Permalänk
Medlem
Skrivet av eGGe:

Precis samma situation som för mig. Fick också ett mail om att ordern var pausad. Men nör jag försöker uppdatera betalningsmetoden så får jag bara ett felmeddelande som lyder: "Det gick inte att hitta den begärda webbadressen på den här servern."
Jag har prövat på 3 olika mobiler och en ipad (på ett annat wifi), men alla ger samma meddelande.
Därför hoppas och undrar jag om de försöker dra pengarna fler gånger? Att försöka få kontakt och hitta svar på hjälpsidor känns som en övermäktig djungel. 😟

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle testa på en vanlig dator. Inte säkert att det funkar men kan ju va värt ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Jag skulle testa på en vanlig dator. Inte säkert att det funkar men kan ju va värt ett försök.

Testade det nu, och precis samma meddelande dyker upp.
Jag hoppas innerligt att de testar att dra pengar igen, för annars är det ett halvårs väntan åt skogen. 🥺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så där ja. 10 spel till släpps på launch. 😊

https://nordic.ign.com/hardware/31374/news/google-stadia-adds...

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Alla Founders får även Samurai Shodown utöver Destiny 2.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni får vi ens koden idag? Det verkar inte lovande det här...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vad tror ni får vi ens koden idag? Det verkar inte lovande det här...

Skickades från m.sweclockers.com

Tveksamt.

Permalänk
Medlem

Nä tror inte heller det. Imorgon skulle jag gissa på..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hade fått igår (19 nov) 20.43 att min Foundersbeställning nu är skickad. Men ingen kod än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min är inte markerad som skickad, men jag kan inte längre avboka, vilket jag kunde igår. Något verkar i alla fall ha hänt, typ att den skickas snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick min kod igår runt 23:18, har endast hunnit prova lite kort hittils via Chrome. Beräknas få handkontrollen Fredag-Måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Min är inte markerad som skickad, men jag kan inte längre avboka, vilket jag kunde igår. Något verkar i alla fall ha hänt, typ att den skickas snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har samma. Snart så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Jag fick min kod igår runt 23:18, har endast hunnit prova lite kort hittils via Chrome. Beräknas få handkontrollen Fredag-Måndag.

Hur upplevde du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag känner mig lurad som beställde Founders Edition i juni. Hittills har jag varken fått hårdvaran eller kod. Hårdvaran är inte skickad ännu. Riktigt dåligt av Google!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag måste säga att jag känner mig lurad som beställde Founders Edition i juni. Hittills har jag varken fått hårdvaran eller kod. Hårdvaran är inte skickad ännu. Riktigt dåligt av Google!

https://i.imgur.com/YBkSPbC.png
https://i.imgur.com/bBn7e55.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med. Det är riktigt dåligt.
Just nu håller jag tummarna att det kommer till helgen då jag har rätt mycket tid att spela för en gångs skull.

Permalänk
Medlem

Nu är mitt skickat! Hoppas på koden snart och på hårdvaran till helgen men det lär nog dröja tills efter gissar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt paket är på gång med DHL , skickades igår och befinner sig i Holland.
Jag har inte heller fått något invite email med kod.. enligt Google så ska enbart ett fåtal vara drabbade men det verkar som många är det?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Nu är mitt skickat! Hoppas på koden snart och på hårdvaran till helgen men det lär nog dröja tills efter gissar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här! Måste varit i samma "batch"

Permalänk
Medlem

Paketet skickades idag, och för en stund sen fick jag koden på mailen! 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eGGe:

Paketet skickades idag, och för en stund sen fick jag koden på mailen! 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Nice!

Permalänk
Medlem

GN tar fram motorsågen

https://youtu.be/i6dyrtnLU_w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Frustrationen kring leverans av både kod och hårdvara är ju verkligen legitim.
Sen verkar själva spelupplevelsen blandad. Svenska tidningar har ju haft rätt bra recensioner. Aftonbladet gav ju en riktigt positiv. Skrev väl typ att Stadia kommer ta död på konsolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu kom min kod precis!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Frustrationen kring leverans av både kod och hårdvara är ju verkligen legitim.
Sen verkar själva spelupplevelsen blandad. Svenska tidningar har ju haft rätt bra recensioner. Aftonbladet gav ju en riktigt positiv. Skrev väl typ att Stadia kommer ta död på konsolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ska jag inte vara sådan, men... alltså aftonbladet?

Sedan liknande jag skrev i den andra tråden.
Många tar inte i beaktandet att man måste ha en vettig fiber uppkoppling. Vi i sverige är ju välsignade med att de flesta utav oss har det, samt bra priser. Har även google servrar i närheten.

Men resten av världen har inte det. Flertalet recensenter med 200mb linor har stutters och artefakter.
Och detta ses som lyx eller väldigt dyrt.

Men jag tror som så, att bara detta får mogna på sig och att de ändrar på sin pris-idé mer liknande att du prenumererar för en fast kostnad per månad och har då tillgång till alla spelen i biblioteket.
Men att prenumerera samt betala för spelen, samt ha en sämre upplevelse än vad konsol eller pc kan ge tror inte jag är ett vinnande koncept.

I andra tråden var det någon som hade räknat ut att de drog 13mb i sekunden, så de som har limiterat internet (typ hela USA) kommer äta upp det på en halvtimmes spelande.
Vi i sverige har ju inte riktigt dessa problem, ännu iaf. Om man nu inte spelar via mobilt bredband, men har man det lär man inte heller använda stadia iof.

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Nu har koden kommit. Dock landade den i min junk inbox vilket är lite märkligt då inget annat från Google gör det... Nu har man nått att göra efter jobbet. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min kod kom också inatt. Jag lär prova lite kort på PC, annars väntar jag på kontroll och cc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Min kod kom också inatt. Jag lär prova lite kort på PC, annars väntar jag på kontroll och cc

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt. Kan du följa ditt paket? Jag får bara upp en Google sökning på numret...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Nu ska jag inte vara sådan, men... alltså aftonbladet?

Sedan liknande jag skrev i den andra tråden.
Många tar inte i beaktandet att man måste ha en vettig fiber uppkoppling. Vi i sverige är ju välsignade med att de flesta utav oss har det, samt bra priser. Har även google servrar i närheten.

Men resten av världen har inte det. Flertalet recensenter med 200mb linor har stutters och artefakter.
Och detta ses som lyx eller väldigt dyrt.

Men jag tror som så, att bara detta får mogna på sig och att de ändrar på sin pris-idé mer liknande att du prenumererar för en fast kostnad per månad och har då tillgång till alla spelen i biblioteket.
Men att prenumerera samt betala för spelen, samt ha en sämre upplevelse än vad konsol eller pc kan ge tror inte jag är ett vinnande koncept.

I andra tråden var det någon som hade räknat ut att de drog 13mb i sekunden, så de som har limiterat internet (typ hela USA) kommer äta upp det på en halvtimmes spelande.
Vi i sverige har ju inte riktigt dessa problem, ännu iaf. Om man nu inte spelar via mobilt bredband, men har man det lär man inte heller använda stadia iof.

Tror du har helt rätt om att ”vårt” nät gör stor skillnad. Sen verkar ju många testat på nätverket på kontoret vilket kanske inte är så konstigt om det blir en dålig upplevelse. Hur som tror jag också att det kommer bli bra. Och en del har ju haft dålig inställningar på sin sida som med lite fix gjort att det blivit bra. Kanske inte att dom måste ha en Netflix stil men de behöver nog hitta ett sätt som funkar för de flesta.

Edit: Ang Aftonbladet tycker jag det kändes bra med en recension från några som är väldigt Casual. Det är ju ändå mot den genren Stadia är riktad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Härligt. Kan du följa ditt paket? Jag får bara upp en Google sökning på numret...

Nej, trasig länk 😣

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går det inte att bara köpa själva tjänsten (utan kontroll)? Dvs bara betala månadskostnaden?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Går det inte att bara köpa själva tjänsten (utan kontroll)? Dvs bara betala månadskostnaden?

Inte än. Kommer troligtvis i februari. Alternativet är om du kan hitta någon som vill ge dig eller sälja sitt Buddy pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Inte än. Kommer troligtvis i februari. Alternativet är om du kan hitta någon som vill ge dig eller sälja sitt Buddy pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Får man vänta minst 2 veckor på,

Citat:

During the AMA, Google also confirmed that Buddy Pass codes included with the Founder’s Edition, which allow a friend three months of Stadia Pro subscription, will not be sent for at least two weeks after you receive your kit.