Årets julklapp 2019 – om du får bestämma!

Skänk till välgörenhet, skippa julklapparna

Årets julklapp är den bästa någonsin. Äntligen slut på larvet med überdyra julklappar. Och barnen kan själva tillverka mobillådan till farfar!

Skrivet av Irre:

Årets julklapp är den bästa någonsin. Äntligen slut på larvet med überdyra julklappar. Och barnen kan själva tillverka mobillådan till farfar!

Bra poäng!

Skickades från m.sweclockers.com

@Jacob: En bok

Mus-muff, en varm hårig känsla att hålla tag i framför datorn då vintermörkret lagt sej över landet.

Plastpåsen borde vara årets julklapp. Passar perfekt på kriterierna.

Billigare bensin 🚘

Robotdammsugaren. Inte helt nytt, men definitivt vanligare och känns som intresset ökat markant under året.

Som Gamers Nexus är inne på så känns planterade träd otroligt rätt i tiden med de klimatförändringar vi alla lever med. Så något i stil med att man köper tjänsten att få X träd planterade, och sedan får mottagaren ett kort där det står typ "God jul, jag har skänkt till välgörenhet så att de skall plantera X träd och därigenom motverka klimatförändringarna en smula".

Det, eller 3950X

Skrivet av backfeed:

Årets julklapp är alltid samma för min del: ingenting.

Lade ned julklappandet för länge sedan och det är bara skönt att slippa.

Väldigt länge sedan jag köpte julklappar. Skulle jag köpa nån julklapp så blir det till mig själv, men ej inslagen i papper

Skrivet av Ozzed:

Som Gamers Nexus är inne på så känns planterade träd otroligt rätt i tiden med de klimatförändringar vi alla lever med. Så något i stil med att man köper tjänsten att få X träd planterade, och sedan får mottagaren ett kort där det står typ "God jul, jag har skänkt till välgörenhet så att de skall plantera X träd och därigenom motverka klimatförändringarna en smula".

Det, eller 3950X

Nutidens avlatsbrev!!

Däremot bra att köpa färre prylar

Skrivet av str8forthakill:

Har själv märkt att folk blir mer och mer fantasilösa i allmänt, årets julklapp blir nog presentkort.

”Snälla kan ni inte byta ut dessa pengar som fungerar överallt mot någonting som bara fungerar i er affär? Ni kanske också kan ta och sätta ett bäst före datum på dessa nya, begränsade pengarna så att de inte går att använda efter en viss tid, ni vet som riktiga pengar inte har? Jag tycker det vore bra om ni har säkerheten för detta värdet istället för riksbanken, om någon går i konkurs så är det nog inte ni.”

Senast redigerat 2019-11-21 11:22

Köper en julklapp till mig själv.

Skrivet av Hugashaka:

Whisky!

För mig är julen barnens högtid och då passar inte Whisky så bra in i bilden.
Men det är min åsikt!

Led lampor till dom som sitter fast i glödisar.

LED strips att sätta bakom skrämen

Airfryer! Mindre fett och lika go mat.

Med tanke på RDD2 och andra större spel säger jag SSD M.2.

Annars hade jag nog trott att sugrör i stål eller silikon skulle tagit hem titeln med tanke på att de är relativt billiga, lätta för butikerna att ta hem (oavsett vad de egentligen säljer) och den som köper kan känna miljöångesten lätta lite.

Bakmaskinen så klart.

Skrivet av micke7406:

För mig är julen barnens högtid och då passar inte Whisky så bra in i bilden.
Men det är min åsikt!

Finns inga under 25 när resterna av min familj och släkt träffas på julafton. Får helt enkelt ta det man är BARNsligt förtjust i 😄

Kött

Önskar mig mer tid att umgås med min grabb på snart 3 år.
Driver eget och inser att galett mycket tid försvinner på att enbart arbeta..

Jag hade hoppas på att Google Stadia.
Men jag vet att den failar på följande punkter.
- Google får inte ut den i tid.
- Svår för den "äldre" generationen att köpa.

- Snö
Samt fyller alla kriterier (nyväckt intresse, representerar tiden, säljs i ett stort antal enheter)
- Julmust
- Julmat

Fadderskap åt Apollo

Det verkar som att det är många som tycker trådlösa hörlurar och det hade även cdon som sin.
Men jag tycker snarare att det skulle varit årets julklapp förra året.

Senast redigerat 2019-11-21 10:54

Något man tillverkat själv, typ väskan jag gjorde till mamma för ett par år sedan.

Sexleksaker!

Skrivet av Laxpudding:

Vi är ganska många i detta land som redan åstadkommer detta med Huel och för den delen andra varianter. Men Huel är väl dem som lyckas tydligast i sitt koncept skulle jag säga.

Men att bara äta huel hela sitt liv och inget annat tror jag inte skulle fungera.

Skrivet av Olle P:

Något man tillverkat själv, typ väskan jag gjorde till mamma för ett par år sedan.

Bra jobbat! Men jag gissar att du inte har egna barn. Själv har man ju knappt ens tid att köpa något.