SweClockers utser Årets julklapp 2019

Permalänk
Melding Plague

SweClockers utser Årets julklapp 2019

Efter en fråga till medlemmarna och överläggningar i redaktionen utser SweClockers de trådlösa hörlurarna till Årets julklapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men lådan då?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Men lådan då?

Alla produkter kommer i en låda, så det löser sig i slutet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande

Permalänk
Medlem

Apple AirPods Pro.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Men lådan då?

du kan lägga hörlurarna i Lådan

Permalänk
Medlem

ALLA som vistas ute i trafiken med hörlurar borde skaffa sig en låda för hörlurar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Alla produkter kommer i en låda, så det löser sig i slutet

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Thunderstruck:

du kan lägga hörlurarna i Lådan

Förlåt, kunde inte låta bli.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

En nykter jul för alla barn där ute.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa julklapp för förare i Stockholm - förbjud för sparkcyklar och vanliga cyklar på allmän gata tills individer lär sig att föra redskapet över övergångsstället och inte flyga i 30km/h mitt framför bilen, samt inte vingla mitt på körbanan.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

INTE okej med airpodsen liggandes där framför... bläääää....

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

En nykter jul för alla barn där ute.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inget annat än att hålla med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Om ni har råd att lägga 3k på hörlurar så rekommenderar jag varmt att köpa Sony WH-1000XM3 lurar till er själva eller någon nära i julklapp. Jag köpte ett par svarta sådana i födelsedagspresent till mig själv i våras och är grymt nöjd. Köpte ett par silver till sambon när hon fyllde år och hon var också väldigt nöjd.

Enda problemet är att nu har jag ingen anledning att köpa årets julklapp längre

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HenrikM:

En nykter jul för alla barn där ute.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid, varje år!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Så ska det se ut! Gör om gör rätt.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Hur många lurar på nyhetsbilden härstammar från Jonas hörna på kontoret?

Permalänk
Medlem

IKEA's trådfri serie?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Roborock S5 såklart!

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

Om ni har råd att lägga 3k på hörlurar så rekommenderar jag varmt att köpa Sony WH-1000XM3 lurar till er själva eller någon nära i julklapp. Jag köpte ett par svarta sådana i födelsedagspresent till mig själv i våras och är grymt nöjd. Köpte ett par silver till sambon när hon fyllde år och hon var också väldigt nöjd.

Enda problemet är att nu har jag ingen anledning att köpa årets julklapp längre

Håller med. Är 3k för dyrt så rekommenderar jag Kygo A9/600 som är klart bästa lur under 2k.
Finns ofta på kampanj hos power.se för 999:-

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Om ni har råd att lägga 3k på hörlurar så rekommenderar jag varmt att köpa Sony WH-1000XM3 lurar till er själva eller någon nära i julklapp. Jag köpte ett par svarta sådana i födelsedagspresent till mig själv i våras och är grymt nöjd. Köpte ett par silver till sambon när hon fyllde år och hon var också väldigt nöjd.

Enda problemet är att nu har jag ingen anledning att köpa årets julklapp längre

Dom där såg faktiskt trevliga ut, både tekniskt och designmässigt. Kanske blir en julklapp till mig själv i år.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Savage_Gray:

Bästa julklapp för förare i Stockholm - förbjud för sparkcyklar och vanliga cyklar på allmän gata tills individer lär sig att föra redskapet över övergångsstället och inte flyga i 30km/h mitt framför bilen, samt inte vingla mitt på körbanan.

Hade jag fått det som julklapp hade jag gråtit av lycka!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av xcluzive:

IKEA's trådfri serie?

Vilken utsökt idé!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Köpte ett par "Sony WH-1000XM3" som jag lämnade tillbaka omgående eftersom de hade alltför låg ljudvolym.

Passformen på dem var fantastisk, satt oerhört bekvämt på öronen. Den aktiva brusreduceringen fungerade också ypperligt.

Någon som har ett tips på motsvarande modell hos annan tillverkare med betydligt högre volym? Eller det kanske är så att trådlösa hörlurar är ganska ljudsvaga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Om ni har råd att lägga 3k på hörlurar så rekommenderar jag varmt att köpa Sony WH-1000XM3 lurar till er själva eller någon nära i julklapp. Jag köpte ett par svarta sådana i födelsedagspresent till mig själv i våras och är grymt nöjd. Köpte ett par silver till sambon när hon fyllde år och hon var också väldigt nöjd.

Enda problemet är att nu har jag ingen anledning att köpa årets julklapp längre

Samma här, fick de för kampanjpris. Köp köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Köpte ett par "Sony WH-1000XM3" som jag lämnade tillbaka omgående eftersom de hade alltför låg ljudvolym.

Passformen på dem var fantastisk, satt oerhört bekvämt på öronen. Den aktiva brusreduceringen fungerade också ypperligt.

Någon som har ett tips på motsvarande modell hos annan tillverkare med betydligt högre volym? Eller det kanske är så att trådlösa hörlurar är ganska ljudsvaga?

Var använder du dem egentligen? Visst de har inte trycket som ett par riktiga studiolurar men i mitt tycke klarar de spela högt nog utan problem.....å då hör jag ändå dåligt...

Nu har jag iofs XM2 men antar att de inne sänkt volymen betänkligt till årets modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Valve Index

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Köpte ett par "Sony WH-1000XM3" som jag lämnade tillbaka omgående eftersom de hade alltför låg ljudvolym.

Passformen på dem var fantastisk, satt oerhört bekvämt på öronen. Den aktiva brusreduceringen fungerade också ypperligt.

Någon som har ett tips på motsvarande modell hos annan tillverkare med betydligt högre volym? Eller det kanske är så att trådlösa hörlurar är ganska ljudsvaga?

Höjde du på både lurarna och telefonen? Tveksamt det finns så mycket högre spelande i den klassen, jag har nog aldrig gått över 35% för mina blir för högt..

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Blir ett par Sony wh-1000xm3 i julklapp till sig själv, hoppas på ett klipp under BF :). NC kan ju va bra när man får tillökning snart också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

En nykter jul för alla barn där ute.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är faktiskt olagligt att bjuda barn på alkohol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Höjde du på både lurarna och telefonen? Tveksamt det finns så mycket högre spelande i den klassen, jag har nog aldrig gått över 35% för mina blir för högt..

Behöver man höja på båda om man kör trådat? Jag har haft Sony-appen installerad sen dag ett och för mig följer telefonens och lurarnas volym alltid varandra. Kör alltid BT med Sonys LDAC codec.

Jag har nog själv max kört på 60% när jag ville kolla vad de går för och det var klart högt! När jag pendlar så räcker runt 35% för att helt stänga ute omgivningen med NC.

Skickades från m.sweclockers.com