Skälig leveranstid av köpt vara från någon på Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Skälig leveranstid av köpt vara från någon på Sweclockers?

Vad tycker ni andra medlemmar är en skälig leveranstid när ni köpt något från andra medlemmar?
Exempelvis vann jag en auktion på Tradera där inget hänt på två veckor från säljarens sida trots att jag
sökt kontakt via mejl, sms samt försökt nå säljaren per telefon. Inga svar alls förrän Tradera själva uppmanade säljaren via mail att skicka varan, tog två timmar sen fick jag mail att paketet var hos Schenker. Inget från säljaren att typ jag varit bortrest och inte kunnat eller liknande.
Nu har jag för åtta dagar sedan köpt via marknaden här på Sweclockers och enligt medlemmen som sålde de skulle de postas samma dag. Säljaren har inte varit inloggad sen dess, svarar inte på sms och inte heller i telefon...
Vad anser ni andra, är de inte väldigt oseriöst att gå upp i rök efter att man tagit betalt.
Alla har ju i stort sett alltid telefonen i hand minst en gång om dagen.
Känner mig jäkligt besviken. Har släktingar och bekanta i samma stad som säljaren men inte ska man väl behöva be dom att åka dit och knacka på? De för det nog gärna men va fan. Ska Swecklockers behöva personuppgifter på de som ska få sälja i marknadsavdelningen? Är där många som blivit lurade av säljare som är medlemmar?
Mycket text men är ganska irriterad:/

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta i 3 veckor på en present från tjejen när den väl kom fram så fick jag en komponent påse utan innehåll förutom en lapp där det stod att min försändelse blivit skadad så det kan ju va nånting sånt.

Edit: Att säljaren inte svarar låter ju dock oroande.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag fick vänta i 3 veckor på en present från tjejen när den väl kom fram så fick jag en komponent påse utan innehåll förutom en lapp där det stod att min försändelse blivit skadad så det kan ju va nånting sånt.

Edit: Att säljaren inte svarar låter ju dock oroande.

Nä fi fan va sur jag blivit.. Ja själv brukar man va völdigt noga med att skicka både trackingnummer samt att de faktisk är postat.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Har du otur så har du blivit blåst. Jag vet inte varför inte Sweclockers låser annonsering på Säljes till personer som på något vis bekräftat sin identitet. För det händer lite då och då att någon blir lurad och det är fruktansvärt tråkigt. Inget Sweclockers så klart kan göra mycket åt om säljaren verkar seriöst, men dom kan ändå öka tryggheten ett steg ytterligare. Har en person rent mjöl i påsen så ser jag inget problem i att den även uppvisar någon slags id-handling bara för att få en stämpel att den är verifierad eller liknande. Men men. Hoppas du får det du köpt nu när den personen kanske ser detta och får sig en funderare.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Jag har själv blivit blåst två gånger på Sweclockers sedan jag köpt och sålt här sedan 2011, har hängt på Sweclockers sedan sajten startade.

Första gången så köpte jag en SSD av en kille 2011 som försökte starta upp egen datorbutik och då fick jag en SSD som hade lite defekter i söktid samt läs&skriv, han svarade aldrig.

Andra gången förra året så sålde jag DDR4 ram och en Ryzen 1700 processor till en, dagarna efteråt så började min telefon plinga om att jag hade paketerat dåligt och att pinnarna etc var böjda trots att jag använt original-paketering och sett till så att Postnord inte skulle kunna ha sönder något. Fick tillbaka Ryzen 1700 processorn med helböjda pinnar på posten och det jag såg så måste någon gått loss på processor-pinnarna av ren vilja för det var definitivt ingen olyckshändelse. Fick krav om att jag skulle betala tillbaka pengarna för processorn eller så skulle jag få "ångra mig". Förmodligen en köpare som ångrat val av processor av någon viss anledning, väldigt fult gjort.

Sedan fanns ett fall för några år sedan där jag köpte lite begagnade delar av en kille här. Fick inget svar på över en vecka trots att han varit online här, försökte nå han på meddelande, telefon/sms och inget svar alls. Till sist fick jag tag i hans förälders kontaktuppgifter och valde att ringa denne och fick svar att han kan vara "lite lustig" men aldrig brukade göra så, fick meddelande om att delarna postades samma dag som jag tog kontakt med hans förälder.

Annars har ju Postnord blivit väldigt långsamma med åren också och dyrare har det blivit att använda som privatperson med och man blir rädd när man själv upplevt hur de hanterar sina paket.

Tycker det definitivt borde finnas en funktion där man måste verifiera sin identitet för att kunna använda marknaden här på Sweclockers också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Jag har själv blivit blåst två gånger på Sweclockers sedan jag köpt och sålt här sedan 2011, har hängt på Sweclockers sedan sajten startade.

Första gången så köpte jag en SSD av en kille 2011 som försökte starta upp egen datorbutik och då fick jag en SSD som hade lite defekter i söktid samt läs&skriv, han svarade aldrig.

Andra gången förra året så sålde jag DDR4 ram och en Ryzen 1700 processor till en, dagarna efteråt så började min telefon plinga om att jag hade paketerat dåligt och att pinnarna etc var böjda trots att jag använt original-paketering och sett till så att Postnord inte skulle kunna ha sönder något. Fick tillbaka Ryzen 1700 processorn med helböjda pinnar på posten och det jag såg så måste någon gått loss på processor-pinnarna av ren vilja för det var definitivt ingen olyckshändelse. Fick krav om att jag skulle betala tillbaka pengarna för processorn eller så skulle jag få "ångra mig". Förmodligen en köpare som ångrat val av processor av någon viss anledning, väldigt fult gjort.

Sedan fanns ett fall för några år sedan där jag köpte lite begagnade delar av en kille här. Fick inget svar på över en vecka trots att han varit online här, försökte nå han på meddelande, telefon/sms och inget svar alls. Till sist fick jag tag i hans förälders kontaktuppgifter och valde att ringa denne och fick svar att han kan vara "lite lustig" men aldrig brukade göra så, fick meddelande om att delarna postades samma dag som jag tog kontakt med hans förälder.

Annars har ju Postnord blivit väldigt långsamma med åren också och dyrare har det blivit att använda som privatperson med och man blir rädd när man själv upplevt hur de hanterar sina paket.

Tycker det definitivt borde finnas en funktion där man måste verifiera sin identitet för att kunna använda marknaden här på Sweclockers också.

Betalade du tillbaka efter hans hot?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

@muSashi: Ja det gjorde jag, han var rätt så ihärdig tyvärr.

Permalänk
Medlem

Han har gått under jorden helt verkar de som, ger de tills imorgon sen går jag till polisen, inte för att de hjälper om inte han har flera anmälningar på sig, då går det över från bedrägeri till svindleri tydligen och då får inte utredningen läggas ner om jag förstod polisen rätt.
Så uppmaningen till alla som blir blåsta måste väl vara att anmäla om de så rör sig om små summor pengar.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Skälig tid kan jag tycka är att skicka inom en vecka max då det ibland kan vara svårt att komma iväg, men då ska ju detta vara något som kommuniceras till den andre.

Det första jag gör om jag får förhinder från att skicka på utsatt tid är att direkt kontakta personen som köpt något. Brukar uppskattas att vara rak & ärlig.

Skulle gärna see att man kunde verifiera kontot på Sweclockers med MobiltBankID eller liknande, och få ett litet "checkmark" vid namnet, likt hjärtat/stjärnan.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Normalt funtade människor postar senast nästa dag och meddelar detta med tracking nummer, möjligen om det är helg att man kan vänta till typ måndag lunch eftersom det ändå inte är någon postgång på helgen. Allt annat tyder ju på fuffens eller extrem nonchalans. Har man fått pengarna så äger man ju inte produkten längre och då ska den iväg.

Permalänk
Avstängd

Inom någon vecka, jag kan inte posta dagen därpå då jag måste ta bussen in till staden då, vilket tar en dag i anspråk om man räknar in planering för att kunna dit, det skall stämma med busstiderna, vilka dagar det faktiskt går bussar härifrån, osv och återresa (så att jag inte behöver stanna i staden över natten...), mm så jag behöver samla ihop tillräckligt med ärenden, om jag får förhinder (tex magsjuka eller något) så kontaktar jag säljaren och meddelar denna, vidare brukar jag försöka att göra någon form av överenskommelse så att jag vet att köparen måste betala eller har betalat för att kunna hämta ut varan, men att jag inte heller får pengar fören köparen fått varan om det gäller dyrare saker.

Förr när jag bodde i byn så var det ju bara att gå över till ica, vilket jag brukade göra efter jobbet.

Tar det två veckor så meddelar jag naturligtvis köparen i god tid om detta och varför (tex om man är bortrest, men det uppstått något missförstånd så att köparen redan betalat in pengar, etc).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Har själv råkat ut för en sån tomte här när jag köpte grafikkort.
Va alla möjliga ursäkter varför det inte var skickat samt ibland inget svar alls.
Först när man hotade med polis så kom kortet.

Så en del är verkligen jättesega med att skicka och behöver en rejäl kick i baken.

Själv försöker jag få iväg sakerna senast dagen efter.
Blir det förseningar så är jag noga med att meddela dom som köpt varför det blivit sent med en gång så dom inte går och väntar.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Kontaktade admins här på siten och medlemmen är avstängd tills vidare, denne blir även ombedd att ta kontakt med Swecklockers då denne försöker logga in, en bra början.
Fick även förklarat för mig att de jobbas på ngn form av system där man på något sätt kanske måste styrka vem man är innan man kan köpa/sälja då problemen inte ska behöva finnas på ett forum som de här.
Beträffande avsaknad av moderkort vann jag ett Z77 kort på tradera idag, betalade direkt och en timme senare var kortet postat och trackingnummer kom på sms från säljaren.. allt hopp för mänskligheten är inte ute mina vänner:):)

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Utan att ursäkta OPs säljare som uppenbarligen är en riktig gris, jag kan relatera lite från "andra sidan" så att säga. Förra året så sålde jag lite gamla retrokomponenter, fick iväg sakerna väl packade och i tid. Dessvärre så visade det sig att en komponent inte fungerade (hade legat i låda sen typ 2001) och att jag skickat fel GPU-kylare. Kom överens om att jag skulle skicka rätt grejer och en annan komponent som kompensation. Vi snackar inte Fabergéägg här utan gamla prylar utan något direkt värde, sammanlagt var det väl ett par hundralappar det handlade om.
Tråkigt nog gick min far bort och jag blev backstabbad av min bror och fick ta tag i allt med begravning och bouppteckning själv, och jag meddelade köparen detta men nämnde också att jag skulle försöka få iväg prylarna så fort som möjligt. Av förklarliga skäl tog det lite väl mycket tid men grejerna kom så småningom iväg med diverse ursäkter från mig. Fick inget tack från köparen och han nämnde mig i marknadsreferenser med dåligt omdöme. Kanske på ett sätt riktigt men sensmoralen i denna storyn är att det ibland finns det omständigheter som påverkar.
Så här i backspegeln så borde jag kanske lagt till att köparen köpte i befintligt skick, då jag inte hade möjligheten att testa prylarna innan.

Men som sagt, det beteende som trådstartaren utsatts för är oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Inom någon vecka, jag kan inte posta dagen därpå då jag måste ta bussen in till staden då, vilket tar en dag i anspråk om man räknar in planering för att kunna dit, det skall stämma med busstiderna, vilka dagar det faktiskt går bussar härifrån, osv och återresa (så att jag inte behöver stanna i staden över natten...), mm så jag behöver samla ihop tillräckligt med ärenden, om jag får förhinder (tex magsjuka eller något) så kontaktar jag säljaren och meddelar denna, vidare brukar jag försöka att göra någon form av överenskommelse så att jag vet att köparen måste betala eller har betalat för att kunna hämta ut varan, men att jag inte heller får pengar fören köparen fått varan om det gäller dyrare saker.

Förr när jag bodde i byn så var det ju bara att gå över till ica, vilket jag brukade göra efter jobbet.

Tar det två veckor så meddelar jag naturligtvis köparen i god tid om detta och varför (tex om man är bortrest, men det uppstått något missförstånd så att köparen redan betalat in pengar, etc).

Jo, alla har vi olika förutsättningar, och visst kan det ta tid, men bara man kommunicerar, vilket du gör, är det ju lugnt med de flesta köpare

Det är en helt annan pryl när det efter en tidigare ganska livlig diskussion blir total radiotystnad i veckor så snart man betalat.

Man ska väl dock inte underskatta antalet strulputtar där ute. Har ett skitbra exempel från Tradera, köpte en Wii av en uppenbart kvinnlig användare, undrade vad tusan som hände efter det hade varit heldött någon vecka, och fick svar undertecknat en Günther att de varit problem med Paypal, som lät totalt orimligt.

På detta följde en jäkla radda mailkonversation där denne Günter mest bara yrade, och inte besvarade en enda av mina egentliga frågor. Det verkade sjukt lurigt alltihopa. Hittade Günters fulla identitet, det fullständiga namnet var han ensam om i landet, och stod i begrepp att åka och knacka på, han bodde 20 min bort. Några veckor efter affären ramlade dock mot alla förväntningar den där Wiin in, exemplariskt förpackad, kartongen till och med inslagen i perfekt vikt brunt omslagspapper. I slutändan undrade jag om det inte bara var så att de helt enkelt hade noll koll på hur man säljer på nätet, och läget om vad en köpare förväntar sig.

Jag tycker väl personligen att man väntar så länge man tycker det är rimligt att vänta, och sedan använder man de maktmedel man tycker är rimliga att använda. Man får helt enkelt fundera på vilka konsekvenser man är beredd att ta för att få sin rätt, och agera därefter.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Man postar senast dagen efter om inte annat sagts innan betalning... Är inte speciellt svårt att skicka ett sms/mail/pm.
Kan man ta betalt kan man posta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag drar gränsen vid 2v från beställning/betalning av den anledningen transportörer gör fel, samt att adressen kunde ha varit slarvigt skriven.
Tråkigt att du råkat illa ut

Permalänk
Medlem

Vid Tradera eller tex Sweclockers marknad tycker jag att det är skäligt att säljaren har lämnat in paketet / postat varan inom 3 dagar efter att affären har avslutats.

Sen hur Speditören väljer att hantera ärendet sen är inget en kan klandra säljaren för.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Sålde nyligen en telefon på tradera där köparen bad om att få betala senare. Två dagar efter det sagda datumet svarade han och ville pruta bort 1/3 ac priset han själv lagt som bud... Nej sa jag. Då ångrade han sig och ville inte köpa längre.
Jag gav honom ett negativt omdöme där jag skrev "utebliven betalning". Då kan han mig ett negativt omdöme där han skrev "betalade varan men den skickades aldrig VARNING!!"

Efter någon vecka av gnäll och sånt där han sa att han skulle ta bort omdömet om jag gick med på hans prutning gjorde jag det. Sedan krävde jag resterande summa av honom. Jag har fått rätt summa nu men inte skickat telefonen ännu. Han verkar ju inte ha bråttom med att få den direkt.

Hatar såna kräk som tror att de får göra som de vill. Samma beteende som man ser på Facebook marketplace.

På Sweclockers har jag aldrig haft problem med någon.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd

Att man inte svarar på en vecka är ju i mitt tycke extremt oseriöst, jag skulle kolla upp det.

Om det är folk jag känner sedan tidigare och vet ungefär vilka det är så brukar jag skicka mindre värdefulla saker ändå så att personen får dem inom rimlig tid om det blir problem med pengaöverföring och liknande.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle vilja säga 3 arbetsdagar. Men 1 vecka bör man nog låta det gå, med någon påminnelse.
Efter det blir man arg och orolig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ang skälig tid för inlämning så har ju alla olika förutsättningar. Jag brukar skicka samma dag jag får pengarna för att annars gnager det på mig och jag kan inte slappna av, som andra sagt så äger man ju inte varan längre när köparen betalt. Andra kanske inte har samma möjlighet att skicka direkt men så länge säljaren meddelar det så tycker jag det är OK.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Allt kan ju hända givetvis och får man en förklaring kan man ju snällt vänta. God kommunikation är A och O.

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

skicka inom 3 dagar, om inte annat är överensekommet, det tycker jag är rimmligt
har inte haft några problem på swec, utom att folk som ville ha en grej och skulle hämta upp, aldrig dök upp ( bortskänkes pryl )

Självklart tråkigt att du blivit utsatt! och man ska ju liksom inte behöva skicka med postförskott..

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Inom någon vecka, jag kan inte posta dagen därpå då jag måste ta bussen in till staden då, vilket tar en dag i anspråk om man räknar in planering för att kunna dit, det skall stämma med busstiderna, vilka dagar det faktiskt går bussar härifrån, osv och återresa (så att jag inte behöver stanna i staden över natten...), mm så jag behöver samla ihop tillräckligt med ärenden, om jag får förhinder (tex magsjuka eller något) så kontaktar jag säljaren och meddelar denna, vidare brukar jag försöka att göra någon form av överenskommelse så att jag vet att köparen måste betala eller har betalat för att kunna hämta ut varan, men att jag inte heller får pengar fören köparen fått varan om det gäller dyrare saker.

Förr när jag bodde i byn så var det ju bara att gå över till ica, vilket jag brukade göra efter jobbet.

Tar det två veckor så meddelar jag naturligtvis köparen i god tid om detta och varför (tex om man är bortrest, men det uppstått något missförstånd så att köparen redan betalat in pengar, etc).

Shit, var tusan bor du?! Låter ju extremt jobbigt att behöva lägga en heldag med eventuell övernattning för att skicka ett paket?

OT - Tror du blivit blåst tyvärr, fan att inte människor kan bete sig. Du borde outa säljaren om en vecka ifall han inte hört av sig.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akerhage:

Shit, var tusan bor du?! Låter ju extremt jobbigt att behöva lägga en heldag med eventuell övernattning för att skicka ett paket?

OT - Tror du blivit blåst tyvärr, fan att inte människor kan bete sig. Du borde outa säljaren om en vecka ifall han inte hört av sig.

Jobbar på ett ställe ibland där jag bor litet provisoriskt långt uppe i norr, har inget eget fordon där.
Härfrån brukar det gå bussar alla vardagar, så att jag kan ta det på eftermiddagen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Shit, var tusan bor du?! Låter ju extremt jobbigt att behöva lägga en heldag med eventuell övernattning för att skicka ett paket?

OT - Tror du blivit blåst tyvärr, fan att inte människor kan bete sig. Du borde outa säljaren om en vecka ifall han inte hört av sig.

Nu tror jag inte denna behöver outas eftersom han e avstängd.
Man vet ju liksom inte om de hänt något som faktiskt gör att personen i fråga inte är kapabel att svara. Så jag är lite försiktig med outandet. Får nog reda på saken så småningom hehe

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Sötast

Jag tycker att ett paket bör vara skickat inom 3 arbetsdagar. Om man är en säljare som säljer flera grejer på en månad så max 1-2 dagar då de redan har alla material hemma som kan tänkas behöva för leverans.

Trots det jag sagt så skulle jag inte bli arg om det tog 1-2 veckor sålänge som avsändaren faktiskt tar kontakt och förklarar vad som hänt, shit happens liksom. Men att vara helt tyst och låta tiden dra är bara sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem

Kan bara tala för egen del. Men om jag säljer något på Sweclockers, Facebook Market eller liknade så brukar jag skicka det samma dag eller dagen efter beror på vilken tid på dygnet det säljs. Jag sålde ett RX 580 till medlemmen @elixyr förra veckan. Och jag lovade att posta det vid lunch, dock blev det runt 13 tiden då det var kaos på jobbet. Jag smsade även kvitto på inlämningen, bild på paketet.

Sen känner jag lite att det ska inte ta 3 dagar för en säljare att gå ner till posten och skicka iväg ett paket, känns lite oseriöst då.

Sen om Postnord, DHL eller någon annan speditör strular till det är inte säljarens fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700X | DDR4 32 GB Ram @ 3000 mhz | 250GB M.2 SSD | 500GB M.2 SSD | 2 x 480GB SSD | Radeon Vega 56 | Windows 10 Pro 64 bitars |

Permalänk
Avstängd

Säljer man typ 20 olika paket i stöten har jag dock full förståelse för om man tex vill samla ihop allt till en viss veckodag eller liknande som många gör på tradera tex.
Blir ju helt orimligt annars om man inte har postkontoret såpass nära att man enkelt kan gå dit på väg hem från jobbet eller liknande, många behöver ju som sagt åka landsortsbuss, vilket är både dyrt och krångligt att passa, eller ta bilen särskilt till inlämnings ställe, vilket också kostar tid och pengar om man behöver göra det enkom för detta.

Jag brukar om det går använda betalningsmetoder som gör att pengarna är låsta får både säljare och köpare tills försändelsen bekräftat hämtats ut om det gäller mer värdefulla saker.

Jag brukar lämna nummer till någon mobiltelefon man har möjlighet att svara och läsa SMS på samt någon E-post adress man verkligen kollar någon gång om dagen medan affären pågår, så att det går att komma i kontakt med varandra om det uppstår frågor på vägen.

Att inte lämna någon respons över huvud taget inom en vecka är förbannat oseriöst tycker jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number