Black friday. RTX 2060 eller RX 5700 bästa?

Permalänk
Medlem

Black friday. RTX 2060 eller RX 5700 bästa?

Hej, black friday är bara runt hörnet och jag har bestämt mig för att köpa ett nytt grafikkort. Byggde min datorn 2017 och alla delar är orginala förutom cpun som jag uppgraderade från en Ryzen 3 till en 7a och nu tror jag att grafikkortet behöver en liten ny fräsch uppgradering och jag har kollat på RTX 2060 och RX 5700. Just nu har jag ett 1060 6gb och när jag har kollat på benchmarks mellan 2060 o 5700 så är det blandat. I några spel är 2060 bättre och i vissa 5700. Jag är van med nvidia som grafikkort men vet inte om det blir bättre att köpa ett Radeon RX 5700. Båda grafikkorten är på samma pris runt 4000kr men dom har typ samma prestanda. Har kollat lite på olika youtube videos om benchmarks och just varför man ska köpa just RX 5700/RTX 2060 och varför inte. Men skulle vilja få lite hjälp med vilket som är värt o köpa samt om det kommer bli någon rea på grafikkorten. Skrev med en killa på komplett och han sa att det troligen kommer vara rea på hela deras sortiment.

Permalänk
Medlem

Sitter själv i samma tankar. Men ju mer jag läser och kollar på Youtube så blir jag mer och mer sugen på ett 5700 XT.
Men är dock inte säker om det är värt dom extra pengarna.
Men just nu så känns ju 5700 serien vara mest för pengarna.

Permalänk
Medlem

2060 - 5700 - 2060 super - 5700 xt - 2070 super, sen beror det väl lite på vad man spelar för spel och vad prislappen är. Sen har 2060 bara 6gb VRAM också, övriga har 8gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Sitter själv i samma tankar. Men ju mer jag läser och kollar på Youtube så blir jag mer och mer sugen på ett 5700 XT.
Men är dock inte säker om det är värt dom extra pengarna.
Men just nu så känns ju 5700 serien vara mest för pengarna.

Ja, jag har kännt ungefär samma sak. Varit sugen på ett 5700 för att man kan flasha om dem med XT-bios och få bättre prestanda.

Men red devil eller nitro+ är väl de bästa. Har för mig att det kanske var ett till som stod på prispallen där.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@r_b89: Spelar mest typ rainbow, CS, gta v,heart of iron 4 och doom

Permalänk
Medlem

här är en video som benchmarkar rx 5700 och rtx 2060

Permalänk
Medlem

Funderar själv på ett 2080 för att mitt 1080 inte riktigt pallar med 1440p så bra när man fläskar på med detaljer.
mkt handlar om priset. funderar samtidigt om man ska försöka hitta ett beggat 1080 ti och hoppas det inte är defekt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Funderar själv på ett 2080 för att mitt 1080 inte riktigt pallar med 1440p så bra när man fläskar på med detaljer.
mkt handlar om priset. funderar samtidigt om man ska försöka hitta ett beggat 1080 ti och hoppas det inte är defekt.

Kör PUBG i 1440p på mitt 2080 och ligger runt 160-180 FPS i low, så det är piffigt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Kör PUBG i 1440p på mitt 2080 och ligger runt 160-180 FPS i low, så det är piffigt.

Jag kör mer avancerade titlar i ultra high eller extreme om det går.
Funderar även på att vänta till 3000 serien som borze dyka upp tidigt i sommar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.