Budget-alternativ till AirPods?

Permalänk
Medlem

Budget-alternativ till AirPods?

Sonen tjatar om att han önskar sig Airpods. Jag kommer inte att köpa några riktiga, men undrar om någon har tips på några liknande för en överkomlig summa? Runt 500.

Jag vet att det är en kompromiss med ljudkvalitet etc, men tänkte kolla om det ändå kan finnas något vettigt.

Jag såg att Kjell&Co hade ett par Skullcandy Indy för 499. Något som kan säga något om dessa?
Sedan har jag sett Urbanista Stockholm för samma pris. Dock verkar de få blandade betyg.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk

@Bergling:
Om du inte menar Airpods Pro är ljudkvaliteten (för lyssning) faktiskt inte så mycket att hänga i julgranen, utan den stora bonusen är smidigheten när du växlar mellan dina olika iOS/macOS-enheter utan att ideligen behöva para om Bluetooth. Har din son bara en enhet är det inte en jättenackdel att använda "vanliga" Bluetooth-lurar/-snäckor.

(Ljudkvaliteten i sig är inte så dålig om det gick att få dem att sluta tätt, men det känns som att poängen med dem just är att de släpper igenom rätt mycket omgivningsljud så du inte är en trafikfara om du går runt på stan med Airpods på dig. Nackdelen är naturligtvis att du inte kan använda dem i bullriga miljöer.)

Permalänk
Medlem

Jag har flera kollegor som har AirPods och de gillar de skarpt. Kanske för smidigheten, har faktiskt ingen aning. Men är inte beredd att lägga nästan 2000 pix på något som han lika gärna kan tappa bort på bussen vilken dag som helst.

Sedan använder han vanliga on-ear lurar till vardags, så tror egentligen bara att det är en "grej" att ha just AirPods. Men då känns det rimligare att kanske lägga 500 på något som i värsta fall tappas bort, men som mer troligt inte kommer att användas så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Skullcandy har alltid gjort helt ok grejer, med rabatten på kjell kan du nog inte få mycket bättre för pengarna TBH. Men man vet ju aldrig - black friday närmar sig. Hade avvaktat att köpa tills dess, kampanjen varar ju ändå till 2a december.

Permalänk
Skrivet av Bergling:

Jag har flera kollegor som har AirPods och de gillar de skarpt. Kanske för smidigheten, har faktiskt ingen aning. Men är inte beredd att lägga nästan 2000 pix på något som han lika gärna kan tappa bort på bussen vilken dag som helst.

Sedan använder han vanliga on-ear lurar till vardags, så tror egentligen bara att det är en "grej" att ha just AirPods. Men då känns det rimligare att kanske lägga 500 på något som i värsta fall tappas bort, men som mer troligt inte kommer att användas så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, smidigheten är ju den stora grejen. Jag använder fortfarande mina första generationens Airpods, och har verkligen ingen lust att gå tillbaka till kabelanslutna snäckor.
Med det sagt: De här hörlurarna är effektivt sett en löpande investering. Du får ut ~2 år användning ur dem för ~1500 spänn (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5080487) innan batterierna är slut, och sen kostar ett "batteribyte" (effektivt sett nya snäckor) 800 spänn per styck hos Apple, så man kan lika gärna köpa ett par nya hos en återförsäljare. Kombinera det med en tonåring som riskerar att tappa dem på bussen, som du skriver, så kan det snabbt bli tråkigt.

Permalänk
Medlem

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5054273

Dessa verkar annars väldigt hyllade. Är också på jakt på ett par in ear för gymmet. Alldeles för lökigt med hörlurar där

Permalänk
Medlem

Classe kör black friday på ett par kopior just nu:
https://www.clasohlson.com/se/Pr389359001/p/Pr389359001

Ingen aning om hur dom är dock.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5054273

Dessa verkar annars väldigt hyllade. Är också på jakt på ett par in ear för gymmet. Alldeles för lökigt med hörlurar där

Glider runt med ett par ie80 på gymmet, hör ofta inte ens musiken gymmet spelar eller om någon pratar med mig. Väldigt skönt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tack för input, skall se om det kanske kan gå att provlyssna någon av de billigare modellerna

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Lego Master

True wireless is the shit.
Jag har kvar mina JBL over ear-lurar bara för att de har noise cancelling (schysst på jobbet och flyget), men annars använder jag bara mina Galaxy Buds dagligdags nuförtiden.

Kolla gärna IP-klassning (om det finns nån), så de inte dör bara för det regnar lite.

Teknikmagasinet har ett par för bra pris nu under Black Friday/Week/Days/Month/Year...
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-bild/horlurar/t...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield