NetOnNet - står inte för vad supporten säger i chatten - vem har rätt här?

Permalänk
Medlem

@LemurenSwe: Googlar man NoN prisgaranti så får man det snabbt och lätt i klartext exakt vad som gäller. Sedan så kan man ju tycka att Kundtjänst skulle påpekat detta just för att undvika missförstånd så där get jag miss till NoN men dom utlovar dock samtidigt inte att det skulle gälla prismatchning. Dock så kollar man upp prisgaranti så syftar ju många ställen specifikt till prismatchning med detta så det ökar chansen att få rätt.

Samtidigt så har han ju redan en rätt så generös möjlighet att lämna tillbaka varorna.

Ser det mest som att NoN kunde varit tydligare men sedan kommer OT och sköt sig själv i foten genom att vara otrevlig och sumpar chansen att fiska till sig lite goodwill kompensering.

Permalänk
Medlem

TS har fel. NoN har rätt.
Sluta bete dig som en barnrumpa och gå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av psilobe:

@LemurenSwe: Googlar man NoN prisgaranti så får man det snabbt och lätt i klartext exakt vad som gäller. Sedan så kan man ju tycka att Kundtjänst skulle påpekat detta just för att undvika missförstånd så där get jag miss till NoN men dom utlovar dock samtidigt inte att det skulle gälla prismatchning. Dock så kollar man upp prisgaranti så syftar ju många ställen specifikt till prismatchning med detta så det ökar chansen att få rätt.

Samtidigt så har han ju redan en rätt så generös möjlighet att lämna tillbaka varorna.

Ser det mest som att NoN kunde varit tydligare men sedan kommer OT och sköt sig själv i foten genom att vara otrevlig och sumpar chansen att fiska till sig lite goodwill kompensering.

Sjävklart, men är du verkligen av uppfattningen att du som konsument skall behöva dubbelkolla den information som kundtjänsten meddelat dig? Har du som konsument inte fog att förvänta dig att denna skall vara korrekt?

Permalänk
Medlem

"bara att lämna tillbaka"

Med barn, eget bolag och VÄLDIGT lite tid över i vardagen kan jag lova att det inte är så lätt för mig att lösa detta.

Tillkommer gör också att montera ner grafikkort och skärm i lådor och se till att allt är med, köra iväg med det. stå och diskutera i nån jobbig lokal och vänta på min tur.

sen köpa igen någon annan stans, åka och hämta, packa upp, kolla så skärmen inte har några pixelfel, koppla in grafikkort och pilla till i chassit.

Vad tar det? 4-5 timmar total tid?

Är det konstigt att man blir lack?

Jag läste villkoren men ville fråga ändå, jag tyckte det var otydligt där jag läste.

Dom har iaf aldrig kvar mig som kund.

Trevlig är jag när folk inte blåser mig och orsakar 5 timmars extrajobb i onödan.

Permalänk
Medlem

Generellt sätt så tycker jag att TS har en poäng i att en tankevurpa / miss av NoN:s personal borde kunna ligga till grund för en matchning på ren goodwill.

DÄREMOT som gammal säljare är jag helt med på NoN:s sida, det är en oerhört otrevlig ton mot supportpersonalen och då skulle jag själv inte bjuda på en spänn (då TS trots allt har accepterat villkoren och borde ha gjort egna efterforskningar).

Ett trevligt bemötande hade med stor sannorlikhet gett dig ett annat resultat. Det är trots allt folk du skriver med även i supportchattar, en otrevlig ton kommer snabbt resultera i att personen på andra sidan direkt tappar all lust att tänja på regler för att hjälpa dig.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz GPU: GTX 1080 Moderkort: ASUS Z170-E RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz Chassi: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Kylare: Corsair h100i

Permalänk
Medlem

@ducedo: Ganska underhållande hur folk beter sig som rövhattar och märker ord för att någon missat en tangent i köpesvillkor.

Om TS hade varit lite smidigare och kanske kontaktat sin lokala butik direkt och pratat med dom hade det nog gått bra. Det förutsätter ju dock att TS kan bete sig som en människa och inte som en rövhatt.

Har köpt lite fyndvaror som varit mer slitna än vad man kan acceptera och har fått helt nya varor från hyllan direkt då utan problem så mina erfarenheter med NoN är bara bra, enda negativa var att jag behövde åka in med varor till butiken fysiskt en gång för att jag på något vis fått dubbla kundprofiler och kvittot hade sparats felaktigt och kunde inte flyttas över.

@mrxh: Du verkar ha en relativt kort stubin, 4-5 timmar för att packa ner en skärm och en GPU? Har du 10 mil till närmaste NoN eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p4ntburk:

Generellt sätt så tycker jag att TS har en poäng i att en tankevurpa / miss av NoN:s personal borde kunna ligga till grund för en matchning på ren goodwill.

DÄREMOT som gammal säljare är jag helt med på NoN:s sida, det är en oerhört otrevlig ton mot supportpersonalen och då skulle jag själv inte bjuda på en spänn (då TS trots allt har accepterat villkoren och borde ha gjort egna efterforskningar).

Ett trevligt bemötande hade med stor sannorlikhet gett dig ett annat resultat. Det är trots allt folk du skriver med även i supportchattar, en otrevlig ton kommer snabbt resultera i att personen på andra sidan direkt tappar all lust att tänja på regler för att hjälpa dig.

Du missade det trevliga bemötandet i början och när jag frågade från första början?

Permalänk
Medlem

Pinsamt beteende TS. Pinsamt!

Att du ens startar tråden tyder ju dock på att du inte ens skäms.

Permalänk
Medlem

Fan vad gutt att de har prisgaranti gentemot sig själva! Varför vänta tills BF för att kanske kanske spara någon hundring på mobo, skärm och CPU?

Åker dit imorgon!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Pinsamt beteende TS. Pinsamt!

Att du ens startar tråden tyder ju dock på att du inte ens skäms.

Kan du quotea vad du tycker är pinsamt? Spännande! Kostar mig 5 timmar, jag får inte bli arg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@ducedo: Ganska underhållande hur folk beter sig som rövhattar och märker ord för att någon missat en tangent i köpesvillkor.

Syftar du på mig så märker jag inte ord.

Jag frågar genuint vilket avtal man som kund godkänner och vad det avtalet säger eftersom supporten hänvisar till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@mrxh: Du verkar ha en relativt kort stubin, 4-5 timmar för att packa ner en skärm och en GPU? Har du 10 mil till närmaste NoN eller?

inte 10 mil, men man ska ju komma iväg. Sen ska jag ju ha nya grejer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Kan du quotea vad du tycker är pinsamt? Spännande! Kostar mig 5 timmar, jag får inte bli arg?

Du kan bli arg men snälla det är en människa som råkade säga fel. Tror du att en stackare på kundtjänst kan skita i företagets lagar för att ge dig pengar?

Det var ett missförstånd. Sånt händer. Att han ens faktiskt erbjuder en lösning som gör att de förlorar 22.000 istället för att ljuga att det inte går är stort plus

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

"bara att lämna tillbaka"

Med barn, eget bolag och VÄLDIGT lite tid över i vardagen kan jag lova att det inte är så lätt för mig att lösa detta.

Tillkommer gör också att montera ner grafikkort och skärm i lådor och se till att allt är med, köra iväg med det. stå och diskutera i nån jobbig lokal och vänta på min tur.

sen köpa igen någon annan stans, åka och hämta, packa upp, kolla så skärmen inte har några pixelfel, koppla in grafikkort och pilla till i chassit.

Vad tar det? 4-5 timmar total tid?

Är det konstigt att man blir lack?

Jag läste villkoren men ville fråga ändå, jag tyckte det var otydligt där jag läste.

Dom har iaf aldrig kvar mig som kund.

Trevlig är jag när folk inte blåser mig och orsakar 5 timmars extrajobb i onödan.

Jag tycker du gör en höna av en fjäder. Du har tydligen tillräckligt med tid för att ha en gamingdator, och spendera den lilla tid du har över från att driva eget och vara en pappa, till att spela spel. Tror inte riktigt på dig när du säger att det inte finns så mycket tid, utan det är nog så att du helt enkelt ville lägga tiden på att spela, istället för att åka fram och tillbaka till en butik. Det är fair enough, men du kanske ska ta dig en funderare över huruvida du spenderar din tid väl, med tanke på att du verkar vara väldigt stressad, och blir upprörd över faktiska petitesser.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Du kan bli arg men snälla det är en människa som råkade säga fel. Tror du att en stackare på kundtjänst kan skita i företagets lagar för att ge dig pengar?

Det var ett missförstånd. Sånt händer. Att han ens faktiskt erbjuder en lösning som gör att de förlorar 22.000 istället för att ljuga att det inte går är stort plus

Jag ser et mer som att det är ett nationellt företag som lovar en sak, och sen inte håller det.

Men tack för all input hörrni, jag la faktiskt upp frågan för jag var genuint intresserad av hur folk ser på detta -

vad är en support? nån hjälpreda som bara sitter och låssashjälper eller någon man kan lita på, som en traditionell säljare - det han lovar gällar.

Verkar gå mer åt hjälpredahållet i guess. Synd!

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag har varit inne och redigerat bort namn på kundtjänstmedarbetarna från trådstarten. Detta eftersom det inte är relevant att hänga ut de enstaka medarbetarna på ett publikt forum, och den typen av personuppgifter kan även ge oss problem med dataskyddslagar. För att vara på den säkra sidan har vi därför tagit bort dessa uppgifter.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Jag tycker du gör en höna av en fjäder. Du har tydligen tillräckligt med tid för att ha en gamingdator, och spendera den lilla tid du har över från att driva eget och vara en pappa, till att spela spel. Tror inte riktigt på dig när du säger att det inte finns så mycket tid, utan det är nog så att du helt enkelt ville lägga tiden på att spela, istället för att åka fram och tillbaka till en butik. Det är fair enough, men du kanske ska ta dig en funderare över huruvida du spenderar din tid väl, med tanke på att du verkar vara väldigt stressad, och blir upprörd över faktiska petitesser.

Woah. Här går vi åt hårt privat.

Gaming-shame:a trodde jag inte skulle ske på sweclockers!

Det är 2019, get with it, även folk i 30årsåldern använder datorspel som underhållning och avslappningsmetod nu förtiden, även om du tycker det verkar vara en styggelse.

Permalänk
Medlem

Men varför ens handla innan en sån här "högtid", fine att man vill ha grejerna snabbt, men brinner det någonstans?
du får ju faktiskt lämna tillbaka de öppnade, använda grejerna, så lite tillmötesgående är dom oavsett hur mycket du försöker svartmåla dom..

kanske inte är värt att "bråka" om den där tusenlappen kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Hej!

Jag har varit inne och redigerat bort namn på kundtjänstmedarbetarna från trådstarten. Detta eftersom det inte är relevant att hänga ut de enstaka medarbetarna på ett publikt forum, och den typen av personuppgifter kan även ge oss problem med dataskyddslagar. För att vara på den säkra sidan har vi därför tagit bort dessa uppgifter.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderator)

ah sorry, superbra. my bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Woah. Här går vi åt hårt privat.

Gaming-shame:a trodde jag inte skulle ske på sweclockers!

Det är 2019, get with it, även folk i 30årsåldern använder datorspel som underhållning och avslappningsmetod nu förtiden, även om du tycker det verkar vara en styggelse.

Nej nej, absolut inge fel med att spela spel. Bara att jag inte köper att du säger att det inte finns tid.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ditt bemötande var ju inte tipp topp direkt. Trodde du dom skulle ändra sig då ? Ett flertal har påpekat detta och du tycks inte se något fel i ditt bemötande hitills. Glad jag inte jobbar i kundtjänst kan jag säga.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosquito608:

Fick nästan stroke när jag skulle läsa texten.

HAHAHAH jag med.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cloudstone:

Är det något jag har svårt för, så är det bortskämda konsumenter i västvärlden. Att packa ner vad man köpt, och åka till en butik, det är inte så jobbigt. Världen går inte under. Bussarna kommer i tid. Efter nån timme eller två, så har man sin hårdvara och allt är frid och fröjd. Att hålla en trevlig ton mot en annan medmänniska är inte så mycket att be om. Misstag sker, ingen har dött liksom.

Håller med 110%. Arbetade länge inom handels, privatkunder är för ofta totala arslen idag. Beter sig som små bäbisar, hoppar och skriker när de inte får som de vill. Så skönt att slippa.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fattar inte allt agg mot TS här.

TS har innan köpet kollat vilka regler som gäller, fått ett visst svar, och sedan när TS vill göra som han och NoN kommit överens om så gör de en pudel och vägrar hålla det de lovat även när han kan bevisa vad de sagt. Skitdåligt. Avtal ska hållas.

Hans bemötande var det inte heller något fel till fram till att han fick ett andra "nej" efter att ha visat hans första chattlogg som överenskommelse.

Nej, i det här fallet så tycker jag faktiskt att NetOnNet borde stå för det de lovat från början. Att en kundtjänstmedarbetare sagt fel är ju banne mig *deras* ansvar som de får ta hand om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Du kan bli arg men snälla det är en människa som råkade säga fel. Tror du att en stackare på kundtjänst kan skita i företagets lagar för att ge dig pengar?

Det var ett missförstånd. Sånt händer. Att han ens faktiskt erbjuder en lösning som gör att de förlorar 22.000 istället för att ljuga att det inte går är stort plus

Jag tycker TS har en poäng. Om man ändå aldrig kan lita på vad kundtjänst säger så försvinner ju poängen med kundtjänst. Misstag händer självfallet och stackaren på kundtjänst bör inte tilldelas något straff för detta misstag, dock borde konsekvenserna av misstaget hamna på företaget snarare än hos kunden.

Nu känns det snarare som att Netonnet har bilden av att deras medarbetare aldrig gör misstag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd

Sweclockers God Ton ™

Situationen har uppkommit enbart för att NoN anställer inkompetent folk som lovar saker som inte stämmer. Hade du läst igenom villkoren när du väl försökt genomföra köpet så står det annat, och det är även dessa som du godkänner.
"Löfte från support" -> Genomför köp och godkänner ett avtal som säger något annat -> Ej nöjd kund som förväntat sig annat.

Personligen tycker jag att NoN ska "take one for the team", eftersom det är deras representanter som gjort misstag och lovat kunder något som de inte kunnat hålla. Därför är det upp till NoN att utbilda dessa eller anställa nya som kan sköta sitt jobb.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Jobbar själv som teknisk support. Folk ringer och skäller och upprörda, det är inget som jag ska ta illa av, så är det bara folk blir irriterade om de har fått en vis info och det inte gäller.
Vi som jobbar med kan tycka det är jobbigt men det är inget man tar personlig, klara man inte det så kanske personen ska söka ett annat jobb.(Jobba ute i skogen med mulle) Visst det är piss när folk skäller men sånt är livet.

Hade det varit jag så hade jag också blivit förbannad eftersom man blivit lovad en sak sen ändrar de sig (kvittar vad det står i ett avtal som ingen läser). Pengar är pengar och det är inget man vill ge bort gratis.. Det gäller alla..

De är i tråden som spyr ut galla på att han blir förbanna kan switch honom mellan skillnaden om priset går ner. För de personer verkar vilja dela ut skattade pengar.. Suck att vissa personer tar åt sig så.

Visa signatur

Har du Windows 8 och 8.1 så klicka på denna länk
http://nooooooooooooooo.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag fattar inte allt agg mot TS här.

TS har innan köpet kollat vilka regler som gäller, fått ett visst svar, och sedan när TS vill göra som han och NoN kommit överens om så gör de en pudel. Skitdåligt.

Hans bemötande var det inte heller något fel till fram till att han fick ett andra "nej" efter att ha visat hans första chattlogg som överenskommelse.

Nej, i det här fallet så tycker jag faktiskt att NetOnNet borde stå för det de lovat från början. Att en kundtjänstmedarbetare sagt fel är ju banne mig *deras* ansvar som de får ta hand om.

Tråden har lite spårat ur från ursprungsfrågan, numera handlar den om TS kassa bemötande till kundtjänstmedarbetaren, det hjälper alldrig att vara en otrevlig skit.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Stämmer, dock blir man ju vilseledd om en företrädare för butiken säger en sak, köpvillkoren en annan.

Elgiganten gör det bland annat

Nej.

Tror inte det finns en enda butik som prismatchar en vanlig dag mot Black Friday, singelsday och liknande.

Från elgiganten. "Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxis:

Jobbar själv som teknisk support. Folk ringer och skäller och upprörda, det är inget som jag ska ta illa av, så är det bara folk blir irriterade om de har fått en vis info och det inte gäller.
Vi som jobbar med kan tycka det är jobbigt men det är inget man tar personlig, klara man inte det så kanske personen ska söka ett annat jobb.(Jobba ute i skogen med mulle) Visst det är piss när folk skäller men sånt är livet.

Hade det varit jag så hade jag också blivit förbannad eftersom man blivit lovad en sak sen ändrar de sig (kvittar vad det står i ett avtal som ingen läser). Pengar är pengar och det är inget man vill ge bort gratis.. Det gäller alla..

De är i tråden som spyr ut galla på att han blir förbanna kan switch honom mellan skillnaden om priset går ner. För de personer verkar vilja dela ut skattade pengar.. Suck att vissa personer tar åt sig så.

Men vad är det första man lär sig i förskolan typ? 1: Stirra inte in i solen. 2: Gyllene regeln, behandla andra som du vill bli behandlad. Man kan tycka olika om något och diskutera en meningskiljaktighet utan att bli otrevlig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |