Path of Exile 2 avtäcks med trailer och gameplay

Permalänk
Melding Plague

Path of Exile 2 avtäcks med trailer och gameplay

Det blåser upp till storm i rollspelsvärlden och i framtiden får Diablo IV sällskap av nytt Path of Exile, där uppdaterad grafik och ny kampanj bygger ut föregångaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju mera ut som Diablo än vad Diablo gör nuförtiden.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ja, i alla fall Diablo 3. Hade nog trott det var nån ny D3-expansion i faggorna om det inte vore för rubriken...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, också att dom ska ta tillbaka det svåra i spelet verkar bli riktigt skoj. 19 nya ascendancies blir dock mycket att balansera. 38st totalt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Bästa spelet och gratis!

varje 3 månader spela man konstant 1 månad

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Dem gör en overwatch.. Rätt lamt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser så löjligt mycket bättre ut än Diablo4.
POE ännu mer diablo känsla än Diablo haft på länge.

Sjukt hypad inför kommande uppdateringarna i POE.

Permalänk
Medlem

Det enda spelet jag spelat de senaste 5-6 åren. GGG slutar aldrig att leverera kvalité!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem

Var lite taggad på Diablo 4 för PoE har blivit mer och mer kaotiskt och "snabbt".
Sen kom detta och jag glömde bort Diablo 4 helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Fastnade inte för ettan, har lirat typ 7 timmar. Men blir även 2an gratis så finns det ju inget som stoppar för att testlira lite.

Permalänk
Avstängd

PoE utvecklarna borde gå ihop med D4- utvecklarna, så sköter PoE utvecklarna speldesign ( med äkta diablo influenser) och spelstil så kan D4-teamet fokusera all-in på filmsekvenserna (som är det enda de är bra på). Slutprodukten lär nog bli världens bästa Diablo eller som man har tänkt sig efterföljaren ska bli.

Man får väl drömma lite...

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Dem gör en overwatch.. Rätt lamt

Skickades från m.sweclockers.com

Vaddå Overwatch? Det är inte ens samma typ av spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vaddå Overwatch? Det är inte ens samma typ av spel

Han syftar på Overwatch 2...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

PoE är ju långt intressantare än Diablo-serien. Diablo hade skön känsla i början men tappade snabbt med D2 och sedan spårade det. Största nackdelen med PoE är den knarkade världen. Det är ju inte en skitövertygande setting.

Permalänk
Medlem

Ser inge vidare ut tyvärr, alla builds känns som en stor clusterfuck i PoE när jag testa det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag tetade PoE när det kom men jag tyckte det va för svårt! Så jag slutade direkt, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser inge vidare ut tyvärr, alla builds känns som en stor clusterfuck i PoE när jag testa det.

Ser ju galet bra ut.. Snackar du om? Är man helt ny till PoE så kanske det kan kännas svårt, men det är verkligen ett genialiskt upplägg. Men det är klart, vill man bara ha hjärndöd trycka på en knapp hela tiden alá D3, så visst.
Jag har kört mycket utav båda liren, PoE har helt klart större omspelningsvärde.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

''When players reach the Atlas, we basically own their soul.'' -Chris Wilson

Han har inte fel.

Lirat sen 2012, återvänder i stort sett till varje patch.

PoE 2 var en stor överaskning för mig, och en väldigt positiv sådan! Det ser fantastiskt ut, och jag vill bara sätta igång omgående. 2020 kommer bli ett långt år, en evig väntan.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ser ju galet bra ut.. Snackar du om? Är man helt ny till PoE så kanske det kan kännas svårt, men det är verkligen ett genialiskt upplägg. Men det är klart, vill man bara ha hjärndöd trycka på en knapp hela tiden alá D3, så visst.
Jag har kört mycket utav båda liren, PoE har helt klart större omspelningsvärde.

Blir det inte mycket [ctrl c] [ctrl v] på någon annas build då? Eller går det lyckas med egen build eller hamnar man långt efter då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte det såg lite effekt-fattigt ut? Det bästa hack n slash-spelet är fortfarande Diablo 2 med LOD. Åh vad fint det var när det släpptes 00 + 01. Inget av de här nya imponerar...

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag kommer antagligen spela både detta och D4. Varför tvingas välja när man kan äta båda kakorna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Älskar när texturerna är så klara och tydliga i spel. Det var väldigt fint för bögonen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Blir det inte mycket [ctrl c] [ctrl v] på någon annas build då? Eller går det lyckas med egen build eller hamnar man långt efter då?

Långt efter är man alltid när man börjar spela ett nytt spel. Hur man vill göra beror på hur man är som spelare, försöker man på egen hand och är villig att lägga ner lite tid så lär man sig spelet på ett helt annat sätt än någon som rakt upp och ner kopierar en annan spelares bygge. Tycker man det viktigaste är att så snabbt som möjligt spela så svårt innehåll som möjligt får man finna sig i att inte förstå särskilt mycket av vad som händer och varför. Spelet är mekaniskt komplicerat, man behöver inte förstå allting men utan att lägga ner tid på att lära sig kommer man ha väldigt svårt att på egen hand klura ut varför ens kopierade bygge inte fungerar eller hur man skall kunna förbättra det.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Finns tre saker som jag aldrig gillat med PoE och det är att kameran är in zoomad till max. Hatar när jag inte kan se riktigt i spel. Andra är begränsningen av spells på hotbaren, jag har ett tangentbord med +104 tangenter men ändå kan jag bara ha 8 spells, kommer ihåg när spel lät en ha spells på 1 till 0. Hatar moba qwert stilen som används nu för tiden. Sista är att så fort du når 70 så dör XP gainen helt och hållet. Dem kunde ju åtminstone gjort att det vart gradvis.

Men är det fortfarande gratis kommer jag pröva, för jag gillar verkligen PoE förutom sakerna nämnda ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Dem gör en overwatch.. Rätt lamt

Skickades från m.sweclockers.com

Utveckla, för det här är ju inte likt det dom gjorde med ow2 alls?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Finns tre saker som jag aldrig gillat med PoE och det är att kameran är in zoomad till max. Hatar när jag inte kan se riktigt i spel. Andra är begränsningen av spells på hotbaren, jag har ett tangentbord med +104 tangenter men ändå kan jag bara ha 8 spells, kommer ihåg när spel lät en ha spells på 1 till 0. Hatar moba qwert stilen som används nu för tiden. Sista är att så fort du når 70 så dör XP gainen helt och hållet. Dem kunde ju åtminstone gjort att det vart gradvis.

Men är det fortfarande gratis kommer jag pröva, för jag gillar verkligen PoE förutom sakerna nämnda ovan.

- Du kan zooma in/ut, så frågan är vilken grad av zoom du refererar. Visst kan man tycka att lägsta zoom (mest utzoomat) är för lågt, men det är den nivå som spelet rent mekaniskt är designat runt.

- Du kan numera ha tretton aktiva skills på din skill bar.

- XP får du som ett förhållande mellan din karaktärs nivå och den nivå monstren du klår ihjäl har. Denna sjunker gradvis per design ju högre nivå din karaktär har, det är inget som sker särskilt hastigt så länge du tar dig an svårare motstånd. Att det skulle dö helt vid 70 har aldrig varit sant efter att spelet officiellt släppts. I nuläget formligen exploderar hastigheten du kan få XP när du når kartor runt nivå 68-72, och det finns gott om innehåll som är designat specifikt för att kunna upprätthålla denna takt uppåt nivå 90.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Bara jag som tyckte det såg lite effekt-fattigt ut? Det bästa hack n slash-spelet är fortfarande Diablo 2 med LOD. Åh vad fint det var när det släpptes 00 + 01. Inget av de här nya imponerar...

Tror att PoE nog är det mest effekt fyllda spelet du kan hitta idag om du pratar om partikel effekter och liknande, åtminstone flesta buildsen på högre level. All footage från PoE2 har varit low level content och vilket spel är fyllt med effekter direkt från starten?

PoE är så överfyllt med effekter att det snarare är ett problem som orsakar prestanda problem för du har för mycket skit plus att du knappt ser vad som händer för det är för mycket effekter om något.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Woow WOOOOOW

Permalänk
Medlem

Ser ut som att de tagit itu med den största anledningen som fick mig att sluta spela PoE.
Skillgem-systemet. Ser lovande ut med den nya metoden att länka skillgems.
Blir definitivt att prova detta igen!

Sen ser jag att andra nämnt D4 vilket känns som en helt annan högre nivå vad gäller kvalitet.
Ser dock fram emot båda så jag är bara glad att det kommer massa nya feta spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Finns tre saker som jag aldrig gillat med PoE och det är att kameran är in zoomad till max. Hatar när jag inte kan se riktigt i spel. Andra är begränsningen av spells på hotbaren, jag har ett tangentbord med +104 tangenter men ändå kan jag bara ha 8 spells, kommer ihåg när spel lät en ha spells på 1 till 0. Hatar moba qwert stilen som används nu för tiden. Sista är att så fort du når 70 så dör XP gainen helt och hållet. Dem kunde ju åtminstone gjort att det vart gradvis.

Men är det fortfarande gratis kommer jag pröva, för jag gillar verkligen PoE förutom sakerna nämnda ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det fina med PoE är alla kombinationer med support-skills som kan göra aktiva skills till semi-aktiva genom en rad olika faktorer. Cast on damage taken, cast on crit, cast when stunned eller favoriten på HC; cast on death 😂
Många end-game builds har även speciella items som Shaper- eller Elder-influenced vilket ger vapnet en massa extra kombinationer som tex kan socketed skills få mellan 1-3st extra support skills. Du kan få en 7-länk på ett en-handsvapen, vilket är rätt sjukt och svårt att crafta på egen hand pga all currency man tvingas använda.