Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shakermaker:

Det finns ju en särskilt app (som fungerar kanon) för mobiler, så varför behöver man förstöra hemsidan för att anpassa den för just mobiler?

Skickades från m.sweclockers.com

Nya ägare och/eller chefer som måste pinka in reviret?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill börja med att säga att jag tidigare spenderade ganska mycket tid på att jaga deals och kolla priser, men nu har de byggt om sidan helt och dessutom tagit bort det "klassiska filtret" som var det första jag alltid klickade i när jag besökte sidan. Det nya filtret man nu är bunden till, är avskalad men samtidigt oöverskådlig. Allt visas som en lång lista på vänster sida om du väljer den datora passade sidan. Förut när jag surfade in med mobilen så valde jag alltid det datoranpassade varianten då jag hatar mobilanpassade webbsidor. De har alltid sämre funtionalitet och är inzoomade för att passa halvblinda pensionärer. Nu ser deras datoranpassade sida (som för övrigt nu måste nås som en inställning i webbläsaren), inte bättre ut än den mobilanpassade sidan. Har feedbackat prisjakt om att rulla tillbaka bandet. Om ni känner likadant får ni jättegärna skicka era synpunkter till dom också. Det finns en feedback-knapp längst nere på sidan. Vill inte behöva börja hänga på pricerunner. :S

Hur upplever ni den nya sidan?

Håller med fullständigt. Märkte idag att det inte ens går att använda det gamla tricket 'go to desktop site'.

Fattar inte vad de håller på med. De hade ett sånt oerhört övertag över Pricerunner, och så kastar de bara bort det.

Som gammal UX-designer är jag nästan gråtfärdig.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Relik 📜

@pj_vikingsson: Har i mycket vant mig vid nya sidan, men en sak har jag svårt att komma över. Nämnde det ett par sidor bak – markören i sökfältet vid besök!

Alltså, att på gamla sidan ligger sökfältet aktivt med textmarkör när jag kommer in. Det är bara att börja skriva, så startar sökningen. På nya sidan måste jag aktivt klicka i sökfältet, sedan börja skriva. Det är en detalj, men beteendet att "bara börja skriva" är så ryggmärgsfast hos mig att jag håller på att bli tokig. Tänker jag inte kan vara ensam där!

Kudos till dig att du är aktiv i tråden och svarar på frågor med! Vet att det inte alltid är lätt att få till såpass direkt kommunikation.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

@pj_vikingsson: Har i mycket vant mig vid nya sidan, men en sak har jag svårt att komma över. Nämnde det ett par sidor bak – markören i sökfältet vid besök!

Alltså, att på gamla sidan ligger sökfältet aktivt med textmarkör när jag kommer in. Det är bara att börja skriva, så startar sökningen. På nya sidan måste jag aktivt klicka i sökfältet, sedan börja skriva. Det är en detalj, men beteendet att "bara börja skriva" är så ryggmärgsfast hos mig att jag håller på att bli tokig. Tänker jag inte kan vara ensam där!

Kudos till dig att du är aktiv i tråden och svarar på frågor med! Vet att det inte alltid är lätt att få till såpass direkt kommunikation.

Det där verkar vara ett rätt allmänt problem numera. Hemskt konstigt att det inte uppmärksammas som usel design i ett tidigt skede (ärligt talat inte förvånad alls med tanke på allt annat som fungerar sämre än tidigare i andra sammanhang).

Händer mig dagligen iaf, senast igår på Sverige största auktionssida. Lägger du ett bud poppar ett fönster upp och inte heller där går det att fylla i direkt utan att klicka först, trots att det ofta är bråttom när man lägger bud.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av emilakered:

@pj_vikingsson: Har i mycket vant mig vid nya sidan, men en sak har jag svårt att komma över. Nämnde det ett par sidor bak – markören i sökfältet vid besök!

Alltså, att på gamla sidan ligger sökfältet aktivt med textmarkör när jag kommer in. Det är bara att börja skriva, så startar sökningen. På nya sidan måste jag aktivt klicka i sökfältet, sedan börja skriva. Det är en detalj, men beteendet att "bara börja skriva" är så ryggmärgsfast hos mig att jag håller på att bli tokig. Tänker jag inte kan vara ensam där!

Kudos till dig att du är aktiv i tråden och svarar på frågor med! Vet att det inte alltid är lätt att få till såpass direkt kommunikation.

Du är inte ensam! Många tyngre användare har bett om det.

Vi kommer fixa till en lösning på fokus i sökfältet inom kort, för de som vill ha det. Den främsta anledningen till att vi inte har gjort det innan är att det krockar med bland annat screen readers för användare med sämre syn. Men vi kan nog få till något som fungerar för alla.

Permalänk
Inaktiv

Försvann filter alternativet lagring/krona på classic nyligen? Spårlöst försvunnen nu när jag försöker jämföra lagring vilket gör sidan snudd på oanvändbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Försvann filter alternativet lagring/krona på classic nyligen? Spårlöst försvunnen nu när jag försöker jämföra lagring vilket gör sidan snudd på oanvändbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har inte medvetet tagit bort något från Classic. Det kan vara att information saknas eller en bugg i vår backend, den är samma för båda sidorna.

Menar du pris/GB?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pj_vikingsson:

Vi har inte medvetet tagit bort något från Classic. Det kan vara att information saknas eller en bugg i vår backend, den är samma för båda sidorna.

Menar du pris/GB?

Precis, Pris/GB. Var lite osäker på exakt vad den hette.

Märkte det nu när jag kollade mina sparade sökningar som sorterats precis så (interna 3,5" hårddiskar i detta fallet) och då fick resultatet defaultat till populäritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Precis, Pris/GB. Var lite osäker på exakt vad den hette.

Märkte det nu när jag kollade mina sparade sökningar som sorterats precis så (interna 3,5" hårddiskar i detta fallet) och då fick resultatet defaultat till populäritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har varit lite småproblem där, men nu tror jag att det ska fungera. Säg gärna till om det händer igen så får vi titta på det.

Permalänk
Medlem

Nya prisjakt är totalt kass, om classic försvinner blir det tillbaka till pricerunner. Allt som vart bra med classic tar man bort i den nya, hål i huvudet enligt mig och uppenbarligen många fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj_vikingsson:

Vi har inte medvetet tagit bort något från Classic. Det kan vara att information saknas eller en bugg i vår backend, den är samma för båda sidorna.

Menar du pris/GB?

Det samma gäller väl garantitid då också antar jag, för det går inte heller att välja som filter längre, varken i nya eller classic?

Permalänk

Kontaktade prisjakt redan 17 Mars ärende nr 358464 och påpekade att mina listor var borta på den nya prisjakt...och är det fortfarande.

Mina bevakningar gick inte att ta fram heller.Tyvärr så måste jag använda mig av den gamla prisjakt.

Sen finns det ett engelsk ordspråk som lyder "if it ain´t broke,don´t fix it"...

Permalänk
Medlem

Kul att prisjakt engagerar sig i åsikterna på Sweclockers, många av oss är riktiga prisjägare.

Jag önskar att jag kunde välja bort butiker i min profil, att få möjligheten att svartlista butiker som jag tröttnat på "riggar" era prisrobotar. Listan skulle förmodligen växa med tiden, men ni skulle också kunna se vilka butiker som flesta användare aktivt filtrerar bort, det ger er en tydlig indikation på problem med en butik.

Ni har ju redan filtreringsfunktionen för butiker, låt oss användare få använda den för att sortera bort oseriösa butiker som vi aldrig vill se i våra jämförelser, sökningar osv

Trevlig sommar Prisjakt!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Responsen på ens feedback tycks i alla fall tas emot bra även om de såklart inte kan ta hänsyn till allas viljor.

Sent omsider vill jag revidera ovanstående påstående. Intresset kom i form av att tänka på ett par saker och att be om skärmdumpar för förtydliganden. När jag skickade skärmdumpar med förtydliganden blev det tyst i andra änden...

Skrivet av Dahle86:

@pj_vikingsson

Det är en sak som stör mig med sökfiltret, låt säga jag ska köpa ett passande moderkort så billigt som möjligt och jag bara vill handla från vissa butiker. Jag använder filtret för att få fram passande moderkort som säljs i dessa butiker så långt är allt lätt. Men när jag vill sortera fram den billigaste så blir det svårare då ni visar lägsta pris från alla butiker som har varan trots att jag fyllt i att jag bara vill handla från vissa butiker. Det jag hade velat är att bara lägsta priset från valda butiker visas.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Skrivet av xtQ:

Kul att prisjakt engagerar sig i åsikterna på Sweclockers, många av oss är riktiga prisjägare.

Jag önskar att jag kunde välja bort butiker i min profil, att få möjligheten att svartlista butiker som jag tröttnat på "riggar" era prisrobotar. Listan skulle förmodligen växa med tiden, men ni skulle också kunna se vilka butiker som flesta användare aktivt filtrerar bort, det ger er en tydlig indikation på problem med en butik.

Ni har ju redan filtreringsfunktionen för butiker, låt oss användare få använda den för att sortera bort oseriösa butiker som vi aldrig vill se i våra jämförelser, sökningar osv

Trevlig sommar Prisjakt!

Ovanstående är inne på något jag också är intresserad av. När jag väljer visa endast varor som finns i butikerna x, y och z vill jag därmed också kunna välja att dölja priser från andra butiker.

En annan sån bortväljningsfunktion (som kanske har nämnts i tråden) är exempelvis när jag söker efter chassin som tar ITX-kort vill jag kunna välja att inte visa chassin som även tar ITX Micro-ATX och ATX.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det finns ju en särskiltd app (som fungerar kanon) för mobiler, så varför behöver man förstöra hemsidan för att anpassa den för just mobiler?

Skickades från m.sweclockers.com

För att de som beordrar webbutvecklarna är totalt körda i skallen. Idioter som inbillar sig att allt måste mobilanpassat.

Gör antingen en sajt för mobiler (helst inte - det blir nästan aldrig bra) och en separat för riktiga datorer. Eller gör en app, och lämna webbsidan i fred, så den fungerar bra på riktiga datorer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Sent omsider vill jag revidera ovanstående påstående. Intresset kom i form av att tänka på ett par saker och att be om skärmdumpar för förtydliganden. När jag skickade skärmdumpar med förtydliganden blev det tyst i andra änden...

Ovanstående är inne på något jag också är intresserad av. När jag väljer visa endast varor som finns i butikerna x, y och z vill jag därmed också kunna välja att dölja priser från andra butiker.

En annan sån bortväljningsfunktion (som kanske har nämnts i tråden) är exempelvis när jag söker efter chassin som tar ITX-kort vill jag kunna välja att inte visa chassin som även tar ITX Micro-ATX och ATX.

Funktionen att välja max moderkorts storlek finns redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

@immutable: Åh. Toppen. Jag är mest inne på Classic så jag hänger inte riktigt med i alla uppdateringarna.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Efter att ha provat nya prisjakt på mobilen en tag insåg jag att det måste finnas en tråd om hur mycket sämre det är. Det var inget fel på hur det var innan, varför kladda till det?

1. Listor på mobilen är bara ett "overlay". (På desktop också, men där finns skärmyta så det fungerar bättre.) Trycker jag på en produkt i listan och sedan "bakåt" hamnar jag på sidan jag var på innan, inte i listan varifrån jag navigerade till produkten. Förvirrande och irriterande.

2. Hur kan jag prisoptimera en lista i det nya gränssnittet? Det går inte.

3. Jämföra produkter i listan? Det går inte.

4. (Mobil) Fliken "Produktinformation" visar bara fyra fält, sedan "Visa alla egenskaper". Varför skulle jag _inte_ vilja se alla egenskaper??? Så att ni kan trycka in reklam. Irriterande.

5. Hur ska man fatta att "hjärta" = lägg till i lista? Ni hade redan en ikon för "Lägg till i lista", förvirra användare genom att byta.

Nej, jag kommer fortsätta använda classic, hoppas inte den försvinner, då får man väl leta någon annanstans.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Detta rör inte design och funktion, men något som i särklass förstör mest på Prisjakt, oavsett ny eller gammal version är RDEBUTIK. Denna parasit förstör allt som Prisjakt byggt upp under alla år.

Jag har skrivit ett sakligt omdöme om butiken som Prisjakt tagit bort. Jag har kontaktat Prisjakt om RDEBUTIK och förklarat att om dem inte gör något åt detta så kommer det sluta i deras undergång. Men Prisjakt är totalt oförstående.

Orsaken till detta och all annan negativ kritik beror på avsaknaden av konkurrens. Förhoppningsvis kommer det en ny spelare in på marknaden och då kanske Prisjakt skärper till sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

@pj_vikingsson: Har i mycket vant mig vid nya sidan, men en sak har jag svårt att komma över. Nämnde det ett par sidor bak – markören i sökfältet vid besök!

Alltså, att på gamla sidan ligger sökfältet aktivt med textmarkör när jag kommer in. Det är bara att börja skriva, så startar sökningen. På nya sidan måste jag aktivt klicka i sökfältet, sedan börja skriva. Det är en detalj, men beteendet att "bara börja skriva" är så ryggmärgsfast hos mig att jag håller på att bli tokig. Tänker jag inte kan vara ensam där!

Kudos till dig att du är aktiv i tråden och svarar på frågor med! Vet att det inte alltid är lätt att få till såpass direkt kommunikation.

Lite över 3 månader senare och fortfarande inget nytt på denna front. Detta skulle jag vilja säga är irritationsmoment 2 i listan över saker som kan få en att bli galen. Nu är jag ingen som knåpar websidor men jag ger mig bara på en gissning att det tar 12 sekunder för någon som håller på med det att fixa. Har för mig jag frågade någon som höll på med detta för längesedan.

Personligen har detta stört mig såpass att jag använder knappt prisjakt längre. Inte heller andra sidor som inte kan åsidosätta 10 sek för att fixa en sådan enkel sak.

Nr 1 på listan är saker som irriterar dock är då saker hoppar ner/upp medans det laddar. Detta borde det vara straff på om man lyckas att göra en sida eller app med det skiten. Pga detta hatar jag google, då jag castar något dyker min tv upp och jag ska klicka. Då dyker en annan upp som sitter i en annan tv som används sparsamt och lägger sig där man klickar.

Edit: besökte prisjakt på mobilen nyss och för i helvete, först hoppar sidan till pga av reklam. Sedan kommer en popup som vill lägga till en genväg på hemskärmen. Hade jag varit så sugen på att ha den på hemskärmen hade jag väl lagt till skiten själv där. Eller dragit hem appen.
Testar om ett par månader igen och ser om det blivit någon förbättring vilket jag tvivlar på.

Permalänk
Medlem

@Lessismore: Det här problemet är du verkligen inte ensam om, söker man på t.ex. SSD och pris/GB så blir listan helt värdelös med RDEBUTIK.
Vad jag förstår det så är dem en butik som handlar med begagnade produkter och kan därför kapa priser som ingen annan.
En funktion där man kan välja bort butiker skulle troligen lösa detta och även andra kanske mindre utbredda bekymmer, kanske har någon enstaka haft bekymmer med en butik och vill absolut inte handla där igen.
Även om det är i allmänhet en bra butik för många kunder så bör man kunna ha valet.
Det borde vara ganska enkelt att kunna markera alla butiker, sedan kan man klicka bort dem man inte tycker om, istället för att man ska behöva klicka i alla utom dem man ogillar.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj_vikingsson:

Nej vi har inte byggt den än. Vi tittar på hur vi kan hantera oseriösa butiker på bästa sätt.

Är det något annat ni använder den funktionen till?

Som föregående inlägg sade, i vissa kategorier som SSD, SDXC kort, USB-minnen förstörs sökningarna av priser från butiker man inte är intresserad av.
Vanligaste usecaset är kanske om du behöver ett minne och helst vill lägga till det i en beställning du redan har på gång från en butik.

TIll punkten:
Väljer du butiker, väljer bort någon eller väljer 'i lager' visas fortfarande listan sorterad och presenterad med priser du just sorterat bort.
Alltså kan man inte använda det filtret alls.

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte att klicka på "GÅ TILL BUTIK" i Firefox. Ger felmeddelande:

"Kunde inte ansluta: Potentiellt säkerhetsproblem

Firefox upptäckte ett potentiellt säkerhetshot och fortsatte inte ad.doubleclick.net eftersom den här webbplatsen kräver en säker anslutning.

Vad kan du göra åt det?

ad.doubleclick.net har en säkerhetspolicy som heter HTTP Strict Transport Security (HSTS), vilket innebär att Firefox kan endast anslutas säkert till den. Du kan inte lägga till ett undantag för att besöka denna webbplats.

Problemet beror sannolikt på webbplatsen och det finns inget du kan göra för att lösa det.

Om du är på ett företagsnätverk eller använder antivirusprogram kan du fråga supporten efter hjälp. Du kan också meddela webbplatsens administratör om problemet."

Klickade på knappen avancerat och fick:
"Someone could be trying to impersonate the site and you should not continue.

Websites prove their identity via certificates. Firefox does not trust ad.doubleclick.net because its certificate issuer is unknown, the certificate is self-signed, or the server is not sending the correct intermediate certificates.

Error code: SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER"

Inträffade när jag sökte på Ryzen 3600 och ville kolla på Netonnet.

Varför behöver den gå via ad.doubleclick.net om jag ska till netonnet?
Jag får manuellt gå till butiken och söka upp varan eftersom länken till butiken i prisjakt är trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Jag är ledsen, men jag ville verkligen gilla nya Prisjakt. Är rätt van med den gamla versionen så det har kanske påverkat mitt omdömme, men till en början trodde jag att jag hamnat på mobilsidan. Massor av tomrum och svårare att jämföra produkter. Det krävs även flera steg för att uppnå samma resultat som på den gamla sidan.

Men det som störde mig mest var avsaknaden av information. Jämför t.ex.

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429

På classic får jag användaromdömen med 10 stjärnor, men på www finns bara 5. Kanske en smaksak då det verkar som man kan lämna en halv stjärna, men det känns som det ger sämre "upplösning".

På classic får jag möjlighet till mer information om butiken, hur ser finanserna ut, hur länge har de funnits, vad tar de för betalningssätt, om de nyligen sänkt priset på något, om de rekommenderas av någon tillverkare, vilka produkter har de och vilka är de billigast på?
På www får jag förutom omdömmen en snabb reklamtext om företaget i tre punkter.

Gick till https://classic.prisjakt.se för att titta vilka produkter en butik var billigast på. Klickar i att endast visa produkter där butiken är billigast och trycker Sök. Till en början ser det OK ut. Men jag behöver inte gå långt ner i listan innan felen börjar och Butikens pris är upp till dubbelt så dyrt som Lägsta pris.
Tänker att jag ska kanske ge nya prisjakt en ny chans och se om det fungerar bättre där. Men det verkar som att inget gjorts här på ett halvår utan det ser lika innehållsfattigt ut som ovan. Missar jag något på grund av adblock eller är det fortfarande så här det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj_vikingsson:

Du är inte ensam! Många tyngre användare har bett om det.

Vi kommer fixa till en lösning på fokus i sökfältet inom kort, för de som vill ha det. Den främsta anledningen till att vi inte har gjort det innan är att det krockar med bland annat screen readers för användare med sämre syn. Men vi kan nog få till något som fungerar för alla.

Krockar i den bemärkelsen att personerna inte med förtroende kan navigera sig till fältet?

Permalänk
Medlem

OT, men om ni tycker att det som hänt med Prisjakt är illa, då skulle ni veta vad som hänt med dejtingsidan Happypancake... #nästanRIP

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

OT, men om ni tycker att det som hänt med Prisjakt är illa, då skulle ni veta vad som hänt med dejtingsidan Happypancake... #nästanRIP

Helt värdelös. Man gick från en föråldrad design till en riktigt sunkig en, med otaliga problem.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad dåligt det har blivit! >.<
Smalt kasst filter till vänster med noll översikt i.

Permalänk
Medlem

Prisjakt har börjat likna Kinguin, massa skräpbutiker som säljer gråzonsnycklar.

Och sen har vi andra butiker som säljer begagnade varor eller så är alla priser fel för att hamna på första sidan, butiken/prisjakt drar alltid samma visa med prislistor hit och dit men felen upprepar sig.

Spelar snart ingen roll hur bra/dålig nya siten är då sitens innehåll är så dåligt.

Permalänk

Nya prisjakt är inte bara dålig för användare. Det kostar en rejäl slant för handlare att vara listade med logo & länk. De får betala mellan 2:45 - 4:95 kr per klick som länkar från prisjakt till butik. Vore intressant att veta hur många klick det går per inköp i genomsnitt.