rätt nice erbjudande på Swec Inet pre-bf.
Tyvärr var där inget för mig

Hade det varit ett 2070 SUPER nedsatt med 2000:- hade jag köpt det
Hade det varit en annan skärm man är ute efter hade man köpt det
Hade det varit grymt erbjudande på 1tb NVME Samsung så

G pro bra pris, har redan 2 dock

Unlucky.

Permalänk
Inaktiv

Då är det bara att ta fram popcornen och en pilsner och vänta in det vanliga jag-fick-det-här-mejlet-alldeles-för-sent-och-hade-därför-ingen möjlighet-att-köpa-allt-jag-ville-grinandet här i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Kollade på denna till sonen som första gamingdator (Fortnite o likn):

dator

8000kr är typ maxbudget. Är den prisvärd eller finns det bättre alternativ? Hoppas lite på Inet som haft bra datorer tidigare BF i denna prisklass.

Tacksam för råd!

Skickades från m.sweclockers.com

Lenovodatorn på mediamarkt tycker jag är väldigt prisvärd för 8990. Dubbla mängden RAM & disk, dessutom RTX 2060.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Mm GPW är ett riktigt bra pris faktiskt. 2080S är också bra men SSDn är jag ganska oimponerad av, fanns billigare 1 TB förra årets BF tom.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/281309-Microsoft-Gamepad...

Fråga: Min dator saknar blåtand. Är det bluetooth på den här Wireless adapter eller den kör något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha blåtand till för den där? Troligtvis kör den 2,4 Ghz som allt annat däremot. De äldre versionerna har kört 2,4 Ghz enligt en snabb googling som landade mig hos inet så tvek att nyare har sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

https://www.webhallen.com/se/product/281309-Microsoft-Gamepad...

Fråga: Min dator saknar blåtand. Är det bluetooth på den här Wireless adapter eller den kör något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Använder du den medföljande dongeln med den där så kan du köra utan BT. Utan den wireless adaptern så måste du ha BT på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thekrull:

@Icte: Frågan är hur man går till väga för att lägga en beställning på Elgiganten.dk? Det finns inga C9 i lager förrän i december och det går inte att beställa hem till Sverige utan endast till en adress i Danmark.

Jag tänkte bara meddela att Elgigantens varuhus fått in en del pallar med C9. såg dom igår när jag var på Megastore i Luleå så då borde alla butiker tagit hem dom för att köra BF erbjudande på dom..

Själv kunde jag inte hålla mig så jag köpte en 65" för 2 veckor sedan för 23990kr

kommer kanske smyga sig ner till 21990 som max tror jag och att de flesta kör på b9 istället för under 20

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Finns det än bättre lämpad tv för samma pris ?
Vill gärna ha bra HDR stöd, alltså även Vision. Samt Dolby Atmos stöd.

Jag har kikat efter samma (förutom Atmos), bra HDR kostar tyvärr.
Kolla XG95 istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Sjukt bra pris på Redmi note 8 pro på Inet genom deras SweClockers erbjudande... Synd att man är seg att kolla mailen ibland bara. Jag som tom har tittat på mobilen vid flera tillfällen åt sambon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Vad ska du ha blåtand till för den där? Troligtvis kör den 2,4 Ghz som allt annat däremot. De äldre versionerna har kört 2,4 Ghz enligt en snabb googling som landade mig hos inet så tvek att nyare har sämre.

För jag vill ha den till datorn och Nvidia shield utan are köpa olika adaptrar och hålla på. Så jag kan köra denna till datorn via adaptern och Nvidia shield via bt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte Redmi Note 8 Pro i panik när jag såg att antalet i lager minskade så snabbt ,
hann inte riktigt kolla vad det var för telefon, ser ut som ett bra köp när man läser runt lite som tur är.

Permalänk
Expertgissare

Beställde i lite smått panik Samsung SSD'n Inet hade för oss sweclockare, vi minns ju alla hur fort det gick förra året
Dock såg jag sedan att det var QLC och att den bara hade 360 TBW, kanske inte så prisvärt jämfört med tex Kingston A2000 m2 som klarar 600 TBW och är betydligt snabbare.

Vad tror ni om Samsung SSD'n?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Tog mig cirka 2 minuter att hitta att dosan har bluetooth och 2,4 Ghz.

@Edvin-89: Tycker inte det är något nämntvärt erbjudande. 1000 spänn för en 1 TB satadisk tycker jag man sett regelbundet länge nu. Hade det varit en Samsung NVME för det priset däremot. Förra året gick det fort för att då var det en bättre deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LDRLR:

Köpte Redmi Note 8 Pro i panik när jag såg att antalet i lager minskade så snabbt ,
hann inte riktigt kolla vad det var för telefon, ser ut som ett bra köp när man läser runt lite som tur är.

Gjorde samma sak, verkar som ett klipp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Gah! Är sugen på Inets erbjudande för:
ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC

Min åsikt generellt sett är att STRIX i kombination med OC ofta är en överprisad produkt. Det är inte många procent extra prestanda man får och betalar ett kraftigt pris för det. STRIX Advanced är normalt sett mer prisvärt.

I den perfekta världen hade jag hellre sett STRIX Advanced nedsatt då 7999 kr är ett bra pris för 2080 Super, så är det inte så lågt man borde kunna hitta under Black Friday.

Vänta eller inte vänta... Beställa och eventuellt returnera? Dilemmat man ställs inför

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Då är det bara att ta fram popcornen och en pilsner och vänta in det vanliga jag-fick-det-här-mejlet-alldeles-för-sent-och-hade-därför-ingen möjlighet-att-köpa-allt-jag-ville-grinandet här i tråden!

Det som grinade var mitt grafikkort när jag köpte en Acer Nitro XV273K 4K skärm. Hade funderat på att skaffa den tidigare men det hade inte blivit av. Nu när den var cirka 2500 billigare kunde jag inte motstå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edvin-89:

Beställde i lite smått panik Samsung SSD'n Inet hade för oss sweclockare, vi minns ju alla hur fort det gick förra året
Dock såg jag sedan att det var QLC och att den bara hade 360 TBW, kanske inte så prisvärt jämfört med tex Kingston A2000 m2 som klarar 600 TBW och är betydligt snabbare.

Vad tror ni om Samsung SSD'n?

Skickades från m.sweclockers.com

Bra som sekundär lagringsdisk, men inte perfekt som systemdisk, enligt den konkurrerande webbsidans stora SSD-guide.
Själv köpte jag en att ha som medie- och backupdisk i laptopen. Den blir nog ett bra komplement till systemdisken (en NVMe-enhet på 480 GB).
Det är bara att vänta lite med att öppna den eftersom du har öppet köp. Det lär knappast heller bli något problem att sälja den vidare till samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Då är det bara att ta fram popcornen och en pilsner och vänta in det vanliga jag-fick-det-här-mejlet-alldeles-för-sent-och-hade-därför-ingen möjlighet-att-köpa-allt-jag-ville-grinandet här i tråden!

Jag har inte fått något mejl! Ingen som jag ville köpa dock Weird, får aldrig mejl från Inet <.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Gah! Är sugen på Inets erbjudande för:
ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC

Min åsikt generellt sett är att STRIX i kombination med OC ofta är en överprisad produkt. Det är inte många procent extra prestanda man får och betalar ett kraftigt pris för det. STRIX Advanced är normalt sett mer prisvärt.

I den perfekta världen hade jag hellre sett STRIX Advanced nedsatt då 7999 kr är ett bra pris för 2080 Super, så är det inte så lågt man borde kunna hitta under Black Friday.

Vänta eller inte vänta... Beställa och eventuellt returnera? Dilemmat man ställs inför

Var så nära att köpa Advanced kortet igår från komplett, för 8799:- Tur att man väntade, klippte detta direkt!
Bara 19 kvar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Beställde i lite smått panik Samsung SSD'n Inet hade för oss sweclockare, vi minns ju alla hur fort det gick förra året
Dock såg jag sedan att det var QLC och att den bara hade 360 TBW, kanske inte så prisvärt jämfört med tex Kingston A2000 m2 som klarar 600 TBW och är betydligt snabbare.

Vad tror ni om Samsung SSD'n?

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde också en, 2 TB SSD för spel känns som en bra grund.

Mycket baserat på nedan, givetvis finns det annat mindre bra, så som överföring av stora (30gb) filer jämfört med Evo, men för allt annat ändamål är det en grym ssd för priset. Skrev upp mig på Revolut annonsen här på Swec och fick 100kr som jag putta in i ssdn, blev 899 Tot

"That’s why this Samsung 860 QVO is, to all intents and purposes, identical to the 860 EVO besides its use of Samsung 4-bit MLC V-NAND. It uses the same MJX controller, the same 1GB LPDDR4 DRAM cache, and the same smart TurboWrite SLC cache technology.

What that also means is that the overall performance of the Samsung 860 QVO 1TB drive is incredibly close to the 860 EVO. In terms of the sequential read/write performance the ATTO pace of the QVO actually outstrips its TLC-based sibling. It also manages to post higher write performance in the incompressible AS SSD benchmarks, though does display slower read speeds than the EVO. It’s also a little off the pace when it comes to the 4k random read/write performance too, but not by enough that those results alone would put you off using it as the boot drive for your next gaming rig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Var så nära att köpa Advanced kortet igår från komplett, för 8799:- Tur att man väntade, klippte detta direkt!
Bara 19 kvar...

Jag var svag... det gick inte att motstå en sådan frestelse på en tisdagskväll som denna.

Smart av dig att vänta, det blev en win-win för dig

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Rätt nice erbjudande på Swec Inet pre-bf.
Tyvärr var där inget för mig

Hade det varit ett 2070 SUPER nedsatt med 2000:- hade jag köpt det
Hade det varit en annan skärm man är ute efter hade man köpt det
Hade det varit grymt erbjudande på 1tb NVME Samsung så

G pro bra pris, har redan 2 dock

Unlucky.

2 GPW, blev nyfiken nu haha?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon36896: Ha! Jag fick mailet men som tur var så hann båda skrämarna ta slut innan jag kom hem och började fundera på att beställa. Nu slapp man den beslutsångesten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Baxtex: Tog mig cirka 2 minuter att hitta att dosan har bluetooth och 2,4 Ghz.

Alright, tack, gäller det kontrollen också? Har fattat det som att det finns både med och utan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Alright, tack, gäller det kontrollen också? Har fattat det som att det finns både med och utan?

Skickades från m.sweclockers.com

Kontrollen stöjder både 2.4 ghz och bluetooth. Så man måste inte ha just en sån microsoft adapter, man kan köpa en vanlig bluetooth adapter också. Dock rekommenderar jag microsofts egna som var med i det paketet då den lär fungera bättre och ha mindre input lagg (Sådan lär fallet vara då den är 2,4 ghz signal och inte bluetooth, iallafall i min upplevelse).