Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon mer en mig som har en dålig skruvdragare så passa på och gör ett klipp.

Borrskruvdragare Ryobi R14DDE-LL25S medföljer laddare och 2 st 2.5Ah batterier 749:-
https://www.k-rauta.se/produkt/borrskruvdragare-ryobi-r14dde-...

2390 kr på Cdon som är näst billigaste butik
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=4476531

Med detta priset så vågade inte jag chansa på nästa fredag utan beställde den direkt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Någon mer en mig som har en dålig skruvdragare så passa på och gör ett klipp.

Borrskruvdragare Ryobi R14DDE-LL25S medföljer laddare och 2 st 2.5Ah batterier 749:-
https://www.k-rauta.se/produkt/borrskruvdragare-ryobi-r14dde-...

2390 kr på Cdon som är näst billigaste butik
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=4476531

Med detta priset så vågade inte jag chansa på nästa fredag utan beställde den direkt.

OT men har Ryobi ändrat modellen på One+ batterierna? Dessa ser inte likadana ut som de jag har.
Trist isf för då förvinner lite poängen med samma batteri till flera maskiner.

EDIT: Tror K-rauta skrivit fel, detta är nog inte One+, något att tänka på kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

OT men har Ryobi ändrat modellen på One+ batterierna? Dessa ser inte likadana ut som de jag har.
Trist isf för då förvinner lite poängen med samma batteri till flera maskiner.

EDIT: Tror K-rauta skrivit fel, detta är nog inte One+, något att tänka på kanske

Helt ok pris men det är 14,4v så oftast inget att jämföra med 18v modellerna. Funkar säkert att skruva upp tavlor med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Helt ok pris men det är 14,4v så oftast inget att jämföra med 18v modellerna. Funkar säkert att skruva upp tavlor med.

Skickades från m.sweclockers.com

45 nm Vridmoment räcker dock för mig och kommer från en Jula Mec maskin sedan förrut modell mindre som jag till och med lyckades skruva upp vägfästet i reglarna i väggen med och denna är nog max 10 volt och vridmoment 16 nm snacka om att det skrek i motorn.

Använder den i lägenheten och till datormodning mest skruvar inte takplåt, golvtrall hela dagarna så misstänker att jag får en glad överraskning med denna maskin i jämförelse.

5 ah batteri lär man kunna jobba riktigt länge med också 2*2.5Ah

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Bra pris på XB1 S, men 4790:- för X? Har dom ändrat priset?

https://i.imgur.com/2MmyUYV.png

Ja, de har höjt priset rejält innan black friday. Antar att den kommer vara rejält "rabatterad" på fredag.
Men den digitala är faktiskt billig på riktigt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Prisjakt verkar duka under belastningen just nu eller är det bara jag som upplever den som extremt långsam?

Drygt när man ska kolla komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Prisjakt verkar duka under belastningen just nu eller är det bara jag som upplever den som extremt långsam?

Drygt när man ska kolla komponenter.

Nope du är en ensam, både appen och hemsidan tuggar frenetiskt. Får väl försöka anamma pricerunner istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dammskog:

Prisjakt verkar duka under belastningen just nu eller är det bara jag som upplever den som extremt långsam?

Drygt när man ska kolla komponenter.

Ja det segar på rätt bra, smidigt att det sker redan idag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är den här musen verkligen något att ha?

Tänkte mest att köra till office osv men kan man ställa in så man kan stänga av dessa sido-knappar osv? Har aldrig haft en sådan mus tidigare, bara kört Logitech MX518.

Stor skillnad i prestanda mellan denna och MX518?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

https://www.komplett.se/product/1124720/datorer/surfplattor/s...

Samsung Galaxy Tab A 2019 WiFi 32GB Svart 1690kr
10.1" skärm, 8/5MP kamera, Android 9.0, 32GB, microSD->512GB

har själv 2018 versionen och kan inte rekommendera mer, är underbart.

Jag får "Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.". Hitta 4G versionen men inte den med bara wifi. Synd, var sugen på en platta. Kanske är 2020 versionen på ingående?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag får "Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.". Hitta 4G versionen men inte den med bara wifi. Synd, var sugen på en platta. Kanske är 2020 versionen på ingående?

Ser ut som SM-T307U är på gång. Men frågan är om den tillhör Tab A-serien eller om det är helt annan tablet. Den är listad här:
https://www.wi-fi.org/content/search-page?keys=SM-T307U

Permalänk
Medlem

Varför finns det inte en dedikerad tipssida iår? Det är svårt att överblicka när det finns så många tips.

Jag råkade lägga in ett dubbelt tips pga detta. Mod var dock snabb att ta bort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför finns det inte en dedikerad tipssida iår? Det är svårt att överblicka när det finns så många tips.

Jag råkade lägga in ett dubbelt tips pga detta. Mod var dock snabb att ta bort

Skickades från m.sweclockers.com

Denna?
https://www.sweclockers.com/blackfriday

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja, de har höjt priset rejält innan black friday. Antar att den kommer vara rejält "rabatterad" på fredag.

4790:- ser ut att vara deras ordinariepris om man kikar på prishistoriken. Åtskilliga kampanjer de senste månaderna där priset som lägst legat på 3490:-.
Det är fullt rimligt att anta att priset kommer sänkas även för BF, men BF kommer bara vara en i raden av kampanjer på denna vara där priset konstant fluktuerar kraftigt. Att då påstå att "de har höjt priset rejält innan black friday" bara för att det skall passa in i ett narrativ där ondskefulla butiker drar upp priserna för att lura stackars kunder på black friday blir direkt missvisande.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

OBS - skrolla ner till produktens Tekniska specifikationer:
Kompatibla processorer Ryzen (stödjer 1:a och 2:a generationen Ryzen/Ryzen med Radeon Vega-grafik)
Försiktigt när du handlar via Komplett, då produktbeskrivningar behöver inte motsvara verkligheten.

Jag såg att det inte stod något om 3000 i specifikationen men "klisterlappen" fanns ju i produktbeskrivningen. Skickade ett mail för att vara säker och fick till svar:

Tack för ditt mail!

Får början var inte dessa moderkort kompatibla med ryzen 3.gen, men de modekrort som är tillverkade efter släppet av ryzen 3 är uppdaterade och redo för ryzen 3. Så det är bara att köra.

Med vänliga hälsningar,
Victor, Komplett.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen har släppt sina black week deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Jag får "Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.". Hitta 4G versionen men inte den med bara wifi. Synd, var sugen på en platta. Kanske är 2020 versionen på ingående?

SAMMA HÄR wtf jag tänkte köpa den ikväll och det fanns 50 st+ kvar i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Webhallen har släppt sina black week deals.

Notera att Webhallen kör nya erbjudanden varje dag till och med fredag.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinge:

Tack för ditt mail!

Får början var inte dessa moderkort kompatibla med ryzen 3.gen, men de modekrort som är tillverkade efter släppet av ryzen 3 är uppdaterade och redo för ryzen 3. Så det är bara att köra.

Med vänliga hälsningar,
Victor, Komplett.se

Skickades från m.sweclockers.com

Så man kan se när moderkortet är tillverkat på hemsidan? Högst luddigt svar från AMD.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Så man kan se när moderkortet är tillverkat på hemsidan? Högst luddigt svar från AMD.

Nej detta är inget AMD hävdar utan Kompletts kundtjänst.
Kompletts hemsida anger motstridig fakta och det är kunden som löper en risk av att köpa en icke kompatibel produkt.
I typisk Kompletts anda.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Är denna plattan värd att köpa från Huawei? Jag har hört att huawei inte producerar särskilt bra produkter men jag tänker bara använda plattan för att läsa pdf-filer och kolla på Youtube så den kanske är bra för detta ändamål? Jag sparar ju mer pengar jämfört om jag hade köpt samsung galaxy pad istället från komplett:

https://www.webhallen.com/se/product/308493-Huawei-T3-10-2GB-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

4790:- ser ut att vara deras ordinariepris om man kikar på prishistoriken. Åtskilliga kampanjer de senste månaderna där priset som lägst legat på 3490:-.
Det är fullt rimligt att anta att priset kommer sänkas även för BF, men BF kommer bara vara en i raden av kampanjer på denna vara där priset konstant fluktuerar kraftigt. Att då påstå att "de har höjt priset rejält innan black friday" bara för att det skall passa in i ett narrativ där ondskefulla butiker drar upp priserna för att lura stackars kunder på black friday blir direkt missvisande.

Xbox one X var på rea tidigare när jag läste inlägget (i dagens fynd) men de verkar ha ändrat priset under dagen. Kanske sålde de tillräckligt många eller så var prissänkningen felaktig, vad vet jag.

Skrivet av filidutten:

Är denna plattan värd att köpa från Huawei? Jag har hört att huawei inte producerar särskilt bra produkter men jag tänker bara använda plattan för att läsa pdf-filer och kolla på Youtube så den kanske är bra för detta ändamål? Jag sparar ju mer pengar jämfört om jag hade köpt samsung galaxy pad istället från komplett:

https://www.webhallen.com/se/product/308493-Huawei-T3-10-2GB-...

Jag tycker personligen att Huawei tillverkar lika bra produkter som alla andra större tillverkare. Har kört min Honor 8 i tre år utan bekymmer. Dock den surfplattan du kikar på är en budgetmodell, tex upplösning: 1280 x 800 är kanske inte det roligaste. Så det beror ju lite på vad du är ute efter.

T3 passar nog bättre som slit och släng padda till barnen. För eget behov hade jag hellre gått upp lite.

Mediapad M3 och M5 är Huaweis bättre plattor. Om du vill komma ifrån deras budgetplattor.

Annars verkar Samsung plattan rätt schysst men den ser ut att sålt slut tyvärr.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Forum Ljud, bild och kommunikation Skärmar och tv-apparater passar nog bättre än Dagens fynd.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av padwan:

Vill förtydliga att detta gäller nytecknande.
Dock kunde jag som befintlig kund (utan bindningstid kvar) få 500/500 för 349kr/mån

Skulle precis skriva detta, sitter i just detta nu och väntar på Telias kö. Gällde de 349kr du blev erbjuden om du tog 12 mån bindningstid?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Verkar som det även gäller Telia Villa fiber.
Slog in min adress och kom upp fiber osv. Men vågade inte gå vidare hela vägen.

Vill personligen inte ha telia alls, och verkligen inte binda mig 12 månader då jag inte litar på dom för fem öre. Sen har de inte garanterad hög hastighet på fiber:
Bredband 500/500 (via fiber):
Nedströmshastighet: 250-500 Mbit/s
Uppströmshastighet: 250-500 Mbit/s

Har hellre Ownit, Bahnhof osv

Bra pris dock

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera alla som tecknar Telia att ta kopior på erbjudandet, spara alla bekräftelser ni får, ta skärmdump med aktuellt erbjudande osv.
Har bara problem med dem, de debiterar felaktigt pris trots att det är erbjudande om ett annat, har utnyttjat ångerrätten på en tjänst som de fortfarande fakturerar för och är aktivt trots att de har bekräftat min uppsägning etc.
Ger dem 0 av 5 stjärnor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

jag blev erbjuden 499 för 500/500.. jag har heller ingen bindningstid.. @padwan bor du i villa eller lägenhet? jag bor som dig i Varberg.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

jag blev erbjuden 499 för 500/500.. jag har heller ingen bindningstid.. @padwan bor du i villa eller lägenhet? jag bor som dig i Varberg.

Hmm, jag som hade tankar på att säga upp mitt abonnemang med Telia i oktober... men tänkte att Telia säkert är schyssta och binder om utan att man ska behöva göra massa omständigheter..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://www.telia.se/privat/erbjudanden/black-friday

Telia 500/500, 299:- i månaden i 12 månader (Ord pris 699:-)

Tuggar och tuggar för att sen säga att de inte kan leverera fasta tjänster till min adress.

Är redan kund med fasta tjänster.
😴

Skickades från m.sweclockers.com