NetOnNet - står inte för vad supporten säger i chatten - vem har rätt här?
______
edit:
Åkte och lämnade tillbaka allting.
Extremt smidig retur hos NetOnNets butik, med riktigt trevlig kundservicepersonal.
Synd att dom inte kan vara lite smidiga online också när dom lovat fel.
I chattloggen ser man att efter två hårda direkt nej på mina frågor blir jag väldigt irriterad, kanske gick över styr men jag tycker ändå inte det. Man måste visa att det inte är ok att schabbla bort folks tid och pengar.
Ha en fin dag och tack för input, jag ska sluta lita på chatpersonal och lusläsa avtal istället, man kan ju inte lita på någonting som sägs längre...
______
Ja, vad säger man? Jag kommer iaf ALDRIG mer handla på NetOnNet. Fyfan!
Chat Transcript with max
Chat started on 26 Nov 2019, 01:03 PM (GMT+0)
(01:03:56) *** max joined the chat ***
(01:03:56) max: hej!
(01:04:19) *** P***** C****** joined the chat ***
(01:04:25) P***** C******: Hej Max! Vad kan jag hjälpa till med?
(01:04:45) max: jag köpte en skärm hos er för typ 2 veckor sen - nu är den mkt billigare på webbhallen, ni sa då att ni prismatchade under öppna köpet så jag skulle vilja göra det nu får man pengar eller presentkort tillbaka?
(01:05:17) max: ordernum: XXXXXXX
(01:05:32) max: gäller skärmen där
(01:05:42) P***** C******: Vi prismatchar inte emot andra konkurrenter eller aktörer på marknaden så det kan jag inte göra. Vi har bara prisgaranti emot oss själva under öppet köp om vi själva sänker priset.
(01:06:04) max: öh va
(01:06:11) max: ni sa annorlunda på chatten innan jag köpte
(01:06:21) max: därför köpte jag av er fast ni var 1000 dyrare än elgiganten
(01:06:56) P***** C******: Då har min kollega missuppfattat detta, vi prismatchar inte emot andra företag dessvärre. Det du får göra i så fall är att returnera skärmen till oss om du vill köpa den billigare ifrån ett annat företag.
(01:07:35) max:
(10:52:55) max: Tjenare! Jag är sugen på att köpa ett 2080 ti MSI TRIO X, och en skärm Asus PG279Q. Dock är det ju black friday snart och cyber monday! 1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då? 2.om NI säker priset under blackfriday/cybermonday på något man köper idag, får man tillbaka mellanskillnaden då?
(10:53:27) E*** R****: Ja, ni har prisgaranti under eran öppet köps tid, just nu har ni öppet köp tills 7e januari om ni gör köpet.
(10:53:43) max: herre gud, fantastiskt!
(10:53:56) max: vad behöver jag för att bevia priset?
(10:53:57) E*** R****: Finns det något annat jag kan hjälpa dig med idag?
(10:54:00) max: screenshot?
(10:54:15) E*** R****: Ja, det är bra om ni tar en screenshot så vi får underlaget.
(10:54:32) max: sjukt grymt, kul!
(10:54:47) E*** R****: Sen ska kontakten ske under tiden ni ser priset och då kan ni kontakta oss här på chatten, telefon eller mail så hjälper vi er med en återbetalning av mellanskillnaden.
(10:54:57) max: annan fråga: när det gäller skärmar, om det är döda pixlar eller mycket background bleed eller liknande, får man byta då?
(10:55:32) E*** R****: Ja, det ska inte vara några problem om det är inom öppet köps perioden och inget som ni själva har orsakat så att säga.
(10:56:03) max: hurra! ska köpa allt på netonnet
(10:56:07) max: ha en fin helg hörru
(10:56:57) E*** R****: Tackar för orden och att ni är nöjda! Om det inte fanns något annat jag kan hjälpa dig med får jag önska er en riktigt fin helg! Mvh E***.
(10:56:59) *** Chat Rating request has been sent. ***
(01:07:55) max: Skämtar du? Shit va jobbigt....
(01:08:33) P***** C******: Pratade med min kollega du chattade med precis och han missuppfattade detta, så får beklaga men vi prismatchar dessvärre inte emot andra konkurrenter eller företag utan enbart emot oss själva
(01:08:54) max: Suck!
(01:09:02) max: Kommer kosta mig flera timmar detta.
(01:09:23) max: Kan jag lämna in skärm och grafikkort på shoppen eller måste det skickas in?
(01:09:34) max: Ni kan inte tänka er göra ett undantog då ni faktiskt sa fel?
(01:09:58) max: Jag frågade ju uttryckligen om det fungerade såhär och ni sa ja
(01:10:04) P***** C******: Du kan självklart returnera ditt köp i en av våra butiker om du hellre önskar det. Dessvärre inte, det står även med i våra köpsvillkor att vi inte prismatchar andra dessvärre.
(01:10:14) max: Well eran säljare sa något annat
(01:10:25) max: Vad gäller då, jag skulle säga säljarens löfte
(01:10:29) max: som jag har skriftligt på email
(01:10:54) max: Ni kommer alltså få tillbaka två använda produkter
(01:10:59) max: till ett värde av 22k
(01:11:27) max: istället för att prismatcha ner skärmen ca 1000 nu, och grafikkortet på fredag också
(01:11:32) max: + en missnöjd kund
(01:11:41) max: du borde nog ta det med chefen
(01:11:49) P***** C******: För det första så är vi kundtjänstmedarbetare och inga säljare, sedan så har du godkänt våra köpsvillkor när du handlar hos oss och du har rätt att returnera ett köp hos oss även fast de är använda och öppnade.
(01:12:24) P***** C******: Beklagar men jag har redan förklarat för dig hur det ligger till Max, detta är inte något som en av mina chefer kan göra annorlunda utan det har missuppfattats men vi prismatchar inte med andra aktörer
(01:13:02) max: Ok, ska skriva om detta på varenda forum så som sweclockers och annat, så folk förstår att det är vanliga omtyckta företagen som inet odyl man borde handla hos
(01:13:13) max: Kundmedarbetare som säger fel och sen står inte för det som sagts
(01:13:23) max: Tror jag hade vunnit i domstol men vem orkar det
(01:13:39) max: Om jag då gör en return nu: Måste jag skicka in skiten eller räcker det att åka till Netonnet uppsala?
(01:14:15) P***** C******: Om du känner att du vill göra det så får du göra detta. Det tror jag inte du hade gjort då du har godkänt köpsvillkoren. Som jag sa innan så kan du självklart returnera ditt köp i en av våra butiker så kom in med produkterna och det som medföljde samt kvitto eller orderbekräftelsen till butik så kan vi ta emot returen på plats.
(01:14:49) max: Avtal via supporten > generiskt avtal folk bara klicka accept på
(01:15:01) max: Men ok
(01:15:28) max: Tack och hej, kommer aldrig sätta min fot hos er igen! Ha regentligen verkligen inte tid med detta, men är en principsak så jag lämnar tillbaka allt.
(01:15:36) P***** C******: Okej, ha en trevlig dag vidare Max! Mvh P*****
(01:16:09) *** max has rated the chat Bad ***