Permalänk

Ny dator

Denna dator funderar jag på, något jag missat? Tips på bra ips skärm som skulle passa..? Tankar.....,?

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk

Känns som den är ganska viktad mot processorn. Du kanske ska fundera på att ta en något billigare cpu och lägga kronorna på grafikkortet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, hade bytt SSDn till en Samsung 970 Evo plus.

Permalänk
Skrivet av aliasandersson:

Känns som den är ganska viktad mot processorn. Du kanske ska fundera på att ta en något billigare cpu och lägga kronorna på grafikkortet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, men grafikkortet är ju ändå en av de bättre på marknaden, 2800 super och Ti är såklart bättre men betydligt dyrare...

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Ser grymt ut, hade bytt SSDn till en Samsung 970 Evo plus.

Samsung 970 evo kostar dubbelt så mycket, och enligt siffrorna så skall den bara va marginellt snabbare, är det något annat som är mycket bättre med samsung?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alone_Predator:

Okej, men grafikkortet är ju ändå en av de bättre på marknaden, 2800 super och Ti är såklart bättre men betydligt dyrare...

Lägger du en tusenlapp drygt så får du ett 2070 super som presterar ganska bra mycket bättre än det du valt. Kanske sjunker Superna lite på BF då de börjar bli gamla..

Lägg mindre pengar på processor, typ 3700x istället, eller kanske 3600x.

Moderkortet är onödigt dyrt också.

https://www.komplett.se/product/1135676/datorutrustning/dator...

Det presterar ca 10% bättre än det du har med i din lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alone_Predator:

Samsung 970 evo kostar dubbelt så mycket, och enligt siffrorna så skall den bara va marginellt snabbare, är det något annat som är mycket bättre med samsung?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag resonerar väl som så, lagring är fortfarande det absolut långsammaste du har i datorn trots nVME-diskar.
Samsung har ett mycket bra facit på sina diskar och är marknadsledande. Systemdisken tycker jag personligen gör mest för helhetsupplevelsen av datorn. Nu har du ju iofs valt 32 GB RAM så systemdisken blir ju mindre viktig. Corsair är inte pålitliga på så sätt att de kan byta komponenter men behålla produktnamn.

Hur jag än försöker övertyga dig, lyckas jag inte övertyga mig själv mer än på ett känslomässigt plan så ditt val är nog rätt för dig.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Jag resonerar väl som så, lagring är fortfarande det absolut långsammaste du har i datorn trots nVME-diskar.
Samsung har ett mycket bra facit på sina diskar och är marknadsledande. Systemdisken tycker jag personligen gör mest för helhetsupplevelsen av datorn. Nu har du ju iofs valt 32 GB RAM så systemdisken blir ju mindre viktig. Corsair är inte pålitliga på så sätt att de kan byta komponenter men behålla produktnamn.

Hur jag än försöker övertyga dig, lyckas jag inte övertyga mig själv mer än på ett känslomässigt plan så ditt val är nog rätt för dig.

Hehe tack iaf, skall fundera lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Skrivet av Ryzer:

Lägger du en tusenlapp drygt så får du ett 2070 super som presterar ganska bra mycket bättre än det du valt. Kanske sjunker Superna lite på BF då de börjar bli gamla..

Lägg mindre pengar på processor, typ 3700x istället, eller kanske 3600x.

Moderkortet är onödigt dyrt också.

https://www.komplett.se/product/1135676/datorutrustning/dator...

Det presterar ca 10% bättre än det du har med i din lista.

Det där är ju sanning med modifikation, men visst vissa spel runt 10%, vissa spel är Radeon kortet 10% bättre än 2070 super. Får ta en fundering helt klart:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alone_Predator:

Det där är ju sanning med modifikation, men visst vissa spel runt 10%, vissa spel är Radeon kortet 10% bättre än 2070 super. Får ta en fundering helt klart:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Inte direkt, jag jämför Strix-kort mot Strix-kort. Sen var det siffror från prestandaindex, dvs genomsnitt.

Permalänk
Medlem

Lägg dom ca 5k som du sparar på en bra 1440p ultrawide skärm, så har du en riktigt fin spelupplevelse sen.

För jag antar att det är det datorn kommer att användas till?

Permalänk
Skrivet av nQah:

https://komponentkoll.se/bild/SULof.png

Lägg dom ca 5k som du sparar på en bra 1440p ultrawide skärm, så har du en riktigt fin spelupplevelse sen.

För jag antar att det är det datorn kommer att användas till?

En bra 1440p skärm får det bli, ja mestadels spela helt klart, men kan ju köpa det utan att göra avkall på resten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.