Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag undviker blocket om det går då jag är så rent ut sagt inåt h---e urbota less på folk som anser att man skall kunna hämta grejer långt åt fanders och inte ens orkar skriva det i annonsen "att hens kungliga excellens behagar inte skicka postpaket".
Att inte svara är bara arrgoant som fan och leder automatiskt till att jag väljer bort och portar säljaren i fråga efter två veckors respit.

Summan är väl att dendär typen av köpare som bara är ute efter att göra klipp och sälja vidare med profit, ingen vill ha är de som blir kvar och förpestar för alla säljare... Jag brukar inte ens svara dem som uppenbart är ute efter profit mer en en gång, sedan åker det i papperskorgen om köparen inte är seriös när denne en gång vet vad som gäller.

Edit, om en seriös köpare vill pruta är det ju däremot ok tycker jag under förutsättning att denne också accepterar när man inte vill göra det och att alla säljare inte är intresserade att göra det, jag respekterar det, då köper jag bara inte och så raderar jag det ur listan om jag inte tycker att priset passar mig sedan är det inte mer med det, då har ju säljaren sagt sitt.

Hade fan aldrig använt tradera annars, den absolut enda orsaken till att jag gör det är att det mest elementära åtminstone för det mesta klart och tydligt framgår i annonsen även om man köper saker till fast pris.

Orkar fan inte med idioter, varken som köpare eller säljare om de går att välja bort,betalar hellre litet mer till seriösa säljare i så fall.

Edit, om man skriver tex "prutat och klart" eller "fast pris" tex så framgår det ju tydligt men på ett artigt sätt att varan har ett fast pris.

Edit, det är väl en sak här på forumets egen marknad, men på blocket och liknande tycker jag att man faktiskt kan ställa vissa krav på säljaren.

Där fick du ut ilskan!

Men jag håller helt med själv. Jag förstår att hela konceptet bakom blocket är att vem som helst ska kunna sälja och köpa men jag tycker fortfarande att de skulle kunna uppdatera sidan lite. De borde ha 2-3 knappar för att kontakta säljaren: Köp direkt (om man vill köpa varan direkt för det utsatta priset), lägg ett bud (frivillig för säljaren, alternativt möjligheten att lägga in en minimigräns) och slutligen den vanliga "kontakta säljaren" för frågor med mera.

Logiskt sett skulle detta förebygga skambudare och andra störande typer men jag antar att de bara skulle fortsätta skicka sina skambud via "kontakta säljaren" knappen om säljaren stänger av "lägg ett bud".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TMG:

Där fick du ut ilskan!

Men jag håller helt med själv. Jag förstår att hela konceptet bakom blocket är att vem som helst ska kunna sälja och köpa men jag tycker fortfarande att de skulle kunna uppdatera sidan lite. De borde ha 2-3 knappar för att kontakta säljaren: Köp direkt (om man vill köpa varan direkt för det utsatta priset), lägg ett bud (frivillig för säljaren, alternativt möjligheten att lägga in en minimigräns) och slutligen den vanliga "kontakta säljaren" för frågor med mera.

Logiskt sett skulle detta förebygga skambudare och andra störande typer men jag antar att de bara skulle fortsätta skicka sina skambud via "kontakta säljaren" knappen om säljaren stänger av "lägg ett bud".

Jo, jag var inne och vände nyss när jag sökte efter en grej, vet inte riktigt varför men jag hade en föreställning om att man skulle kunna handla där av vettiga människor... Var tvungen att skriva av mig...

En grej som är oerhört viktig om man vill undvika "skambud" är att man är tydlig med utgångspriset, om man inte är det så ber man om det och då tycker jag ärligt talat inte att man har rätt att bli sur över det sedan. Det är få saker som är mer irriterande än folk som inte angett något pris över huvud taget och sedan börjar anklaga folk för skambud, sådana personer borde det vara skottpengar på! Jag skulle personligen betala skottpengarna, även om jag normalt brukar lägga in ett seriöst bud så har jag enbart massivt dåliga erfarenheter av den kategorin folk från tiden då jag köpte in maskiner till dåvarande jobbet, hatar fan sådana människor fortfarande.

Edit, anger man det från början så ser man ju som köpare om personen lider av grava vanföreställningar om prisnivån eller om de tär värt att fråga, borde inte vara så svårt tycker man.

Har man däremot skrivit ett riktpris, eller angett ett fast pris vet ju köparen om det, (man måste dock vara noga med att ange att det är ett fast pris om de tär ett fast pris som inte är förhandlingsbart om man vill undvika missförstånd) däremot anser jag det vara acceptabelt att fråga en ensam gång om man tex kan få ett bättre pris om man köper många saker samtidigt, men man kan lägga fram det på ett artigt och icke påträngande vis.

Jag vet inte om det råder kulturskillnad kanske, många, oavsett härkomst, använder ju ofta mer klassisk fruktbazar taktik, någonting som kanske inte uppskattas av alla, men gör man det med likasinnade kan man säkert roa varandra med det, (åtminstone verkar det så, får litet "life of Brian" associationer av vissa människor... ha ha).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Haha. Den är testat med en i7 och fick otroliga resultat. Fantastiskt. Orkade inte ens läsa hela annonstexten så rörig den var.

Sugen på att skriva ett meddelande med bara " tål den vatten ? "

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Vem köper denna till fullpris med endast 1 års garanti när dom flesta ha 3. Får man inget kvitto?

https://www.tradera.com/item/373247226?utm_source=ios&utm_med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TMG:

Där fick du ut ilskan!

Men jag håller helt med själv. Jag förstår att hela konceptet bakom blocket är att vem som helst ska kunna sälja och köpa men jag tycker fortfarande att de skulle kunna uppdatera sidan lite. De borde ha 2-3 knappar för att kontakta säljaren: Köp direkt (om man vill köpa varan direkt för det utsatta priset), lägg ett bud (frivillig för säljaren, alternativt möjligheten att lägga in en minimigräns) och slutligen den vanliga "kontakta säljaren" för frågor med mera.

Logiskt sett skulle detta förebygga skambudare och andra störande typer men jag antar att de bara skulle fortsätta skicka sina skambud via "kontakta säljaren" knappen om säljaren stänger av "lägg ett bud".

Na, skulle det bli Tradera2 då? Tycker det är bra att det inte går åt det hållet i alla fall.

Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, jag var inne och vände nyss när jag sökte efter en grej, vet inte riktigt varför men jag hade en föreställning om att man skulle kunna handla där av vettiga människor... Var tvungen att skriva av mig...

En grej som är oerhört viktig om man vill undvika "skambud" är att man är tydlig med utgångspriset, om man inte är det så ber man om det och då tycker jag ärligt talat inte att man har rätt att bli sur över det sedan. Det är få saker som är mer irriterande än folk som inte angett något pris över huvud taget och sedan börjar anklaga folk för skambud, sådana personer borde det vara skottpengar på! Jag skulle personligen betala skottpengarna, även om jag normalt brukar lägga in ett seriöst bud så har jag enbart massivt dåliga erfarenheter av den kategorin folk från tiden då jag köpte in maskiner till dåvarande jobbet, hatar fan sådana människor fortfarande.

Edit, anger man det från början så ser man ju som köpare om personen lider av grava vanföreställningar om prisnivån eller om de tär värt att fråga, borde inte vara så svårt tycker man.

Har man däremot skrivit ett riktpris, eller angett ett fast pris vet ju köparen om det, (man måste dock vara noga med att ange att det är ett fast pris om de tär ett fast pris som inte är förhandlingsbart om man vill undvika missförstånd) däremot anser jag det vara acceptabelt att fråga en ensam gång om man tex kan få ett bättre pris om man köper många saker samtidigt, men man kan lägga fram det på ett artigt och icke påträngande vis.

Jag vet inte om det råder kulturskillnad kanske, många, oavsett härkomst, använder ju ofta mer klassisk fruktbazar taktik, någonting som kanske inte uppskattas av alla, men gör man det med likasinnade kan man säkert roa varandra med det, (åtminstone verkar det så, får litet "life of Brian" associationer av vissa människor... ha ha).

Oavsett så spelar det väl ingen roll om folk skambjuder eller inte... det är ju bara att slänga sådana bud. Bättre att få svar på sin annons än att inte få några svar alls.

Jag förstår inte folk som blir arga och aggresiva om de får skambud. De som inte skriver ut något pris, eller skriver bud i annonsen, är förstår ute efter att hitta "dumma" köpare som bjuder alltför högt. I de fallen är det förstås inte så bra att ange ett startbud då detta blir ett takpris oftast.

Som du säger; de som inte satt ut något pris, eller säger ge mig ett bud, de vet ju egentligen vad de vill ha för det de annonserar ut men mörkar det för att tråla efter överpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Vem köper denna till fullpris med endast 1 års garanti när dom flesta ha 3. Får man inget kvitto?

https://www.tradera.com/item/373247226?utm_source=ios&utm_med...

Skickades från m.sweclockers.com

SATA
Disk2: 2TB (1000Gb) 7200rpm.

Uhm är det bara jag men 2TB är väl mer än 1000gb?

Permalänk
Skrivet av Tobitheo:

SATA
Disk2: 2TB (1000Gb) 7200rpm.

Uhm är det bara jag men 2TB är väl mer än 1000gb?

När det blir för mycket copy and paste från tillverkaren blir det lite oseriöst. Varför inte bara rada upp innehållet på typ 8 rader. Hembesök 500kr. Har han företag eller är det svart?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Na, skulle det bli Tradera2 då? Tycker det är bra att det inte går åt det hållet i alla fall.

Oavsett så spelar det väl ingen roll om folk skambjuder eller inte... det är ju bara att slänga sådana bud. Bättre att få svar på sin annons än att inte få några svar alls.

Jag förstår inte folk som blir arga och aggresiva om de får skambud. De som inte skriver ut något pris, eller skriver bud i annonsen, är förstår ute efter att hitta "dumma" köpare som bjuder alltför högt. I de fallen är det förstås inte så bra att ange ett startbud då detta blir ett takpris oftast.

Som du säger; de som inte satt ut något pris, eller säger ge mig ett bud, de vet ju egentligen vad de vill ha för det de annonserar ut men mörkar det för att tråla efter överpriser.

Man gör ju som man vill, men vad som stör mig är inte att det saknas utgångsbud, det kan jag utan problem förstå om man vill ha igång en auktion,utan den kategori folk som alltid ger intryck av att känna sig förfördelade och verkar ta det som en förolämpning när någon lägger ett seriöst bud som är anpassat till verkligheten även om man skickar det privat i ett mail som inte går att läsa på försäljnings sidan, man höjer litet till ett riktigt bra bud sett till det faktiska värdet på varan, personen fortsätter att ta det som något slags förolämpning, osv.

Brukar normalt undvika att svartlista folk, men det beteendet är ett tämligen säkert kort.

Ett annat beteende är när man är på väg att göra upp en affär, allt är klart, men plötsligt uteblir all respons när man frågar om frakten (trots att jag nämnt var jag bor). Det torde väl för XXX vara uppenbart att det inte går att hämta saker i andra änden av landet och att pallfrakt är givet om det gäller den typen av varor.

Hade man svarat vänligt och artigt att det inte går så är det en sak det kan ju tex vara att man inte kan komma in med fordon, personen kanske har ryggproblem så att h*n inte kan flytta grejerna för hand, osv,
men sådant arrogant beteende utan att ens behaga svara eller nämna det på ett vettigt vis i annonsen innebär att man hamnar på min lista.

Edit, alltså, jag menar om man inte anger något öppningsbud så lär ju 100% av samtliga köpare lägga in ett öppningsbud och förvänta sig motbud om detta inte accepteras, jag gör det bara om jag vill ge mig in aktivt i den leken och bolla med köparen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

När det blir för mycket copy and paste från tillverkaren blir det lite oseriöst. Varför inte bara rada upp innehållet på typ 8 rader. Hembesök 500kr. Har han företag eller är det svart?

Skickades från m.sweclockers.com

Han verkar ha en firma, eller i.a.f en hemsida https://www.datahus.se/

Verkar vara en lustig typ, "firman" har endast ett oregistrerat mobilnummer och inget organisationsnummer eller nåt på sidan, troligen en vanlig enskild firma.

Ändå skriver han på sidan: "Om Oss
Företag:
Trots att vi är ett så pass stort företag med så många olika tjänster, kan vi ändå sammanfatta vår verksamhet ut mot Er med ett enda ord – Problemlösare"

Edit: kollade på företagsfakta, är en enskild firma ORG.NUMMER 750705-XXXX AL-BAKER, MAHRAN MAHJOB OMAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klubba:

Han verkar ha en firma, eller i.a.f en hemsida https://www.datahus.se/

Verkar vara en lustig typ, "firman" har endast ett oregistrerat mobilnummer och inget organisationsnummer eller nåt på sidan, troligen en vanlig enskild firma.

Ändå skriver han på sidan: "Om Oss
Företag:
Trots att vi är ett så pass stort företag med så många olika tjänster, kan vi ändå sammanfatta vår verksamhet ut mot Er med ett enda ord – Problemlösare"

Edit: kollade på företagsfakta, är en enskild firma ORG.NUMMER 750705-XXXX AL-BAKER, MAHRAN MAHJOB OMAR

Skall hela släkten med så blir det nog ganska stort

Permalänk
Skrivet av videopac:

Skall hela släkten med så blir det nog ganska stort

Massa stavfel etc.
Gissar en-mans företagare, enskilda kan ha anställda utan problem, tror inte så är fallet.
"Vi har bred kunskap och stor erfarenhet inom IT servrar och IT-säkerhet."

Vad är en IT Server?

Kör enskild själv, rullar bara 120 om året nu så det känns overkill att köra AB, jag kan också IT-Servers

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Han verkar ha en firma, eller i.a.f en hemsida https://www.datahus.se/

Verkar vara en lustig typ, "firman" har endast ett oregistrerat mobilnummer och inget organisationsnummer eller nåt på sidan, troligen en vanlig enskild firma.

Ändå skriver han på sidan: "Om Oss
Företag:
Trots att vi är ett så pass stort företag med så många olika tjänster, kan vi ändå sammanfatta vår verksamhet ut mot Er med ett enda ord – Problemlösare"

Edit: kollade på företagsfakta, är en enskild firma ORG.NUMMER 750705-XXXX AL-BAKER, MAHRAN MAHJOB OMAR

Man undrar ju fortfarande var han köper delarna eftersom han bara ger ett års garanti.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Jag lägger alltid ut min vara för runt 10% över vad jag kan tänka mig att sälja för. Sedan skriver jag att priset är något förhandlingsbart vid smidig affär. Vill någon då pruta 20% säger jag nej helt enkelt. Nackdelen är att det kanske avskräcker någon som har bra koll på marknadsläget och tar mitt utgångspris för hugget i sten.

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Stinker stöldgods IMO.

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/usmAkPn

Dels 16000kr för en tre generationer gammal CPU samt 1080. Men hur får han plats med två CPU-kylare på en 6700k?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

https://imgur.com/usmAkPn

Dels 16000kr för en tre generationer gammal CPU samt 1080. Men hur får han plats med två CPU-kylare på en 6700k?

Skickades från m.sweclockers.com

Den gick så jäkla varm så istället för att lösa problemet klämde han dit en till ovanpå den andra.
Men blev fundersam på första meningen. Är det inställngarna som nekar eller han?

Permalänk
Medlem

Mycket bra info om datorn! (ingen bild)

Jag säljer nu min ASUS dator som fungerat perfekt, inga repor eller något så utan skicket är som ny. Eftersom jag inte kan så mycket om datorn så kom gärna med bud!
https://www.blocket.se/annons/skane/asus__ar_som_ny_kom_med_b...

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Mycket bra info om datorn! (ingen bild)

Jag säljer nu min ASUS dator som fungerat perfekt, inga repor eller något så utan skicket är som ny. Eftersom jag inte kan så mycket om datorn så kom gärna med bud!
https://www.blocket.se/annons/skane/asus__ar_som_ny_kom_med_b...

Måste ju vinna något form av pris eller letar han brevvänner? Snacka om noll engagemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Föregående skrev inget och denna kille skrev nästan en hel novell innan man kommer till det viktiga.

https://www.blocket.se/vi/88110598.htm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Jag hade ute min som skänkes i 4 dagar innan jag kastade det. Blir väl samma sak med chassit jag har ute nu.

https://www.blocket.se/vi/88428613.htm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Nybyggd med DDR3 i 1600mhz?

https://www.blocket.se/vi/88472817.htm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Det är ett (server)moderkort (med 4st CPU'er) så troligtvis är det ECC minne och dessa är alltid lägre i Mhz än vanliga och även om det skulle vara vanliga så klarar moderkortet inte snabbare än 1600Mhz minne.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är ett (server)moderkort (med 4st CPU'er) så troligtvis är det ECC minne och dessa är alltid lägre i Mhz än vanliga och även om det skulle vara vanliga så klarar moderkortet inte snabbare än 1600Mhz minne.

Fortfarande djävulskt ovärt i alla lägen jämfört med 3970x istället, en 3950x är mer än 3x snabbare i passmark (ca 2x i SC) än en opteron 6386SE.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Fortfarande djävulskt ovärt i alla lägen jämfört med 3970x istället, en 3950x är mer än 3x snabbare i passmark (ca 2x i SC) än en opteron 6386SE.

Om priset är rimligt eller inte kan naturligtvis diskuteras, men i mitt förra inlägg svarade jag för att det påpekades om att det var 1600Mhz RAM och tog ingen ställning om priset (vilket jag för övrigt tycker är alldeles för högt).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Vilka bedrövliga bilder. Vill han verkligen visa 4 gånger att han har 4 cpuer?

https://www.tradera.com/item/373438115?utm_source=ios&utm_med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Yet another computer master-scammer detected in Huddinge

Hi to the forum.

I just feel like sharing my experience with yet another "computer master".

All started from my ad where I sold an old, but still capable workstation for 2600 sek.
Half an hour later, this ad shows up:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/Grym_Speldator___Till...

In general, I don't mind if people buy and then sell something, but this dude's behavior is just disgusting.
While talking to me he was pretending as he wants the PC for himself, asking for advises and whether it's gonna work with his GTX 680.
Now, the ad description is a click-bait lie from the top to the bottom. Also, when I sold it, the PC had two 500 GB HDDs, not two 1 TB, I really doubt that he even bothered to check.

P.S. I apologize for not yet being able to speak Swedish.

Visa signatur

Core i9-10850k | RX 7900 XTX | 32 GB DDR4-3200 | Samsung Evo 970 1TB, 860 2 TB | Elgato 4K60 Pro
https://www.youtube.com/c/Miyconst

Permalänk
Hedersmedlem

@Miyconst *Thread merged->Det här med Blocket...*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Säljer en gammal burk på blocket för närvarande och kollade runt lite på vad folk säljer runt prisbilden som jag satte på min.
Hittade denna citatmaskin
https://www.blocket.se/annons/goteborg/bra_prestanda_i5_gamin...

Citat:

Kraftful dator för alla typ av krävande mjukvaror. Kraftig intel i5 processor med fyra fysiska kärnor och 3.70 GHz. Bra grafikkort som liggar i prestanda mellan GTX 1050 och GTX 1050 Ti. SSD för snabbare och smidigare operativsystem. Extra mekansik hårddisk för att ha all dina filer och spel samtidigt på datan.

OBS: INTEL PROCESSORER ÄR BÄTTRE I PRESTANDA OCH DYRARE ÄN VISSA AMD ALTERNATIV (Athlon / FX / Phenom / A Series). Man får MKT LAGG på flera häftiga spel (t. ex Fortnite) vid såna svåga processorer!!

Datoren klarar dem flesta dagens spel på högaste grafikinställningar och bra fps utan att lagga. t. ex. klarar Fortnite (EPIC grafik nivå), CSGO (Högaste grafik) , Overwatch, Crysis, World of Warcraft (WoW), League of Legends (LoL), Dota 2, Minecraft, Whicher 3, Diablo III och GTA V.

Akta er för svåga prollar från AMD, lads.