Frågan är väl hur mycket spelet designas kring den här finansieringsdelen. Att alla som spelar måste dela karta och träffas mellan varven exempelvis. Är det för att öka exponeringen för andra så att utseendet får mer relevans? Behöver aaabsolut inte vara så. Men det är väl den typen av frågor som dyker upp.
Auction house i D3 är väl typ ett sådant exempel. Ja, det är skillnad på aution house med items man använder och skins som bara är for looks. Men just delen att de anpassade övriga spelet för att stärka finansieringsdelen i spelet. De designade drop rate på items för att få in spelarna i detta auction house. Alltså att andra delar av spelet påverkades.
Men det är såklart bara spekulationer om kommande upplägg. Det här kan vara en rimlig tradeoff ändå om spelet blir gratis, eller billigt. Kanske är det helt rätt väg att gå. Men misstanken är väl att de kombinerar fullpris med mikrotransaktioner. I sådant fall blir det en surare deal.
Men vi vet väl inte så mycket ännu egentligen. Får se vad de landar i för lösning när lansering börjar närma sig vilket verkar vara ganska långt fram.
fast nu måste ju inte alla träffas mellan varven om man inte vill, man kan göra en gubbe online men ändå spela med bara sig själv eller sina kompisar, sen kan man med samma gubbe gå in och spela online med andra om man nu ändrar sig. Man måste inte göra om en ny gubbe bara för att få lira själv eller med andra