NetOnNet - står inte för vad supporten säger i chatten - vem har rätt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Återigen. Tillitsfullmakt, du kan gå tillbaka och läsa min redogörelse. Jag förutsätter faktiskt raka motsatsen. Jag tror fullt ut på kollegan när han säger att de saknar fullmakt att ingå avtal. Det är dock inte deras faktiska fullmakt som är relevant.

Och jag vet inte varför du tror att jag har någon vinning av utfallet i frågan? Jag redogör för gällande rätt för att jag är extremt trött på att läsa all misinformation på forumet. Det är för övrigt inte alls lätt att vrida och vända på juridik. Det är lätt att framställa gällande rätt på fel sätt för okunniga, eftersom det är komplext. Vilket är varför jag sitter här och reder ut massa trams.

När du ändå citerade där jag pratar om avtalslagen 2010. Gå in och läs och läs stycke 2 och 3 här http://www.avtalslagen2010.se/Section/4.2

Kul att du använder samma källa, trots att denna själv uppger att rättspraxis saknas. (Dessutom är sidan hopplöst gjord, och källhänvisningar görs med "applewebdata"-referenser.) Juridisk doktrin som tolkas av enskild jurist - visst, det är intressant på ett teoretiskt plan, men du kan inte på allvar luta dig mot det som om det vore lagtext, prejudikat eller praxis i sig. Den hänvisar dessutom i samma text till domar så väl som juridiska skrifter av enskilda jurister - dessa kan givetvis inte heller likställas med varandra.

Och jo, juridik är komplext och lätt att leka med i teorin. Det är lite därför vi har domstolar och jurister, just för att tolka.
Återkom jättegärna med en prejudicerande dom där någon långt ner i företaget (som inte har en uttalad uppgift att sälja/upprätta avtal) anses ha rätt att träffa avtal med tredje part å företagets räkning, jag läser den gärna! Det finns fler texter kring ämnet, och jag säger inte att du inte har en poäng i att tillitsfullmakt är ett koncept som existerar, men att tillämpa det på precis vem som helst i ett företag? Då får du producera någon prejudicerande dom som styrker det.

Se NJA 2001 s 191, NJA 2014 s 684, eller NJA 2013 s 659 exempelvis. Det är inte riktigt kundtjänstmedarbetare de domar som hänvisas rör, när det kommer till tillitsfullmakt. Vem som helst har inte rätt att träffa avtal å sin arbetsgivares vägnar, och jag ser ingen juridisk grund för att kundtjänstmedarbetare är säljare, och juridiskt skall likställas med en sådan. Då kommer vi dessutom in på ställningsfullmakt snarare än tillitsfullmakt.

Återkom som sagt gärna med den där HD-domen du tidigare refererar till men inte har någon källa på! (Och du har mage att klaga på mina juridiska underlag...) När jag googlar "bilförsäljning tillitsfullmakt" dyker det upp tre resultat, varav två är NJA 2013 s 659 och det tredje är gällande ställningsfullmakt - som inte har med det du nämner att göra.

Hävdar för övrigt inte att du specifikt har någon vinning i frågan, det vet jag inte var du får ifrån. ("Enskild" =/= du.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såhär ser jag det enkelt förklarat:
Max frågar tydligt vad som gäller.
Max får fel information från företaget
Max får nu spendera sin egna tid på att lösa problemet när det egentligen är NoN som ska lösa problemet som de själva skapat.

Pinsamt dåligt att de hellre tar tillbaka både skärm och grafikkort som är öppnat och använt istället för att gå ner 1000 kr i pris och rätta till sitt egna misstag.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CW123:

Jag har en fråga ang avtal i denna bemärkelse. Då jag inte vet om man använder bank ID eller annan verifikation på NoNs chatt funktion så blir frågan hypotetisk. Om man inte har bekräftat sin identitet innan chatt tillfället kan det fortfarande ses som ett avtal då den ena parten inte är 100% verifierad av den andra parten?
Det är där mitt problem (fel ord kanske, mer fråga) med detta "avtal" ligger.

Är såklart en tolkningsfråga som får olika utslag beroende på avtalet i fråga och omständigheterna runt omkring. Men i det här fallet bör det inte ha någon inverkan. Han bekräftar sin egen identitet. Frågan är snarare svårare åt andra hållet. Trådskaparen måste bevisa att chattloggarna han har är legitima och att samtalet faktiskt skett med NoN. NoN har troligtvis inget krav på sig att ge ut uppgifter om deras chatloggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Återigen. Tillitsfullmakt, du kan gå tillbaka och läsa min redogörelse. Jag förutsätter faktiskt raka motsatsen. Jag tror fullt ut på kollegan när han säger att de saknar fullmakt att ingå avtal. Det är dock inte deras faktiska fullmakt som är relevant.

Och jag vet inte varför du tror att jag har någon vinning av utfallet i frågan? Jag redogör för gällande rätt för att jag är extremt trött på att läsa all misinformation på forumet. Det är för övrigt inte alls lätt att vrida och vända på juridik. Det är lätt att framställa gällande rätt på fel sätt för okunniga, eftersom det är komplext. Vilket är varför jag sitter här och reder ut massa trams.

När du ändå citerade där jag pratar om avtalslagen 2010. Gå in och läs och läs stycke 2 och 3 här http://www.avtalslagen2010.se/Section/4.2

Du behöver inte sitta & reda ut en massa trams. Känner du att detta är till en belastning för dig så är det bara att sluta läsa.

Det typiskt arroganta beteendet som antyds i dina svar leder dessvärre till att du förlorar möjligheten att nå ut till många av övriga trådläsare. Bör inte jurister få utbildning i hur man framför sina argument för bästa inverkan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA, snacka ironi. säger först att personer inte ska gissa sönder trådar i första andetaget och i nästa gör man det själv.

Skrivet av Laffe:

Hur vore det om ni inte satt och kill-gissade sönder varenda tråd där någon ber om juridisk rådgivning? Ert personliga tyckande är värt ungefär vad ni kan få för det på tradera grabbar! Spelar ingen roll om ni varit säljare(En grupp mindre konsument- och avtalsrättskunniga tror jag personligen inte finns) eller handlat mycket på nätet själva. Visst kan ni hävda att man ibland får rätt på "goodwill" om ni har den erfarenheten, men det är inte frågan här om NoN ska vara snälla eller inte. Det är avtalets faktiska rättsliga innebörd.

Med det sagt vill jag nu backa lite för att hålla ryggen fri och säga att jag inte minns allt för mycket av kraven för tillitsfullmakt annat än i stora drag. Jag vill dock erinra mig ett HD-avgörande kring bilförsäljning och avtal som ingåtts mellan obehörig i reception och konsument som ledde till en tillitsfullmakt. Har tyvärr inte hittat det vid en snabb skumning av mina avtalsböcker(tillitsfullmakt finns bara i praxis). Förhållandet borde ända vara ganska applicerbart här om inte NoN har stora tydliga disclaimers i sin chat.

Vänd dig till ARN om de fortsätter strula. Jag som många kan tycka att din förfrågning om prisgaranti är ett fånigt sätt att gå tillväga, men du har till synes fått ett tydligt medgivande innan köp här. Så du borde ha rätten på din sida.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The_St1g:

Står klart och tydligt på deras hemsida:
"Vi erbjuder prisgaranti gentemot oss själva, ej mot konkurrenter."

https://i.imgur.com/xzdAWgP.jpg

@mrxh

Det bästa är att läsa på butikens support sida vad som gäller istället för att fråga någon, är lätt det blir missförstånd.

Permalänk
Medlem

Tillbaka från Net on Net!

Möttas av en EXTREMT serviceminded och schysst kundservicetjej där som gjorde att allt kändes extremt mycket bättre.

Hon tog emot allt och förklarade tyligt vad som skulle hända, och tyckte det var extremt konstigt att dom inte gick med på att matcha då dom på ehandelsbiten har mkt högre befogenheter att göra deals än i butikerna.

Mitt eget bemötande var ju inte heller dåligt förrens EFTER jag fått nej två gånger och insåg hur jobbigt detta skulle bli.

Nu är iaf ett 2000 kr billigare grafikkort inköpt, och skärmen köper jag på fredag.

Jag blev tom så nöjd med hennes bemötande att jag köpte en androidmobil för testning i firman jag behöver.

Extremt smidig returupplevelse med andra ord. Bara synd att den behövdes alls.

Så, summa summarum:

Konstigt att inte saker man blir lovad håller
Konstigt att killen i chatten var så extremt snabb på att säga nej
Mindre konstigt att första supportkillen gjorde fel, sånt händer
Mindre konstigt att jag blev sur efter två nej imo, men där tycker många olika tydligen
Extremt go' personal i butik - handlar jag på NetOnNet igen blir det över disk så jag slipper chatsupporten, ehandeln rör jag inte med tång hur mkt det än sparar mig!

Tack för all input!

(tur att jag kan ligga ute med pengarna för det kommer ta ett tag att få tillbaka dom - det hade kunna bli väldigt jobbigt för någon annan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Såhär ser jag det enkelt förklarat:
Max frågar tydligt vad som gäller.
Max får fel information från företaget

Inte så tydlig fråga, eller snarare - två frågor ställs på en gång. Informationen från företaget svarar på andra(?) frågan, och inte så tydligt svar. En prisgaranti nämns, men inga detaljer om vad den innebär.
Typfall där man borde förvissa sig om vilken fråga som besvarades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Inte så tydlig fråga, eller snarare - två frågor ställs på en gång. Informationen från företaget svarar på andra(?) frågan, och inte så tydligt svar. En prisgaranti nämns, men inga detaljer om vad den innebär.
Typfall där man borde förvissa sig om vilken fråga som besvarades.

Jag tolkar hans svar som att han svarar på båda samtidigt! Dom garanterar pris och det är bara screenshot som behövs.

VARFÖR skulle man behöva screenshot om det är deras egna priser? Och den andra killen erkänner ju tom att han pratat med första killen som gjorde fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Kul att du använder samma källa, trots att denna själv uppger att rättspraxis saknas. (Dessutom är sidan hopplöst gjord, och källhänvisningar görs med "applewebdata"-referenser.) Juridisk doktrin som tolkas av enskild jurist - visst, det är intressant på ett teoretiskt plan, men du kan inte på allvar luta dig mot det som om det vore lagtext. Den hänvisar dessutom till domar så väl som juridiska skrifter - dessa kan inte heller likställas med varandra.

Och jo, juridik är komplext och lätt att leka med i teorin. Det är lite därför vi har domstolar och jurister, just för att tolka.
Återkom jättegärna med en prejudicerande dom där någon låååångt ner i företaget anses ha rätt att träffa avtal med tredje part å företagets räkning, jag läser den gärna!

Hej, men nej!

Det här blir barskt och lite otrevligt, men jag vet inte hur jag ska säga det här annat än bara rakt på sak. Du vet inte vad ordet praxis innebär. Du vet inte vad juridisk doktrin betyder. Du vet inte vad som är godtagbara rättskällor inom svensk rätt. Du är överhuvudtaget inte bekant med avtalslagen när du gör ett så befängt uttalande. Citera mig 3 paragrafer i följd i avtalslagen och försök förklara vad som står där i modern svenska. Det finns inte en enda verksam jurist idag som inte förlitar sig på doktrin för att förstå sig på avtalslagen. Tror det är få rättsområden där fler HD-utlåtanden hänvisar till doktrinen. Skulle väl vara skadeståndsrätten kanske.

Vet du för övrigt vilka som ingår flest avtal med tredje man á företags räkning varje dag i Sverige och bara händelsevis också befinner sig läääängst ner i företagshierarkin. Kassörer...

Jag förstår att du har starka åsikter i frågan. Men det här är inte något där du hävda rätt genom godtyckligt kännande.

Permalänk
Medlem

@Pettson88: ingen goodwill från dom alls. att jag hade öppet köp visste jag redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Hej, men nej!

Det här blir barskt och lite otrevligt, men jag vet inte hur jag ska säga det här annat än bara rakt på sak. Du vet inte vad ordet praxis innebär. Du vet inte vad juridisk doktrin betyder. Du vet inte vad som är godtagbara rättskällor inom svensk rätt. Du är överhuvudtaget inte bekant med avtalslagen när du gör ett så befängt uttalande. Citera mig 3 paragrafer i följd i avtalslagen och försök förklara vad som står där i modern svenska. Det finns inte en enda verksam jurist idag som inte förlitar sig på doktrin för att förstå sig på avtalslagen. Tror det är få rättsområden där fler HD-utlåtanden hänvisar till doktrinen. Skulle väl vara skadeståndsrätten kanske.

Vet du för övrigt vilka som ingår flest avtal med tredje man á företags räkning varje dag i Sverige och bara händelsevis också befinner sig läääängst ner i företagshierarkin. Kassörer...

Jag förstår att du har starka åsikter i frågan. Men det här är inte något där du hävda rätt genom godtyckligt kännande.

Jag tänker inte ens bemöda det där med ett längre svar än så här. Lycka till med din juridiska karriär, det känns som du kan behöva det. När du inte ens lyckas inse att du personligen inte avses med "enskild" tror jag det är mycket utmaningar kvar för dig, men jag hoppas det går bra!

@mrxh: Det har du helt rätt i, oavsett är det bra för båda parter att det löste sig! En rättslig process är i regel rätt dryg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@mrxh: Förstår fortfarande inte hur det kan ta 4-5 timmar. Max 2 timmar att packa ner, returnera och fixa nya grejer om det ligger inom 2 mil iaf.

Gick på 15 minuter att plocka ihop, 90 minuter att lämna tillbaka. Får se vad resten tar

Permalänk
Medlem

@mrxh: Damn, hur kan det ta sån tid att lämna tillbaka? Kör dit, visa kvitto, säg jag vill returnera. Dom kollar så sakerna verkar hela.
För mig så hade det nog tagit under 90 min för hela proceduren men mitt NoN är dom otroligt snabba hos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@mrxh: Damn, hur kan det ta sån tid att lämna tillbaka? Kör dit, visa kvitto, säg jag vill returnera. Dom kollar så sakerna verkar hela.
För mig så hade det nog tagit under 90 min för hela proceduren men mitt NoN är dom otroligt snabba hos.

bil dit och hem, haha, hur kan detta vara i sån fokus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Inte så tydlig fråga, eller snarare - två frågor ställs på en gång. Informationen från företaget svarar på andra(?) frågan, och inte så tydligt svar. En prisgaranti nämns, men inga detaljer om vad den innebär.
Typfall där man borde förvissa sig om vilken fråga som besvarades.

(10:52:55) max: Tjenare! Jag är sugen på att köpa ett 2080 ti MSI TRIO X, och en skärm Asus PG279Q. Dock är det ju black friday snart och cyber monday!
1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då?
2.om NI säker priset under blackfriday/cybermonday på något man köper idag, får man tillbaka mellanskillnaden då?

(10:53:27) E*** R****: Ja, ni har prisgaranti under eran öppet köps tid, just nu har ni öppet köp tills 7e januari om ni gör köpet.

(10:53:43) max: herre gud, fantastiskt!
(10:53:56) max: vad behöver jag för att bevia priset?

(10:53:57) E*** R****: Finns det något annat jag kan hjälpa dig med idag?

(10:54:00) max: screenshot?

(10:54:15) E*** R****: Ja, det är bra om ni tar en screenshot så vi får underlaget.

(10:54:32) max: sjukt grymt, kul!

(10:54:47) E*** R****: Sen ska kontakten ske under tiden ni ser priset och då kan ni kontakta oss här på chatten, telefon eller mail så hjälper vi er med en återbetalning av mellanskillnaden.

senare:

(01:08:33) P***** C******: Pratade med min kollega du chattade med precis och han missuppfattade detta, så får beklaga men vi prismatchar dessvärre inte emot andra konkurrenter eller företag utan enbart emot oss själva

Att börja jiddra om fråga 1 eller 2 här är irrelevant, tom kundtjänsten säger ju att dom gjort fel men det spelar ingen roll för avtalet trumfar det som lovats.

Permalänk
Medlem

@mrxh: Mest nyfiken. Fast minst 30 min bil så bor du ju ändå ett par mil ifrån närmaste butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

HAHAHAHA, snacka ironi. säger först att personer inte ska gissa sönder trådar i första andetaget och i nästa gör man det själv.

Jag tror jag förstår vart missförståndet uppstår här. Du uppfattar det som att jag gissar kring huruvida tillitsfullmakt existerar när jag säger att jag är osäker kring rättsfallet jag nämner? Fattar jag rätt då? Kan förtydliga, tillitsfullmakt kommer inte från ETT rättsfall, utan massor av rättsfall. Fallet jag pratar om är dock det jag minns som bäst överensstämmer med omständigheterna i tråden. När du gör analogiska tillämpningar av rättsregler vill du lägga dig så nära som möjligt. Jag kan inte redogöra fullt ut för alla rekvesit och och omständigheter som avgör när en tillitsfullmakt utan att göra en djupdykning i ämnet, eftersom det är en rättsregel som framkommit i praxis. Det var för länge sedan jag läste avtalsrätten för att jag skulle minnas allt som hör till saken. Men jag kan göra en hänvisning till ett fall som jag tror bäst analogiserar sig avtalsförhållandena här. Tyvärr kan jag inte hitta NJA-numret just nu.

Är det tydligare nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Jag tror jag förstår vart missförståndet uppstår här. Du uppfattar det som att jag gissar kring huruvida tillitsfullmakt existerar när jag säger att jag är osäker kring rättsfallet jag nämner? Fattar jag rätt då? Kan förtydliga, tillitsfullmakt kommer inte från ETT rättsfall, utan massor av rättsfall. Fallet jag pratar om är dock det jag minns som bäst överensstämmer med omständigheterna i tråden. När du gör analogiska tillämpningar av rättsregler vill du lägga dig så nära som möjligt. Jag kan inte redogöra fullt ut för alla rekvesit och och omständigheter som avgör när en tillitsfullmakt utan att göra en djupdykning i ämnet, eftersom det är en rättsregel som framkommit i praxis. Det var för länge sedan jag läste avtalsrätten för att jag skulle minnas allt som hör till saken. Men jag kan göra en hänvisning till ett fall som jag tror bäst analogiserar sig avtalsförhållandena här. Tyvärr kan jag inte hitta NJA-numret just nu.

Är det tydligare nu?

så länge som du använder ordet tror, är det en gissning.
med andra ord gör du samma sak som du säger att andra inte ska göra.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

så länge som du använder ordet tror, är det en gissning.
med andra ord gör du samma sak som du säger att andra inte ska göra.

Han menar snarare att solen går upp varje dag men kommer inte ihåg om det var molnigt den dagen han hänvisar till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

så länge som du använder ordet tror, är det en gissning.
med andra ord gör du samma sak som du säger att andra inte ska göra.

Vart använde jag ordet tror? Jag menar, det du säger är fel i sak, men jag underhåller tanken ändå. Det enda jag uppgav mig tro, vad jag kan se, är att säljare är en okunnig yrkesgrupp när det kommer till avtalsrätt samt, i förtydligandet, vilket av flera möjliga avgöranden som bäst analogiserar sig till frågan. Om det är den senare förekomsten av tror så känner jag mig ganska trygg i att ha "gissat" vilken av flera källor till samma påstående har mest betydelse. Lite som att gissa mellan vilken av mina stortår som är "mest" stortå.

Permalänk
Medlem

Alltid samma sak så fort det skall snackas juridik på nätet. Plötsligt är alla jurister och ingen tycker som den andre

Jag hade helt sonika prismatchat Max bud i det här ärendet. Jag är också tämligen säker på att så hade skett om han hade fått möjlighet att prata med huvudet istället för röven. Men stora bolag har många kunder och att avvika från köpvillkor för att kundtjänstmedarbetare lovat mer än vad bolaget vill hålla, visst, jag kan se problematiken. Nästa måndag står halva Hisingen utanför NoN Backaplan för att jiddra.

Fortfarande en total förlustaffär för Netonnet. Dålig publicitet för 1000 kr, det är väl vad de lägger på AdWords för 1 minut under Black Week. Hade detta hänt på ett mindre företag hade man sannolikt prismatchat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrxh:

Tillbaka från Net on Net!

Möttas av en EXTREMT serviceminded och schysst kundservicetjej där som gjorde att allt kändes extremt mycket bättre.

Hon tog emot allt och förklarade tyligt vad som skulle hända, och tyckte det var extremt konstigt att dom inte gick med på att matcha då dom på ehandelsbiten har mkt högre befogenheter att göra deals än i butikerna.

Mitt eget bemötande var ju inte heller dåligt förrens EFTER jag fått nej två gånger och insåg hur jobbigt detta skulle bli.

Nu är iaf ett 2000 kr billigare grafikkort inköpt, och skärmen köper jag på fredag.

Jag blev tom så nöjd med hennes bemötande att jag köpte en androidmobil för testning i firman jag behöver.

Extremt smidig returupplevelse med andra ord. Bara synd att den behövdes alls.

Så, summa summarum:

Konstigt att inte saker man blir lovad håller
Konstigt att killen i chatten var så extremt snabb på att säga nej
Mindre konstigt att första supportkillen gjorde fel, sånt händer
Mindre konstigt att jag blev sur efter två nej imo, men där tycker många olika tydligen
Extremt go' personal i butik - handlar jag på NetOnNet igen blir det över disk så jag slipper chatsupporten, ehandeln rör jag inte med tång hur mkt det än sparar mig!

Tack för all input!

(tur att jag kan ligga ute med pengarna för det kommer ta ett tag att få tillbaka dom - det hade kunna bli väldigt jobbigt för någon annan)

@mrxh

Hade inte behövt blivit jobbigt om du hade gått in på non support sida och läst en rad om vad som gäller.

Har du lärt dig detta nu till nästa gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dybbnan:

Anser du att du hanterade det här på ett bättre sätt än dessa personer som "hävdar sig" när du uttrycker dig på ovan sätt?

Gällande avtalet så gäller köpvillkoren som finns på hemsidan. Kundtjänsten består av människor som faktiskt har rättigheten att få göra fel ibland. Hur skulle det annars funka?

Med det sagt så tycker jag att Netonnet skulle prismatchat och faktiskt löst situationen av ren "good will". Tips för framtiden kan vara dock att försöka ha en trevligare ton då det ökar dina chanser att få en bättre support. Även om du anser att dom gör fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, lite bättre tycker jag att hanterade det. Vad tycker du? Det är lätt att som kund bli frustrerad när man möts av en vägg. Lider man dessutom av katastroftänk så är det något en kundtjänst ska kunna hantera. Även om nu inte verkligheten ser ut så. Som sagt... Deras ansvar oavsett ton mm.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja, lite bättre tycker jag att hanterade det. Vad tycker du? Det är lätt att som kund bli frustrerad när man möts av en vägg. Lider man dessutom av katastroftänk så är det något en kundtjänst ska kunna hantera. Även om nu inte verkligheten ser ut så. Som sagt... Deras ansvar oavsett ton mm.

I texten du citerar är första stycket ett svar gentemot Laffes svar(som jag citerat till i svaret). Nej jag anser inte att kalla personer för "lågintellektuella" är ett bättre uttryck än "barnrumpor".

Som svar gällande att det är lätt som kund att bli frustrerad så har jag full förståelse till det. Jag är också en kund många gånger. Jag vidhåller dock fortfarande att det snarare hjälper än stjälper om man lyckas vara tålmodig och hålla god ton. Kan tillägga att jag baserar det på mina personliga erfarenheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@mrxh

Hade inte behövt blivit jobbigt om du hade gått in på non support sida och läst en rad om vad som gäller.

Har du lärt dig detta nu till nästa gång?

Ja, har helt klart lärt mig att inte lita på vad anställda säger - dom skiter i vad som är avtalat med säljare och försöker dumspara genom att hänvisa till regler! Synd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Vart använde jag ordet tror? Jag menar, det du säger är fel i sak, men jag underhåller tanken ändå. Det enda jag uppgav mig tro, vad jag kan se, är att säljare är en okunnig yrkesgrupp när det kommer till avtalsrätt samt, i förtydligandet, vilket av flera möjliga avgöranden som bäst analogiserar sig till frågan. Om det är den senare förekomsten av tror så känner jag mig ganska trygg i att ha "gissat" vilken av flera källor till samma påstående har mest betydelse. Lite som att gissa mellan vilken av mina stortår som är "mest" stortå.

Lika bra att ge upp diskussionen, de har ju rätt ser du väl?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

NoNs kundtjänst är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen tyvärr, har själv råkat ut för riktiga pajjasar både via deras kundtjänst per telefon och i butik.

Sist så fick jag lov att skriva ett utförligt omdöme om dom på prisjakt, vips då blev jag kontaktad av ur deras "damage control"-avdelning som skulle fixa allt, presentkort som plåster på såren och allt det där. Uselt att det behöver vara på det viset.

Men, frågan - deras kundtjänst har tidigare gjort en utfästelse. Denna skall gälla, om du skulle dra detta via ARN så tror jag att dom skulle backa, då du troligen får rätt i din hävdan hos ARN.

Precis, om TS skulle driva detta vidare till ARN så skulle Netonnet snällt fått hosta upp mellanskillnaden. Hur som helst, uselt skött av Netonnet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag fattar inte allt agg mot TS här.

TS har innan köpet kollat vilka regler som gäller, fått ett visst svar, och sedan när TS vill göra som han och NoN kommit överens om så gör de en pudel och vägrar hålla det de lovat även när han kan bevisa vad de sagt. Skitdåligt. Avtal ska hållas.

Hans bemötande var det inte heller något fel till fram till att han fick ett andra "nej" efter att ha visat hans första chattlogg som överenskommelse.

Nej, i det här fallet så tycker jag faktiskt att NetOnNet borde stå för det de lovat från början. Att en kundtjänstmedarbetare sagt fel är ju banne mig *deras* ansvar som de får ta hand om.

Men dom är ju inte säljare utan bara "kundtjänstmedarbetare"

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Iom. att ärendet är löst (se citat) och stämningen tyvärr blir mer och mer otrevlig väljer jag att låsa tråden i förebyggande syfte.

Skrivet av mrxh:

Tillbaka från Net on Net!

Möttas av en EXTREMT serviceminded och schysst kundservicetjej där som gjorde att allt kändes extremt mycket bättre.

Hon tog emot allt och förklarade tyligt vad som skulle hända, och tyckte det var extremt konstigt att dom inte gick med på att matcha då dom på ehandelsbiten har mkt högre befogenheter att göra deals än i butikerna.

Mitt eget bemötande var ju inte heller dåligt förrens EFTER jag fått nej två gånger och insåg hur jobbigt detta skulle bli.

Nu är iaf ett 2000 kr billigare grafikkort inköpt, och skärmen köper jag på fredag.

Jag blev tom så nöjd med hennes bemötande att jag köpte en androidmobil för testning i firman jag behöver.

Extremt smidig returupplevelse med andra ord. Bara synd att den behövdes alls.

Så, summa summarum:

Konstigt att inte saker man blir lovad håller
Konstigt att killen i chatten var så extremt snabb på att säga nej
Mindre konstigt att första supportkillen gjorde fel, sånt händer
Mindre konstigt att jag blev sur efter två nej imo, men där tycker många olika tydligen
Extremt go' personal i butik - handlar jag på NetOnNet igen blir det över disk så jag slipper chatsupporten, ehandeln rör jag inte med tång hur mkt det än sparar mig!

Tack för all input!

(tur att jag kan ligga ute med pengarna för det kommer ta ett tag att få tillbaka dom - det hade kunna bli väldigt jobbigt för någon annan)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...