Red Dead Redemption 2 får rejält förbättrad prestanda – SweClockers testar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Yay, kan behålla min 4670k ett tag till

Har du provat? Hur funkar det, i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Vargas:

Av någon anledning gjorde patchen kaos med mina inställningar som jag fått till *just right*, så nu såg det ut som en påse skridskor.

Samma här 😯. Tur Sweclockers guide fanns. Den jag gick efter från början. Så var inte så mycket pill med att landa runt 60fps, igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmerd:

Är det någon som får buggen att ibland när man tittar not solen (i spelet alltså) så färgas skärmen? Ibland blir allt lila, ibland blir allt vitt så man inte ser ngt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte nån funktion i spelet?
Jag menar då att det ska efterlikna verkligheten, för AFK kan du inte titta in i solen specielt lång stund innan man får fläckar/färger/blindhet/osv.

Inte spelat än (så har ingen aning om det finns nåt sånt i spelet) trots att jag har PS4 versionen men den komemr att förbli ospelad nu när det finns till en totalt överlägsen plattform.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vem sitter på en i3 och spelar, gjort för surf och på sin höjd lite kontorsarbete.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Vem sitter på en i3 och spelar, gjort för surf och på sin höjd lite kontorsarbete.

Vi har en i3-8350K hemma som duger gott. Marginellt snabbare än en i5-7600K.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Vem sitter på en i3 och spelar, gjort för surf och på sin höjd lite kontorsarbete.

Processorn i konsolerna är mycket svagare än en modern i3'a..

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem

Kände på mig från början att det var något fel på spelet. Känns stabilare nu, och stabilare tror jag det kan bli. Det är bara väldigt tråkigt att man nästan vet med 100% att Nvidias "GAME READY" drivrutiner alltid kommer med något SKUMT, och att utvecklare ALDRIG testar sina spel på PC innan lansering :P.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av JonasT:

Glöm inte att slänga in startparametern "-cpuLoadRebalancing" om ni ska köra med fyrkärniga processorer (utan HT/SMT). Patchen gör att spelet rullar betydligt bättre på fåtrådade modeller även utan parametern inlagd, men rätt vad det är smyger sig frysningarna på vid dåligt valda tillfällen.

Är det någon skillnad på prestandan i övrigt? Vi som har 8-trådade CPUs redan, tjänar vi någon prestanda på patchen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av 7NM:

Processorn i konsolerna är mycket svagare än en modern i3'a..

Jaguar vet du

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7NM:

Processorn i konsolerna är mycket svagare än en modern i3'a..

Ja fast då är också spelen anpassade efter hårdvaran.
PC är ju PC, du bygger PC efter spel då tillverkaren inte bygger spel efter din hårdvara.

Men vad jag försökte få fram är att det inte så konstigt att spel inte fungerar galant att spela på när folk köper hårdvara i klass med en kontorsdator.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av hakd:

Vem sitter på en i3 och spelar, gjort för surf och på sin höjd lite kontorsarbete.

Och ändå är den snabbare i de flesta spel än allt från Ryzen 1xxx och 2xxx serien. Lustigt hur olika uppfattningar man kan ha Jag skulle själv inte köpa en i3 till min speldator. Men för någon med tajtare budget är i3or en ypperlig matchning med många grafikkort så som GTX 1060/RX 5700 och neråt.

Blanda inte ihop den här i3an med de som sitter de flesta kontorslaptop - de är från helt andra prestandaklasser.

Skrivet av mrqaffe:

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Alltså, de har ju inte skalat ner något för att uppnå detta. Du får ju fortfarande samma spel, med precis samma funktioner och grafik. Det hade varit skillnad om de tagit bort något för att få det att fungera. Men hur tusan kan man se det som något negativt att de optimerat spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av moreempty:

jaha, vad ska man nu köpa en 32 core för?

E-penis?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag är en av dem som förbeställde den dyrare versionen och (nästan) ångrat sig bittert sedan. Haft rejäla problem med krasher och sånt men sen har det varit skitkul när det funkat. Bättre nu efter denna uppdateringen, väntar på nästa och nästa för ännu mer optimisation och stabilisering.

Kör Medium-High-Ultra mixade settings och håller mig över 60fps så det gillar vi. På riggen i sig.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av grimmerd:

Wow, typ fördubblade min fps nästan gick från avg 55-65 till 100 typ. Jäkligt coolt. Kan kranka upp lite settings nu

Fake news, upptäckte att den fuckat mina settings, med samma settings (tror jag, GeForce experience optimized) får jag samma fps som tidigare
Skickades från m.sweclockers.com

Najs!
Med vad för CPU?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Med min dator i sign får jag fortfarande freezes om jag stänger av Lasso och förlitar mig på patchen. Så det blir till att fortsätta med Lasso ett tag till, antar jag :/

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Ja fast då är också spelen anpassade efter hårdvaran.
PC är ju PC, du bygger PC efter spel då tillverkaren inte bygger spel efter din hårdvara.

Men vad jag försökte få fram är att det inte så konstigt att spel inte fungerar galant att spela på när folk köper hårdvara i klass med en kontorsdator.

Njä..spelutvecklarna har klagat genom åren på Jaguarprollen..pga för svag..

Konsolerna använder samma X86 som i PC, inte mycket till skillnad mellan dagens konsoler och PC.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Vem sitter på en i3 och spelar, gjort för surf och på sin höjd lite kontorsarbete.

Det är nog för att du inte sett att i5:an döptes om till i3 när 8th generationen cpuer kom ifrån Intel.

Och nya i3 9100F har dessutom turbofrekvenser upp till 4.2GHz, och är oftast snabbare än Ryzen 5 3400G som kostar betydligt mer.
(Du får en i3 9100F + B360 moderkort för 100kr mindre än vad bara ryzen 5 3400G kostar)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Man får väl hoppas att dom fixar optimeringen lite innan det släpps på steam! 😁

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jag har inte smällt av fingret mot köp-knappen ännu, men pratade med @Mocka häromdagen om just RDR2 och tredjeparts klienter såsom Epic Games och kommande Steam.

Att Rockstar-launchern kickas igång från dessa är jag med på, men måste man ha ett konto hos/på Rockstar också för att kunna spela ? Eller körs Rockstar-launchern igång i ett ”gäst-läge” alt. länkar ditt Epic / Steam konto till Rockstar per automatik ?

Skrivet av Fluffster:

Du var tvungen att ha ett Rockstar-konto.

Spelet öppnas alltså ALLTID genom Rockstar launcher oavsett vilken launcher du har köpt spelet till.
Har du köpt de till Epic så måste du alltid öppna Epic GL och starta RDR2 sen öppnas spelet upp automatiskt i rockstart launcher förutsatt att du skapat ett rockstar konto. Du kan däremot inte öppna Rockstart GL och starta RDR2 direkt om du köpt spelet via Epic launchern.

Jag lyckades va snabb å köpa spelet via rockstar och har lyckats driva spelet felfritt (4790k + z97x gaming 3 + 16gb ram +1070 )
Medans polaren köpte via Epic games, får klicka install varje gång han startar spelet då den måste leta uppdateringar (Även fast ingen kommit ut) och har haft buggar med crasher, muspekaren syns fortfarande ingame osv. ( Amd Ryzen 3600x + 16gb ram + 1060 )
Vet inte hur mckt som beror på hårdvara men något att tänka på när för er som vill köpa spelet i tidig fas.

Permalänk
Medlem

Känns som ett klokt val att vänta tills Steam-releasen, lär ju komma åtminstone en patch till innan dess, kanske ny Nvidia drivisar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Du menar att man borde ha låtit folk med 4 cores ha det skit när det uppenbarligen fungerar?
Okay...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kikade lite med Triangelplockaren. Spelversion 1207.69 och Nvidia GeForce-drivrutin 441.12

Säkert intressant för någon att se vilken geometri som skickas genom grafikpipen samt hur de använder D3D12 internt.

Gameplay

Benchmark

Benchmark freecam

Visa signatur

Lärare i spelutveckling (BTH) som tycker om att tugga trianglar

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Skomakare:

Spelet öppnas alltså ALLTID genom Rockstar launcher oavsett vilken launcher du har köpt spelet till.
Har du köpt de till Epic så måste du alltid öppna Epic GL och starta RDR2 sen öppnas spelet upp automatiskt i rockstart launcher förutsatt att du skapat ett rockstar konto. Du kan däremot inte öppna Rockstart GL och starta RDR2 direkt om du köpt spelet via Epic launchern.

Jag lyckades va snabb å köpa spelet via rockstar och har lyckats driva spelet felfritt (4790k + z97x gaming 3 + 16gb ram +1070 )
Medans polaren köpte via Epic games, får klicka install varje gång han startar spelet då den måste leta uppdateringar (Även fast ingen kommit ut) och har haft buggar med crasher, muspekaren syns fortfarande ingame osv. ( Amd Ryzen 3600x + 16gb ram + 1060 )
Vet inte hur mckt som beror på hårdvara men något att tänka på när för er som vill köpa spelet i tidig fas.

Intressant...

Så det du säger kortfattat är; Vill man ha mindre ev. problem - köp direkt via Rockstar och kör i deras Launcher.

Inte säkert att det är så för alla, men dina erfarenheter speglar det ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Förbättrad prestanda?
Innan patch med allt på max låg jag på 50-60 fps.
Nu med allt på max 20-30 fps.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Tänk vad skönt när spel streaming som tex stadia blir mainstream. Då behöver ingen oroa sig för att uppgradera eller om deras dator klarar av ett spel. Spela i molnet är definitivt framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tänk vad skönt när spel streaming som tex stadia blir mainstream. Då behöver ingen oroa sig för att uppgradera eller om deras dator klarar av ett spel. Spela i molnet är definitivt framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas verkligen du har fel, men det återstår att se. Det känns som det vore 3 klev bakåt och ett åt sidan. Känns dessutom som det skulle bli begränsningar i hur jag kan modifiera mina spel efter mina behov.

För att inte tala om bandbredden som krävs för t ex 4k i 140Hz, eller 8k i 140Hz. Eller en sak som VR där vi är enormt känsliga för fördröjningar samtidigt som det är relativt komplex input i kombination med hög upplösning och känslighet för kompressionsartefakter.

Jag personligen ser mig inte spelandes i molnet inom någon snar framtid.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Köper alltid alla Rockstar spel day 1, men gjorde ett undantag den här gången. Rätt nöjd med det, även om det kliar i fingrarna ;D

Permalänk
Medlem

@Darkie: Fast den där commandlinen var inte till för dig så varför du använde dig av den vette fan...

Det är för personer med 4c och 6c utan HT. Du har en bra mycket fläskigare CPU än så. Om du inte hade problem varför ändra något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@Darkie: Fast den där commandlinen var inte till för dig så varför du använde dig av den vette fan...

Det är för personer med 4c och 6c utan HT. Du har en bra mycket fläskigare CPU än så. Om du inte hade problem varför ändra något?

Nä, bara startade spelet som vanligt efter patchen och grafik inställningarna var ändrade, satte tillbaka allt på max och då blev det hälften fps mot innan.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Jag hoppas verkligen du har fel, men det återstår att se. Det känns som det vore 3 klev bakåt och ett åt sidan. Känns dessutom som det skulle bli begränsningar i hur jag kan modifiera mina spel efter mina behov.

För att inte tala om bandbredden som krävs för t ex 4k i 140Hz, eller 8k i 140Hz. Eller en sak som VR där vi är enormt känsliga för fördröjningar samtidigt som det är relativt komplex input i kombination med hög upplösning och känslighet för kompressionsartefakter.

Jag personligen ser mig inte spelandes i molnet inom någon snar framtid.

Du får väl testa stadias gratisversion när den kommer ut.