Permalänk
Medlem

ASUS Anti-Surge Was Triggered

Hej!

Varje gång jag startar upp ett krävande spel, som t.ex. R6:Siege eller CoD:MW så kraschar min dator och jag får upp det här meddelandet. Ofta kan jag vara inne i lobbyn en stund innan det bara dör helt, typ max 1 minut. Jag testade OW och då kraschade det en gång när jag var i menyn men sen gick det bra att spela i 30 minuter. Fungerade så sent som senaste förra helgen.

Jag har testat både GPU, CPU och Ram-stresstester och då är det inga problem. Inga konstiga temperaturer och alla fläktar är på. Testade att ta bort Anti-Surge och då kraschade datorn också men visade inte den här bilden, mer hängde sig och allt blev svart.

Har ett
Intel i7 6700k
Nvidia 980TI
16 GB RAM
750W EVGA guldcertifierat PSU

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Det har med psun att göra. Du har 10 års garanti så byt ut den

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

@Reacher: Känt problem, fick själv det 2ggr, tog då loss alla kontakter från både moderkort samt nätdelen "duttade" i mycket lite CRC 2-26 på stiften & tryckte i allt ordentligt igen det hjälpte för mig men om det verkligen var min "åtgärd" som fixade det vet jag inte.

Provat att googla på det?
https://www.google.com/search?q=ASUS+Anti-Surge+Was+Triggered...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Uppföljning

Hej,

Jag har testat att köra med ett nytt nätaggregat och problemet kvarstår. Riktigt fundersam eftersom både GPU och CPU uppför sig normalt när jag gör stresstester, inga konstiga effekttapp eller annorlunda temperaturer. Funderar om det kanske kan vara något med moderkortet?