Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

Permalänk
Inaktiv

Blev som för de flesta andra här, en månad Premier.Laddar ner i 3-4MB/s så blir troligen först imorgon som jag börjar spela. Såg även att Rage 2 och Age of Empires 2: Definitive Edition och en drös andra spel dykt upp på Game Pass under dagen så väldigt mycket i spelväg som lockar ikväll.

Permalänk
Inaktiv

Ars Technica rekommenderar att spela Force Unleashed istället: https://arstechnica.com/gaming/2019/11/jedi-fallen-order-game...

Eurogamer ger som ofta lågt betyg till spel som inte inte är indie: https://www.eurogamer.net/articles/2019-11-14-star-wars-jedi-...

PCGamesN bemödar jag mig inte ens att kolla artikeln för, de två ovan följer jag nyhetsrapporteringen på och har båda avvikande betygssystem. Finns som tur är många aktörer att läsa recensioner att bilda sig en uppfattning av, eller bara gå Premier-vägen förstås. 149kr är en billig lördagkväll trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blev som för de flesta andra här, en månad Premier.Laddar ner i 3-4MB/s så blir troligen först imorgon som jag börjar spela. Såg även att Rage 2 och Age of Empires 2: Definitive Edition och en drös andra spel dykt upp på Game Pass under dagen så väldigt mycket i spelväg som lockar ikväll.

Jao väldigt mycket att lira just nu, känns som man kommer ha fullt upp till årsskiftet iaf
Rage 2 kommer jag nog lira efter Fallen Order, tack för tipset.
Måste hinna med Death Stranding också, phu....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UniMatrixZ:

Jao väldigt mycket att lira just nu, känns som man kommer ha fullt upp till årsskiftet iaf
Rage 2 kommer jag nog lira efter Fallen Order, tack för tipset.
Måste hinna med Death Stranding också, phu....

Ja verkligen! Egentligen är det Outer World's Jag ska spela men har blivit så många sidospår månaden som gått. Är troligen Death Stranding även för mig ikväll, såvida jag inte fastnar med något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Best Star Wars game ever
Republic Commandoes
https://www.youtube.com/watch?v=AJl4j-dtU8g

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Helt klart en trea. Något opolerat som dessvärre stör gameplay kopplat till upplevelsen. Främst fight och rörelsemönster över lag. . Lite trist med så uppstyltad customiztion där man promt måste ha en poncho. Det är dock bättre utformat gällande lighsabers.

uppskattar flight samt hemligheter att hitta. Inte ett dåligt spel men för mycket som man tvingat klart vilket drar ner det hela...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Efter The Last Jedi och EA:s tidigare Star Wars alster så är förväntningarna extremt låga.
Men jag blir gärna positivt överraskad.

Mera "Kotor/Dark Forces" och mindre (typ inget alls) "The Force Unleashed" bara...

Helt med på detta, en av de få anledningar till att jag har kvar min gamla xbox, så jag fortfarande kan lira lite kotor/kotor2 om jag har lust. Hoppas verkligen att denna titel kan leva upp till de grymma titlarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Varföe är dom flesta spel och filmer skit? Var människor förr smartare och mer nyskapande? Eller är vi mer krävande? Tänker främst tex på spel men också filmer som senaste terminator och tänker på T2 som är ett mästerverk. Visst, vi får bra spel då och då men många är bara rakt av skit. Varför är det så tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Handlar garanterat mest om att du glömt bort all skit som släpptes förr.

Eller vad sägs om titlar som:
Neverending story 2.
Cool Ice
Bingo
Flight of the Intruder
Osv osv osv

Det gemensamma för alla de där filmerna är att de är riktigt kassa samt att de släpptes samma år som T2.

Skrivet av DevCrispin:

Helt med på detta, en av de få anledningar till att jag har kvar min gamla xbox, så jag fortfarande kan lira lite kotor/kotor2 om jag har lust. Hoppas verkligen att denna titel kan leva upp till de grymma titlarna!

Upptäckte för ett tag sedan att kotor finns till ipad, mycket trevlig överraskning. Tyvärr finns det en mycket frekvent bugg som stör en del, men när man väl lärt sig att arbeta runt den så flöt det på bra. Buggen är att efter vissa strider så går/springer huvudkaraktären konstant om man försöker kontrollera denne. Lösningen är att antingen göra en quicksave/load eller att kontrollera en annan karaktär till en laddpunkt eller till en annan strid.

Permalänk

Försökte skaffa Origin Access Premier.
Dom ville att jag skulle verifiera kortet, vilket jag gjorde.
Jag har pengar på kortet, men får bara meddelande om att nåt gick fel.
Istället så har dom nu dragit 6x 7,60:- på kortet.

Nån mer som har haft strul?

Så det sket sig med att spela Fallen Order ikväll

Trött jag blir på digitala skräp butiker...

Permalänk
Medlem

Spelat 7 timmar nu och det är väl hyfsat så här långt, tycker att striderna är mycket sämre än i Assassins Creed Odyssey som är spelet jag spelade innan detta, inte alls samma flyt och svårare att få in någon rytm i striderna.

och för att slippa tro att detta är det svåraste spelet i världshistorien och slita era hår gör då inte som undertecknad och dra till Dathomir det första ni gör efter tutorialplaneten, trodde jag skulle bli galen där ett tag innan jag insåg att här skulle jag nog inte vara såå här tidigt i spelet.

Blev aningens lättare när man följde huvuduppdraget på Zeffo

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

heh. Noterade att jag har 5 dagar kvar på origin premier eller vad det heter. Köpte det när BF5 köptes. Får se om Star Wars hinner få fler speltimmar än BF 5 Det har chansen teoretiskt sett.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Vad jag sett ifrån recensioner så verkar folk älska spelet. Spelet har 90/100 på Metacritic PC.

Och en Youtuber som jag litar väldigt mycket på Easy Allies ger spelet tummen upp.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Fått väldigt bra betyg på metacritic så konstigt med så lågt från FZ.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Inget jag skulle köpa till fullpris men striderna med lightsabern ser grymma ut!

Men fan jag hade bara velat ha ett nytt knights tillsammans med Kyle Katarn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevCrispin:

Helt med på detta, en av de få anledningar till att jag har kvar min gamla xbox, så jag fortfarande kan lira lite kotor/kotor2 om jag har lust. Hoppas verkligen att denna titel kan leva upp till de grymma titlarna!

De finns ju på PC dock, brukar kosta tio spänn och så kan du köra med massor av moddar med bättre grafik, buggfixar och nytt content. Dessutom kan du köra det på vilken dator som helst i princip.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Jag tycker detta spel verkar grymt och inte ljummet alls.

Hade inga planer på att köpa det just nu i vilket fall, men igår blev det ett spontanköp och det jag har spelat hittils är riktigt jäkla bra. Jag har bara sett en något större grafisk bugg och det är ljussättningen på lightsabern, som blir bred som ett cricket-slagträ.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Vem har spelat Star Wars: Episode I – The Phantom Menace? Filmen va skit, men jag vill minnas att jag hade väldigt kul med spelet.

Aldrig någon som nämner det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

helt klart värt det om man törstar star wars, finns inget annat renodlat singleplayer spel just nu. måste ändå säga att det är förbannat svårt för att vara riktat mot en bred massa. detta är ju inte KOTOR direkt utan väldigt mycket plattformspel, följ A - B osv.

vet inte hur länge jag försökte ha ihjäl den där 3-ögdade grodj-veln i grottan på första planeten innan jag insåg att min level var för låg.

synd att grafiken och bandesign är väldigt spelkonsoll från tidigt 2000-tal. klängväxter med texturer från nått plattformsspel på Playstation3 ungefär, kom igen... fel sak att prioritera bort tycker jag.

MEN alltid kul att svinga ljussvärd, att blockera tillbaka blaster-strålar rätt i nyllet mot stormtroopers blir aldrig gammalt.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är helt okej so far, är 3 planeter in på 5-6 timmar spelat, utforskar varenda vrå på vägen.
Men jag ser många som nämner KotOR men inte SWTOR, om man kan se förbi den äldre grafikstilen och absorbera storyn du får när du spelar varje individuell klass så har du många sjukt grymma speltimmar framför dig, och det är ju praktiskt taget single player tills man kommer till endgame, och nu finns det ju ny *gratis* expansion också med mer överläggande story

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Lirat 8 timmar nu. Var tveksam i början. Störde mig på grafiken som känns lite "platt" och "död", även världarna känns livlösa liksom. Men detta vände efter ett tag och spelet fångade mig. Tycker det är riktigt kul nu och striderna börjar kännas mer livfulla efter att jag låst upp lite krafter.
Ett klart underhållande spel. Men gjorde man som jag, hoppade direkt in från RDR2 så blir spelets första "platthet" något av en eventuell chock. Men kör man på så finns det ett bra spel där bakom som är mycket underhållande!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Inaktiv

Har också kört ca 8 timmar nu. Det är väldigt annorlunda spel i jämförelse men det är nog det bästa SW-spelet sedan Kotor 2. Ofattbart att detta fick samma betyg som Anthem på FZ. Visst, säkert olika personer bakom texterna men större spelsläpp behöver nog balanseras ut med fler åsikter så vi slipper rubriker som dessa.

Permalänk
Medlem

Svinbra spel. Har inte gillat nått av de tidigare spelen, detta är Starwars spelet som jag velat spela ett bra tag.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Efter ett antal timmar med spelet igår är jag extremt nöjd och positivt överraskad. Förstår än så länge inte riktigt var dessa halvljumna betyg handlar om. Detta ÄR Star Wars-spelet jag längtat efter och håller mer med de recensioner som är mest positiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kräma på denna låten och kör spelet så blev detta spel ännu mer episkt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

hur fanken släpper man repet till sånna där vinsh-pussel. provat alla knappar på både mus och tangentbord, inget fungerar. man är ju låst med repet över axeln

Permalänk
Inaktiv

Väldigt spridda speltimmar för mig i helgen men all tid hittills lagd i Fallen Order har varit riktigt härliga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klarat spelet, började med VPN när det släpptes i Nya Zealand, totalt tog det 37 timmar, har typ 90% klarat på alla planeter och storyn är klar. Förutom lite tekniska grejer så hade jag otroligt roligt, väldigt väldigt bra story som vaknar till sista halvan, hade ärligt talat föredragit om man träffat lite karaktärer man träffar senare lite tidigare. Slutet var makalöst coolt. 9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

hur fanken släpper man repet till sånna där vinsh-pussel. provat alla knappar på både mus och tangentbord, inget fungerar. man är ju låst med repet över axeln

På B för mig på konsol. Samma som ducka och rulla så testa den knappen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Köper man "Origin Access Premier" i 1 månad får man alla spel permanent då?
Jag menar det är väl bara skapa en konto - ladda ner alla spel sedan kör man alltid kontot origin offline.
Eller är jag fel ute?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Känns att varje recension av spelet påvärkas antingen negativt eller positivt beroende på hur stort intresse man har i Star Wars.

Någon kan älska episoderna 4 5 6 medan någon annan tycker att 1 2 3 är dom bästa.

@robalm är ganska säker på att Origin skulle måsta köras i alltid online läge för att ha åtkomst till Premier spelen, annars skulle det vara en otroligt bra deal. Lite väl antagligen samma hur Netflix fungerar, du köper åtkomst till en portal var du har tillgång till X antal produkter.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.