Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Förvånande slank.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

God öl, lydig kvinna vid diskbänk. 4+/5 poäng (Ja jag skojar innan någon får en stroke i dagens samhälle)

Gott och blandat här. Jule Maelk, lite blandad NEIPA, Jule Maelk var spännande om än jädrigt söt (även lite mastigt med 15% på en 50cl bärs, jobbigt när man vill ta sig ett par öl). Annars inget väldigt att skriva hem om. Beställt mig lite gin som bör anlända tisdag och ett paket med blandat tonic ligger och väntar. Ska bli intressant att ge sig på denna dryck för första gången sedan gymnasiet.
https://i.imgur.com/p6dgjJJ.jpg

https://i.imgur.com/MoTdace.jpg
Tar en sådan rackare också, inga jedis i sikte. (Skulle inte träffa dem ändå)

Update: Den senare var löjligt god...

Den lät väldigt intressant 😍
Själv dricker jag en Amundsen Dessert In A Can Neapolitan Ice-Cream ikväll

Permalänk
Medlem

Det där är en god jävel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Den lät väldigt intressant 😍
Själv dricker jag en Amundsen Dessert In A Can Neapolitan Ice-Cream ikväll
https://i.imgur.com/Z6kckPX.jpg

Den där är mumma till efterrätt, huvudrätt o förrätt.

Lär nog söka jobb också så här mitt i natten...dags för byte! Mot session ipa.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

Lite ren Barcadi vit rom och någon enstaka Pripps Jul öl kan inte bli mycket bättre med detta och en ny bakad kall pris under läppen

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Själv har jag avnjutit några Norrlands Guld. En kollega påstod att det var Uppsalas sunkhak nr. 1. 99kr för en planka och 29kr för en stor stark. Så, när jag missade tåget hem var jag tvungen att prova.

Döner & Co. En besvikelse. Det var endast halvsunkiigt. Jag är inte ens orolig för magsjuka. Men för säkerhets skull kanske jag ramlar in på Akkurat så man får riktig öl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En Kvarken Session IPA. Det var länge sen sist.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Lite finsk lakritslikör blev det ikväll

Permalänk
Inaktiv

Ett glas Härnö Gin.

Permalänk

Just nu öl och och sprit för jag känner mig nere på alla plan man har som människa...
Yrkesmässigt, känslomässigt och elektroniskt.
Har dock ingen vacker bild att posta som passar...

Permalänk
Medlem

En GT på Canning's gin med tangerin.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Tar och avslutar min Benromach 10 idag.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

En 10:a Hachi-Bachi (50% Finlandia, 50% Desivon).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En Macallan 12 ikväll

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv

Whisky, fy fan vad vidrigt de är, får kväljningar och vill bara spy, fattar inte hur folk kan tycka de är gott, kan nämna att i stort sett all sprit smakar skit, kan inte dricka de, föredrar öl, kan dricka sprit som har en mjuk smak typ fin gin eller likörer som är söta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Whisky, fy fan vad vidrigt de är, får kväljningar och vill bara spy, fattar inte hur folk kan tycka de är gott, kan nämna att i stort sett all sprit smakar skit, kan inte dricka de, föredrar öl, kan dricka sprit som har en mjuk smak typ fin gin eller likörer som är söta.

🍺
https://m.youtube.com/watch?v=005Z6rm3eJk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon301768:

Whisky, fy fan vad vidrigt de är, får kväljningar och vill bara spy, fattar inte hur folk kan tycka de är gott, kan nämna att i stort sett all sprit smakar skit, kan inte dricka de, föredrar öl, kan dricka sprit som har en mjuk smak typ fin gin eller likörer som är söta.

Smaken är som baken
Jag är inte så förtjust i whisky heller, men förstår fullt ut varför folk gillar det.

Permalänk

Inviger fredagen med en grapefrukt-IPA.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Avnjuter en Laphroaig Select

Visa signatur

MK - Asus Z390-F Gaming, CPU - Intel i9-9900K, GPU - Asus ROG Strix 2080 Ti OC, RAM - 64GB Corsair @3200 MHz CL16, PSU - Corsair HX750i, SSD - #1 Samsung EVO 970 Plus 1TB #2 Samsung EVO 970 Plus 2TB, #3 Samsung 860 EVO 2TB, Skärm - Acer XV273K (3840 x 2160, 120Hz), Chassi - Fractal Design Define R6 USB-C

Permalänk
Medlem

Gin o tonic med fläder tonic, inte dumt må jag säga! Husets hemgjorda julesnus avnjuts till detta. Snart kommer han, herr tomte! Men först kommer nog pizzabagaren.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hjälpsam

Dry Martini, 2 delar gin, en del Martini och lite citronzest.
Hoppar över oliven, jag bantar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Oppigårds indian tribute.

Inte testat innan, mycket gott

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Slår på stort med en screwdriver, absolut och god morgon juice. Det har jag nog fasen inte druckit sen gymnasiet. Inte så dumt trots allt, ett par såna så är man nog tonåring i kroppen igen (idag iallafall).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Whisky, fy fan vad vidrigt de är, får kväljningar och vill bara spy, fattar inte hur folk kan tycka de är gott, kan nämna att i stort sett all sprit smakar skit, kan inte dricka de, föredrar öl, kan dricka sprit som har en mjuk smak typ fin gin eller likörer som är söta.

Smaken är verkligen som baken! 😁 Jag förstår inte hur man inte kan tycka om whiskey. En 6'a 10-årig Laphroaig som smeker gomseglet I över en timme är ju bland det bästa som finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har blivit mer bourbon på senaste tiden

Permalänk
Inaktiv

En kasse Eriksberg till lite go musik och lite små surf 😌

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Har blivit mer bourbon på senaste tiden https://i.imgur.com/sEljDOS.jpg

Fint skarre va! Blir lite bourbon här också av blandad kvalisort

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lokala systembolaget hade dessa två rackare på "tillfällig-hyllan" så det blev att man passade på. Kvadrupel/abt är den typ av öl jag gillar mest med marginal.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT