Permalänk

Dator budget 12-14 tusen!

Hej så nu har jag sparat ihop en del småpengar och har tänkt mig att investera i några starkare komponenter då jag även sålt min förra dator.
Som ni nog vet så kommer de komma ut några spel i framtiden och en av dem spelen som jag ska spela är Diablo 4 och nyaste expansionen av World of Warcraft, söker då komponenter som håller sig länge och bra.
Spelar just nu för tillfället Diablo 3, WoW, cs go.

Tänkte pröva på att köra ryzen processor faktiskt, har lutat mot en 3700x och sen tänkte jag antingen ett 2070 super eller rx 5700 xt men har hört att dem blir varma lätt och kan därav tappa lite prestanda.

Är ju black friday snart och har kollat runt redan nu då dem har börjat med black week, hittade på komplett en pc i delar länk - Komplett PC i delar
Den har ju relativt bra pris men tycker att ram minnena skulle ha haft högre mhz dock, tänkte att köpa dem delarna eller att avvakta till Black Friday och kolla om jag kan göra ett kap av liknande komponenter för liknande pris. Då kan jag välja exakt vad jag vill ha för delar själv isåfall.

Om ni har några förslag på byggen så tveka inte att kommentera dem, eran hjälp uppskattas rejält!

Mvh Rasmus

Permalänk

Jag tänker I samma banor som dig. Tänkte köpa detta alternativt någon ändring om det kommer någon annan rea. Möjligtvis 3700x också istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aliasandersson:

Jag tänker I samma banor som dig. Tänkte köpa detta alternativt någon ändring om det kommer någon annan rea. Möjligtvis 3700x också istället.

https://komponentkoll.se/bild/OVjuV.png

Skickades från m.sweclockers.com

Men borde jag köra på att köpa kompletts pc i delar? För de är ju relativt bra pris, sen så de enda som jag tänker att man byter ut är ram.

Sen är det ju ändå ett 2070 super som ingår i delarna också, och det levererar ju ganska bra har jag hört. Men hur är det igentligen med ryzen CPU med Nvidia, funkar dem lika bra ihop som ryzen och rx 5700 xt?

Permalänk
Skrivet av Ralle1010:

Men borde jag köra på att köpa kompletts pc i delar? För de är ju relativt bra pris, sen så de enda som jag tänker att man byter ut är ram.

Sen är det ju ändå ett 2070 super som ingår i delarna också, och det levererar ju ganska bra har jag hört. Men hur är det igentligen med ryzen CPU med Nvidia, funkar dem lika bra ihop som ryzen och rx 5700 xt?

Svårt att säga vad som är mest värt. Paketet har en bättre gpu än vad du kan få samma pris om du bygger själv men om du bygger själv med tex ett 5700XT så kan du välja bättre RAM och SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aliasandersson:

Svårt att säga vad som är mest värt. Paketet har en bättre gpu än vad du kan få samma pris om du bygger själv men om du bygger själv med tex ett 5700XT så kan du välja bättre RAM och SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Det följer ju med en 1tb ssd i paketet, vet inte varför det står 250gb. Ungefär såhär mycket skulle det kostat med bättre ram och 5700xt

5700xt bättre ram

Permalänk

Japp har kikat runt lite och svårt att sätta ihop något som är mer prisvärt än det paketet. Kommer nog slå till på det om det inte kommer bättre reor på fredag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aliasandersson:

Japp har kikat runt lite och svårt att sätta ihop något som är mer prisvärt än det paketet. Kommer nog slå till på det om det inte kommer bättre reor på fredag.

Skickades från m.sweclockers.com

Men kommer paketet finnas kvar till på fredag tro?
Kan ju ta slut i lager också va?

Permalänk
Skrivet av Ralle1010:

Men kommer paketet finnas kvar till på fredag tro?
Kan ju ta slut i lager också va?

Svårt att säga med alla delar har 100+ I lager så tror inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ralle1010:

Men kommer paketet finnas kvar till på fredag tro?
Kan ju ta slut i lager också va?

Om som har någorlunda uppdaterade lager ska det ju rätt mycket till att det ska ta slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kallewick:

Om som har någorlunda uppdaterade lager ska det ju rätt mycket till att det ska ta slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men tänker rean, lär väl ta slut nån gång.

Permalänk
Skrivet av Ralle1010:

Jo men tänker rean, lär väl ta slut nån gång.

Erbjudandet gäller till 2 december eller så långt lagret räcker.

Permalänk
Skrivet av kallewick:

Erbjudandet gäller till 2 december eller så långt lagret räcker.

Aha tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle1010:

Det följer ju med en 1tb ssd i paketet, vet inte varför det står 250gb. Ungefär såhär mycket skulle det kostat med bättre ram och 5700xt

5700xt bättre ram

Igår när jag beställde stod det 1tb på produktsidan. Sen när jag kollade orderöversikten såg jag att där stod 250gb och ett annat chassi, p350x. Nu har de ändrat både rubriken och produktbeskrivningen till 250gb men chassit är fortfarande fel.

Jag avbeställde vilket kanske var dumt då jag tror att de hade varit tvungna att skicka de annonserade delarna efter man klagat att det inte var detta man beställde. Men är inte i behov av 3700x och hade velat ha 3200mhz ram. Hoppas på bra erbjudanden på fredag så man kan plocka exakt det man vill till lika bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com