Userbenchmarks kallar kritiker "inkompetenta svartmålare"

Permalänk
Melding Plague

Userbenchmarks kallar kritiker "inkompetenta svartmålare"

Som svar på kritiken gällande flertrådade prestandaresultat kallar Userbenchmarks kritiker för inkompetenta svartmålare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förtroendeingivande betende...

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilka som har rätt, men blir rätt trött på "internet krigare". Bland annat väldigt taskig attityd och ton som märks på twitter bland utvecklare. Tråkigt.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Det här kan ju bara sluta bra

Permalänk
Medlem

Reddit kommer med validerad kritik och dom ger ett svar som om att dom skulle vara 8år gamla. Bra jobbat.

Permalänk
Master of Overkill

Hela Userbench är ju skit... (tycker jag då)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av perost:

Det här kan ju bara sluta bra

Jag är i alla fall redo för efterspelet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Hehe, ja, det var ju inget vettigt svar från Userbenchmarks. Men det finns en hel del stolpar bland Reddit-användarna (eller troll om man så vill) också, det får man inte glömma bort.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Attacken mot Hardware Unboxed på deras about-sida är gammal, den lades till i augusti, dock så har det ändrat vad de kallade dem.

Tidigare har de kallats "Patently incompetent smearers " och "Objectively incompetent (prefer four chickens to one fox) smearers".

De har även ändrat "sell ice to Eskimos" till "sell water to a fish", troligtvis pga ett annat skäl.

Permalänk
Medlem

Finns inget mer att säga

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Kanske inte den mest genomtänkta responsen från Userbenchmark, då man redan innan hade ett rätt dåligt rykte.

Permalänk
Medlem

Såg nu att videon var gammal. NVM.

Permalänk
Hjälpsam

Få se nu, "Userbenchmark" låter svagt bekant, tror att det var något obskyrt "benchmark" som fanns en gång i tiden, gav helt skruvade resultat, inget att bry sig om i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Men det finns ju folk som ljuger med.. gammal video eller inte.
Här tex hävdar den här nissen att kylaren är 63mm hög när den helt tydligt är 69mm hög med fläkten den levereras med. Detta med mm hit och dit är något som är väldigt viktigt för köpare som vill ha "small formfactor" chassi.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Är det verkligen "engineers and scientists" som driver denna sajt? Låter mer som teknikintresserade fjortisar?

Permalänk
Medlem

Det är nästan så att man hoppas att någon har kapat deras sida och skrivit detta för att röra upp känslor.
Det andra alternativet är ju bara tragiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk

Höhöhö är Intel igång igen det var samma fulspel när AMD drog ifrån P4:an då det begav sig sysmark, povray ...

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Är det verkligen "engineers and scientists" som driver denna sajt? Låter mer som teknikintresserade fjortisar?

"Stable geniuses" säkert.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Avstängd

Hardware unboxed är ju inte ett pålitligt ställe, så 5 tummar upp för userbenchmarkgänget.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Ja, HardwareUnboxed, Gamers Nexus, Der8auer och alla andra som har gett Userbenchmark skit genom alla år är ju dårar hela bunten, så helt rätt. Ge dem vad de tål. RÄTTVISAN SKALL SEGRA!

Ovan var ironi, om någon mot förmodan trodde annat. Jösses. Man tror knappt det är sant. Som att försöka släcka en brand med T-röd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på fightclub"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

"Stable geniuses" säkert.

"Our core team consists of 10x developers."

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Avstängd

Vill man göra sig själv till åtlöje så gör iaf Userbenchmark ett bra jobb. Jag personligen tycker dom är kassa. De här gjorde inte saken bättre. Indirekt kallar dom även SweClockers och resten av communityn för inkompetenta svartmålare.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Hardware unboxed är ju inte ett pålitligt ställe, så 5 tummar upp för userbenchmarkgänget.

Den här typen av argument....

Jag tycker illa om X.
X säger dåliga saker om Y.
Då måste Y vara bra.

Jag vet inte vad jag skall säga...

Permalänk
Avstängd

@filbunke: Det är väl vad "nyhetskommentaren" gör.....

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Förtroendegivande minst sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

"Based on realworld performance"

Who is the shills?

Alltså helt ärligt kan jag inte påstå att deras benchmark är sjukt pålitlig, enl deras benchmark skulle min gamla intel 7640X var snabbare än min 8750H jag har idag.

jag kan intyga om det är den inte utom i väldigt specifika fall(båda cpuerna oklockade på rena windows)

I5 7640xen var långsammare på att rendera musik och mina pluggar samt inspelningar går att köra med lägre latency än innan.

Nu hade jag ett 1070 i den burken men FPSn flukurerade ganska mycket, avarage scores såg väldigt bra ut men jag hade fryslagg i mellan åt när cpun gick på 100%.

Brorsan kan intyga samma sak då han hade den efter mig.

så nej jag litar inte på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

"Based on realworld performance"
Who is the shills?

Det är ju baserat på "real world performance".
Den fullständiga, korrekta, beskrivningen bör vara något i stil med:
"Indicators based on real world performance, heavily skewed to fit our agenda."

Skrivet av l_aurell:

"Bästa pris på fightclub"

Ett genomgående tema på Sweclockers verkar det som.
Artikeln om Stadias prenumerationer ackompanjeras av Bästa pris på "Dum och Dummare"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Är det verkligen "engineers and scientists" som driver denna sajt? Låter mer som teknikintresserade fjortisar?

Hehe, det ena utesluter väl iofs inte det andra, åtminstone så länge vi definierar "fjortis" som ett mentalt tillstånd snarare än en ålder

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

That is NOT how you do good PR.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P