Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Inte än. Kommer troligtvis i februari. Alternativet är om du kan hitta någon som vill ge dig eller sälja sitt Buddy pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah tråkigt :(, hade velat testa det utan att köpa kontrollen. Det kommer att funka på AndroidTV antar jag, utan Chromecast Ultra mojängen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ah tråkigt :(, hade velat testa det utan att köpa kontrollen. Det kommer att funka på AndroidTV antar jag, utan Chromecast Ultra mojängen?

Inget jag hört om men kanske kommer längre fram. Men man kan ju köra vi Chrome browser på datorn om man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ah tråkigt :(, hade velat testa det utan att köpa kontrollen. Det kommer att funka på AndroidTV antar jag, utan Chromecast Ultra mojängen?

I framtiden, absolut! Frågan är bara när.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan göra grupper i Stadia? Skulle ju kunna göra en Sweclockers grupp isåfall. 😊

Edit: Inte de små på 6 pers utan typ som gillen tänkte jag såklart.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Härligt. Kan du följa ditt paket? Jag får bara upp en Google sökning på numret...

Vet inte om du har lyckats spåra, om inte prova denna sidan: https://www.logistics.dhl/nl-en/home/tracking/tracking-expres...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vet inte om du har lyckats spåra, om inte prova denna sidan: https://www.logistics.dhl/nl-en/home/tracking/tracking-expres...

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt, tack!

Permalänk
Medlem

Jag hade turen att DHL ringde mig igår när jag var på väg hem ifrån jobbet.
Så var bara att cyckla snabbt som tusan, och de var snälla nog att vänta i 10 minuter utanförr huset.

Fick min ko ca 22:45 i måndags och hårdvaran kl 16 på torsdagen, så känner mig rätt nöjd med den delen.
Jag beställde ca 5 minuter in i Googles presentation den 6e juni också.

Och första intrycket nu med ccu och stadia kontrollern är att det flyter på mycket, om intr annat så är känslan mycket bättre 😀
Tycker kontrollen är avsevärt mycket skönare än den gamla trådlösa xbox 360 kontroll jag har suttit och lirat med under veckan i alla fall.

Men idag ät man ledig så nu ska det spelas D2 hela dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurri:

Jag hade turen att DHL ringde mig igår när jag var på väg hem ifrån jobbet.
Så var bara att cyckla snabbt som tusan, och de var snälla nog att vänta i 10 minuter utanförr huset.

Fick min ko ca 22:45 i måndags och hårdvaran kl 16 på torsdagen, så känner mig rätt nöjd med den delen.
Jag beställde ca 5 minuter in i Googles presentation den 6e juni också.

Och första intrycket nu med ccu och stadia kontrollern är att det flyter på mycket, om intr annat så är känslan mycket bättre 😀
Tycker kontrollen är avsevärt mycket skönare än den gamla trådlösa xbox 360 kontroll jag har suttit och lirat med under veckan i alla fall.

Men idag ät man ledig så nu ska det spelas D2 hela dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nice, det verkar vara de flestas upplevelse, att det flyter bättre på ccu med kontroll än på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nice, det verkar vara de flestas upplevelse, att det flyter bättre på ccu med kontroll än på PC.

Känns som det kommer bli riktigt bra när man har kontroll och Chromecast. Jag hade lite problem med att bilden frös typ 3 sekunder någon gång då och då på datorn. Men det visade sig att det var för jag inte uppdaterat Chrome. Annars är jag redan oerhört nöjd med pc och och dassigt trådlös 360 kontroll. Känns i stort som att spela på konsoll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Känns som det kommer bli riktigt bra när man har kontroll och Chromecast. Jag hade lite problem med att bilden frös typ 3 sekunder någon gång då och då på datorn. Men det visade sig att det var för jag inte uppdaterat Chrome. Annars är jag redan oerhört nöjd med pc och och dassigt trådlös 360 kontroll. Känns i stort som att spela på konsoll.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde D2 på min NUC8i3 som kör Ubuntu. Körde med mus och tangentbord. Det fungerade riktigt bra. Först tyckte jag att det var lite delay, men jag vande mig fort. Lite oskarp grafik, men det lär bli bättre i framtiden. Ska som sagt bli roligt att prova på ccu och 4K-TVn sen. Lutar åt att köpa RDR2, har kört mycket AC och Tomb Raider tidigare så jag är mätt på dom spelen

Permalänk
Medlem

Testade Destiny 2 igår en kort sväng i Chrome då jag inte fått handkontrollen och CC ännu.
Känslan och flytet var över förväntan.
Såg ut att dra ca 27Mbit under spelandet och upplevde ingen dipp, frysning eller delay.
Positivt överraskad får jag erkänna.
Dock var grafiken inte alls tillfredsställande för att spela på en dator.
Antar den blir bättre när de släpper 1080p begränsningen i Chrome?
Flöt på fint som.sagt ändå, sitter med Bahnhof 500/500 och 12ms i ping till stadia.google.com

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Testade Destiny 2 igår en kort sväng i Chrome då jag inte fått handkontrollen och CC ännu.
Känslan och flytet var över förväntan.
Såg ut att dra ca 27Mbit under spelandet och upplevde ingen dipp, frysning eller delay.
Positivt överraskad får jag erkänna.
Dock var grafiken inte alls tillfredsställande för att spela på en dator.
Antar den blir bättre när de släpper 1080p begränsningen i Chrome?
Flöt på fint som.sagt ändå, sitter med Bahnhof 500/500 och 12ms i ping till stadia.google.com

Håller med om att grafiken kunde va skarpare. Helt okej på pc men skulle önska att man kan ställa in ännu högra på sikt. Men ska bli spännande att se om det blir bättre på 4k tv som ni sa. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om cross save för Destiny 2 som Bungie gjort möjligt och riktigt smidigt!
Jag lirade destiny 2 vid release för ps4 och det var inte många klick som krävdes för att länka ihop PSN och stadia.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vet inte om du har lyckats spåra, om inte prova denna sidan: https://www.logistics.dhl/nl-en/home/tracking/tracking-expres...

Skickades från m.sweclockers.com

Fan min kommer inte förrän onsdag enligt DHL. Det va sjukt lång leveranstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Fan min kommer inte förrän onsdag enligt DHL. Det va sjukt lång leveranstid.

Samma här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Meh! Så ligger Destiny 2-servrarna nere när man ska till att prova. ☹️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft en konversation med svenska Google-butikens support där jag har bett om kompensation för att de inte har levererat Stadia och gett tillgång till tjänsten vid lansering som de tidigare har garanterat. De nekade kompensation och nu har jag gjort en anmälan till ARN så får vi se vad dom säger.

De låter kanske lite skitnödigt, men när de flera månader i förväg säger "förboka nu så är du garanterad att spela vid lanseringen!" så är det inte okej att sedan inte ge tillgång vid lanseringen. Nu kan jag släppa det och låta ARN avgöra vad som gäller.

Det ska bli roligt att prova att spela med handkontroll framför TVn på onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag har haft en konversation med svenska Google-butikens support där jag har bett om kompensation för att de inte har levererat Stadia och gett tillgång till tjänsten vid lansering som de tidigare har garanterat. De nekade kompensation och nu har jag gjort en anmälan till ARN så får vi se vad dom säger.

De låter kanske lite skitnödigt, men när de flera månader i förväg säger "förboka nu så är du garanterad att spela vid lanseringen!" så är det inte okej att sedan inte ge tillgång vid lanseringen. Nu kan jag släppa det och låta ARN avgöra vad som gäller.

Det ska bli roligt att prova att spela med handkontroll framför TVn på onsdag!

Har du betalat något i förskott för att få spela fr o m det datum leverantören först utlovade och sedan inte kunnat hålla? Eller har man bara inte kunnat tillhandahålla tjänsten men samtidigt inte heller fakturerat för den tiden?
Du kommer att få mycket svårt att få ARN att rekommendera Google att betala ut någon kompensation om du inte lidit någon ekonomisk skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Har du betalat något i förskott för att få spela fr o m det datum leverantören först utlovade och sedan inte kunnat hålla? Eller har man bara inte kunnat tillhandahålla tjänsten men samtidigt inte heller fakturerat för den tiden?
Du kommer att få mycket svårt att få ARN att rekommendera Google att betala ut någon kompensation om du inte lidit någon ekonomisk skada.

Lovat tillgång vid lansering. Var ett av deras främsta försäljningsargument för att få folk att förboka spelet. Vilseledande marknadsföring.

Jag säger inte att ARN kommer att ge mig rätt mot Google, utan vi får se!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Lovat tillgång vid lansering. Var ett av deras främsta försäljningsargument för att få folk att förboka spelet. Vilseledande marknadsföring.

Jag säger inte att ARN kommer att ge mig rätt mot Google, utan vi får se!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Tänk dig att du arbetar som handläggare på ARN. Det kommer in ett ärende från en vuxen man som vill ha ersättning för att han inte fått spela TV-spel det datum Google satt som lanseringsdatum men att han heller inte behövt betala för det. Han vill ha ersättning för det lidande Google orsakat honom för att han inte fått spela TV-spel på Google Stadia fastän de lovade! Kommer de att rekommendera ersättning eller kommer de att adressera avslaget till din vårdnadshavare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Ok. Tänk dig att du arbetar som handläggare på ARN. Det kommer in ett ärende från en vuxen man som vill ha ersättning för att han inte fått spela TV-spel det datum Google satt som lanseringsdatum men att han heller inte behövt betala för det. Han vill ha ersättning för det lidande Google orsakat honom för att han inte fått spela TV-spel på Google Stadia fastän de lovade! Kommer de att rekommendera ersättning eller kommer de att adressera avslaget till din vårdnadshavare?

Vuxen man och vårdnadshavare? Låt mig upplysa dig om att vuxna inte har vårdnadshavare.

Tänk dig att företag får lova saker i sin marknadsföring, utan att behöva hålla vad de lovar. Kunder har ingen rätt att klaga, utan de får skylla sig själva om de tror på vad företagen lovar. Det låter inte som ett trevligt scenario.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Ok. Tänk dig att du arbetar som handläggare på ARN. Det kommer in ett ärende från en vuxen man som vill ha ersättning för att han inte fått spela TV-spel det datum Google satt som lanseringsdatum men att han heller inte behövt betala för det. Han vill ha ersättning för det lidande Google orsakat honom för att han inte fått spela TV-spel på Google Stadia fastän de lovade! Kommer de att rekommendera ersättning eller kommer de att adressera avslaget till din vårdnadshavare?

skulle vara väldigt oprofessionellt av ARN om man nekar folk PGA ålder eller vad det är för produkt det handlar om.

tänk att du blir misshandlad och går till polisen varpå dom säger men du är ju en man varför slog du inte tillbaka?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

skulle vara väldigt oprofessionellt av ARN om man nekar folk PGA ålder eller vad det är för produkt det handlar om.

tänk att du blir misshandlad och går till polisen varpå dom säger men du är ju en man varför slog du inte tillbaka?

?

En vuxen man gnäller väl inte om att han inte fått spela TV-spel för att en lansering blivit försenad. Har man inte betalat för något man inte fått finns ju ingen utgift att få kompensation för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

?

En vuxen man gnäller väl inte om att han inte fått spela TV-spel för att en lansering blivit försenad. Har man inte betalat för något man inte fått finns ju ingen utgift att få kompensation för.

"En vuxen man gnäller inte".. vilken förlegad människosyn.

Du verkar inte ha koll på ARNs arbete och vår konsumentlagstiftning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

?

En vuxen man gnäller väl inte om att han inte fått spela TV-spel för att en lansering blivit försenad. Har man inte betalat för något man inte fått finns ju ingen utgift att få kompensation för.

Ja men det spelar mindre roll vad det handlar om. Klart en vuxen man får gnälla om vad dom vill. Fast kanske mer respekterat att gnälla om nått tuffare än ett tv spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att testa, om någon har en "Buddy pass" invite så PM:a mig så kan jag ge en liten swish slant för besväret.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Jag är sugen på att testa, om någon har en "Buddy pass" invite så PM:a mig så kan jag ge en liten swish slant för besväret.

Buddy Pass har ingen fått ännu, det ska dröja ca 2 veckor från lansering. Jag har eventuellt ett över 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jaha ja. Jag köpte Tomb Raider 2013 Definitive Edition igår, eftersom det var länge sedan jag spelade igenom det och det ska vara bra på Stadia. Idag meddelar Google att just Tomb Raider DE och Farming Simulator 19 blir december månads spel 🙄

Nåväl, jag får ju möjligheten att agera virtuell bonde i december. Det är ju ... alltid något.

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/New-Gam...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@twk: Okay tack! Då vet jag

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

@twk: Okay tack! Då vet jag

Buddy Pass har skickats ut, gick lite fortare än vad de tidigare sagt. Jag har lagt ut mitt till försäljning i marknaden, då ingen av mina vänner är intresserade.

Skickades från m.sweclockers.com