CSGO dator!

CSGO dator!

Hallå där!
Tänkte fråga om hjälp med att hitta delar som gör det möjligt att spela CSGO på 300+ fps då det är det enda spelet jag spelar.
Min gamla dator har nämligen tagit sitt sista andetag.
Budget finns men har inget behov av RGB och annat.
Vill ha allting nytt, förutom GPU. Tror min 980 TI fortfarande har något år.
Går det hålla under 10k så är det ett stort plus.
Tack på förhand!

Hejsan

Här har du ett förslag på en dator med en 3800x

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13021043

Skrivet av LORD3N:

Hallå där!
Tänkte fråga om hjälp med att hitta delar som gör det möjligt att spela CSGO på 300+ fps då det är det enda spelet jag spelar.
Min gamla dator har nämligen tagit sitt sista andetag.
Budget finns men har inget behov av RGB och annat.
Vill ha allting nytt, förutom GPU. Tror min 980 TI fortfarande har något år.
Går det hålla under 10k så är det ett stort plus.
Tack på förhand!

Vad ligger budgeten på?
Vilken upplösning lirar du på?

@tingkan: Budget runt 8K utan GPU
Spelar 4:3 1280x1024

Skrivet av LORD3N:

@tingkan: Budget runt 8K utan GPU
Spelar 4:3 1280x1024

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13021160

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13021167

Senast redigerat 2019-11-20 01:11

300+ fps så ska du ha Intel för csgo...

Edit: eller en AMD.

Senast redigerat 2019-11-21 01:11: AMD har tydligen kommit in i matchen igen.
Skrivet av Snorlena:

300+ fps så ska du ha Intel för csgo

Den andra builden verkar lovande.
Tänker att 9 gen i7 kanske är overkill med tanke på csgo?
https://www.inet.se/produkt/5301268/intel-core-i5-9600k-3-7-g...
Känns som att i5 9600k borde räcka. Samt att man sparar 1500.
Tankar?

Skrivet av LORD3N:

Tankar?

Ja, för enbart cs så är i5an mer än tillräckligt

Skrivet av Snorlena:

300+ fps så ska du ha Intel för csgo

NEJ! Har du inte sett tester på Ryzen 3000? Samma eller bättre fps i cs.

3700x kostar 3900kr och får samma eller bättre fps som 9700k för 4200kr eller 8700k för 4500kr.
Och då är 9700k en 8 trådad cpu medans 3700x har 16 trådar vilket är jäkligt mycket mer framtidssäkert.

Vill man ha billigare cpu så finns Ryzen 3600 och kostar lite under 9600k men presterar bättre.

Så nej, Intel för CS gäller inte längre

Senast redigerat 2019-11-20 02:09
Skrivet av LORD3N:

Tankar?

Ja borde ju räcka mer än tillräckligt, drog till med en 8 kärnig bara för att 3700x har 8/16.
Men som är sagt i tråden nu, man får mer kraft för cashen om man kör på ryzen i dagsläget.

Har en Ryzen 2600 klockad till 4,0 Ghz och ett 2060, har sällan under 250 fps i csgo. Finns det egentligen någon fördel att ha mer fps än vad du har för refreshrate på skärmen? Eller är det något specifikt med csgo som ger fördelar med 300+ fps?

@ZeneBent: Någon annan kommer säkert att ge ett mer utförligt svar, men om jag har förstått saken rätt så går hela CS:s... tja, uppdateringscykler enligt FPS. Alltså det som verkligen händer i spelet uppdateras enligt FPS, vilket är orsaken till att många CS:GO-spelare vill ha >300 FPS fast de flesta sitter med en 144 Hz skärm. Så det handlar inte i FPS i sig, utan att hela den bakomliggande mekaniken i CS:GO går efter FPS av någon konstig anledning.

Men ni som faktist vet, rätta mig om jag har fel.

Skrivet av ZeneBent:

Har en Ryzen 2600 klockad till 4,0 Ghz och ett 2060, har sällan under 250 fps i csgo. Finns det egentligen någon fördel att ha mer fps än vad du har för refreshrate på skärmen? Eller är det något specifikt med csgo som ger fördelar med 300+ fps?

Skrivet av Frazeur:

@ZeneBent: Någon annan kommer säkert att ge ett mer utförligt svar, men om jag har förstått saken rätt så går hela CS:s... tja, uppdateringscykler enligt FPS. Alltså det som verkligen händer i spelet uppdateras enligt FPS, vilket är orsaken till att många CS:GO-spelare vill ha >300 FPS fast de flesta sitter med en 144 Hz skärm. Så det handlar inte i FPS i sig, utan att hela den bakomliggande mekaniken i CS:GO går efter FPS av någon konstig anledning.

Men ni som faktist vet, rätta mig om jag har fel.

Anledningen till att jag skrev 300+ fps var för att min gamla dator hade konstant över 300 fps när den var ny. Känns som att man borde kunna få 300+ billigare idag än för 4-5 år sedan.
Har egentligen inget med övertag över andra att göra. Jag märker i alla fall ingen skillnad mellan 200-500 fps.
Får tacka alla för svaren! Ska kolla igenom tråden och mixa runt lite. Har hört att Ryzen ska vara bättre men när man har kört på intel under flera år så känns det fel med Ryzen. Men är öppen för att testa nytt.

Det känns absolut bättre med 300 istället för 200/250 enligt min uppfattning. Det är bara något konstigt men CS känns inte lika bra under 300.

Skrivet av Philip320:

Det känns absolut bättre med 300 istället för 200/250 enligt min uppfattning. Det är bara något konstigt men CS känns inte lika bra under 300.

Kan vara psykologiskt? Man är van vid att det står 300 fps, men när datorn med åren dippar under 300 så känns det inte "rätt".
Men vad vet jag. Csgo kanske kräver 300 fps för att vara spelbart

Skrivet av LORD3N:

Kan vara psykologiskt? Man är van vid att det står 300 fps, men när datorn med åren dippar under 300 så känns det inte "rätt".
Men vad vet jag. Csgo kanske kräver 300 fps för att vara spelbart

Haha ja det är möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

@SpeedRebirth: Sedär, då har man lärt sig något nytt. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att ha givit felaktig information.

Skrivet av LORD3N:

Har hört att Ryzen ska vara bättre men när man har kört på intel under flera år så känns det fel med Ryzen. Men är öppen för att testa nytt.

Hur mycket prestanda man får för pengarna är till slut ändå det enda som spelar någon roll Och hur mycket man kan uppgradera sin dator i framtiden utan att behöva byta moderkort = billigare om 1-2-3-4 år