Permalänk
Medlem

Kolla raderade YouTube videos

Hej.

Jag har en YouTube kanal sedan en tid tillbaka och för något halv år sedan bestämde jag (dum som jag var) att inaktivera kanalen,
dvs jag RADERADE videos ISTÄLLET för att bara lägga de privata, ja jag vet, korkat nu i efterhand

Nu vill jag jättegärna se mina gamla videos eller få tillbaka dem på något sätt.

När jag ser kanalen står det fortfarande att jag har över 100 videos , men när jag trycker på den, så dyker de gamla inte upp.

Även när jag googlar på kanalen och kollar in den via statistik sidor, så står det liknande på fler sidor att den har över 100 videos.

Googlat som sjutton, kollat in många YouTube videos om hurvida man kan gå tillväga, utan resultat.

Sista utvägen efter att ha skrivit här, blir att lämna in datorn för att se om något företag här i stan kan lyckas återskapa video filerna på hårddisken .

DOCK har jag ju även där varit dum nog att använda hårddisken efter att filerna försvann, så chansen är väl att många av filerna är överskrivna

Återigen, vet att de var j*vligt dumt att ej lägga de privata, lägga över de på extern hårddisk osv..
Men men, lätt att va efterklok .

Är de någon som har annat tips?
Jätteglad ifall jag lyckas få tillbaka 1 video av 100, fler är bara guld, men 1 är bättre än ingen.

Likaså rå filerna är också guld, då kan jag åtminstone klippa om video filerna till kanske bättre

MVH
Sebbe

Visa signatur

När jag inte hänger här, syns jag på YouTube /SebbeCarro

Permalänk
Medlem

Kontaktat Google?
Dock, ett halvår sedan? Blir svårt.

Chansen att du lyckas rädda något från en disk som du skrivit på i mer än ett halvår? Känns ju lite osannolikt.

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare använt ’testdisk’ ett terminal verktyg som jag kört via någon bootbar linux usb disk.

Det har stöd för att kopiera hela hårddiskar (varje sektor/kluster) och leta efter filer i rådatan.

Kanske ett komplicerat verktyg, men har hjälpt mig mycket vid flera tillfällen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kontaktat Google?
Dock, ett halvår sedan? Blir svårt.

Chansen att du lyckas rädda något från en disk som du skrivit på i mer än ett halvår? Känns ju lite osannolikt.

Ja jag har kontaktat YouTube på olika sätt, just nu testade jag via ett formulär , då jag har kvar video länkarna på samtliga videos,
så jag fyllde i video länkarna i ett formulär och skrev till dem , inväntar svar. Vet ej hur lång tid det kan ta, men räknar med 1-2 veckor.

För vissa har det tagit några timmar, men men, återstår att se.

Skrivet av medbor:

Jag har tidigare använt ’testdisk’ ett terminal verktyg som jag kört via någon bootbar linux usb disk.

Det har stöd för att kopiera hela hårddiskar (varje sektor/kluster) och leta efter filer i rådatan.

Kanske ett komplicerat verktyg, men har hjälpt mig mycket vid flera tillfällen

Skickades från m.sweclockers.com

Ahaa, kanske värt att testa? Tror du det går att testa via någon virtual maskin? Har inget usb minne och osäker på Linux å vågar ej pilla med det på min dator ifall de pajar något mer hehe

Skrivet av mkl:

Jo men det har jag testat, dock utan vidare resultat, eller jo, jag lyckades återskapa några rå filer som jag klippte ihop å räddade 1 video iallfall

Testat fler återställingsprogram.
Men blir att lämna in datorn på en firma för att se om de kan få tillbaka några filer, de har ju lite mer verktyg än typ de gratis programmen man laddar ner på datorn.

De lyckades återskapa en trasig extern hårddisk åt mej så förhoppingsvis

Visa signatur

När jag inte hänger här, syns jag på YouTube /SebbeCarro

Permalänk
Medlem

Köp en extra hårddisk av samma eller större storlek. Eller två.
Gör sedan en lågnivåkopia av hårddisken som filerna fanns på. Ingen aning om vad man använder sig av under windows, men under linux så skulle det räcka med dd. Sen arbetar man bara med kopian/kopiorna.

Jag skulle köra PhotoRec på kopian.

Dock tror jag som sagt inte att du kommer få ut särskilt mycket från den om du har använt den i sex månader efter att du raderade filerna, allt beroende på hur mycket du använt den.

Är du orolig över att förstöra mera så kanske du bör kontakta något företag, kanske att de kan få ut fragment av dina filmer. Det kan ju också vara godtagbart beroende på vad det var.
Men att luska fram fragment det är ju mer av intresse om det är en brottsutredning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Köp en extra hårddisk av samma eller större storlek. Eller två.
Gör sedan en lågnivåkopia av hårddisken som filerna fanns på. Ingen aning om vad man använder sig av under windows, men under linux så skulle det räcka med dd. Sen arbetar man bara med kopian/kopiorna.

Jag skulle köra PhotoRec på kopian.

Dock tror jag som sagt inte att du kommer få ut särskilt mycket från den om du har använt den i sex månader efter att du raderade filerna, allt beroende på hur mycket du använt den.

Är du orolig över att förstöra mera så kanske du bör kontakta något företag, kanske att de kan få ut fragment av dina filmer. Det kan ju också vara godtagbart beroende på vad det var.
Men att luska fram fragment det är ju mer av intresse om det är en brottsutredning.

Ja, jag får nog göra som så att jag lämnar in datorn till något företag å se om de kan få fram något ,
stort tack i alla fall!

Skrivet av jocke92:

Jag testade nu idag att skriva in något formulär till YouTube och fick ange videolänken till den borttagna videon,
så enligt en annan guide jag fann, så ska de fungera med detta formulär.

DOCK är den guiden ifrån 2018 men såg att en annan hade kommenterat för 2 mån sedan och för honom verkade det fungera,
så hoppas det fungerar för mej med. Det blir ju lättare att få support av YouTube när man nått 1000 prenumeranter och 4 000 visningstimmar.

Men enligt guiden, så skulle de även fungera för mindre youtubers också, eftersom den kreatören endast hade runt 100 prenumeranter och jag runt 700.

Tack i alla fall!

Visa signatur

När jag inte hänger här, syns jag på YouTube /SebbeCarro