Välj rätt hörlurar – Jonas och Emil tycker till

Permalänk
Medlem

@Hellowiener: Där har du fel Sony är perfekta för EuroDisco och Ramstain när man är ute och tränar. Dunka, dunka så det smäller om det! https://open.spotify.com/playlist/6eV9xhM67C31lMgPoc555j?si=2...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

@Hellowiener: Där har du fel Sony är perfekta för EuroDisco och Ramstain när man är ute och tränar. Dunka, dunka så det smäller om det! https://open.spotify.com/playlist/6eV9xhM67C31lMgPoc555j?si=2...

Ja det kanske lämpar sig bra till simpel musik där det räcker med att höra att det låter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En hörlur blir aldrig bättre än ljudkortet eller förstärkaren den är ansluten till.
Alla hörlurar som är anslutna till skräp, låter skräp därmed.
Sen beror det ju helt på vilken kvalitet det är på ljudfilerna. Allt annat än FLAC låter förjäkligt i mina öron, men sen är man audiofil också.
Till mobilen bör alla ha dragonfly eller motsvarande. Om ni vill att ljud från mobil ska bli någorlunda;

https://www.hifiklubben.se/hifimagasin/experthjalp/2017/06/ho...

I övrigt finns det okej och hörlursförstärkare för ett par tre tusen spänn.

Den som säger att Sennheiser Momentum per automatik låter bra kan absolut ingenting om ljud, det är bra hörlurar om de är anslutna till bra utrustning - om inte - lika mediokra som ett par Sony-lurar. Har man lyssnat i Sony-lurarna med rätt utrustning så låter de ljusår bättre än Sennheiser Momentum anslutna till ett inbyggt ljudkort i ett moderkort eller rakt in i en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Jubileumsmästare

Hifiman HE-500 kopplade i en Schiit Lyr via en Schiit Bifrost über när jag sitter vid datorn, mysigt och varmt ljud.
Corsair Virtuoso trådlösa i racingsimen, totalt värdelöst ljud men skönt när de är trådlösa.
Oppo PM-3 kopplade via en Oppo HA-2 på språng.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hellowiener:

Ja det kanske lämpar sig bra till simpel musik där det räcker med att höra att det låter.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppla! Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du anser vara komplicerad/o-simpel musik

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Sonylurarna har kataatrofalt dåligt ljud. Ni som tycker om dem, lyssnar ni inte på musik eller vad?

Sennheiser Momentum har riktigt bra ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

1. iPhone trycker ut ett skitljud till ALLT
2. Har du en android måste du manuellt aktivera LDAC/AptXHD för Sony för att slippa boomy-bas och instängt mellan-register - vilket en iphone aldrig kommer ge dig en möjlighet att tweaka på.

Jag äger ett par Momentum In-ear (ej trådlös) själv nu, tvingades "byta upp" från mina gamla CX 5.0 vilket var aningen bättre all-round lurar, men Momentum går INTE använda i en iPhone pga. för mycket diskant och ingen bas.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har ett par B&O Beoplay H9i

Överlägset bästa lurarna jag någonsin haft

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Själv värderar jag att köpa Peltor WS Alert XP. Slår alla nämda lurar 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör gen 1 AirPods, haft i ca 2,5 år. Är nöjd och använder dagligen, dom har börjat tjura i kyla så tror batterierna är på väg att tacka för sig. Ljudet är ok, såklart jobbigt om det är mycket oljud runtomkring men jag bor inte i en storstad. Bryr mig inte om ljudkvalite när jag är out and about så att säga, då är det bara komfort och smidighet som gäller.

Ersätter väl troligtvis med ett par gen 2 framöver. Blir nog inga Pro för jag gillar inte pluggar, eller priset.

Kör Sennheiser HD650 hemma, bästa hörlurarna jag ägt och kommer aldrig byta. Haft dom i 6,5 år so far, bara byta öronmuffar eller headbandet när man tycker det behövs.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kan lika bra köra i denna tråd när vi ändå diskuterar lurar.
Jag tänkte köpa (om det finns) ett par nya trådlösa hörlurar med surroundljud som jag både kan använda till datorn för spel/discord men även som går att använda för att se på film med.

Någon som vet vad man ska satsa på?
Grejen är den att jag inte ser på film via datorn utan det sker i vardagsrummet (rummet intill datorn) med en Mibox -> Pioneer 934 -> Tv..
Så skulle vara schysst om det gick att använda samma hörlurar bara skifta ingångskälla om så via en USB-switch eller liknande.
Någon som vet några lurar som kan funka antingen direkt in i Miboxen eller via förstärkaren?

Jag såg att komplett har väldigt fördelaktigt pris på Steelseries Arctis 7 nu nämligen.
https://www.komplett.se/product/1081351/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Medlem

Vad är det du säger Jonas!! Mandelkubb är ju asgott,det perfekta bakverket till kaffe!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

En hörlur blir aldrig bättre än ljudkortet eller förstärkaren den är ansluten till.
Alla hörlurar som är anslutna till skräp, låter skräp därmed.
Sen beror det ju helt på vilken kvalitet det är på ljudfilerna. Allt annat än FLAC låter förjäkligt i mina öron, men sen är man audiofil också.
Till mobilen bör alla ha dragonfly eller motsvarande. Om ni vill att ljud från mobil ska bli någorlunda;

https://www.hifiklubben.se/hifimagasin/experthjalp/2017/06/ho...

I övrigt finns det okej och hörlursförstärkare för ett par tre tusen spänn.

Den som säger att Sennheiser Momentum per automatik låter bra kan absolut ingenting om ljud, det är bra hörlurar om de är anslutna till bra utrustning - om inte - lika mediokra som ett par Sony-lurar. Har man lyssnat i Sony-lurarna med rätt utrustning så låter de ljusår bättre än Sennheiser Momentum anslutna till ett inbyggt ljudkort i ett moderkort eller rakt in i en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är den dyraste hörlursförstärkaren jag använt till Momentum bara en Arcam rHead men jag tycker inte att Momentum låter markant bättre med dyrare utrustning. Andra lurar jag haft skalar betydligt bättre isf. Men det är ju subjektivt med ljud som alltid.

Momentum låter ungefär lika bra även med enklare drivning. Att köpa lika dyr förstärkare som vad lurarna kostar är i Momentums fall lite onödigt kan jag tycka. Då lägger jag hellre lite mer pengar på något som låter bättre.

När man får det att låta som det är natt och dagsskillnad som det gör i ditt inlägg är det lätt att leda nyintresserade till att lägga ut mycket mer pengar än de behöver för att få bra ljud.

Vill bara nyansera det lite och som jag skrivit är ämnet väldigt subjektivt.

/En som skalat ner sin hörlurs/ljudarsenal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

1. iPhone trycker ut ett skitljud till ALLT
2. Har du en android måste du manuellt aktivera LDAC/AptXHD för Sony för att slippa boomy-bas och instängt mellan-register - vilket en iphone aldrig kommer ge dig en möjlighet att tweaka på.

Jag äger ett par Momentum In-ear själv nu, tvingades "byta upp" från mina gamla CX 5.0 vilket var aningen bättre all-round lurar, men Momentum går INTE använda i en iPhone pga. för mycket diskant och ingen bas.

Samma med Momentum Thrue Wireless. Allt för stor skillnad på LDAC och vad nu Apple använder. Men jag måste ju använda min iPhone SE då det är den enda mobil jag har som är liten nog att passa som smäck i min träningsjackas bröstficka. OnePlus kan jag ha i de vanliga fickorna men otrevligt när den ligger där och skumpar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Samma med Momentum Thrue Wireless. Allt för stor skillnad på LDAC och vad nu Apple använder. Men jag måste ju använda min iPhone SE då det är den enda mobil jag har som är liten nog att passa som smäck i min träningsjackas bröstficka. OnePlus kan jag ha i de vanliga fickorna men otrevligt när den ligger där och skumpar.

Har ett par Momentum true wireless och jag tycker att basen är brutal via min iPhone, skulle den vara kraftigare så skulle ju musiken då ut i ett enda muller.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Nu är den dyraste hörlursförstärkaren jag använt till Momentum bara en Arcam rHead men jag tycker inte att Momentum låter markant bättre med dyrare utrustning. Andra lurar jag haft skalar betydligt bättre isf. Men det är ju subjektivt med ljud som alltid.

Momentum låter ungefär lika bra även med enklare drivning. Att köpa lika dyr förstärkare som vad lurarna kostar är i Momentums fall lite onödigt kan jag tycka. Då lägger jag hellre lite mer pengar på något som låter bättre.

När man får det att låta som det är natt och dagsskillnad som det gör i ditt inlägg är det lätt att leda nyintresserade till att lägga ut mycket mer pengar än de behöver för att få bra ljud.

Vill bara nyansera det lite och som jag skrivit är ämnet väldigt subjektivt.

/En som skalat ner sin hörlurs/ljudarsenal.

Ja, ljud är väldigt subjektivt ur många aspekter.

Angående det med enklare drivning, ja det beror på vad man jämför med. Jag skulle t.ex aldrig lyssna från en telefon utan en dragonfly emellan. Du hör ingen nämnvärd skillnad inte heller Kolle och Ada medan jag, Nils och Eva hör en skillnad, det subjektiva i det här fallet är hur stor man upplever skillnaden. Man får helt enkelt testa sig fram, för någonstans känner man sig trygg och nöjd.
Hifi-klubben har en hel drös med förstärkare man kan koppla in sina lurar i - om man är intresserad av att testa

När jag lyssnar på musik, så lyssnar jag på musik. Jag gör ingenting annat. Sitter bekvämt och försöker i den mån jag kan stänga alla andra sinnen.

Sen lite mer ontopic, för jag svävade iväg bland sladdade lurar lite väl mycket.
Ang bluetooth-lurar så är det mer bluetoothen som agerar cap än hörlurarna själva när man kommer upp i prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Samma med Momentum Thrue Wireless. Allt för stor skillnad på LDAC och vad nu Apple använder. Men jag måste ju använda min iPhone SE då det är den enda mobil jag har som är liten nog att passa som smäck i min träningsjackas bröstficka. OnePlus kan jag ha i de vanliga fickorna men otrevligt när den ligger där och skumpar.

Skrivet av wimon:

Har ett par Momentum true wireless och jag tycker att basen är brutal via min iPhone, skulle den vara kraftigare så skulle ju musiken då ut i ett enda muller.

Nog en smaksak, men ta en sämre ljudkälla som youtube och jämför nyare android emot iPhone så saknas det verkligen en "oumph" i ljudet, det är bra men det är platt och instängt. AptX tillåter ett rum och "värme" som AAC (vilket Apple använder) inte kan ge utan EQ tweak vilket inte håller i längden om du har bred musiksmak.
LDAC finns nog bara på Sony produkter för det mesta, majoriteten av BT produkter hoppar in på SBC codec by default så man får själv sätta på AptX manuellt, gäller även True Wireless

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Nog en smaksak, men ta en sämre ljudkälla som youtube och jämför nyare android emot iPhone så saknas det verkligen en "oumph" i ljudet, det är bra men det är platt och instängt. AptX tillåter ett rum och "värme" som AAC (vilket Apple använder) inte kan ge utan EQ tweak vilket inte håller i längden om du har bred musiksmak.
LDAC finns nog bara på Sony produkter för det mesta, majoriteten av BT produkter hoppar in på SBC codec by default så man får själv sätta på AptX manuellt, gäller även True Wireless

På min OnePlus 6 tickar LDAC in automatiskt när jag kopplar mina Sony lurar och aptX när jag använder Momentum Thrue Wireless så inget trixande där. Samma med Bluetooth från datorn: aptX tickar in automatiskt med bägge lurarna. Fast använder 99% av tiden trådade lurar till min PC (Audio Technica ATH-M50X eftersom jag vill ha så naturligt ljud jag har råd med när jag videoredigerar).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Har ett par XM2 jag är nöjd med.
Dock blivit sugen på ett par true wireless, just då det är sällan jag orkar släpa mina XM2 utanför hemmet.
Men tar emot att hosta upp 2-3k till på att äga redundanta lurar, enbart för bekvämligheten att slippa släpa runt XM2:orna.

I övrigt är jag fascinerad över hur "fort" tillverkarna har "lyckats" sälja in lurar som en accepterad premiumprodukt.
För bara 2-3 år sedan tyckte jag folk i min omgivning var ovilliga att hosta upp ens 500:- på ett par lurar (när det bads om rekommendationer osv), numera poppas det 3-4kkr lurar som popcorn. Skulle säga att 99.995% av mitt kontor sitter på XM2/3 eller Bosses motsvarighet, ungefär samma ser man ute i kollektivtrafiken när folk har over-ear. Ett par trådade budgetlurar känns lika gamla som en VHS eller tjocktv.
Helt enkelt, släng på ANC och Bluetooth och betalviljan ökade 10x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Nog en smaksak, men ta en sämre ljudkälla som youtube och jämför nyare android emot iPhone så saknas det verkligen en "oumph" i ljudet, det är bra men det är platt och instängt. AptX tillåter ett rum och "värme" som AAC (vilket Apple använder) inte kan ge utan EQ tweak vilket inte håller i längden om du har bred musiksmak.
LDAC finns nog bara på Sony produkter för det mesta, majoriteten av BT produkter hoppar in på SBC codec by default så man får själv sätta på AptX manuellt, gäller även True Wireless

"nyare android", skulle det funka med typ en galaxy s9? Tänkte jämföra mot en polares android isåfall, tror han har en sån.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Relik 📜

LDAC kom som integrerad del av Android med Android 8.0 om jag minns rätt. Innan dess var det exklusivt för Sonys telefoner, då det är en Sony-teknik i grunden.

Det finns alltså LDAC-stöd i mer eller mindre alla Android-telefoner från de senaste åren. Däremot är det forfarande bara (?) Sony-produkter på "andra sidan" som har tekniken, alltså i form av hörlurar, högtalare etc.

Vill minnas det var lite lurigt där. Sony "gav bort" LDAC gratis för Google att kasta in i Android, men tar fortfarande betalt för att tillverkare ska få bygga "mottagare" med kodeket – eller något liknande. Har för mig att @Paradis-Jakob jagade efter förtydligande om just det där, men att det aldrig blev något svar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Har ett par XM2 jag är nöjd med.
Dock blivit sugen på ett par true wireless, just då det är sällan jag orkar släpa mina XM2 utanför hemmet.
Men tar emot att hosta upp 2-3k till på att äga redundanta lurar, enbart för bekvämligheten att slippa släpa runt XM2:orna.

Finns billiga true wireless men går man från just XM2 så är nog Momentum True wireless närmare ljudmässigt än Sonys egna enligt min uppfattning.

Skrivet av BasseBaba:

I övrigt är jag fascinerad över hur "fort" tillverkarna har "lyckats" sälja in lurar som en accepterad premiumprodukt.
För bara 2-3 år sedan tyckte jag folk i min omgivning var ovilliga att hosta upp ens 500:- på ett par lurar (när det bads om rekommendationer osv), numera poppas det 3-4kkr lurar som popcorn. Skulle säga att 99.995% av mitt kontor sitter på XM2/3 eller Bosses motsvarighet, ungefär samma ser man ute i kollektivtrafiken när folk har over-ear. Ett par trådade budgetlurar känns lika gamla som en VHS eller tjocktv.
Helt enkelt, släng på ANC och Bluetooth och betalviljan ökade 10x.

Finns billigare men om det stämmer, som han säger i videon, att priset är skillnaden så tar jag ett par. Vad tror ni andra?

Edit: De har i sin app kontroll för volymen på vardera öra. Vore perfekt för mig som hör sämre på det ena. Inget som går att göra i Android eller någon annan BT-hörlur vad jag vet.

edit
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

"nyare android", skulle det funka med typ en galaxy s9? Tänkte jämföra mot en polares android isåfall, tror han har en sån.

Allt efter S7 har nog Aptx åtminstånde och bara bättre där efter, LDAC går köra på alla android versioner efter 6 tror jag.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niivpzi:

1. iPhone trycker ut ett skitljud till ALLT
2. Har du en android måste du manuellt aktivera LDAC/AptXHD för Sony för att slippa boomy-bas och instängt mellan-register - vilket en iphone aldrig kommer ge dig en möjlighet att tweaka på.

Jag äger ett par Momentum In-ear (ej trådlös) själv nu, tvingades "byta upp" från mina gamla CX 5.0 vilket var aningen bättre all-round lurar, men Momentum går INTE använda i en iPhone pga. för mycket diskant och ingen bas.

Jag har aldrig använt en Iphone.
Man bör inte ha höga förväntningar på någon in-ear hörlur. I mitt inlägg syftade jag naturligtvis på over-ear.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte testa dessa? @JonasT @emilakered
https://cdon.se/black-friday/horlurar/color-wireless/

Det kunde bli en jättekul video

Permalänk
Relik 📜

Sony rullar ut ny firmware för WF-1000XM3.

Citat:
  • Volume control via the headset

  • Visible battery level of the charging case in the Sony | Headphones Connect app

Speciellt andra där är en sak jag klagade på i videon. Blir dock nästan mer irriterad när det visar sig att stödet finns, men att något dumpucko inte aktiverat förrän nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag kör själv Sennheiser Momentum Wireless (de gamla, Ivory-färgade så klart!) och dessa används ungefär ~4 timmar en vanlig vardag när jag pendlar till jobbet. De är snart inne på sitt fjärde år och har använts ett bra antal tusen timmar vid det här laget. I somras började jag faktiskt använda ett par Onepluss Bullets Wireless när det var varmt för att slippa lökringar runt öronen. Tycker de fungerade riktigt bra trots ingen noise-cancelling. När det är kallt fungerar givetvis over-ear som "mössa" och öronvärmare även för mig.

Som nämnts i videon är jag inne på att köpa Sennheisers nya, men on/off-funktionen är så urbota dum att det tar emot. Jag tycker det är skönt att kunna hänga hörlurarna runt halsen när de inte används, men med nya ska de fällas ihop för att stängas av. Vad gäller in-ear är jag lite småsugen på Oneplus Bullets Wireless 2 då jag gillar tanken på sladd mellan snäckorna och, återigen, att kunna hänga av mig hörlurarna runt halsen när de inte används. För den här typen av hörlurar är det ännu bättre då de inte tar någon plats eller märks av mig själv, så kan ha de hängandes där i timmar utan problem.

Antingen så har mina Momentum wireless i ivory blivit stulna eller så har jag slarvat bort dem. Bra timing att de nya precis har släppts. Finns en black friday deal med dem för 3500. Något förkrossad över att ha förlorat mina favoritlurar dock

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Tips på vettiga in ear lurar som håller för sportaktivitet skulle uppskattas mycket, jag ska dock inte ha dem själv utan ge bort. Jag har Jaybird x4 och är nöjd med ljudet men däremot tycker jag bluetooth signalen är för svag/känslig, små hack i ljudet händer då och då beroende på vad man gör med mobilen. Förhoppningsvis blir det bättre med in ear lurar som har bluetooth 5?

Permalänk
Medlem

Sennheiser Momentum trådade första generationen till hemmabion
Sennheiser Momentum Wireless M2 till telefonen Xperia XZ3 (saknar 3.5 porten nåt grymt) men köpte den för att min nya NX har Qi laddare
PS4 SONY Wireless Headset 2.0

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift