Digital kalender på väggen på slimmad display

Permalänk
Medlem

Digital kalender på väggen på slimmad display

Jag har en idé om att jag vill få upp min kalender på en display hemma på väggen hemma. Jag kör idag Google Calender, så det blir väl den kalendern jag vill visa. Displayen bör vara slimmad och kompakt, omkring 8 tum. Gärna touchskärm, så man kan scrolla, titta närmre och även lägga in nya aktiviteter.

Eftersom jag tänker att denna skärmen ska vara igång 24/7 så bör det vara en skärm som klarar det, likaså bör den inte ge ifrån sig för mycket ljus, så att den ex på natten lyser upp hela rummet. Möjligtvis kan jag tänka mig en skärm som blir svart, och att jag med en knapptryckning kan väcka den direkt.

Jag har letat omkring lite, men inte hittat något specifikt för ändamålet. Jag vet inte om en ex. surfplatta är lösningen. Finns det några andra smarta lösningar? Någon som gjort något liknande?

Visa signatur

Driver sajten www.alltomelbil.se.

Permalänk

Också intresserad av detta. Blir intressant att se om någon har tips

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Finns ju en hel del varianter, problemet är nog om du vill ha den slimmad.
Prodvx har en hel del olika alternativ, finns med VESA-fäste, POE och diverse. Dessa är dock inte slimmade.
Man kan ju bygga in dom om man stör sig på tjockleken.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

e-ink kanske vore intressant, iofs dom finns nästan uteslutande i svart-vit.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajled:

Finns ju en hel del varianter, problemet är nog om du vill ha den slimmad.
Prodvx har en hel del olika alternativ, finns med VESA-fäste, POE och diverse. Dessa är dock inte slimmade.
Man kan ju bygga in dom om man stör sig på tjockleken.

Med slimmad menade jag nog inte helt plan, ja kan tänka mig låta den bygga 3-4 cm 1-3 cm.
Det är betong i väggen jag avser att sätta den på, vill ogärna gröpa ur den

Visa signatur

Driver sajten www.alltomelbil.se.

Permalänk
Medlem

En sådanhär : https://www.amazon.com/Screen-Portable-Monitor-Computer-Speak...
och en raspberry pi zero kanske?

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com