Har Youtube ändrat utseende nyss?

Permalänk

Har Youtube ändrat utseende nyss?

Ser helt annars ut för mig idag och jag hatar det! Är det nytt för er med?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

På första sidan med rekommenderat så känns alla thumbnails väldigt stora.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@swenorth1:
Ja det är helt klart sämre om det är meningen att det ska se ut så.
Dålig överblick av nya videos som jag kan tänkas vilja se.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

@swenorth1:
Ja det är helt klart sämre om det är meningen att det ska se ut så.
Dålig överblick av nya videos som jag kan tänkas vilja se.

Precis! Var mycket bättre tidigare när man kanske såg 30 videos direkt, nu ser jag 3-4 st bara

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ja, det ser annorlunda ut för närvarande. Igår hade jag vanligt i Firefox och jättestora tumnaglar i Chrome. Idag är det bara en lista med ett klipp per rad i båda. Tre videoklipp på en skärm med bärbar dator...

För övrigt har Google sedan ett bra tag gjort det irriterande att casta från Chrome. Är man inte inloggad ska man "confirm" att man förstår att det kan påverka rekommendationerna på enheten i andra änden. Oklart hur, när det är en Chromecast där. Alltihop fungerar extremt dåligt då det hela ofta får krupp och fastnar, avslutar Youtubeappen på Chromecasten, spelar fel klipp (kanalens introklipp) o dyl. Detta med Googles egen tjänst ihop med Googles egen webbläsare och hårdvara. Extremt uselt!

Permalänk
Medlem

Den här nya looken är fan hemsk. Hoppas det är ett misstag och att de ändrar tillbaka snart, så här vill jag inte ha det! :@

edit. nu fick jag tillbaka den gamla looken. Phew!

Permalänk
Medlem

Youtube på webben har blivit mycket sämre redan sedan förra "look"-updaten. De har tagit bort den funktion jag använde allra mest, nämligen den att kunna köa upp klipp medan man chromecastar. Funkar fortfarande på mobilen. Tar de bort den där så vet jag inte vad jag tar mig till

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Den här nya looken är fan hemsk. Hoppas det är ett misstag och att de ändrar tillbaka snart, så här vill jag inte ha det! :@

Det verkar ha gått tillbaka till normalt utseende hos mig den senaste halvtimmen, så det kanske finns hopp.

(Jag hade inte tittat alldeles precis i samma sekund som jag skrev inlägget ovan.)

Permalänk
Medlem

Använder tilllägget "Youtube Classic". till Firefox. Betydligt snyggare och snabbare.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/youtube-classi...

Permalänk
Medlem

Katastrof. De har även tagit bort tidsrutan när man flyttar playhead, så man gör det nu i blindo om man vill till en viss tidpunkt. Allt ska tydligen "mobilanpassas". Lustigt att man gör det i Youtube eftersom det funkar så kasst i webbläsare på mobil, samtidigt som det finns en app som de allra flesta lär använda ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

JAAA, äntligen tillbaka!!!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

YouTubes design team tycks va expert på att istället för förbättra något så göra det bara sämre. Speciellt de som laddar upp filer och så, saknas ju nu i typ halv år flera funktioner i nya "beta" som finns i den gamla versionen. Har alltid klängt mig fast vid YouTubes äldre versioner så länge det bara går så länge jag använt sidan.

Möjligheten att deleta fler videor samtidigt och resiza description fältet då du editerar description för en uppladdning är väl inte för mycket begärt eller? ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Fick det nya utseendet tidigare i år. Gillade det inte alls (allt är för stort). Har på heltid gått över till Invidious-instanserna, huvudsakligen invidio.us. Noll reklam, noll annoteringar, noll problem med kvalitén... allt är bara helt underbart! Minus att det är oftast segt, men hellre det än att använda YouTube. Är även mer mån om min integritet, så då är ju Invidious perfekt Och sen NewPipe på det, fast i telefonen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det dags för Youtube - Duplo Edition:

https://support.google.com/youtube/thread/18132714

Permalänk
Medlem

Droppen för mig var när youtube previews blev alldeles för stora, gick tillbaka till old youtube + ett dark theme via tillägget Stylish i FF

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag retar mig mer på det där snabba zoomande många börjat med. Störande med snabba in och ut panoreringar gjorda i Premier eller DaVinch,Mer irriterande än när alla skulle ha skägg (förlåt @Johnas).

Exempel

Skrivet av ggustavsson:

Droppen för mig var när youtube previews blev alldeles för stora, gick tillbaka till old youtube + ett dark theme via tillägget Stylish i FF

Är det detta tillägget du menar?
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/old-youtube-la...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Jag retar mig mer på det där snabba zoomande många börjat med. Störande med snabba in och ut panoreringar gjorda i Premier eller DaVinch,Mer irriterande än när alla skulle ha skägg (förlåt @Johnas).

Håller med! Jag får lätt yrsel varje gång det sker.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Kör detta https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/restore-fast-t... men det du länkar funkar nog lika bra.

Sen så kör jag detta också https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/stylish/?src=s... + väljer lämpligt tema för youtube (old youtube har inte dark nämligen) finns massor att välja på, samt finns fler teman för många siter ink swecklockers

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Finns de nåt plugin även till Chrome?
För nu använder jag inzoomat äget bara för att kunna se så många thumbnails som möjligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de gör såhär, lägger till massa döyta så man måste scrolla och hålla på.

Permalänk
Medlem

Jag kör script-skydd i webbläsaren, ett väldigt konfigurerbart skydd.
Men hur jag än gör nu, så kan jag inte se Youtube längre alls. Enda sajten som är sån.

*svordomar*

Permalänk

Ahhh faktiskt utseendet är större, blev lite upprörd först men sen såg jag Boomfunk MC's Frestyler videon på andra raden.

Skrollar ner en bit och oj vad youtube har samlat info om mig tom husky videorna finns med

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Ja samma som för FF finns för Chrome

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag använder ett script till tillägget Greasemonkey/Tampermonkey: Get me Old Youtube.
Jag tror det är beroende av att viss gammal funktionalitet finns kvar på Youtubes servrar, så när det är borta så kommer scriptet att sluta fungera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:
Skrivet av ggustavsson:

Kör detta https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/restore-fast-t... men det du länkar funkar nog lika bra.
.....

Ditt tillägg var mycket bättre.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag använder ett script till tillägget Greasemonkey/Tampermonkey: Get me Old Youtube.
Jag tror det är beroende av att viss gammal funktionalitet finns kvar på Youtubes servrar, så när det är borta så kommer scriptet att sluta fungera.

Jo stämmer nog, det går att köra "old" youtube utan några addon alls, men petar man i inställningarna så är det lätt hänt att man får det nya, eller genom att man skriver youtube.com/new

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Jo stämmer nog, det går att köra "old" youtube utan några addon alls, men petar man i inställningarna så är det lätt hänt att man får det nya, eller genom att man skriver youtube.com/new

Vilket man får beror på en cookie, och scriptet återställer den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Droppen för mig var när youtube previews blev alldeles för stora, gick tillbaka till old youtube + ett dark theme via tillägget Stylish i FF

Tycker också att gamla temat är mycket bättre. Troligen en generationsfråga, Unga människor tycker kanske att tom nya prisjakt är coolt.

Här först nya YouTube, sedan med tillägget för old YouTube.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Det går också att använda optionen "disable_polymer=1".

https://www.youtube.com/?disable_polymer=1

Permalänk
Medlem

Hm, ser man två intressanta klipp när man bläddrar och klicka på ett och sedan backar så har sidan uppdaterats och det andra klippet försvunnit. Får öppna i ny flik tills YT löst det, om de löser det.

Någon i hela världen som gillar nya YouTube Studio framför classic studio?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]