Mobillådan är Årets julklapp 2019

Permalänk
Medlem

Hoppas mobillådan är billigare än din låda....... slängde du skräpet som var i lådan?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Perfekt att bjuda hem folk på fest, skicka en EMP stöt till lådan så att mobilerna nollställs och kasta sedan ut gästerna, nu har du en hel hög mobiltelefoner att sälja på blocket.

Skämt åsido, det här var nog den mest onödiga prylen jag sett på länge, hade den kommit med magnetladdare så möjligen.
Kan man inte pilla bli sin lur så har man andra problem än avsaknad av en låda.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Allting går att sälja med mördande reklam eller hur den nu går låten.

Permalänk
Medlem

Denna låda hade varit helt fantastiskt om den hade trådlös laddning, men helt okej oavsett, skönt att slippa se telefoner ligga utspridda över hela huset.
Min telefon får ligga i hallen när jag är hemma - vägrar vara tillgänglig 24/7.
Jag kollar av den efter behov och ringer tillbaka om det känns nödvändigt.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Känns ju inte direkt säkert att lägga mobilen i en sån låda om man tex ska gå hem till nån och det är en massa folk. Mobilen börjar bli det mest värdefulla man har. Både själva mobilen och innehållet. Nä den enda gången den får vara utom synhåll är hemma.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Kanske kunde vara något för krogen/restauranter. Så fint när man ser folk sitta på tu man hand, med en telefon var i händerna ifråga.

syftningsfelsnisse
Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Roligt att en av de som var med och tog fram årets julklapp sitter och berättar om just det på eventet jag är på nu, Omnidagen med Nets

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Men men RGB då?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara ta fram sin gamla "årets julklapp" bakmaskin och slänga mobilerna i den? Återvinning är ju ganska på modet just nu..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Massy:

Just på bussen ser jag inte riktigt problemet. Vad gjorde man förr? Satt och läste Metro? Är det inte mer givande än att lyssna på sin favoritmusik och samtidigt läsa om sånt man bryr sig om eller passa på att umgås med någon man bryr sig om?

Om du sitter och stirrar ut i etern på samma gråa vardag som vanligt medan jag läser nyheterna eller något som gör mig glad på telefonen , är det så himla illa verkligen? Jag tror inte man hade några givande möten på den smockfulla pendlingsbussen förr heller.

De jag framförallt menade är föräldrar som håller på med sin mobil sammtidigt som ungen gör allt för att få någon uppmärksamhet, och jag brukar ofta hamna i trevliga samtal med personer som inte håller på med mobilen hela tiden, jag tycker att de skulle vara som i japan, förbud att använda mobilen på buss och tåg, samhället blir så tråkigt när folk slutar umgås och istället lägger all energi på sin telefon istället, jag växte upp i ett mobilfritt samhälle och tycker helt klart att de var bättre förr utan mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Roligt att en av de som var med och tog fram årets julklapp sitter och berättar om just det på eventet jag är på nu, Omnidagen med Nets

https://i.imgur.com/D6yn9Ix_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Verkar som om någon glömde lägga mobilen i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

jag tycker att de skulle vara som i japan, förbud att använda mobilen på buss och tåg, samhället blir så tråkigt när folk slutar umgås och istället lägger all energi på sin telefon istället, jag växte upp i ett mobilfritt samhälle och tycker helt klart att de var bättre förr utan mobilen.

Är detta verkligen sant, att det skulle vara förbjudet att använda mobiler på buss och tåg i Japan och/eller att folk inte gör det? Vad jag hört är det snarare så att det inte är socialt accepterat att störa genom prat och annat, oavsett om man har mobil eller inte.

Permalänk
Medlem

Denna tråd visar hur överlägsna vi på SweClockers ändå är. Ingen här har själv några som helst problem med att avstå mobilen men alla vi känner däremot har massor med problem med samma sak. Jag är så klart inget undantag

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Verkar som om någon glömde lägga mobilen i lådan

Haha touche! Fast visst hade det varit kul om Patrik Muller, värden, hade gått fram till några i raden längst fram och bett lägga sina mobiler i en låda innan Jonas Arnberg från HUI Research kommit upp på scen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av improwise:

Är detta verkligen sant, att det skulle vara förbjudet att använda mobiler på buss och tåg i Japan och/eller att folk inte gör det? Vad jag hört är det snarare så att det inte är socialt accepterat att störa genom prat och annat, oavsett om man har mobil eller inte.

Jag var på ett utbyte i Tokyo under sommaren och pendlade med tåg/tunnelbana. det är väldigt många som använder telefonen surfar spelar etc. men aldrig med ljud på! Jag tror det var 2 gånger jag såg någon faktiskt prata i telefon på ett tåg, men det var sent på kvällen. Samtal vid normal volym är helt okej mellan passagerare på tåget.

Det sitter dock uppmaningar om att inte använda telefonen under rusning eftersom det är väldigt trångt, majoriteten följer denna uppmaning.

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk
Medlem

Phone bad book good. Ok boomer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Avstängd

Haha, låter som ett tidigt aprilskämt. Samtidigt finns det en djup tragedi bakom det hela.

Vad hände med gamla goda "ge fan i den ett tag och umgås som vanligt folk!"?

Själv har jag alltid varit noga med att inte ha en för bra telefon (för ca 3-3,5 lax) så att jag inte kan göra allt på den.

Kameran suger, ljudet får en att gråta, och den är för långsam för spel jämfört med vad majoriteten av dagens mobilanvändare har (det är en HTC A9 eller vad den heter).

Jag har också begränsat vilka appar jag har installerade. Dessa skulle annars få en att hela tiden titta på den (sociala medier främst - har Messenger installerat endast där).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

Tycker årets julklapp är ganska dumt då det egentligen bara är en spekulation eftersom man alltid går ut med det innan jul och inte vilken julklapp som var mest förekommande.

@AplAy: Jag skaffade nyligen en Nokia 3310 som kom i en ny version för ett par år sedan och kör nu den på prov i 30 dagar istället för min iPhone 7. Hittills har det faktiskt känts ganska bra att slippa impulsen att titta på valfri social media varje gång känslan av att det inte händer någonting börjar att infinna sig. Det är fortfarande tidigt men jag upplever att jag har lättare att fokusera längre utan att aktivt kväva den återkommande impulsen. Sen är det inte så för alla förstås men tror de flesta kan hålla med om att telefonerna har lätt att åka fram även i stunder där de kanske inte behövs, som när man ser på en film eller umgås med vänner så sitter till slut alla med telefonerna och gör ingenting.

Obs. Är ingen sk boomer som tycker teknologi är dåligt men hur det utnyttjar svagheter i våran hjärna att ta våran uppmärksamhet så ofta det går för att tjäna pengar på reklam är trist, men finns mycket bra på telefonerna men i slutändan handlar det om hur vi använder dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchaaSchaa:

Jag var på ett utbyte i Tokyo under sommaren och pendlade med tåg/tunnelbana. det är väldigt många som använder telefonen surfar spelar etc. men aldrig med ljud på! Jag tror det var 2 gånger jag såg någon faktiskt prata i telefon på ett tåg, men det var sent på kvällen. Samtal vid normal volym är helt okej mellan passagerare på tåget.

Det sitter dock uppmaningar om att inte använda telefonen under rusning eftersom det är väldigt trångt, majoriteten följer denna uppmaning.

Precis, alltså är det inte förbjudet att använda telefonen som påstods. Även Japaner är väl människor som blir uttråkade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon242437:

Tycker årets julklapp är ganska dumt då det egentligen bara är en spekulation eftersom man alltid går ut med det innan jul och inte vilken julklapp som var mest förekommande.

@AplAy: Jag skaffade nyligen en Nokia 3310 som kom i en ny version för ett par år sedan och kör nu den på prov i 30 dagar istället för min iPhone 7. Hittills har det faktiskt känts ganska bra att slippa impulsen att titta på valfri social media varje gång känslan av att det inte händer någonting börjar att infinna sig. Det är fortfarande tidigt men jag upplever att jag har lättare att fokusera längre utan att aktivt kväva den återkommande impulsen. Sen är det inte så för alla förstås men tror de flesta kan hålla med om att telefonerna har lätt att åka fram även i stunder där de kanske inte behövs, som när man ser på en film eller umgås med vänner så sitter till slut alla med telefonerna och gör ingenting.

Obs. Är ingen sk boomer som tycker teknologi är dåligt men hur det utnyttjar svagheter i våran hjärna att ta våran uppmärksamhet så ofta det går för att tjäna pengar på reklam är trist, men finns mycket bra på telefonerna men i slutändan handlar det om hur vi använder dom.

Inga problem. Hela "ok boomer" låter som nya "fake news"-uttrycket när man inte gillar något (eller någon).

Ja, att begränsa sina möjigheter gör att man inte kan få samma impulser igen (eller åtminstone få bättre kontroll över dem). Just det där att de dyker fram under tiden man ser på film eller TV-serier tycker jag är sjukt.

Hur svårt ska det vara att fokusera 20-60 minuter på något? En sak är det om man väntar på något samtal/meddelande, men annars tycker jag att man får lära sig att "stå sitt kast".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Inga problem. Hela "ok boomer" låter som nya "fake news"-uttrycket när man inte gillar något (eller någon).

Ja, att begränsa sina möjigheter gör att man inte kan få samma impulser igen (eller åtminstone få bättre kontroll över dem). Just det där att de dyker fram under tiden man ser på film eller TV-serier tycker jag är sjukt.

Hur svårt ska det vara att fokusera 20-60 minuter på något? En sak är det om man väntar på något samtal/meddelande, men annars tycker jag att man får lära sig att "stå sitt kast".

Verkligen, det är ett kort man kan dra i brist på argument i ett försök att punktera den andres påståenden även om det ibland kan kännas berättigat när vissa vurmar på ett gubbigt/gummigt sätt om dåtiden.

Problemet är väl delvis att vi folket inte generellt vet hur illa det är med vårat skärm och mobilanvändande. Som mycket annat smyger det sig på successivt över en tid och sen är man fast utan att egentligen själv veta. Jag kan varmt rekommendera (ljud)boken Skärmhjärnan som pratar om allt det här hur mobilen och stillasittande påverkar våran förmåga att fokusera och prestera mentalt.

Jag vill minnas att boken var rätt kondenserad på ca 4-ish timmar även om den tar en stund innan den kommer till sin kärna om mobilerna osv. Finns bland annat på Storytel som har 14 dagars prova-på om man vill snåla som jag gjorde

Permalänk

jag som hade gissat på att elscooter hade blivit årets julklapp, och att tänka på att det finns vuxna människor som sitter med lön och kommer på att en låda är årets julklapp.....

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Eftersom vi använder bruslåda på jobbet sen ett år tillbaka så ligger vi lite i framkant.
Men över 7000kr för årets julklapp är väl lite väl saftigt.

https://www.yourvismawebsite.com/marenius-elektronikutvecklin...

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nanne:

Eftersom vi använder bruslåda på jobbet sen ett år tillbaka så ligger vi lite i framkant.
Men över 7000kr för årets julklapp är väl lite väl saftigt.

https://www.yourvismawebsite.com/marenius-elektronikutvecklin...

Jag önskar mig den för 20k tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av keyser:

Haha, har du ritat den själv? Underbar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal fjärrkontroll-låda som kan få alternativt användningsområde som mobillåda.

Permalänk
Medlem

Årets julklapp är underbar, speciellt då man inte behöver köpa den utan kan ta vad man har hemma eller snickra en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är det någon som tycker att den här är värd att köpa? Priset verkar vara lite för dyrt men ser riktigt grym ut att ha på skrivbordet när man ska ladda mobilen eller handkontrollen

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/laddare-och-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Haha, har du ritat den själv? Underbar!

Så klart!