NetOnNet - står inte för vad supporten säger i chatten - vem har rätt här?

Permalänk
Medlem

@mrxh: Förstår fortfarande inte hur det kan ta 4-5 timmar. Max 2 timmar att packa ner, returnera och fixa nya grejer om det ligger inom 2 mil iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Nej.
Tror inte det finns en enda butik som prismatchar en vanlig dag mot Black Friday, singelsday och liknande.

Från elgiganten. "Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Lite av ett sidospår men där får man ju fråga sig om "black week" kvalificerar in. Nuvarande upplägg av black friday är ju snarare än veckolång rea än en enstaka dag, iaf i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Lite av ett sidospår men där får man ju fråga sig om "black week" kvalificerar in. Nuvarande upplägg av black friday är ju snarare än veckolång rea än en enstaka dag, iaf i Sverige.

Sant men det är många butiker som har det i sina villkor oavsett, dem matchar inte mot kampanjer, öppningserbjudande osv.
Oavsett kunde TS vara lite trevligare i sin ton, samt NoN kunde kanske fixat detta bättre också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dakkie:

Tråden har lite spårat ur från ursprungsfrågan, numera handlar den om TS kassa bemötande till kundtjänstmedarbetaren, det hjälper alldrig att vara en otrevlig skit.

Vad är det som är fel på hans bemötande?

Han blir ju lite lack mot slutet när han inte får det som NetOnNet faktiskt lovat honom, men det får man ju faktiskt se som befogat.

Nu vet jag inte hur det är med hans situation, men om man t.ex. inte har någon bil eller om man har långt till butiken så är det ju faktiskt en hel del jobb att köra fram och tillbaka grejerna. Särskilt eftersom han i förväg tror sig ha försäkrat sig om att slippa det och inte hade handlat hos dem om han hade fått rätt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Men vad är det första man lär sig i förskolan typ? 1: Stirra inte in i solen. 2: Gyllene regeln, behandla andra som du vill bli behandlad. Man kan tycka olika om något och diskutera en meningskiljaktighet utan att bli otrevlig.

Det är ingen meningsskiljaktighet när dom säger fel och skapar flera timmars merarbete åt mig.

Det är en fråga om -

gäller det supporten säger eller avtalet?

Ska man någonsin kunna lita på en support?

Permalänk
Medlem

Som alla andra påpekar så är sättet du skriver på inte acceptabelt.

Hade jag suttit och fått ta den skiten du gav till supportmedarbetarna så hade jag inte hjälpt dig till någon ersättning om jag inte var tvungen. Hade du däremot behållit en god ton och förklarat ditt problem på ett vettigt och respektabelt sätt så hade jag gjort allt jag kunnat för att hjälpa dig.

Nu vet jag inte vilka befogenheter de som jobbar i supporten har men kan vara så att ditt oerhört dryga beteende gjorde att du inte fick någon ersättning.

Sen att säga att NetOnNet förlorade 22 000 är fel, elektronikbranscherna spelar på oerhört små vinstmarginaler. Om du skulle fått din mellanskillnad kanske det rent utav hade inneburit en förlustaffär för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag fattar inte allt agg mot TS här.

TS har innan köpet kollat vilka regler som gäller, fått ett visst svar, och sedan när TS vill göra som han och NoN kommit överens om så gör de en pudel och vägrar hålla det de lovat även när han kan bevisa vad de sagt. Skitdåligt. Avtal ska hållas.

Hans bemötande var det inte heller något fel till fram till att han fick ett andra "nej" efter att ha visat hans första chattlogg som överenskommelse.

Nej, i det här fallet så tycker jag faktiskt att NetOnNet borde stå för det de lovat från början. Att en kundtjänstmedarbetare sagt fel är ju banne mig *deras* ansvar som de får ta hand om.

Tack för någon som läser och ser skillnaden på att ha normal ton först, och sen bli arg. Jag var långt från otrevlig i början!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeneBent:

Som alla andra påpekar så är sättet du skriver på inte acceptabelt.

Hade jag suttit och fått ta den skiten du gav till supportmedarbetarna så hade jag inte hjälpt dig till någon ersättning om jag inte var tvungen. Hade du däremot behållit en god ton och förklarat ditt problem på ett vettigt och respektabelt sätt så hade jag gjort allt jag kunnat för att hjälpa dig.

Nu vet jag inte vilka befogenheter de som jobbar i supporten har men kan vara så att ditt oerhört dryga beteende gjorde att du inte fick någon ersättning.

Sen att säga att NetOnNet förlorade 22 000 är fel, elektronikbranscherna spelar på oerhört små vinstmarginaler. Om du skulle fått din mellanskillnad kanske det rent utav hade inneburit en förlustaffär för dem.

Jag gjorde ju det tills jag fick två nej?

edit: förklarat ditt problem på ett vettigt och respektabelt sätt alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Nej.

Tror inte det finns en enda butik som prismatchar en vanlig dag mot Black Friday, singelsday och liknande.

Från elgiganten. "Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Fast Black Friday är ändå ingen lokal handelsdag. Såklart att Elgiganten även prismatchar för stora handelsdagar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cenorida:

Fast Black Friday är ändå ingen lokal handelsdag. Såklart att Elgiganten även prismatchar för stora handelsdagar

Nja, men det är ju "liknande".

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad är det som är fel på hans bemötande?

Han blir ju lite lack mot slutet när han inte får det som NetOnNet faktiskt lovat honom, men det får man ju faktiskt se som befogat.

Nu vet jag inte hur det är med hans situation, men om man t.ex. inte har någon bil eller om man har långt till butiken så är det ju faktiskt en hel del jobb att köra fram och tillbaka grejerna. Särskilt eftersom han i förväg tror sig ha försäkrat sig om att slippa det och inte hade handlat hos dem om han hade fått rätt svar.

Dom kan diskutera huruvida han kan få hjälp eller inte utan att han blir otrevlig och hotar med det ena och det andra. Det är ingen VD med månadslön på 90k som sitter och skriver med honom utan en annan människa.

Skrivet av mrxh:

Det är ingen meningsskiljaktighet när dom säger fel och skapar flera timmars merarbete åt mig.

Det är en fråga om -

gäller det supporten säger eller avtalet?

Ska man någonsin kunna lita på en support?

Du anser en sak och dom anser en annan. Ni kan diskutera detta utan att du blir otrevlig och skriver det ena och det andra till denne. Det är en människa som sitter där.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dakkie:

Du anser en sak och dom anser en annan. Ni kan diskutera detta utan att du blir otrevlig och skriver det ena och det andra till denne. Det är en människa som sitter där.

Vad har han hotat med? Det närmaste jag kan se är att han "hotat" med att skriva på forum och att implicera att han skulle vinna i domstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Nja, men det är ju "liknande".

Vill inte påstå det. Känns som de syftar på rabatter som erbjuds i enskilda butiker. Exempelvis om Inet i Umeå skulle ha ett erbjudande som man vill prismatcha mot även om man bor i Göteborg

Det står ju ändå
"Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik.
Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad har han hotat med? Det närmaste jag kan se är att han "hotat" med att skriva på forum och att implicera att han skulle vinna i domstol.

Nej men det är tonen i sig. "Vi tycker olika, får jag inte som JAG vill så ska jag snacka skit om er över hela internet". Oavasett vad tycker jag inte man behöver bli så otrevlig så fort. Det var som att slå på en knapp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vill inte påstå det. Känns som de syftar på rabatter som erbjuds i enskilda butiker. Exempelvis om Inet i Umeå skulle ha ett erbjudande som man vill prismatcha mot även om man bor i Göteborg

Möjligt, jag tolkar hela texten som dom inte matchar dagar som black friday iaf.
Men jag kan ha fel, bara min tolkning.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@mrxh: Förstår fortfarande inte hur det kan ta 4-5 timmar. Max 2 timmar att packa ner, returnera och fixa nya grejer om det ligger inom 2 mil iaf.

Nu har jag ju lagt typ 1 timme bara på den här tråden, haha, men:

30 min+: Packa ner skärm och GPU?
120 min+: Lämna tillbaka + två resor
hitta nytt att köpa och köpa: 30 min
hämta paket: 30 min
installera och packa upp: 30 min

Minst 4 timmar!

Och timme whine på sweclockers i frustration

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dakkie:

Nej men det är tonen i sig. "Vi tycker olika, får jag inte som JAG vill så ska jag snacka skit om er över hela internet". Oavasett vad tycker jag inte man behöver bli så otrevlig så fort. Det var som att slå på en knapp.

Okej, först var det alltså att han skulle ha hotat honom, och sedan blir det att han blir lack för att han inte får det som butiken har lovat?

Vad ska han göra istället, ska han tacka och ta emot bara när han inte får det som han uttryckligen blivit lovad?

TS är ju för fan ingen känslolös robot heller.

Permalänk
Medlem

@LemurenSwe: Tror det?

Jag vänder mig inte till kundtjänst särskilt ofta och då enbart om det är så att det råder någon osäkerhet kring något där jag anser information är otydlig och då brukar jag vara väldigt försiktig just för att undvika missförstånd. Men rent allmänt måste jag nog svara ja och att det borde ligga på företaget att se till att konsumenten får korrekt information. Särskilt då efter att ha kollat runt lite och överlag verkar den vanligaste tolkningen av prisgaranti just handla jämfört konkurrenter vilket man antagligen skulle korrekt kunna argumentera.

Men såvida man faktiskt inte kan hävda att man lidit ekonomisk skada så ser jag inte hur man skall gå vidare. Är väll enbart ifall det är så att han förlorat X kronor på grund av tiden som det tar att skicka tillbaka, få tillbaka pengarna och sedan köpa hos någon annan och om då möjligheten att köpa hos dessa gick förlorad.

Visst, NoN hade kunna ägt kommunikationsmissen direkt samtidigt som TS hade kunnat pusha detta och kanske gått ifrån konversationen med någon form av kompensation som gjorde att dom inte skulle förlorat en kund i detta fallet.

hur som lyckades han iaf inte vända bort mig från NoN då jag faktiskt såg ett par grejjer som det kanske blir köp på ikväll om de finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Möjligt, jag tolkar hela texten som dom inte matchar dagar som black friday iaf.
Men jag kan ha fel, bara min tolkning.

Det står ju trots allt
"Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik.
Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Nej men det är tonen i sig. "Vi tycker olika, får jag inte som JAG vill så ska jag snacka skit om er över hela internet". Oavasett vad tycker jag inte man behöver bli så otrevlig så fort. Det var som att slå på en knapp.

Han otrevliga ton var helt befogat. Sjukt dålig attityd utan netonnet när dom uttryckligen lovat att prismatcha i första skedet. Hade med blivit sur över detta då det medför arbete från min sida jag inte hade räknat med. Tack för upplysningen, kommer hålla mig borta från detta företag.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Okej, först var det alltså att han skulle ha hotat honom, och sedan blir det att han blir lack för att han inte får det som butiken har lovat?

Vad ska han göra istället, ska han tacka och ta emot bara när han inte får det som han uttryckligen blivit lovad?

TS är ju för fan ingen känslolös robot heller.

Ja men det är väl ett hot? Sker inte detta så kommer jag göra så här. Ett hot är inte enbart hot om våld. Och oavsett vad jag skrev så menade jag inte givetvis ett personligt hot gentemot kundmedarbetaren utan gentemot netonet.

Nej men han kan snacka vidare med kundmedarbetaren om problemet med en saklig ton, eskalera det till högre arbetare på netonet. Vad som helst eller vad som helst. En kundmedarbetare som emd all säkerhet inte är det översta skiktet i företagsstrukturen är inte där man bäst placerar sin energi, de har sina böcker och regler att jobba efter och har inte mycket befogenheter att tumma på dessa.

Till exempel så tycker du och jag olika här nu men vi är inte otrevliga mot varandra för det och vi hotar inte med konsekvenser om inte den andra ändrar sig eller så. Det GÅR.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Ja men det är väl ett hot? Sker inte detta så kommer jag göra så här. Ett hot är inte enbart hot om våld. Och oavsett vad jag skrev så menade jag inte givetvis ett personligt hot gentemot kundmedarbetaren utan gentemot netonet.

Nej men han kan snacka vidare med kundmedarbetaren om problemet med en saklig ton, eskalera det till högre arbetare på netonet. Vad som helst eller vad som helst. En kundmedarbetare som emd all säkerhet inte är det översta skiktet i företagsstrukturen är inte där man bäst placerar sin energi, de har sina böcker och regler att jobba efter och har inte mycket befogenheter att tumma på dessa.

Till exempel så tycker du och jag olika här nu men vi är inte otrevliga mot varandra för det och vi hotar inte med konsekvenser om inte den andra ändrar sig eller så. Det GÅR.

Jag frågade ju om han inte skulle ta det med sin chef

ALLA inblandade förlorar på hans två första hårda NEJ

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dakkie:

Ja men det är väl ett hot? Sker inte detta så kommer jag göra så här. Ett hot är inte enbart hot om våld. Och oavsett vad jag skrev så menade jag inte givetvis ett personligt hot gentemot kundmedarbetaren utan gentemot netonet.

Nej men han kan snacka vidare med kundmedarbetaren om problemet med en saklig ton, eskalera det till högre arbetare på netonet. Vad som helst. En kundmedarbetare som emd all säkerhet inte är det översta skiktet i företagsstrukturen är inte där man bäst placerar sin energi, de har sina böcker och regler att jobba efter och har inte mycket befogenheter att tumma på dessa.

Han har ju faktiskt sagt "du bör nog ta det med chefen" innan han kommer med sitt konstaterande att han ska ta det på forumen. Men det har ju blivit ignorerat.

Först efter att det inte finns någon annan framkomlig väg framåt för att lösa hans problem har han konstaterat att han tar detta på forum. Det sade han ju först efter att han försökt alla andra rimliga vägar att få sitt problem löst. Men det är ju svårt när NoN bara säger nej till allt.

Läs gärna chatten en gång till innan du postar igen om vad han har sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Men vad är det första man lär sig i förskolan typ? 1: Stirra inte in i solen. 2: Gyllene regeln, behandla andra som du vill bli behandlad. Man kan tycka olika om något och diskutera en meningskiljaktighet utan att bli otrevlig.

De som går i den förskola bör nog byta. För så funkar inte Världen kanske om 1000 år när folk har ett chip som kan stänga av känslor.

Sen blev han inte behandla samma. För de ljög för honom att det funkade bra med pris garanti. Sen kvittar det om personen på företaget inte visste. Vet man inte så säger JAG VET INTE VAD SOM GÄLLER SKA TITTA I AVTALET TILL DIG istället för att hitta på massa saker.

Netonet i sig brukar funka bra att handla från. Handlar det mesta där.
Men det finns några rötägg som inte skulle varit där och klyddat till det. Oftas är det på support som problemet är.

Visa signatur

Har du Windows 8 och 8.1 så klicka på denna länk
http://nooooooooooooooo.com/

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har under min glada uppväxt jobbat på support i flertalet år och att nån blir sur på en för att man behöver följa strikta riktlinjer det lär man sig ta med en klackspark rätt fort.

Jag hade blivit sur i TS sits med, jag kan dock säga att jag inte hade hamnat där för jag läser o förstår köpvilkor. Dock fattar jag inte att NoN inte bara går kund till mötes här, de har utryckligen lovat en sak vid försäljning, ett muntligt avtal med en representant för bolaget torde vara lika mycket värt som deras köpvilkor, och i slutändan kommer de sälja skärmen/gpun som fyndvaror nu vilket borde betyda mindre klirr in i kassan än om de bara ger honom ett presentkort som i slutändan innebär att han kommer spendera mer pengar hos dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har inte heller något gott intryck av netonnet kundtjänst. Slarv från deras sida har lett till förseningsavgifter (som annulerades efter telefonsamtal och massa nedlagd tid mm), utdragna reklamationsprocesser mm.

Kort och gott kostar det i slutändan mer än vad det smakar när varje process mot netonnet tar så mycket tid.

Kanske inte är personerna i kundtjänst felet ligger hos utan att företaget inte ger rätt förutsättningar.

Ts, överväg mindre tendendiösa omröstningsalternativ, jag kan inte stå bakom något av dessa så som de är formulerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Netonnet har alltid gett bra support till mig, bytt när öppet köp gått ut och fick även en prismatch mot annat företag en gång, trevlig attityd går långt. Flera butiker när jag fått gå till support, med en schysst attityd så har de oftare gått lite vid sidan om sina riktlinjer och hjälpt mig ändå. Detta gäller inte bara netonnet utan flera butiker. Men netonnet har varit smidigast. Ser inte grejen med att vara otrevlig mot supporten, tråkigt men regelverket är ju relativt tydligt tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Netonnet har alltid gett bra support till mig, bytt när öppet köp gått ut och fick även en prismatch mot annat företag en gång, trevlig attityd går långt. Flera butiker när jag fått gå till support, med en schysst attityd så har de oftare gått lite vid sidan om sina riktlinjer och hjälpt mig ändå. Detta gäller inte bara netonnet utan flera butiker. Men netonnet har varit smidigast. Ser inte grejen med att vara otrevlig mot supporten, tråkigt men regelverket är ju relativt tydligt tycker jag.

Inte tillräckligt tydligt för att supporten ska kunna svara rätt på hur regelverket ser ut, tydligen.

Så antingen är regelverket otydligt eller så är supporten dålig. Take your pick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då? 2.om NI säker priset under blackfriday/cybermonday på något man köper idag, får man tillbaka mellanskillnaden då?
(10:53:27) E*** R****: Ja, ni har prisgaranti under eran öppet köps tid, just nu har ni öppet köp tills 7e januari om ni gör köpet. (10:53:43) max: herre gud, fantastiskt!

Jag tycker faktiskt inte att kundtjänst ljuger här, de är bara otydliga. Du ställer 2 frågor. En som handlar om konkurrenter och en som handlar om prismatch mot sig själva. Kundtjänst svarar med att du har prisgaranti.

1. Det är klantigt av kundtjänst att inte svara på frågorna separat, vilket de borde gjort för att undvika missförstånd.
2. Prisgaranti är inget universellt begrepp utan alla butiker har olika regler. Du blev informerad om att de har prisgaranti, men inte om hur deras prisgaranti fungerar.
3. Du väljer sedan att tolka "Vi har prisgaranti" på det sättet som du vill att det ska fungera, men du kollar aldrig upp det eller frågar om det. Som före detta butiksarbetare faller du under gruppen "Kunder man måste hålla i handen för de orkar inte tänka själva", detta är typ 80% av alla kunder.
4. Skärp dig, du pratar med en människa på andra sidan. Vad händer ifall du gör ett misstag i skolan eller på jobbet? Misstag händer, ibland blir det fel. Därför man måste se till att tänka för sig själv istället för att lägga det ansvaret på andra människor.