Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Icte: Frågan är hur man går till väga för att lägga en beställning på Elgiganten.dk? Det finns inga C9 i lager förrän i december och det går inte att beställa hem till Sverige utan endast till en adress i Danmark.

Permalänk
Medlem

Jag tror att alla bör chilla och invänta Elgiganten Sveriges egna BF-erbjudanden för dessa har väl inte startat ännu, right?

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday/black-friday/

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Vad bra att du också kunde lösa det, jag behövde ingen övertalning. Det kan vara så olika vilken man pratar med på kundsupport.

Kanske var Anton som du pratade med sist nu Asbra att du kunde lösa det, man tycker det är jobbigt med att ringa, fråga saker och vara jobbig. Men man får 960:- mer i plånboken och Telia går inte på knäna för det.

Vad roligt att många tyckte om mitt tips

Edit: Ni som ökade till 500mbit: Om de inte sa det, kan hastighetsändring dröja några dagar sa killen, men mitt gick igång direkt ändå.

Tack för tipsen! Ringde in precis till uppsägningsavdelningen och fick billigare.
Tidigare haft 100/100 för 429kr och fick nu valfri hastighet (100, 250, 500) för 349kr.

Hon argumenterade mycket för att jag inte skulle säga upp abonnemanget så dit vill de knappast gå.

Edit: Fick lov att binda mig ett år, sedan skulle det kosta 699kr eller så.

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag tror att alla bör chilla och invänta Elgigaten Sverige egna BF-erbjudanden för dessa har väl inte startat ännu, right?

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday/black-friday/

Missade detta, antog att alla hade tjuvstartat!

Skrivet av thekrull:

@Icte: Frågan är hur man går till väga för att lägga en beställning på Elgiganten.dk? Det finns inga C9 i lager förrän i december och det går inte att beställa hem till Sverige utan endast till en adress i Danmark.

Kanske det, men se inlägget ovan - Elgiganten SE har ju inte börjat med Black Friday ännu Finns en chans att vi får se ett bra pris på C9 modellen här i Sverige också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av mrjocke52:

Bluetoothhögtalare JBL Xtreme 2 för 1799kr

Rabattkod RABATT10 ger ytterligare 10% rabatt.

https://www.jbl.se/sale-se/JBL+Xtreme+2.html

Har man Benify kan man få ytterligare 25% rabatt, JBL Xtreme 2 hamnar då på 1349kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Gissar att Tab A 10.1 = SM-T510

Isåfall så går den att roota ja.
Huawei har ju valt att inte låta folk låsa upp bootloadern på sina enheter sedan länge tillbaka. Själv köper jag inte av ett företag som håller på med sådana "anti-consumer" fasoner.

Ja jag menar T510.

Är inne på ditt spår också. Så jag behåller den med största sannolikhet. Så får jag glädjas åt root och Android 10. Och sluta gräma mig åt bara 2gb minne (långsammare multitasking)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Tack för tipsen! Ringde in precis till uppsägningsavdelningen och fick billigare.
Tidigare haft 100/100 för 429kr och fick nu valfri hastighet (100, 250, 500) för 349kr.

Hon argumenterade mycket för att jag inte skulle säga upp abonnemanget så dit vill de knappast gå.

Vad kul. Så roligt att man kan hjälpa till
Ringde för ett år sedan när jag ville säga upp Boxer och sa att jag hade haft 99:- i månaden och tyckte inte det var värt 239:-, så fick efter några samtal ner det till 119:-. Släkting tycker det är kul sådant, så han fick ner sitt stora Boxer-abb med ca 1/3 i pris i ett halvår och går sakta upp i olika steg tills bindningstiden går upp. Flera tusen billigare

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Har man Benify kan man få ytterligare 25% rabatt, JBL Xtreme 2 hamnar då på 1349kr

Skickades från m.sweclockers.com

Har du lust att dela koden kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Har du lust att dela koden kanske?

Jag är också intresserad av kod

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Tack för tipsen! Ringde in precis till uppsägningsavdelningen och fick billigare.
Tidigare haft 100/100 för 429kr och fick nu valfri hastighet (100, 250, 500) för 349kr.

Hon argumenterade mycket för att jag inte skulle säga upp abonnemanget så dit vill de knappast gå.

Fy fan va ja garva åt det feta, självklart tar man ju de lägsta isåfall... Suck, vad äre för försäljare nu för tiden. Härligt att du fick billigare, jag var med om någon liknande händelse med Comhem för en par år sedan, halverade priset på bredbandet.

Så till alla er med abbonemang som ser att man kan "binda" om till ett BF-deal, ring och hör med vederbörande.

Jag efterlyser en SweCs Black fridays lista.. Med det bästa erbjudandena och mest %-av priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

@edson: Låter lovande, kan bli en dyr black friday helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Tack för tipsen! Ringde in precis till uppsägningsavdelningen och fick billigare.
Tidigare haft 100/100 för 429kr och fick nu valfri hastighet (100, 250, 500) för 349kr.

Hon argumenterade mycket för att jag inte skulle säga upp abonnemanget så dit vill de knappast gå.

Behövde du binda dig 1 år för det priset?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Tack för tipsen! Ringde in precis till uppsägningsavdelningen och fick billigare.
Tidigare haft 100/100 för 429kr och fick nu valfri hastighet (100, 250, 500) för 349kr.

Hon argumenterade mycket för att jag inte skulle säga upp abonnemanget så dit vill de knappast gå.

Perfekt med påminnelse. Ringer in varje år till Comhem vid denna tiden och säger upp mitt abonnemang. Varje år så försöker de behålla mig som kund och jag får behålla mitt kampanjpris på 249:- för 300 Mbit. Skulle gått upp till 499 nästa vecka om jag glömt ringa. Tror detta är 4:e eller 5:e året jag gjort detta nu I år försökte jag inte ens låtsas som att jag ville säga upp det, sa bara att deras konkurrent hade ett bra BF erbjudande och frågade ifall de ville behålla mig som kund och att de handlade om ifall de kunde fortsätta samma pris eller inte. Han sa ja direkt.

Permalänk
Medlem

Webhallen släpper ju nya erbjudanden varje dag. Någon som hittat ett sätt att sortera fram vilka erbjudanden de har släppt just nu idag Tisdag? Orkar inte sitta och leta igenom hela deras lista varje dag denna veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Perfekt med påminnelse. Ringer in varje år till Comhem vid denna tiden och säger upp mitt abonnemang. Varje år så försöker de behålla mig som kund och jag får behålla mitt kampanjpris på 249:- för 300 Mbit. Skulle gått upp till 499 nästa vecka om jag glömt ringa. Tror detta är 4:e eller 5:e året jag gjort detta nu I år försökte jag inte ens låtsas som att jag ville säga upp det, sa bara att deras konkurrent hade ett bra BF erbjudande och frågade ifall de ville behålla mig som kund och att de handlade om ifall de kunde fortsätta samma pris eller inte. Han sa ja direkt.

Snyggt jobbat, kör själv samma taktik på mina löpande abbonemang! Borde alla göra för i 99/100 får man sänkt / behålla lågt kampanjpris

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisism8:

Perfekt med påminnelse. Ringer in varje år till Comhem vid denna tiden och säger upp mitt abonnemang. Varje år så försöker de behålla mig som kund och jag får behålla mitt kampanjpris på 249:- för 300 Mbit. Skulle gått upp till 499 nästa vecka om jag glömt ringa. Tror detta är 4:e eller 5:e året jag gjort detta nu I år försökte jag inte ens låtsas som att jag ville säga upp det, sa bara att deras konkurrent hade ett bra BF erbjudande och frågade ifall de ville behålla mig som kund och att de handlade om ifall de kunde fortsätta samma pris eller inte. Han sa ja direkt.

Det finns nästan inget lättare sätt att spara 1 200–1 800 kronor per år!
Jag gjorde samma sak varje år när jag inte hade något annat att välja på än Com Hem.
Jag ringde och gnällde lite över kostnaden och nämnde att jag funderade på att säga upp abonnemanget och nöja mig med mitt obegränsade mobila bredband.
Det slutade alltid på samma sätt – att jag fick ta del av det aktuella erbjudandet och slapp en höjning på 100–150 kronor per månad.
Det hände faktiskt en gång att Com Hems kundtjänstmedarbetare inte nappade på kroken, men då ringde jag bara upp igen och talade med en annan person så löste det sig!

Nu har vi fått öppet fibernät och väldigt många av leverantörerna har hela tiden erbjudanden. Många saknar dessutom bindningstid och har bara en månads uppsägningstid så jag kommer att byta flitigt framöver. Just nu har jag Boxer 100/10 för 134 kr/månad i sex månader; sedan blir det 268 kr per månad. Bytet från Com Hem var helt omärkligt och gjordes mitt i natten. Hastigheten är stabil och jag har en pingtid på 0,98 ms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Webhallen släpper ju nya erbjudanden varje dag. Någon som hittat ett sätt att sortera fram vilka erbjudanden de har släppt just nu idag Tisdag? Orkar inte sitta och leta igenom hela deras lista varje dag denna veckan.

Igår så hade dom ju listat dagarna, men det verkar vara borta.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av lilu:

Behövde du binda dig 1 år för det priset?

Borde lagt in det i inlägget. Ja det var ett års bindningstid på alla hastigheter.

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Medlem

Hur fungerar erbjudandet från Telia om man redan har ett fiber abonnemang hos en konkurrent som har en månads uppsägningstid? Går det att säga upp abonnemanget man har nu och aktivera Telia-abonnemanget om en månad?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Skalman1337:

Tack för tipsen! Ringde in precis till uppsägningsavdelningen och fick billigare.
Tidigare haft 100/100 för 429kr och fick nu valfri hastighet (100, 250, 500) för 349kr.

Hon argumenterade mycket för att jag inte skulle säga upp abonnemanget så dit vill de knappast gå.

Edit: Fick lov att binda mig ett år, sedan skulle det kosta 699kr eller så.

Är det så att du har lång bindningstid kvar? Känns konstigt annars om de går med på att sänka priset när man har bundit upp sig till en viss kostnad under 12 månader?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur fungerar erbjudandet från Telia om man redan har ett fiber abonnemang hos en konkurrent som har en månads uppsägningstid? Går det att säga upp abonnemanget man har nu och aktivera Telia-abonnemanget om en månad?

Självklart lär Telia lösa detta för att få nya kunder bara ringa och fråga dom.

Sista gången jag bytte till dom skötte dom uppsägning från förra leverantören enbart för att underlätta för mig.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Xbox One S All Digital Edition + Sea of Thieves, Minecraft, Fortnite Legendary Evolving Skin & 2000 V-bucks för 1290 kr.

https://cdon.se/spel/xbox-one-s-all-digital-edition-sea-of-th...

Skickades från m.sweclockers.com

Det här tycker jag ett väldigt bra deal. iaf för mig som har inte köpt fysiskt spel många år sen och som har 2års ultimate game pass redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Det här tycker jag ett väldigt bra deal. iaf för mig som har inte köpt fysiskt spel många år sen och som har 2års ultimate game pass redan.

Visst är det. Jag hade missat att lägga in det i rätt tråd dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som kan det med "true wireless" earbuds. ska man gå efter samsung galaxy buds eller jabra elite 75t?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Nån som kan det med "true wireless" earbuds. ska man gå efter samsung galaxy buds eller jabra elite 75t?

Jag beställde de här igår
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-free-x-true-wireles...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Har sett de här. Tycker att de sticker ut lite för mycket från öron samt att den har micro usb.
Tack ändå!

Permalänk

Jag lyckades också få 500/500 för 349:-/månad i 12 månader som gammal kund på telia, var dock obunden. 299:-/månad var endast för nya kunder.

Permalänk
Medlem

Tipset på Sony 2019 55" KD55XG8505BAEP - LED / 4K UHD / HDR / Smart TV för 7990kr
Hur är HDR på den, nits & allt det där?
Nån som äger den och kan säga vad dem tycker, inga omdömen vad jag kan hitta.
Kommer användas till mestadels till Netflix, amazon, viaplay och digitalTV via Comhem, väldigt lite spelande, troligen inget alls.
Verkar vara ett bra pris

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

Tipset på Sony 2019 55" KD55XG8505BAEP - LED / 4K UHD / HDR / Smart TV för 7990kr
Hur är HDR på den, nits & allt det där?
Nån som äger den och kan säga vad dem tycker, inga omdömen vad jag kan hitta.
Kommer användas till mestadels till Netflix, amazon, viaplay och digitalTV via Comhem, väldigt lite spelande, troligen inget alls.
Verkar vara ett bra pris

Läst att det är en duglig TV, men svärtan är inget o rama in direkt.

Permalänk

Gamingdator Komplett 7999kr - prisvärd?

Kollade på denna till sonen som första gamingdator (Fortnite o likn):

dator

8000kr är typ maxbudget. Är den prisvärd eller finns det bättre alternativ? Hoppas lite på Inet som haft bra datorer tidigare BF i denna prisklass.

Tacksam för råd!

Skickades från m.sweclockers.com