Red Dead Redemption 2 får rejält förbättrad prestanda – SweClockers testar

Permalänk
Skrivet av Skomakare:

Spelet öppnas alltså ALLTID genom Rockstar launcher oavsett vilken launcher du har köpt spelet till.
Har du köpt de till Epic så måste du alltid öppna Epic GL och starta RDR2 sen öppnas spelet upp automatiskt i rockstart launcher förutsatt att du skapat ett rockstar konto. Du kan däremot inte öppna Rockstart GL och starta RDR2 direkt om du köpt spelet via Epic launchern.

Jag lyckades va snabb å köpa spelet via rockstar och har lyckats driva spelet felfritt (4790k + z97x gaming 3 + 16gb ram +1070 )
Medans polaren köpte via Epic games, får klicka install varje gång han startar spelet då den måste leta uppdateringar (Även fast ingen kommit ut) och har haft buggar med crasher, muspekaren syns fortfarande ingame osv. ( Amd Ryzen 3600x + 16gb ram + 1060 )
Vet inte hur mckt som beror på hårdvara men något att tänka på när för er som vill köpa spelet i tidig fas.

Hmm, i senaste Rockstar game launchers release notes står dock "Launching Red Dead Redemption 2 from the Epic games Launcher no longer requires check to verify that Rockstar Games Launcher is installed"
Borde inte det då betyda att Rockstar games launcher inte ens behöver vara igång om man har det via Epic? Alltså, Social club krävs dock fortfarande för multiplayer men inte Rockstars launcher, eller missuppfattar jag?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Skrivet av Skomakare:

Spelet öppnas alltså ALLTID genom Rockstar launcher oavsett vilken launcher du har köpt spelet till.
Har du köpt de till Epic så måste du alltid öppna Epic GL och starta RDR2 sen öppnas spelet upp automatiskt i rockstart launcher förutsatt att du skapat ett rockstar konto. Du kan däremot inte öppna Rockstart GL och starta RDR2 direkt om du köpt spelet via Epic launchern.

Jag lyckades va snabb å köpa spelet via rockstar och har lyckats driva spelet felfritt (4790k + z97x gaming 3 + 16gb ram +1070 )
Medans polaren köpte via Epic games, får klicka install varje gång han startar spelet då den måste leta uppdateringar (Även fast ingen kommit ut) och har haft buggar med crasher, muspekaren syns fortfarande ingame osv. ( Amd Ryzen 3600x + 16gb ram + 1060 )
Vet inte hur mckt som beror på hårdvara men något att tänka på när för er som vill köpa spelet i tidig fas.

Här kan du ge polaren lösningen på muspekaren ivf, den är knuten till epic games.
https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/dwscnp/for_anyone...

Skickades från m.sweclockers.com

Rejält förbättrad prestanda däremot klingar illa då massor av spelare som inte haft problem innan nu har fått det med nya patchen, sj har jag avinstallerat skiten tills dom patchat klart inför steam release. Tänker inte bränna 600 spänn på krascher och annan skit.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Viochee:

Du menar att man borde ha låtit folk med 4 cores ha det skit när det uppenbarligen fungerar?
Okay...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det hade drivit på utvecklingen åt rätt håll snabbare än om man låser fast sig med 4 kärnigt och försöker få det att gå bra på dem. Varför ödsla tid på att optimera för gamla Intelcpuer, intel har bromsat utvecklingen länge nog.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det hade drivit på utvecklingen åt rätt håll snabbare än om man låser fast sig med 4 kärnigt och försöker få det att gå bra på dem. Varför ödsla tid på att optimera för gamla Intelcpuer, intel har bromsat utvecklingen länge nog.

Jag ser inte på något sätt hur du kan se det som utveckling åt rätt håll att spel har extra höga systemkrav för att studior medvetet låtit bli att optimera för processorer med färre kärnor/trådar, som annars bevisligen har prestandan för att klara spelet.
Patchen släpptes inom tio dagar och innehöll andra fixar också, jag har svårt att tro att denna åtgärd krävde enorma resurser.

Den enda utveckling som det skulle leda till är att bekräfta skrönan om att man måste uppgradera sin PC årligen. Allt annat än en tjugotusenkronorsdator är värdelöst inom tre år. Vore det så skulle även jag tycka att ett inköp av Xbox Scarlett eller PS5 plötsligt är frestande.
i5 7600 är nästan tre år gammal, Coffee Lake i3 säljs fortfarande. Det är rent ut sagt korkat av ett företag som vill tjäna pengar att idag släppa ett spel som inte flyter acceptabelt på gamla i5:or.

Permalänk
Medlem

Noll problem innan patch med RX480 och noll problem efter patch, nu med RX5700XT. CPU är R1600.

Enda problemet jag upplevde var att jag inte hittade andra PCIE-sladden den nya GPU'n behövde (hade inte satt in det i den förhållandevis nya nätdelen EVGA (650W G3), surt lärde jag mig att ALLA sladdar, även i modulära nätdelar ALLTID ska sitta i. Blev ny nätdel iallafall tillslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det hade drivit på utvecklingen åt rätt håll snabbare än om man låser fast sig med 4 kärnigt och försöker få det att gå bra på dem. Varför ödsla tid på att optimera för gamla Intelcpuer, intel har bromsat utvecklingen länge nog.

För att många har 4 kärnor och det inte var svårt att optimera spelet för 4 kärnor? Trots allt väldigt många som sitter med en gammal intel cpu.

Har inget emot att ett spel kräver mycket av hårdvaran, men om det inte finns belägg för det är det bara dumt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det hade drivit på utvecklingen åt rätt håll snabbare än om man låser fast sig med 4 kärnigt och försöker få det att gå bra på dem. Varför ödsla tid på att optimera för gamla Intelcpuer, intel har bromsat utvecklingen länge nog.

Om ursäkten till att ha fler kärnor är för att utvecklare ska få programmera dåligt och komma undan med det så är det en urusel sådan. De får utveckla något som gör det värt det, säg extra fysik, bättre AI eller liknande och sätta ny standard där.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår, startade på första försöket, såg ut som skit först, såg att det kördes i 1280x960 eller nått sånt, ändrade till 2560x1440, sen buggade allt ur typ, svarta menyer, knappar som inte går att klicka på, dödade ned det genom aktivitetshanteraren.

Ut på nätet o kollar, rensar cache för rockstargames, fixar behörigheter så de får köras som admin etc. etc., nu kraschar rockstar launchern när som helst istället o spelet går inte igång, drog ned senaste grafikdrivarna ingen skillnad, lyckas hitta på system.xml för RDR2 i mina docs o sopar bort den, nu äntligen lever det o funkar hyffsat, bara spelat lite några minuter än så länge så får återkomma med ett betyg

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Xyborg:

Är det någon skillnad på prestandan i övrigt? Vi som har 8-trådade CPUs redan, tjänar vi någon prestanda på patchen?

Skickades från m.sweclockers.com

Testade endast som hastigast med 9900K och nya patchen. Såg en viss förbättring gällandes lägstasiffrorna i det inbyggda prestandatestet, men i övrigt var det mesta sig likt.

Permalänk
Medlem

Synd om redaktionen som allt oftare får testa spel som inte är klara för release.

Blir dubbelt arbete för alla.

Och inte nog med allt spekulerande hit och dit. För att senare visa helt andra siffror

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Teddis:

Om ursäkten till att ha fler kärnor är för att utvecklare ska få programmera dåligt och komma undan med det så är det en urusel sådan. De får utveckla något som gör det värt det, säg extra fysik, bättre AI eller liknande och sätta ny standard där.

Microsoft har kommit undan länge med att programmera dåligt, deras mjukvaror har gigantisk spridning och dåligt optimering.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av kotz:

Synd om redaktionen som allt oftare får testa spel som inte är klara för release.

Blir dubbelt arbete för alla.

Och inte nog med allt spekulerande hit och dit. För att senare visa helt andra siffror

Skickades från m.sweclockers.com

Story of our lives!

Permalänk

Jag "refundade" spelet häromdagen.
Tyckte spelet/portningen var rent av ofärdigt och fick inte bort muspekaren mitt i bild heller. Sen återkom minnet till mig att jag faktiskt inte gillar Rockstars spel. Kontrollerna är verkligen apkass över lag i deras spel IMO. Tänker aldrig spela med gamepad då jag avskyr denna apparat.

Spelade RED1 på PS3 när det begav sig och tyckte det var högst mediokert spel faktiskt. GTA4 likaså. Blev nog lite medsvept i hypen bara...