Testpilot: NZXT H210i – kompakt och rymligt

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: NZXT H210i – kompakt och rymligt

Populära Mini ITX-chassit H200i får en uppfräschning med H210i, som nu synas av testpiloten Rasmus "BettyBoo42" Arvåsen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevliga färger, men rent praktiskt känns det som bäst mediokert.
PSU kåpa känns ganska onödigt i ett så litet chassi, stryper dessutom grafikkortets luft.
Kåpan är nog ivägen en del för kabeldragning också
Den röda balken är förvisso fin med helt onödig för kabelhantering, det hade varit ok om man kunde plocka bort den.
Frontpanelen svänger ut ventilationen, vilket käkar luftflöde, i kombination med nätgallret så behöver man ha 3 fläktar för att göra 1 fläkts jobb.

Mjukvarulösningen för fläktar och julbelysning känns lika barrock som en OEM-dator.
Om jag ska säga nåt mer positivt så verkar det ju trevligt med en gott tilltagen fläkt där bak och mer än 2 platser för grafikkortet är ofta överflödigt, så bra minimalistiskt tänk där.
Hur som helst vill man nog vattenkyla både grafikkort och CPU i denna lådan, vilket tyvärr tycks vara krabbigt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tror att den röda balken sitter med tre skruvar så den är ganska enkel att plocka bort.

När jag byggde i mitt H200i tyckte jag inte att kåpan var i vägen men det blir ju såklart tajt mot grafikkortet.

Permalänk

Har själv byggt i detta chassi (inte i-versionen) och är väldigt nöjd med möjligheterna som finns i en så liten formfaktor. Jag valde ett ganska stort grafikkort(kolla signatur) och hade inga problem med passformen, 286.5mm långt och 50.2mm tjockt. Det är knappt en cm utrymme kvar under grafikkortet så en SFX-PSU skulle jag rekommendera för att ge GPUn lite andrum genom ventilationshålen i kåpan. Jag kunde också installera en 240mm radiator fram, även med ett så långt grafikkort. Grafikkortet är i kontakt med radiatorn, men inte med skadligt tryck.

Man kan trycka in en hel del i denna låda!

Visa signatur

Ryzen 3700X | Gigabyte RTX 2070 Super | ASUS B450-I | Corsair 16GB DDR4 3200MHz | beQuiet 600W SFX-L | NZXT H210

Permalänk
Medlem

Bilde

Takk for fin review. Kan et eller to bilder på litt avstand gi et bedre perspektiv på størrelsen til chassi?

Permalänk
Medlem

@anon291781
Noterade du hur SSD-hållaren i botten inte sitter fast och/eller knappt vill greppa plåten? Många olika missar på ett litet chassi gör att jag ganska rejält tappat intresset för NZXT. 200:an hade färre fel och missar tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

@rmd: Hade själv inget problem med den så fort den satt på sin plats, kan hända att den också blivit förändrad sen H200. Hade tyvärr inget H200 att göra direkta jämförelser utan fick gå utifrån specifikationer på papper