Hjälp mig tänka rätt 65-82" TV inför Black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Ytterligare lite följdfrågor till mitt kommande TV-köp blir också hur jag skall kunna lättast spela upp 4K material från min PC till TVn?

1. Om jag har väldigt fint material i 4K. Vad behöver jag för att kunna spela upp det? 7:e gen Intel+ läste jag och grafikkortsmässigt? Skall byta ut min 8 år 2600k och Geforce 970 antingen på BF eller i februari, den räcker väl inte?

2. Hur har ni andra kopplat datorn till TVn? Chromecast eller något annat? Funderar på en bra 7m HDMI-kabel.

3. Orkar dagens trådlösa med å sända/ta emot en "tung" 4k-video-stream?

4. Går det att koppla in en USB-sticka i TVn som PCn hittar över nätet så man slipper ta in/ur den?

1: Beror på materialet, kravet på 7:e gen är för kopieringsskydd, inte prestanda.

3: Ja.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Kokaren:

Ytterligare lite följdfrågor till mitt kommande TV-köp blir också hur jag skall kunna lättast spela upp 4K material från min PC till TVn?

1. Om jag har väldigt fint material i 4K. Vad behöver jag för att kunna spela upp det? 7:e gen Intel+ läste jag och grafikkortsmässigt? Skall byta ut min 8 år 2600k och Geforce 970 antingen på BF eller i februari, den räcker väl inte?

2. Hur har ni andra kopplat datorn till TVn? Chromecast eller något annat? Funderar på en bra 7m HDMI-kabel.

3. Orkar dagens trådlösa med å sända/ta emot en "tung" 4k-video-stream?

4. Går det att koppla in en USB-sticka i TVn som PCn hittar över nätet så man slipper ta in/ur den?

Det här är egentligen en rätt stor topic men du har huvudsakligen fyra alternativ:
A. Plex (Bäst! Nice UI och över nätverket, men lite jobb att förstå + setup och kan kräva datorkraft. Gratis.)
B. HMDI-sladd (ingen kontroll vid TVn - inget UI alls)
C. Extern mediaspelare, t.ex. Nvidia Shield (spelar allt från nätverket oavsett dator/server, men kostar att köpa såklart)
D. USB-sticka (ej nätverk vad jag vet - långsamt att föra över - inte alltid stöd för alla format väl i TVn - måste koppla in och ur)

Jag vågar inte säga vad som är minimum för Plex, men din 8 år gamla dator har det väl svårt att spela upp en 4K-film lokalt? Då går det inte över HDMI iallafall. Jag tror du behöver en ny dator för båda alt A & B.

Jag änvänder Plex med min nya TV. Det var lite knepigt att komma igång med tyckte jag och tog ett par försök. Datorn behöver inte jobba hårt om du har video/ljud/subtitles i rätt format så att de kan spelas direkt utan att konverteras on-the-fly ("transcoding"). Många filmer har flera spår ljud, då måste man välja ett som stöds av TVn. Subtitles finns i SRT & PGS där den senare kräver transcoding. Inte värre än att man laddar hem SRT och döper korrekt i samma mapp så är det löst också.

PS. Bluray-tung 4K över wifi kan vara tajt men inte omöjligt med en grym router. Min klarade det inte, men sen är filmen i 50mbit och ingen fjuttig Netflix 4K på en tredjedel. Fick bli sladd!

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Ytterligare lite följdfrågor till mitt kommande TV-köp blir också hur jag skall kunna lättast spela upp 4K material från min PC till TVn?

1. Om jag har väldigt fint material i 4K. Vad behöver jag för att kunna spela upp det? 7:e gen Intel+ läste jag och grafikkortsmässigt? Skall byta ut min 8 år 2600k och Geforce 970 antingen på BF eller i februari, den räcker väl inte?

2. Hur har ni andra kopplat datorn till TVn? Chromecast eller något annat? Funderar på en bra 7m HDMI-kabel.

3. Orkar dagens trådlösa med å sända/ta emot en "tung" 4k-video-stream?

4. Går det att koppla in en USB-sticka i TVn som PCn hittar över nätet så man slipper ta in/ur den?

Också intresserad av att veta detta, om man nu har 4K material med HDR/DV/Atmos och vill kunna spela upp det från datorn, möjligtvis via en A/V-receiver för att få ut ljudet till högtalare kopplade till den.

I dagsläget är det ju inga problem med 1080p material, men som jag förstått det så är det knepigare med 4K och speciellt om man vill ha HDR/DV/Atmos också.

Chromecast känns inte som ett bra alternativ, känns bara omständigt jämfört med en PC som redan är kopplad till TV:n.

Har ingen 4K TV ännu men planerar att köpa det förhoppningsvis på Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Ytterligare lite följdfrågor till mitt kommande TV-köp blir också hur jag skall kunna lättast spela upp 4K material från min PC till TVn?

1. Om jag har väldigt fint material i 4K. Vad behöver jag för att kunna spela upp det? 7:e gen Intel+ läste jag och grafikkortsmässigt? Skall byta ut min 8 år 2600k och Geforce 970 antingen på BF eller i februari, den räcker väl inte?

2. Hur har ni andra kopplat datorn till TVn? Chromecast eller något annat? Funderar på en bra 7m HDMI-kabel.

3. Orkar dagens trådlösa med å sända/ta emot en "tung" 4k-video-stream?

4. Går det att koppla in en USB-sticka i TVn som PCn hittar över nätet så man slipper ta in/ur den?

1: Kör Emby över plex alla dar i veckan (tar mindre resurser och du kan kör allt utan 3-parts inblandning) finns som plex i stort sätt till alla enheter.
2: xiaomi mi box. jetstream eller shield, har du dåligt wifi kan du sätta en usb till rj45 i mi boxen (alla dessa har en chromecast i sig)
mibox ca 700kr i sverige, jetstream 40-60 dollar, shield 1400- 2500kr beronde på version. (ogillar skarp shields fjärr, den nya ser bättre ut)
3: ja, med ett stort OM du har bra wifi hemma och enheten har ett bra kort i sig
4: ja men brukar funka mycket sämre än att använda ovan boxar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XAicopath:

Det här är egentligen en rätt stor topic men du har huvudsakligen fyra alternativ:
A. Plex (Bäst! Nice UI och över nätverket, men lite jobb att förstå + setup och kan kräva datorkraft. Gratis.)
B. HMDI-sladd (ingen kontroll vid TVn - inget UI alls)
C. Extern mediaspelare, t.ex. Nvidia Shield (spelar allt från nätverket oavsett dator/server, men kostar att köpa såklart)
D. USB-sticka (ej nätverk vad jag vet - långsamt att föra över - inte alltid stöd för alla format väl i TVn - måste koppla in och ur)

Jag vågar inte säga vad som är minimum för Plex, men din 8 år gamla dator har det väl svårt att spela upp en 4K-film lokalt? Då går det inte över HDMI iallafall. Jag tror du behöver en ny dator för båda alt A & B.

Jag änvänder Plex med min nya TV. Det var lite knepigt att komma igång med tyckte jag och tog ett par försök. Datorn behöver inte jobba hårt om du har video/ljud/subtitles i rätt format så att de kan spelas direkt utan att konverteras on-the-fly ("transcoding"). Många filmer har flera spår ljud, då måste man välja ett som stöds av TVn. Subtitles finns i SRT & PGS där den senare kräver transcoding. Inte värre än att man laddar hem SRT och döper korrekt i samma mapp så är det löst också.

PS. Bluray-tung 4K över wifi kan vara tajt men inte omöjligt med en grym router. Min klarade det inte, men sen är filmen i 50mbit och ingen fjuttig Netflix 4K på en tredjedel. Fick bli sladd!

Lycka till!

Plex funkar fint på min dator i sign med 4k. Däremot så prövade jag köra lite H265 material häromdagen och min CPU användes till 100% vid transcoding men det såg bra ut på tvn. Dock börjar jag bli trött på Plex appen, så full med reklam och skit numera, Poddar, tv shows med mera för att man ska köpa deras prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XAicopath:

Samsung Q60R är mycket sämre än ovan.

Definitivt, har för mig att förra årets variant i prissegmentet (Q6FN) tom var bättre enligt RTING. Man kan lika gärna titta på RU8000 om man t.ex vill ha en billigare Samsung för gaming av årets modeller, Q60R tillför i princip ingenting. Q70R som ersätter Q7FN är däremot bättre än föregångaren, vilket gör steget upp blivit större än det va förra året mellan just de här prisklasserna. Har för mig att en av de stora skillnaden var att Q70R har full-array backlight medans Q7FN fortfarande var edge-lit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag vill själv slå ett slag för OLED. Har en LG C8. Bilden är helt makalös. Kontrasterna du får i scener där det är mycket svart är en rätt otrolig upplevelse.

Som exempel finns det en scen ur en trailer för ”Death Stranding” där en kvinna äter en slags mask. Man ser bara henne och det är helt svart runtom.
Skickades från m.sweclockers.com

Just de där jag är rädd för. Det ska inte vara helt svart omkring henne. Fenomenet kallas för black crush.
Jag är ute efter en tv nu till BF också. Men ALLA tvapparater verkar lida av black crush eller för hög exponering i vitt.

Var nästan helt inne på en C8/C9 65tum. Men då jag vill ha biokänsla och alla apparater ändå verkar lida av black crush så har jag kikat på en Q60R 82tum istället för att komma åt den större bildytan.
Kör aldrig med undertexter så problemet med ljusstyrka som blir högre är då inget problemför mig med q60in.

Finns det verkligen inget vettigt idag, ska jag behöva sitta med min LG plasma från 2008 i 10 år till? Helt sjukt...

Hjälp mig nu. Några punkter som tvn ska klara av:

Hellre större bildyta om det går att undvika någon form av black crush, då är sämre svärta att föredra. Måste gå att kalibrera bort såpoperaeffekt.

Betalar inte extra för grym HDR, 3D eller inbyggt ljud.

Kommer aldrig använda tvn för seriöst tittande i fullt dagsljus.

Med dessa krav borde väl en Q60R funka utmärkt, enl rtings?

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q60-q60r-qled

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Just de där jag är rädd för. Det ska inte vara helt svart omkring henne. Fenomenet kallas för black crush.
Jag är ute efter en tv nu till BF också. Men ALLA tvapparater verkar lida av black crush eller för hög exponering i vitt.

Var nästan helt inne på en C8/C9 65tum. Men då jag vill ha biokänsla och alla apparater ändå verkar lida av black crush så har jag kikat på en Q60R 82tum istället för att komma åt den större bildytan.
Kör aldrig med undertexter så problemet med ljusstyrka som blir högre är då inget problemför mig med q60in.

Finns det verkligen inget vettigt idag, ska jag behöva sitta med min LG plasma från 2008 i 10 år till? Helt sjukt...

Hjälp mig nu. Några punkter som tvn ska klara av:

Hellre större bildyta om det går att undvika någon form av black crush, då är sämre svärta att föredra. Måste gå att kalibrera bort såpoperaeffekt.

Betalar inte extra för grym HDR, 3D eller inbyggt ljud.

Kommer aldrig använda tvn för seriöst tittande i fullt dagsljus.

Med dessa krav borde väl en Q60R funka utmärkt, enl rtings?

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q60-q60r-qled

Är ju bara justera brightness och kontrast med tex AVS HD 709 eller HD basics, så kommer det inte klippa i svärta eller vitt... eller varför inte ta hem nån som kalibrerar, kostar en slant, men det kan det vara värt?
Sen, vill man ha biokänsla, är det projj och duk som gäller tycker jag
Högkontrastduk i ett ljust vardagsrum helst... dom är dyra, men det ä'r dfet värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är ju bara justera brightness och kontrast med tex AVS HD 709 eller HD basics, så kommer det inte klippa i svärta eller vitt... eller varför inte ta hem nån som kalibrerar, kostar en slant, men det kan det vara värt?
Sen, vill man ha biokänsla, är det projj och duk som gäller tycker jag
Högkontrastduk i ett ljust vardagsrum helst... dom är dyra, men det ä'r dfet värt.

Så är det ju det är klart. Har haft tanken på projektor, men det känns onekligen bökigare när man bara ska kolla någon timme. Det ultimata då hade ju varit två setups.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Har en xf9005 55’ som köptes vid julrean, ångrar att man inte köpte 65’.Upplever rätt mycket Blooming tyvärr vid helsvart, kan vart mitt ex som det är fel på. Men inte när man slänger på en film. Vet att jag kollade rätt mycket just kring att spela på den och den har hög latens, jag kikade på rtings.comeller vad det heter. Grym tv förövrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Så är det ju det är klart. Har haft tanken på projektor, men det känns onekligen bökigare när man bara ska kolla någon timme. Det ultimata då hade ju varit två setups.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är så vi ha har det, en liten samsung 55" Qled(LCD), och en 100" motoriserad högkontrastduk som rullas ner framför vid film och serietittande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oakar:

Har en xf9005 55’ som köptes vid julrean, ångrar att man inte köpte 65’.Upplever rätt mycket Blooming tyvärr vid helsvart, kan vart mitt ex som det är fel på. Men inte när man slänger på en film. Vet att jag kollade rätt mycket just kring att spela på den och den har hög latens, jag kikade på rtings.comeller vad det heter. Grym tv förövrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan se blooming ibland på våran Samsung 55" 2018... riktigt irriterande… tur vi har den som sekundär "slökollarTV"... :/
Borde vara förbjudet att sånt finns

Permalänk
Bildexpert 📺

Blooming på en FALD är alltså i första hand en inställningsfråga. Och i andra hand en betraktningsvinkelfråga. Direkt ur kartong står TV:n på att pumpa så mycket dynamik som möjligt att den kommer att lysa upp ljusa delar så mycket det går. Vilket blir extra tydligt i vinkel när mer av ljuset släpps i genom av panelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Just de där jag är rädd för. Det ska inte vara helt svart omkring henne. Fenomenet kallas för black crush.
Jag är ute efter en tv nu till BF också. Men ALLA tvapparater verkar lida av black crush eller för hög exponering i vitt.

Var nästan helt inne på en C8/C9 65tum. Men då jag vill ha biokänsla och alla apparater ändå verkar lida av black crush så har jag kikat på en Q60R 82tum istället för att komma åt den större bildytan.
Kör aldrig med undertexter så problemet med ljusstyrka som blir högre är då inget problemför mig med q60in.

Finns det verkligen inget vettigt idag, ska jag behöva sitta med min LG plasma från 2008 i 10 år till? Helt sjukt...

Hjälp mig nu. Några punkter som tvn ska klara av:

Hellre större bildyta om det går att undvika någon form av black crush, då är sämre svärta att föredra. Måste gå att kalibrera bort såpoperaeffekt.

Betalar inte extra för grym HDR, 3D eller inbyggt ljud.

Kommer aldrig använda tvn för seriöst tittande i fullt dagsljus.

Med dessa krav borde väl en Q60R funka utmärkt, enl rtings?

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q60-q60r-qled

"LG-skärmen ger väldigt sömlösa upplevelser oberoende av källmaterialets kvalitet, även om allt naturligtvis ser extra läckert ut med 4K HDR-material. Våra fasta testscener från Stranger Things, avsnitt 5 i säsong 2, i Dolby Vision-format har en fenomenal dynamik från mörkt till ljust. Scenen där Sheriff Hopper kravlar sig fram i grottan ser förträfflig ut: i stället för att dränka allting i svart (så kallad ”black crush”) visar LG-skärmen massor av detaljer även i mörka områden."

-Ljud & Bild

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Wh1spY:

Just de där jag är rädd för. Det ska inte vara helt svart omkring henne. Fenomenet kallas för black crush.
Jag är ute efter en tv nu till BF också. Men ALLA tvapparater verkar lida av black crush eller för hög exponering i vitt.

Inte alla, men de flesta TV beter sig så direkt ur kartong. Genom att ställa in TV:n rätt och ankra referensnivåer för svart och vitt kan du få fram informationen som ska finnas där. Då vet man om Death Stranding – eller vad det nu är – ska vara helt svart runt om eller inte.

Har en guide till ämnet här: https://www.sweclockers.com/artikel/26241

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Blooming på en FALD är alltså i första hand en inställningsfråga. Och i andra hand en betraktningsvinkelfråga. Direkt ur kartong står TV:n på att pumpa så mycket dynamik som möjligt att den kommer att lysa upp ljusa delar så mycket det går. Vilket blir extra tydligt i vinkel när mer av ljuset släpps i genom av panelen.

Jo visst är det så, har justerat in basic med avs hd genom appleTV och infuse… sen har jag sänkt bakgrundsljuset väldigt mycket, ändrat text till gul och transparent och då minskade det rätt mycket... och som du säger blir det mer påtagligt närt man inte sitter rakt framifrån, är mest när det är en riktigt mörk scen och det kommer text som det syns... men då direkt ur kartong va det ju fruktansvärt ibland
Vet inte det är en fald, köpte den för att inte bara ha projektor... är en samsung q7 LCD 2018...

Permalänk
Bildexpert 📺

@Swennis: "Lokal nedtoning" på Låg – eller vad Samsung nu kallar det. Kommer lyckligtvis aldrig ihåg vad menyerna kallas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Swennis: "Lokal nedtoning" på Låg – eller vad Samsung nu kallar det. Kommer lyckligtvis aldrig ihåg vad menyerna kallas.

Japp, local dimming är på låg med.
Den är nog en stor bov på high…

Permalänk
Medlem

Jag tittade förbi Elgiganten i eftermiddag och tittade på de apparater som tråden tycker är mest prisvärda. Kan konstatera att jag nog är minst känslig här inne.
- Jag ser ingen skillnad alls på Samsung Q70R och Sony XG9505. Av någon anledning körde Sonyn en Samsungdemo, men nej, ingen nämnvärd skillnad. Båda verkar bra.
- Lite överraskande såg Q60R i stort sett likadan ut som ovan. Antar att demon döljer TV:ns brister. Kommer lyssna på de som vet mer här, även om jag tycker Q60 såg bra ut.
- De berömda dåliga betraktningsvinklarna på VA-paneler märkte jag knappt. Förstår inte riktigt grejen.
- LG B9 tyckte jag såg markant bättre ut än de övriga. Det lutar åt en sådan för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Jag tittade förbi Elgiganten i eftermiddag och tittade på de apparater som tråden tycker är mest prisvärda. Kan konstatera att jag nog är minst känslig här inne.
- Jag ser ingen skillnad alls på Samsung Q70R och Sony XG9505. Av någon anledning körde Sonyn en Samsungdemo, men nej, ingen nämnvärd skillnad. Båda verkar bra.
- Lite överraskande såg Q60R i stort sett likadan ut som ovan. Antar att demon döljer TV:ns brister. Kommer lyssna på de som vet mer här, även om jag tycker Q60 såg bra ut.
- De berömda dåliga betraktningsvinklarna på VA-paneler märkte jag knappt. Förstår inte riktigt grejen.
- LG B9 tyckte jag såg markant bättre ut än de övriga. Det lutar åt en sådan för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

En får inte glömma att på forum så letar folk brister i sånt som en annan inte ens märker av i Day to Day use. Nog för att sånt kan vara bra för produktens helhet att det upptäcks men om gemene man aldrig tänker på att halva panelen har gul tint varför ska man då döma ut en hel modell?

Att en tv har ett slött gui är nog värre än tint på en panel 😶

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Jag tittade förbi Elgiganten i eftermiddag och tittade på de apparater som tråden tycker är mest prisvärda. Kan konstatera att jag nog är minst känslig här inne.
- Jag ser ingen skillnad alls på Samsung Q70R och Sony XG9505.

Beror mycket på hur de är inställda och vad det är för källa. Såg XG9505 och Q70 bredvid varandra på hifiklubben och Q70 såg ut som en gammal budget tv i jämförelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

En får inte glömma att på forum så letar folk brister i sånt som en annan inte ens märker av i Day to Day use. Nog för att sånt kan vara bra för produktens helhet att det upptäcks men om gemene man aldrig tänker på att halva panelen har gul tint varför ska man då döma ut en hel modell?

Att en tv har ett slött gui är nog värre än tint på en panel 😶

Jo, man vill inte sitta med något tredjepartsinterface som är designat av någon som inte kan ett jota om interaktionsdesign. Det beror nog även på vad man jämför med. Får intrycket av att många sitter på bra apparater redan.

Jag sitter på en LG 32’ från 2011. Den har funkat för mig. Men svärtan är så dålig att jag inte längre kan se vad som händer i moderna media, t.ex. det där Game of Thrones-avsnittet där allt är mörkt. Fick byta skärm till min Mac för att alls förstå vad som hände. Alla moderna tv-apparater är en stor uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sneaky: Sitter själv i liknande sits, min är Sony 42" tv jag köpte 2010.
börjar va rätt svårt att se saker på den i nyare filmer/serier.

Men jag skulle inte vilja ha en TV med wifi eller nå smart-skit, allt man använder idag kommer ändå via HDMI så i mina ögon är enda man behöver är bra menyer för att ställa in och välja input.
Så tycker funktionaliteten i tvn jag har fungerar ypperligt, men den marknaden tycks ha dött utt och enda jag har sett hittils som
ser ut att vara i närheten är Nvidias BFG "tv".

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Den låg ju på 13k för någon vecka sen så troligen, kan ju hoppas på ytterliggare en tusenlapp eller två

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Den låg ju på 13k för någon vecka sen så troligen, kan ju hoppas på ytterliggare en tusenlapp eller två

Och nu skriver de att den kostade 14990kr tidigare. Har den ens kostat det?

Visa signatur

- Durand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durand:

Och nu skriver de att den kostade 14990kr tidigare. Har den ens kostat det?

Ja, den kostade 17990 i en vecka typ t o m.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

B9 65" för 19990kr nu, jag slog till. Hoppas den är bra!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch1efen:

B9 65" för 19990kr nu, jag slog till. Hoppas den är bra!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Avbeställ den. Finns för 17k. Galet bra pris.

https://www.komplett.se/product/1138179/tv-ljud-bild/tv-video...

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Gott att se! Jag sitter och väntar på 15k. Förra årets b8, vilket i stort sett är samma tv såldes ju på någon Elgiganteninvigning för 15k i somras så vill sen dess inte betala mer än så för en 65oled. Hoppas hoppas.

Tycker gapet i pris för 10 extra tum mellan 55 och 65 alltid varit orimligt.

Skickades från m.sweclockers.com