Vulkan mot DirectX 12 i Red Dead Redemption 2

Skrivet av Molotov:

Har också haft problem med random crash efter allt från 30min spelande till 2 timmar med dx12.
Är det nån som vet vilken inställning(om det finns nån) som fixar till gryniga skuggor?

Skickades från m.sweclockers.com

Gryniga skuggor och speglingar är normen dessa dagar verkar det som.
Spelar ingen roll vilka inställningar man kör, jag har gryniga skuggor och spegelbilder i MW2 och i RE2.

Det skär verkligen i ögonen och jag förstår inte vad problemet är för utvecklare.

Skrivet av Nekrol:

Gryniga skuggor och speglingar är normen dessa dagar verkar det som.
Spelar ingen roll vilka inställningar man kör, jag har gryniga skuggor och spegelbilder i MW2 och i RE2.

Det skär verkligen i ögonen och jag förstår inte vad problemet är för utvecklare.

Ok synd trodde det var nån inställning.
Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DST:

Även Kitguru ansåg att dx12 flöt på bättre. Swec kanske körde testet efter patchen?

Ja. Siffrorna är från igår, dvs efter patchen på 2,7 GB.

För mig var det ingen direkt skillnad mellan vulcan / dx12, men det "kändes mjukare" i dx12 så jag kör på dx12.

9900k@5.2ghz
2080ti@2215mhz (Galax RTX 2080 Ti HOF OC Lab Custom PCB bios)

Senast redigerat 2019-11-08 13:50

Bra mycket finare kvalitet med Vulkan och 120fps i alla fall. Måste ned en hel del i kvalitet för att få DX12 dit. Gsync gör ett otroligt jobb i detta spel. är Freesync lika bra i denna titel?

Hopplöst spel att streama då det verkar som det är en hel del frames under 60.

Senast redigerat 2019-11-08 13:50
Skrivet av hg:

Hardware Unboxed sa dock i sina tester att DX12 var både stabilare och inte hade samma "stuttering" som vulkan och dessutom högre prestanda, swec säger precis tvärtom.

*confused*

Tänkte precis samma.

Skickades från m.sweclockers.com

@JonasT:

Subjektivt utan kolla på FPS utan mer framtimes så hur är skillnaden då?

Finns det alls någon skillnad eller flyter det på lika bra utan stutters?

Hur länge provade ni båda APIerna?

Vågar man ens försöka köra spelet på medium/något på high med en 1070 i 1440p?....

Skrivet av KlyfftPotatis:

Vågar man ens försöka köra spelet på medium/något på high med en 1070 i 1440p?....

Försöka går ju men förvänta dig inte höga fps. Mitt 2070 driver runt high i 1080p med cirka 70 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mikaelekvall:

Försöka går ju men förvänta dig inte höga fps. Mitt 2070 driver runt high i 1080p med cirka 70 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

vafan....

Lovande för linux versionen om dom nu släpper den nån gång, dom har en fungerande linux version eftersom spelet finns för stadia, men sen om dom släpper den är en annan sak. Just nu funkar inte spelet i linux alls, en av dom få spel som inte gör det.

Skrivet av ramlösa:

Känns som det blir att vänta på en rea och en ny generation gpuer.

Finns ingen anledning att vänta,. Kör med 2070 Super och har inte haft ett enda problem med spelet. Spelar på hög detaljnivå och pendlar mellan 50-60fps (3440x1440). Jag vet att detta forums favoritkommentar är att vänta till "nästa", måste vara tråkligt...Kontentan av det hela är att alla har inte haft bekymmer med detta spel så hoppa inte på något hattåg bara för att Köp spelet och lira, det är fantastiskt

5700 XT ska i snitt slå GTX 2070 i 1440p, och Vulkan ska i snitt ge 2 FPS mer i de flesta CPU-intensiva spel, enligt guru3D.

Spelmotorer kommer antagligen att optimeras lite för både DX12 och Vulkan, men Vulkan har möjligheten att få lägre input lag, om spelmotorerna stödjer dess nya pipelining och buffring.

Är det någon skillnad i bildkvalitet?
Tycker medel-fps är ganska ointressant, borde bara handla om de sämsta en procenten, dvs max/medel/min för de 1% långsammaste framesen.