HP reperation, med infocare och Bring.
Hej jag önskar dela med min smärtsamma reparations berättelse med er sweclockare och gärna få råd också om det ens finns något att göra i denna situation.
Min relativt nya HP Pavilion 15 tums slutade plötsligt ca 5 månader efter inköp att fungera. Den luktade bränd plast så jag kontaktade HP. HP bokade en reparation med Infocare och sa att det kunde, men behövde inte, ta upp till tre veckor.
Som förväntat visade det sig att moderkortet hade bränt men som tur var hårddisken oskadd.
Efter fyra veckor meddelade Bring mig att dem hade ett paket till mig, som dem ville leverera mellan 10–16 på en vardag. Jag som de flesta människor hade inte tid att vara hemma 10–16 så jag bad Bring att lämna ut paketet på det utlämningsställe som jag lämnat in paketet på.
Detta kunde de inte göra för de har inga utlämningsställen utan samarbetar i vissa avseenden med DHL vilket är anledningen till att kunder kan lämna hos DHL-ombud men inte hämta ut. Efter ytterligare en vecka bet jag i det sura äpplet och åkte tio mil tur och retur till Brings lager tidigt på morgonen och hämtade datorn för att endast hinna lämna av den hemma innan jag behövde åka till universitetet.
När jag kom hem sent på eftermiddagen och startade datorn ser jag att mitt användarnamn ersatts med ”HP” och att allt på datorn var borttaget. Mina arbetsfiler som jag inte var färdig med från min tidigare kurs, mina spel, program, lösenord mm.
Idioterna på Infocare hade formaterat om min dator trotts att felet inte hade något med operativsystemet att göra.
Nu efter fem veckor sitter jag med en dator som kanske fungerar men allt är borttaget och vet inte vad jag ska göra.