Garmin Fenix 6/S/X/Pro/Sapphire/Titanium

Permalänk
Medlem

Garmin Fenix 6/S/X/Pro/Sapphire/Titanium

Har en Samsung Galaxy Watch 46mm som jag tankte salja for att delfinansiera en Garmin Fenix 6. Var tidigare en hyggligt ivrig lopare med ett genomfort maraton som basta prestation men så kom en nyfodd unge ivagen for traningsmotivationen och så gick det som det gick

Tidigare hade jag en Garmin Forerunner 235 som jag var valdigt nojd med. Ser att jag skulle kunna få, i Princip, samma funktioner som Fenix-klockorna om jag handlar en Forerunner 945 men jag foredrar Fenix utseende framfor 945:ans sportprofil eftersom den också ska anvandas som vardagsklocka.

Frågan: ar det någon som anvander en klocka ur Fenix 6-serien och som skulle kunna komma med lite intryck från hur den spelar, rent generellt? Vad upplevs som riktigt bra/inte så bra implementerat?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har själv en Fenix 6 Sapphire.

Jag var tidigare ganska anti mot smart/träningsklockor men nu är jag grymt nöjd med denna. Den kan "allt" som fruns Apple watch kan, och lite till.
Batteritiden på typ 10-13 dagar ... Helt otroligt.
Man kan konfigurera hur man vill kring hur skärmen ska se ut och funka vid olika typer av aktiviteter vilket jag tycker är smidigt.
Jag har lite större handleder och provade x-varianten också men den är lite väl biffig tycker jag. Jag kan ha 6 Sapphire till vardags under skjortärmen (aningen right men det funkar att få plats).
Blev några dagars tillvänjning och justering av vad jag vill ha notiser på . Vill inte ha notiser generellt sett. Eller egentligen vill jag ha vissa notiser på mobilen men inte på klockan...har inte lyckats hitta ngt sätt att göra det. Så det blir antingen av eller på vad gäller notiser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Batteritiden på typ 10-13 dagar ... Helt otroligt.

Har själv en 645M som har ca 50% efter ett dygn, men då jag använder den på mina löppass så klarar den typ 5 tim, med gps+glonass och pulsmätningen på ingen musik.

Så jag undrar vad är "på" din klocka?

Permalänk

Kör själv en Fenix 5 Plus sapphire.
Haft den ett år nu typ och inte en enda repa på skärmen.
Bytte från en forerunner 230. Stort hopp i detta fallet skulle jag säga.

Införskaffade mig den också just för att kunna ha den på jobb som på fritid.

Min håller väl ca 4-5 dagar innan laddning. Så Fenix 6 skall de ha förbättrat batteri tiden avsevärt (iaf enligt papper)

Det som är igång på min är följande:
- Pulsmätning handled.
- Bluetooth med notiser mot telefon
- 1h-1.5h träning / dag (varierar med pulsband och utan)

Skulle väl säga att jag är nöjd med min till det jag använder den till.
Hade inga krav på att ha appar och annat på klockan då mitt krav var att mäta min träning och mina dagliga aktiviteter som sömn, stegmätning, puls, stress och väckarklocka via vibration på armen utan att väcka sambon eller den lilla på morgonen

Det som är dåligt är väl att du behöver ladda den.. lätt att repa själva klockan (inte glaset) då min är svart.
Gummibandet som man får med slits lite, inte så att jag bytt det på ett år men ändå.

Den är även begränsad i sina "smart" funktioner.
Men den som tittar på en träningsklocka bör i förstahand ändå inte vara ute efter de smarta funktionerna utan mer sportfunktionerna....

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte riktigt exakt allt vad som är på.

Ca 1.5h gps per dag då jag går till och från jobbet.
Notiser.
Pulsmätning.

Vet inte riktigt vad som räknas som på inser jag. Det som loggas är bl.a Stegräkning, stressnivå, våningar osv.

Ah summa summarum har jag inte stängt av något av det som är på som default.

Skickades från m.sweclockers.com