Permalänk
Medlem

Stationär 4g router till landet

Vi har en stuga på landet och har inga möjligheter till annat internet än via 4g. Jag har försökt läsa på om bra 4g-router och den som ständigt kommer upp är Netgear Nighthawk M1. Jag kan köpa den om den är bäst men får känslan av att den får så högt betyg för att den är mobil och det har jag inget behov av. Jag vill ha en snabb och stabil uppkoppling. Hur stor den är eller hur många antenner den har är oviktigt. Vad har ni för rekommendationer? Är M1 det bästa köpet trots allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyglarm:

Vi har en stuga på landet och har inga möjligheter till annat internet än via 4g. Jag har försökt läsa på om bra 4g-router och den som ständigt kommer upp är Netgear Nighthawk M1. Jag kan köpa den om den är bäst men får känslan av att den får så högt betyg för att den är mobil och det har jag inget behov av. Jag vill ha en snabb och stabil uppkoppling. Hur stor den är eller hur många antenner den har är oviktigt. Vad har ni för rekommendationer? Är M1 det bästa köpet trots allt?

När det gäller 3g/4g har jag alltid använt dovado med en usb pinne i + extern antenn.
just för att kunna uppgradera modemet utan att behöva byta hela routern.

Jag har 2 gamla pro som rullat i säkert 8 år 24/7. (har en i lägenhet och en på gården i italien)
Dovado har en trevlig funktion där dom även kan agera smarthems kontroller, dvs du sticker i en tellestick eller z-wave pinne i dom
och du har möjlighet att styra värme,lampor osv via en och samma enhet.

Tänk på att köpa bra kabel till en extern antenn om du ska använda det, själva antennen tycker jag kina modellerna funkat bäst,
testade flera från svenska leverantörer men billiga rundstrålande från kina är det som varit mest stabilt med bra hastighet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

kika på teltonika