Veckans fråga: Hur taggad är du på strömmat spelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

GeForce Now funkar väldigt bra ut spel i soffan-aspekten. 4 ps3-kontroller och Tekken, street fighter eller Sonic racing. Superkul och ingen märkbar lagg.

Tycker denna tjänst omnämns för lite i proportion till stadia och andra mer nyliga lanseringar. Vad de gör rätt utöver att det fungerar riktigt bra är att du får tillgång till ditt Steam, Epic och Uplay-innehåll.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är precis det här jag har saknat att ha alla sina spelbiblioteket samlat på ett ställe, då det kan bli en del från olika ställen numera.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Aldrig förstått det här "argumentet". Du måste inte ha Netflix, HBO, Apple TV, Hulu, Disney+ och Amazon Prime Video, SAMTIDIGT.

Sant, men om du läste hela min text så frågade jag just vad som händer med de spel du köpt på en site, slutar sen att betala din månadsavgift i två år och sen kommer på att du vill prova ditt gamla spel igen. Är det då bara att börja betala och allt finns som du lämnade det eller måste du köpa spelet igen och börja från början?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

GeForce Now funkar väldigt bra ut spel i soffan-aspekten. 4 ps3-kontroller och Tekken, street fighter eller Sonic racing. Superkul och ingen märkbar lagg.

Tycker denna tjänst omnämns för lite i proportion till stadia och andra mer nyliga lanseringar. Vad de gör rätt utöver att det fungerar riktigt bra är att du får tillgång till ditt Steam, Epic och Uplay-innehåll.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte provat GeForce now då det kräver specifik hårdvara och saknar vettigt ljudstöd. Men kör steams in home streaming i nödfall om det tryter prestandamässigt i vardagsrummet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Inte provat GeForce now då det kräver specifik hårdvara och saknar vettigt ljudstöd. Men kör steams in home streaming i nödfall om det tryter prestandamässigt i vardagsrummet.

Ja det är sant att det bara finns till Nvidia shield, PC och Mac dock inga krav på särskild gpu bortsett från Gamestream från egen PC. Rekommenderar ändå att signa upp på betan för att prova på.

Jag måste vid tillfälle prova att mäta min latens då jag ändå tycker att fortnite samt pubg funkar tillräckligt bra, inte för att jag är någon hejare på det förstnämnda.

Skrivet av bärplockaren:

Det är precis det här jag har saknat att ha alla sina spelbiblioteket samlat på ett ställe, då det kan bli en del från olika ställen numera.

Ja man kan inte kalla mig ett Nvidia-fan men här har de faktiskt tänkt rätt för en gångs skull helt i motsats till sina övriga satsningar.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

GeForce Now funkar väldigt bra ut spel i soffan-aspekten. 4 ps3-kontroller och Tekken, street fighter eller Sonic racing. Superkul och ingen märkbar lagg.

Tycker denna tjänst omnämns för lite i proportion till stadia och andra mer nyliga lanseringar. Vad de gör rätt utöver att det fungerar riktigt bra är att du får tillgång till ditt Steam, Epic och Uplay-innehåll.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kostar Geforce Now?

Permalänk
Medlem

Geforce Now bygger väl på att man har Nvidia Shield att strömma till?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Inte alls

Permalänk
Medlem

Inte alls.
Spelar bara på PC ändå, och skulle aldrig spela något med EXTRA delay ändå.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av roxkz:

Inte provat GeForce now då det kräver specifik hårdvara och saknar vettigt ljudstöd. Men kör steams in home streaming i nödfall om det tryter prestandamässigt i vardagsrummet.

Skrivet av bärplockaren:

Geforce Now bygger väl på att man har Nvidia Shield att strömma till?

Geforce Now kräver inte någon specifik hårdvara, mer än en videodekodare för H.264.

Jag har varit del av Geforce Now Betan i drygt ett och ett halvt år och tycker det fungerar smidigt för vissa spel. Dock är det 720p och 60 Hz eller 1080p 30 Hz som gäller om det inte skall bli tokpixilerat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Musikälskare

Noll och intet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cenorida:

Lite svårt att strömma spelande utan internet

Hur är det med läsförståelsen?
Han vill inte ha streaming. punkt!
Han är fortfarande förbannad över att speltillverkare tvingar en att vara online även för SP.

Permalänk
Medlem

Är taggad på xCloud! Nice att kunna lira spel från sin egna konsol eller gamepass bibliotek på tåget! Stadia kräver väl wifi, xcloud ska funka på 4g

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Chroma subsampling, macroblocks, banding, och andra komprimeringsartefakter, nej tack. Blir redan tillräckligt irriterad när de använder förrenderade videos i spel för cutscenes, tänk sedan att behöva ha så hela tiden...

Skulle vara väldigt bra som en demo-tjänst för att testa spel däremot, men då skulle man förstås inte vilja betala något. Kanske kollar in det när det kommer någon gratis eller prenumerationsmodell, betala en månad, testa/spela lite spel, avbryta. Men är inte villig att införskaffa någon speciell hårdvara för det och kommer aldrig köpa ett spel som är låst till streaming.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har aldrig haft något bra internet, så det skulle knappt ens funka för mig. Jag har redan en rejäl dator, så för mig föreligger det inte en besparing med strömning. Det är ovanligt att jag inte moddar i alla fall något litet med mina favoritspel, spel som Minecraft eller Skyrim skulle jag aldrig gillat riktigt utan moddar. Och även om om latensen kanske räcker för många vanliga spel så är jag intresserad av VR, vilket ställer ännu högre krav på latens.

Jag tror att det bra komplement till vanliga lösningar, men jag hoppas att de strömmande tjänsterna inte börjar låsa in delar av marknaden med exklusivitet och annat konsument-fientligt beteende. Det kommer säkert uppskattas av de som inte annars har hårdvaran att bara öppna webbläsaren och hoppa in i ett spel.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv

Om det är Stadia: 0 Intresse
Om det kommer en framtida tjänst där man inte behöver köpa spel för att spela dem via deras tjänst som en netflix för gamers så vore jag intresserad, men just nu så tycker jag man blir blåst med deras nuvarande model, även om allt fungerat 100% som dem sa, så är jag inte intresserad av deras nuvarande upplägg som jag tycker man blir uttnytjad av.

Permalänk
Medlem

För mig känns hela grejen som "a solution in search of a problem", så nej tack.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För mig känns hela grejen som "a solution in search of a problem", så nej tack.

Samma här, men så antar jag att vi båda ser det hela ur en relativt kompetent användares perspektiv. Det finns inget strul med lokalt installerade spel som är mer än en baggis att fixa. Fördelarna när det kommer till bildkvalitet och latens överväger de för oss minimala nackdelarna.

För Svenne Kokosnöt som nästan tycker det är något av en teknisk utmaning att få igång PS4:an kan det nog dock vara najs. Ytterligare en IT-handikappanpassad plattform att spela på liksom.

Kan också tänka mig att konceptet är spelhusens våta dröm. Sälja allt som prenumerationstjänst, spelen körs på homogen plattform, piratkopiering omöjliggörs, generellt större kontroll, osv.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

David Lee sågar Stadia nästan jämt med fotknölarna

Bl.a så jämfört med konsol så blir den grafiska kvalitet ca en generation bakåt, lite på samma sätt som strömmad film är en generation bakåt när det gäller bildkvalite och två tre generationer bakåt när det gäller ljud...

Jag förutspår att rätt många kommer hoppa på detta och andra konkurrenters lösningar, men att det ganska snart kommer bli mindre intressant PGA alla problem med lagg och tveksam grafisk kvalitet jämfört med konsol och i synnerhet jämfört med en bättre PC.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Köper direkt man kan hoppa på tåget utan att köpa kontrollen och en extra Chromecast. Kommer nog dock inte överge egen dator och konsol än på mycket länge. Ser det här mer som ett komplement.

Permalänk
Avstängd

Inväntar hellre Über-gajming: Kom hem till mig & spela på min konsoll, endasr xx kr/timme! 🤗

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Inte ett dugg.

Har tillräckligt med problem med gamla Xbox Live-licenser, DLC som inte funkar att ladda ned längre osv. Sedan behöver det inte vara fysisk lagringsmedia, men jag vill ha tillgång till mina filer och använda dem igen om 50 år om jag så vill. Gillar inte att behöva lita på tredjepart för att kunna spela saker jag köpt.

Tror för övrigt också att fysiska spelkonsoler kommer att ha högt samlarvärde i framtiden i och med att de kommer försvinna helt i takt med att Internet backbone blir så snabbt att alla kan stream allt, jämt, överallt.

(Har t.o.m. en backup Xbox One-konsol med SSD undanlagd bara för att jag är nojig kring ett specifikt spel som jag absolut inte vill förlora).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Geforce Now kräver inte någon specifik hårdvara, mer än en videodekodare för H.264.

Jag har varit del av Geforce Now Betan i drygt ett och ett halvt år och tycker det fungerar smidigt för vissa spel. Dock är det 720p och 60 Hz eller 1080p 30 Hz som gäller om det inte skall bli tokpixilerat.

Försökte köra det på min Androidplatta rätt nyligen men det verkade inte vara någon möjlighet. Möjligt att jag missat något, la inte mer alltför mycket tid på det.

När jag provade det innan så fungerade inte ljudet vettigt heller som sagt... Men möjligt att det är fixat nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Nä, det här är verkligen att gå ett steg bakåt i utvecklingen.

Högre latens, sämre bildkvalite och betydligt mer datatrafik på nätverk.

edit : antar att de flesta här inte sett gamer nexus latancy-test ?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

0

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Det här kommer GARANTERAT slå ut konsoler. Inte förvånad om nästa version blir sista som verkligen säljer. De bärbara överlever nog ett tag till men "klassiska" Xbox och PlayStation får här en riktigt tuff motspelare. Givetvis lär Xbox och PlayStation dock utvecklas åt samma håll som Stadia. Konsoler hemma är inte framtiden på samma sätt som att parabol inte heller är det. Den stationära datorn står nog pall ett tag till men även den kommer få stryk till sist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För gratis demospel kan det funka, då slipper man skumrasksidor som slänger med virus.

För att spela borde det kosta per faktiskt spelad timme, inte att man betalar för tillgång, då dem inte kan lova evig tillgång.
Utöver detta så behöver ockerpriserna försvinna.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För mig känns hela grejen som "a solution in search of a problem", så nej tack.

Problemet är väl att Windows har en fördel framför ChromeOS? Att ta över marknadsandelar från Xbox och Playstation är väl också trevligt, men jag har alltid antagit att Stadia är för att tonåringar och liknande hellre ska köpa en ChromeBook än en PC.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad kostar Geforce Now?

Det är i beta sedan lanseringen 2015 varav kostnaden är 0, får se hur länge det varar och vad kostnaden landar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har testat stadia en hel del senaste veckan och är överraskad över hur bra det fungerar hos mig.
Inget större problem alls. dock får jag lova att säga att det är ett skämt att man inte kan få 4k hdr genom chrome.

Man kan självklart se en del komprimeringsartefakter. Spel som Destiny 2 klarar sig rätt bra dock Farming simulator är en mindre rolig upplevelse och helt ärlig. Kör du förbi ett vetefält så ser det helt enkelt sjukt dåligt ut.

Jag är lite sugen på att testa grid då jag kan tänka mig att det är ett spel som gör sig rätt bra strömmat

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Kan man strömma till datorn och spela med mus och tangentbord istället för handkontroll kan jag tänka mig att prova.