Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Super Smash Bros som såldes ut billigt verkar inte vara ett nytt exemplar, utan något som lämnats tillbaks/blivit utbytt av någon?
Det är inte inplastat och har bara något Gamestop-försegling på sig. Så inte konstigt att det var billigare än vanligt kanske.

Beställde den när den kostade 349 den 14 november och fick mail idag att beställningem avbryts..... Lika bra att den kedjan går i konkan....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Beställde den när den kostade 349 den 14 november och fick mail idag att beställningem avbryts..... Lika bra att den kedjan går i konkan....

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att det blev så.

Min erfarenhet av Gamestop är dock positiv. Beställde Taiko no Tatsujin - Drum 'n' Fun! Collectors Edition. Fick en samtal från butiken dagen efter, där butiken meddelande att de tyvärr bara hade skyltexet kvar och undrade ifall fortfarande ville ha spelet.

Spelet kom igår, det vara bara plasten på fodralet som var borta, resten av trumman och tillbehören var nya och orörda i kartongen.

Personligen tycker jag att det är tråkigt att kedjan lägger ner. Jag och barnen gillar att gå i titta i butiken när vi har chansen. Ibland går det tom att fynda hos dom.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips.

En stor rea startar på eshopen på fredag.

Och ifall man vill ha bra koll på dealsen på eshopen så rekommenderar jag sidan Deku Deals

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Kan kolla felkod sen. Testade köra Link Battle (med privat kod för att strida mot en kompis). Det fungerande konstigt nog, men inte random battle 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Link *** kör lokalt utan router, kopplar upp direkt mellan enheterna.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fick tag i den här via en vän från Japan. Spelet har stöd för engelska. Just nu är den i USA men ska skickas till mig innan jul. Alltid kul att få tag i promo versioner av speciella spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Fick tag i den här via en vän från Japan. Spelet har stöd för engelska. Just nu är den i USA men ska skickas till mig innan jul. Alltid kul att få tag i promo versioner av speciella spel.
https://cdn.discordapp.com/attachments/638443880949219334/646366851575709706/Krg_S.jpeg

Snyggt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Link *** kör lokalt utan router, kopplar upp direkt mellan enheterna.

Han var i Kiruna, jag i Stockholm 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Han var i Kiruna, jag i Stockholm 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, har ni lagt till varandra som vänner på konsolerna?

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag vet inte om jag vänder mig rätt nu, men behöver lite råd.
För en tid sedan sålde jag min Switch då jag behövde pengarna innan jag klev på mitt nya jobb. Jag har sålt konsoler och datorer förut, men att sälja av min Switch som jag var så nöjd med gjorde ont.

Nu har jag iallafall ett jobb med bra inkomst och tänkte köpa mig en ny Switch, då jag har alla digitala spel sparad på mitt konto. Jag är bara väldigt kluven. Borde jag köpa en ny 2019 modell, borde jag köpa en Switch Lite eller borde man försöka få tag på en begagnad Switch som är s.k opatchad?

Jag har varit lite sugen på en Switch Lite men jag vet inte, jag är dels orolig för skärmstorleken men även eventuella driftingproblem som Switchen är känd för... Jag behöver lite input från er - ska man bara slå till på en helt ny vid BF, köpa en opatchad begagnat eller ska man helt enkelt prova en Lite?

När jag hade min gamla Switch så körde jag den inte så jättemycket i TV:n, men alternativet skulle ju även vara mysigt ifall man vill spela något med sambon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Hej på er!

Jag vet inte om jag vänder mig rätt nu, men behöver lite råd.
För en tid sedan sålde jag min Switch då jag behövde pengarna innan jag klev på mitt nya jobb. Jag har sålt konsoler och datorer förut, men att sälja av min Switch som jag var så nöjd med gjorde ont.

Nu har jag iallafall ett jobb med bra inkomst och tänkte köpa mig en ny Switch, då jag har alla digitala spel sparad på mitt konto. Jag är bara väldigt kluven. Borde jag köpa en ny 2019 modell, borde jag köpa en Switch Lite eller borde man försöka få tag på en begagnad Switch som är s.k opatchad?

Jag har varit lite sugen på en Switch Lite men jag vet inte, jag är dels orolig för skärmstorleken men även eventuella driftingproblem som Switchen är känd för... Jag behöver lite input från er - ska man bara slå till på en helt ny vid BF, köpa en opatchad begagnat eller ska man helt enkelt prova en Lite?

När jag hade min gamla Switch så körde jag den inte så jättemycket i TV:n, men alternativet skulle ju även vara mysigt ifall man vill spela något med sambon.

Det hänger lite på vad din tanke är att göra med din opatchad Switch.
Tex, Om du vill spela Online, så skall du inte köpa en opatchad och köra CFW.

I mitt fall så hade jag nog valt att gå på en 2019 modell, dels för att den har bättre batteri tid, och att den gå att docka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Hej på er!

Jag vet inte om jag vänder mig rätt nu, men behöver lite råd.
För en tid sedan sålde jag min Switch då jag behövde pengarna innan jag klev på mitt nya jobb. Jag har sålt konsoler och datorer förut, men att sälja av min Switch som jag var så nöjd med gjorde ont.

Nu har jag iallafall ett jobb med bra inkomst och tänkte köpa mig en ny Switch, då jag har alla digitala spel sparad på mitt konto. Jag är bara väldigt kluven. Borde jag köpa en ny 2019 modell, borde jag köpa en Switch Lite eller borde man försöka få tag på en begagnad Switch som är s.k opatchad?

Jag har varit lite sugen på en Switch Lite men jag vet inte, jag är dels orolig för skärmstorleken men även eventuella driftingproblem som Switchen är känd för... Jag behöver lite input från er - ska man bara slå till på en helt ny vid BF, köpa en opatchad begagnat eller ska man helt enkelt prova en Lite?

När jag hade min gamla Switch så körde jag den inte så jättemycket i TV:n, men alternativet skulle ju även vara mysigt ifall man vill spela något med sambon.

Har två "klassiska" Switch hemma (en till mig och en till dottern), men köpte för en vecka sedan även en Switch Lite. Mycket trevligare att ha handhållen längre stunder, och lättare att ha med i väska/portfölj eller ryggsäck!

Skall du inte koppla till TV:en så skulle jag nog i första hand kika på en Switch Lite.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har två "klassiska" Switch hemma (en till mig och en till dottern), men köpte för en vecka sedan även en Switch Lite. Mycket trevligare att ha handhållen längre stunder, och lättare att ha med i väska/portfölj eller ryggsäck!

Skall du inte koppla till TV:en så skulle jag nog i första hand kika på en Switch Lite.

Hmm ja det låter ju onekligen lockande... Hur mycket märker du av storleken på skärmen? Är det en markant skillnad för dig jämfört med den klassiska versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Hmm ja det låter ju onekligen lockande... Hur mycket märker du av storleken på skärmen? Är det en markant skillnad för dig jämfört med den klassiska versionen?

Man märker absolut skillnaden i storlek. Det ungefär som att få från en liten surfplatta (tänk dig iPhone Mini) till att spela på en stor telefon (tänk dig iPhone Max/plus). Däremot har skärmen samma upplösning, och även om den är lite mindre, så upplever jag den därför som skarpare. Tycker det fungerar utmärkt att spela på, och älskar att den är lättare i händerna!

Kontrollerna tycker jag är minst lika bra (eller tom. bättre i spel som använder styrkorset, även om det normalt inte används så mycket på det sättet).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Man märker absolut skillnaden i storlek. Det ungefär som att få från en liten surfplatta (tänk dig iPhone Mini) till att spela på en stor telefon (tänk dig iPhone Max/plus). Däremot har skärmen samma upplösning, och även om den är lite mindre, så upplever jag den därför som skarpare. Tycker det fungerar utmärkt att spela på, och älskar att den är lättare i händerna!

Kontrollerna tycker jag är minst lika bra (eller tom. bättre i spel som använder styrkorset, även om det normalt inte används så mycket på det sättet).

Känns Lite för dig även stadigare då kontroller och mittparti är ihopbyggda? Rätt sugen på att köpa en Lite faktiskt, speciellt ihop med Nintendos officiella skärmskydd vilket borde göra den sjukt trevlig att plocka med sig.

Använder Switch i regel bara handhållet så de "nackdelar" Switch Lite egentligen har är mer fördelar. Får se hur det blir till veckan med prisbilden, under 2000kr från vettig butik och det blir svårt att låta bli för mig.

Edit: Denna dvs http://www.nintendolife.com/news/2019/11/this_official_switch...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror vi på black friday rea imorgon på eshop? Hade ej switch förra året så vet ej hur det var då, men enligt psprices var det iallafall rea i Storbritannien mellan 23 och 30 förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror vi på black friday rea imorgon på eshop? Hade ej switch förra året så vet ej hur det var då, men enligt psprices var det iallafall rea i Storbritannien mellan 23 och 30 förra året.

Skrivet av 9110a:

Ett litet tips.

En stor rea startar på eshopen på fredag.

Och ifall man vill ha bra koll på dealsen på eshopen så rekommenderar jag sidan Deku Deals

Idag alltså. Vet inte vilken tid det börjar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer5:

Idag alltså. Vet inte vilken tid det börjar.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack! Såg inte det inlägget. Funderade på Odyssey så kanske slår till och köper nu ifall det kostar 419 kr som det verkar bli.

Permalänk
Medlem

Nu är eshop salen igång!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Nu är eshop salen igång!

Sweet!

Någon större, relativt färsk, titel på rea eller är det lite samma utbud som vanligt?
Blir att kolla när jag kommer hem. Lite synd att de inte fått ut något wishlist mail ännu. :/
Halvtimme kvar på jobbet, sedan äntligen helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sweet!

Någon större, relativt färsk, titel på rea eller är det lite samma utbud som vanligt?
Blir att kolla när jag kommer hem. Lite synd att de inte fått ut något wishlist mail ännu. :/
Halvtimme kvar på jobbet, sedan äntligen helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo den är ganska bra faktiskt, önskade väl fler nintendo utvecklade spel men hyfsat utbud av bra spel verkar det som.Här kan man se några av dem: https://psprices.com/region-se/discounts/?platform=Switch&sor...

Edit:

Nintendo tweetade nu att det även är 20% på NES kontroller till Switch.
https://twitter.com/NintendoEurope/status/1197890855102828544

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sweet!

Någon större, relativt färsk, titel på rea eller är det lite samma utbud som vanligt?
Blir att kolla när jag kommer hem. Lite synd att de inte fått ut något wishlist mail ännu. :/
Halvtimme kvar på jobbet, sedan äntligen helg!

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.dekudeals.com/games?sort=most_wanted

Där kan du se lite priser etc...bra sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns Lite för dig även stadigare då kontroller och mittparti är ihopbyggda? Rätt sugen på att köpa en Lite faktiskt, speciellt ihop med Nintendos officiella skärmskydd vilket borde göra den sjukt trevlig att plocka med sig.

Absolut!

Både faktumet att den känns mer "kompakt" med sin mindre storlek, och även det faktumet som du är inne på att den inte är uppbyggd av lösa delar, gör att jag sammantaget upplever den som mycket mer gedigen och stadig i händerna.

Ser mycket trevligt ut (har idag bara vanliga påsar som "fodral" i ryggsäcken idag)!

Någon som sett den annonseras hos någon svensk ÅF?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Ser mycket trevligt ut (har idag bara vanliga påsar som "fodral" i ryggsäcken idag)!

Någon som sett den annonseras hos någon svensk ÅF?

https://www.nintendo.se/tillbehor/nintendo-switch-lite-flip-c...

Släpps i Januari i Europa.

649 kr på CDON inte så billigt.

EAN: 0045496431327 för att söka på andra butiker. De har inte listat den på så många butiker i Sverige.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Tack! Jo, den var klart mycket dyrare än vad jag tänkt mig. Någon som skaffat något kompakt slimmat tredjepartsalternativ för Lite som ni kan rekommendera istället?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

https://www.dekudeals.com/games?sort=most_wanted

Där kan du se lite priser etc...bra sida.

Funderar på att köpa den gamla klassikern Katamari på rean.

https://www.dekudeals.com/items/katamari-damacy-reroll

Ni som spelat på Switch; håller den än idag?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vilken Switch ska jag köpa?

Jag funderar på att köpa en Switch på Black Friday, eller kanske begagnat om det dyker upp ett fint erbjudande.

Men vilken konsol ska man välja? Nya eller gamla Switch? Spelar man ens dockat, man kanske ska välja en Lite? Eller är en vanlig Switch trevligare även i handhållet läge?

Och när det gäller spel. Digitalt eller fysiska köp? Hur stort minneskort behöver man?

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Jag funderar på att köpa en Switch på Black Friday, eller kanske begagnat om det dyker upp ett fint erbjudande.

Men vilken konsol ska man välja? Nya eller gamla Switch? Spelar man ens dockat, man kanske ska välja en Lite? Eller är en vanlig Switch trevligare även i handhållet läge?

Och när det gäller spel. Digitalt eller fysiska köp? Hur stort minneskort behöver man?

Gamla, då kontrollstickorna på båda har risk för drifting, och det är lättare att byta kontroll på gamla än lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Men vilken konsol ska man välja? Nya eller gamla Switch? Spelar man ens dockat, man kanske ska välja en Lite? Eller är en vanlig Switch trevligare även i handhållet läge?

Den nya bör föredras framför den gamla såvida det inte kommer något väldigt bra erbjudande på den gamla, den nya drar mycket mindre ström vilket innebär att den är svalare (= tystare) samt har mycket bättre batteritid. Vanlig eller Lite är däremot mer av en smakfråga, det är i praktiken två väldigt olika konsoller.

Skrivet av tBiorrith:

Och när det gäller spel. Digitalt eller fysiska köp? Hur stort minneskort behöver man?

Också mycket av en smakfråga. Vissa gillar att samla på fysiska spel eller föredrar dem av andra skäl, andra gillar bekvämligheten med digitala spel eftersom man inte behöver hålla på och byta kassetten. Vad man föredrar påverkar också hur stort minneskort man behöver. Själv började jag med ett 128GB-kort och köpte många större spel fysiskt, men har nu gått över till ett 512GB-kort istället eftersom jag kommit på att jag föredrar digitalt. Sen behöver man förstås inte ha alla spel installerade samtidigt, men jag skulle nog inte rekommendera något mindre än 128GB eftersom såna kort ändå inte kostar särskilt mycket.

Skrivet av Smasher89:

Gamla, då kontrollstickorna på båda har risk för drifting, och det är lättare att byta kontroll på gamla än lite.

Det finns tre konsoller nu: Switch, "Switch 2019", samt Switch Lite. Det finns ingen större anledning att köpa den gamla versionen när den förbättrade 2019-versionen finns.

Permalänk
Medlem

Lyckades klippa en switch (2019) för 2990 på elgigantens nyöppning på Kungsgatan i Stockholm i fredags. Känns som ett bra pris?

Har ni några tips på spel att spana in på eshop rean?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Också mycket av en smakfråga. Vissa gillar att samla på fysiska spel eller föredrar dem av andra skäl, andra gillar bekvämligheten med digitala spel eftersom man inte behöver hålla på och byta kassetten. Vad man föredrar påverkar också hur stort minneskort man behöver. Själv började jag med ett 128GB-kort och köpte många större spel fysiskt, men har nu gått över till ett 512GB-kort istället eftersom jag kommit på att jag föredrar digitalt. Sen behöver man förstås inte ha alla spel installerade samtidigt, men jag skulle nog inte rekommendera något mindre än 128GB eftersom såna kort ändå inte kostar särskilt mycket.

Läste på ett annat forum angående fysisk/digital att singleplayerspel köper man fysisk för att kunna sälja vidare när man är klar. Ett argument jag faktiskt kan ta till mig.
Sedan är det ju lite charmigt också att byta kassett likt sin gamla GameBoy
Tänkte i så fall börja med ett 64GB kort (för att jag har ett liggande) och se hur jag klarar mig.

Efter att ha läst lite om driftande joysticks tror jag att det blir en vanlig. Den är lättare att reparera kan jag tänka mig.

Vad är ett bra pris för den gamla skulle ni säga? De ligger ganska högt för att vara begagnat tycker jag! Har ännu inte sett en enda under 3000kr, det flesta ligger runt 3500kr med ett spel till. Nypris liksom.