Antec torque och andra dåliga idéer

Permalänk
Medlem

Antec torque och andra dåliga idéer

Jag har alltså nyligt spanat in chassit Antec torque. Personligen tycker jag att det är både fult och snyggt på samma gång men, jag vill använda det.

Uppenbarligen tycks de flesta mena att det chassit är gjort för vattenkylning men personligen föredrar jag luftkylning pga. att jag gillar biffiga tornkylare Så jag undrar lite om det finns någon vettigare person än jag här på forumet som har klämt lite på Torque och vet lite mer om stabiliteten på backplaten. Jag skulle ju gärna vilja kunna montera något utan att chassit warpar pga. vikten.

Min nuvarande plan är som följer:
* Utgå från Torque
* Använd ett Ryzenmoderkort med stöd för 3900X
* Använd monteringsytan för frontradiator för att montera 3.5" diskar (Mha. 3D-skrivna adapterbitar)
* GPU landar nog i 1660ti-klassen (Alternativt börjar jag med att kasta in en gammal skutt GPU så att jag kan fundera lite längre på vad jag vill ha under huven. Är inte helt redo för att ge mig på GPGPU-beräkningar igen.)
* Profit! Eller åtminstone en herrans massa beräkningskraft att leka med

Vore tacksam för input i vilket format som helst.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.