MustDrickers – årets första julmust

Permalänk
Benchmaskin 🍞

MustDrickers – årets första julmust

Det var ett tag sen vi drack något nu. Det märks extra tydligt om man kikar in i våran kyl, men nu är det dags igen! Emil bjuder på årets första julmust som egentligen är en energidryck... Vi är tveksamma.

#SweLäskers

Permalänk
Medlem

Skandal att dricka julmust innan första advent (man skall nog inte klassa det där som julmust dock)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

"Det smakar ganska dålig Julmust"

När fan smakar julmust bra?...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

"Det smakar ganska dålig Julmust"

När fan smakar julmust bra?...

Har man bra smak, så när som helst i princip. Möjligen undantaget om du precis spytt eller sköljt munnen med lacknafta

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

"Det smakar ganska dålig Julmust"

När fan smakar julmust bra?...

Handksen är kastad.

Men jag håller med föregående talare, innan 1a advent, ingen must. Hoppas vi får se mustiga avsnitt om två söndagar!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av GLaDER:

Handksen är kastad.

Men jag håller med föregående talare, innan 1a advent, ingen must. Hoppas vi får se mustiga avsnitt om två söndagar!

Bara för er skull ska jag öppna en låda Zeunerts julmust redan idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Bara för er skull ska jag öppna en låda Zeunerts julmust redan idag!

My man! Har hållt Zeunerts högst de senaste åren även om jag ärligt inte ställt de sida vid sida och kört en comparison med några andra.

Jag hittade faktiskt också GAAM Julmust i veckan tillsammans med en annan i princip lika suspekt skapelse.

Permalänk
Medlem

Julmust innan advent? Vad ska ni hitta på härnäst, käka skumtomtar med chopsticks? Hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Bara för er skull ska jag öppna en låda Zeunerts julmust redan idag!

Köpte Zeunerts jumust förra året efter att ni pratade om att den var så bra.
Den gick ju knappt att dricka.
Den fungerade till Arga/elaka tomten men inte att dricka rent.

Tur att smaken är olika så får jag mer Julmust om inte ni köper den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

My man! Har hållt Zeunerts högst de senaste åren även om jag ärligt inte ställt de sida vid sida och kört en comparison med några andra.

Jag hittade faktiskt också GAAM Julmust i veckan tillsammans med en annan i princip lika suspekt skapelse.

https://i.imgur.com/hq9ATiE.jpg

Vart hittade du glocken på burk, låter äkligt med kolsyra till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Längtar till testet av världens bästa dryck, d.v.s. Glocken Gold (kolsyrad) multivitamindryck. Hörde från @JonasT i Sweclockers Live-intervjun att det redan är spikat att ni ska testa den.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vart hittade du glocken på burk, låter äkligt med kolsyra till.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns flak på Klippkungen: https://klippkungen.se/catalog/products/multivitamin-kolsyrad...

Eller om man är en fegis och bara vill köpa en: https://klippkungen.se/catalog/products/glocken-multivitamin-...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tranky:

Köpte Zeunerts jumust förra året efter att ni pratade om att den var så bra.
Den gick ju knappt att dricka.
Den fungerade till Arga/elaka tomten men inte att dricka rent.

Tur att smaken är olika så får jag mer Julmust om inte ni köper den

Av ren nyfikenhet, gillar du kaffe?

Skrivet av Bakgrund:

Längtar till testet av världens bästa dryck, d.v.s. Glocken Gold (kolsyrad) multivitamindryck. Hörde från @JonasT i Sweclockers Live-intervjun att det redan är spikat att ni ska testa den.

ja, vi måste testa den någon gång. Gissar att den är... dålig.

Permalänk
Medlem

Kolsyrad Glocken smakade kolsyrad Glocken. Not great, not terrible. 6/10 roentgen

Permalänk
Medlem

Hmm.. Kolsyrat vatten, socker, färgämne och arom... Frågan är hur de flesta av dessa drycker ens får kallas must?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Bara för er skull ska jag öppna en låda Zeunerts julmust redan idag!

Inne på tredje för säsongen här ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Av ren nyfikenhet, gillar du kaffe?

Jadå det gör ja allt

Permalänk
Medlem

Jag hade druckit Julmust året runt om det fanns, och inte var så dyrt! Bästa tiden på året är ju efter högtiderna när dom går för typ 5kr per 1,5 liter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tranky:

Jadå det gör ja allt

Jaha, då funkade inte den teorin

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Bakgrund:

Nu har jag beställt ett knippe kolsyrade Glocken!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JonasT:

Nu har jag beställt ett knippe kolsyrade Glocken!

Jag är tyvärr sjuk den dagen.

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte den nya julmusten med senaps smak va rätt kul.

Permalänk

Min första julmust för säsongen var i september då jag upptäckte att min farsa hade lagrat Apotek-Arnes julmust på glasflaska sedan året innan. Men det kanske inte räknas....

Annars var väl första julmusten så fort Apotek-Arnes började säljas hos min lokala Ica-handlare dvs i början på oktober.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Skandal att dricka julmust innan första advent (man skall nog inte klassa det där som julmust dock)

Så sant, så sant.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tack, känns som ett givet köp!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Idag blev det första musten för säsongen. Från Tempel Brygghus.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Drack första julmusten i Juni. Zeunerts julmust för hela slanten!
Köper alltid på mig flera lådor när jag hittar, så man klarar sig tills nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Finns bara en julmust som är äkta julmust och som smakar som den gjorde från början och de är Nyckeln bryggerier i älvsbyn som finns på 1 liters glasflaska och jag kan säga som expert på jul must så är de den bästa som finns och jag har smakat de mesta som finns.
Och varför jag är expert, jo jag har jobbat på Bryggeri under hela 80 och 90 talet där jag ansvarade för produktionen av all julmust för halva Sverige, jag blandade 3 olika must sorter och just Älvsbyns must är den bästa och den som smakar exakt som den must jag tillverkarde under drygt 20 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Finns bara en julmust som är äkta julmust och som smakar som den gjorde från början och de är Nyckeln bryggerier i älvsbyn som finns på 1 liters glasflaska och jag kan säga som expert på jul must så är de den bästa som finns och jag har smakat de mesta som finns.
Och varför jag är expert, jo jag har jobbat på Bryggeri under hela 80 och 90 talet där jag ansvarade för produktionen av all julmust för halva Sverige, jag blandade 3 olika must sorter och just Älvsbyns must är den bästa och den som smakar exakt som den must jag tillverkarde under drygt 20 år.

Då kan du inte ha prövat Apotekarnes Julmust som helt klart är den bästa som finns!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DHW:

Då kan du inte ha prövat Apotekarnes Julmust som helt klart är den bästa som finns!

Inte ens i närheten, för blaskig.