Veckans fråga: Hur stor TV har du hemma?

Permalänk
Medlem

Kör min 8-ish år gamla LG 50PK550 och trivs inte sämre för det.

Permalänk
Medlem

102" duk, grå, med en Optoma-projektor från ett antal år tillbaka..har tänkt byta ut ett tag men det är egentligen bara i riktigt mörka serier jag ogillar den, i övrigt är den tillräckligt skarp och skulle aldrig vilja ha nåt mindre. Behöver inte kunna hålla växter med liv av ljuset från den, sitta en halvmeter ifrån och inte se pixlar, eller se porer från soffan.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av kwame:

2 stycken 65" LG OLED C8!
Sinnessjukt nöjd. OLED <3
Hade tidigare en 60" Samsung någonting.

Perfekt. Tack det var precis det jag ville läsa. Funderar nämligen på att köpa C9 som är den nyare modellen. Då kanske det får bli en C9 då 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

75" Sony Bravia.
Dock synd att man får dras med backbleed med den storleken och led, men får stå ut tills de släpper de storlekarna med Oled till humana priser.

Visa signatur

AMD Ryzen™ 7 3800XT | Corsair H-100 | Corsair 32GB | Asus PRIME X370-PRO | Asus Geforce GTX 1070 TI ROG Strix | Samsung 970 1TB | Corsair RM750x PSU | Asus Strix SOAR | Win10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Storlek

Känns lite bisarrt att någon fortfarande använder "tum" för att mäta något 2019. Med det sagt är min TV 165 cm på diagonalen.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande min trotjänare UE65F8005. Var rätt frän på sin tid 2013 och håller hyfsat än. Helt ok bild med äkta 1080p material.

Däremot är jag rätt sugen på LGs OLED, helt magiska färger och svärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har som du vet kvar min 50" plasma (Panasonic TX-P50ST50Y) från 2013. Den har rullat... många timmar. Det permanenta jag ser på den är mörkare fält där undertexter ligger. Förutom det, inga förändringar jag kan se egentligen.

När den användes som primär-TV var det dock givetvis många temporära effekter. Hade GUI från Destiny över varenoda serier och film i några månader, bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

ST50 släpptes redan 2012, men du kan ju ha köpt den 2013!

Jag har deras sista top plasma (60ZT60) från året efter och jag hade exakt samma problem efter mååånga timmar Destiny (och i princip inget annat under samma period). Supermätaren var det som syntes allra längst tid men även den försvann helt tillslut.

Detta är dock inget som kommer hindra mig från att uppgradera till OLED när min tv ger upp, jag älskar bra svärta och hatar clouding, bloom osv så det finns nog inga andra alternativ för mig tror jag.

Jag kan bara sitta och mysa när det kommer vit text på svart bakgrund haha.

Permalänk
Avstängd

Köpte en Acer eb490qk som kom hem igår.
4K 49" IPS, helt otrolig bild.

Men den är enorm. Trodde att jag skulle kunna kompromissa till någonting med skrivbordet och behålla alla tre andra skärmar på något sätt, men det är helt makabert vad trångt det blev.
Och DP-kabeln som följde med, den är inte ens två skärmbredder lång...

Permalänk
Medlem

Har 32" men känner inte att jag behöver större, ser lika mycket film på min mobil ändå. Storskärmsupplevelsen får jag när jag går på bio och det räcker gott för mig.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Använder projektor och duk för film, 106" Multiformats duk (16:9 med manuell maskning för att passa alla bredfilmsformat).

TVn i vardagsrummet är 40" ca 8 år gammal Samsung 6 serie.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

55" här. Blir dock att köpa nyare, större och bättre när PS5 släpps skulle jag tro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Squallie:

ST50 släpptes redan 2012, men du kan ju ha köpt den 2013!

Precis, köpte den i mars 2013 i samband med att uppgifter om att plasma var påväg mot graven kom. Sedan blev det som sagt "bara" en generation till efter det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

65” LG oled c7 används endast till Netflix sen jag byggde min speldator.. innan dess så användes Xbox One X och ps4 pro dagligen på den.
Är nöjd 65”.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har en 65Tum LG sj810v samt en 60Tum gammal plasma Lg anno 2013

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

65" LG Oled. Spel,surf,netflix,amazon och liknande. Har inget tv utbud.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv

Räknas det med bioduk och projektor? Sitter i sånna fall på en ganska kaxig 105" vägg

Permalänk
Lego Master

46” LG lcd från runt 2010 tror jag.
Vill byta upp till en OLED, men sambon menar att så länge den funkar köper vi inget nytt.

Planerar att lära ungarna spela Wii utan handledsrem snart...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om någon söker en 75'' 4k hdr osv, och letar bland instegsmodellerna, så rekommenderas denna varmt: https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22897/samsung-75...
Snällt pris, GRYM bild, snabba menyer och fylligt ljud. Lämnar i mina ögon inget att önska.

Permalänk

Har en 49'' Sony 4k Tv som jag köpte 2014 tillsammans med ljudlimpa, duger helt och hållet för mig och kommer att behålla så länge det håller.
TV

Permalänk

Jag har större e-penis.

Med andra ord ingen TV här.

Permalänk
Medlem

Eftersom det stämmer tekniskt sett valde jag att jag inte har någon TV hemma. Men det ska införskaffas en och det blir en 65" mest sannolikt. Är några månader bort dock.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

55" TV, men kör mest på projektorn, 120" duk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det är ett bortfall i omröstningen på folk som inte har en TV och således bara bläddrade förbi artikeln.

Permalänk
Entusiast

42", men det lär nog bara gälla i ett par veckor till! Går från en budget-TV i form av LG 42LB561V till en fullfjädrad 55" LG-OLED under Black Friday eller mellandagsrean. Den har dock tjänat mig väl i studentlyan i många år och jag tror jag vann panel-lotteriet i budgetsegmentet faktiskt. Den har varit helt okej.

Just storleken är ju långt ifrån den enda anledningen att jag byter upp mig men 42" är trots allt för litet oavsett avstånd i min mening, såvida det inte handlar om en husvagn/husbil kanske I min lilla etta har jag kommit fram till att 55" nog blir sweet spot i alla fall, men jag är inte främmande för 65" eller större i framtiden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Jag misstänker att det är ett bortfall i omröstningen på folk som inte har en TV och således bara bläddrade förbi artikeln.

Tycker ändå nästan 300 pers utan TV är ganska imponerade.
Känner nog ingen som inte har TV. Weird!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

120" med projektorn, 77" med TVn i vardagsrummet och 55" i sovrummet efter att päronen fick 65"aren. 77" OLED är dock så pass bra att det blir mer och mer sällan som projektorn används, främst beroende på de praktiska svårigheterna i ett normalt vardagsrum med infallande ljus. Men visst händer det att duken åker ner då och då fortfarande

Permalänk
Medlem

55" LG OLED 4K är livet.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Tycker ändå nästan 300 pers utan TV är ganska imponerade.
Känner nog ingen som inte har TV. Weird!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänker mig att det är mer den yngre generationen, säg kanske studenter eller så. Där kanske man bara har en stationär dator med monitor eller en laptop och streamar all sin content. Jag har 65" TV men jag själv använder den extremt sällan som TV utan endast som monitor för film och spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har en 48" i vardagsrummet och en 32" i sovrummet.

Exakt samma uppsättning här. 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en 47" tv. Skulle gärna ha en 60"+ men som det är möblerat nu får en så stor inte plats. Sen tycker jag bilden är riktigt bra på tv:n trots det är bara 1080p. Blir uppgradering om nåt år när jag blir sugen på hdr, 4k och oled.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D