Köpråd, laptop till son som ska klara några spel

Permalänk
Medlem

Köpråd, laptop till son som ska klara några spel

Hej hej.

Har en son på 8 år som önskar sig en dator somhan vill kunna spela roblox, minecraft och fortnite på, säker flera spel framöver med i form av bilspel.

Vi tänker oss att vi ska köpa en begagnad instegs dator för 2-3000 kr till honom, laptop.

Har kollat på denna som finns i vår närhet, skulle den klara av lite spel och fungera bra som en i stegsdator??

https://www.facebook.com/marketplace/item/1000173650320768/

Om inte, berätta gärna varför samt vad manbör titta på som är viktigast.

Mvh m

Permalänk
Medlem

Tror fortnite blir svårt ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Tror fortnite blir svårt ..

Även på låg grafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@magjoh: 30fps 480p low kanske- ok laptop annars, tyvärr tror jag inte amd modellerna hade ips skärm, kolla det

Permalänk
Medlem

Varför inte spara lite till och köpa grabben nåt ordentligt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Varför inte spara lite till och köpa grabben nåt ordentligt....

Ja du, inte lust att lägga en massa, mer pengar på en laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du funderat på om en stationär kanske skulle fungera? Jag förstår att du inte vill kasta massa pengar i onödan - problemet med laptops är att de sällan fungerar bra för spel, då måste du upp i betydligt högre prisklasser. Stationärt däremot, kan du absolut få ihop något fungerande för ca 3000 kr. Om det nu måste vara en laptop, leta efter något med ett dedikerat grafikkort som är någorlunda modernt.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

För 3000:- kan du köpa en dator med Vega 8 grafik. (Begagnat då)

Annars laptops med GTX950M/940M lite bättre än Vega 8, men i samma prisklass (begagnat)

https://www.youtube.com/watch?v=jsYgZsYjPL4

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Sötast
Skrivet av magjoh:

Ja du, inte lust att lägga en massa, mer pengar på en laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Med bärbara datorer så skenar kostnaden snabbt iväg.
Du kan nog i grova drag räkna med att en laptop presterar ungefär 50% av vad en stationär dator gör, för samma peng.

Om det är möjligt så är stationärt mycket mer ekonomiskt samt ergonomiskt. Nacke, rygg, axlar tar lätt skada om man sitter som en påse potatis.

*bort*/Mod

Permalänk

Jag köpte en gaming laptop förra året och det var ett riktigt dåligt beslut så jag byggde nyligen en stationär gaming dator med mycket bättre prestation och var inte så mycket dyrare. Tror att det räcker med 7-8k för en bra budget gaming dator och sen så måste ni köpa skärm, tangentbord och mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Jag köpte en gaming laptop förra året och det var ett riktigt dåligt beslut så jag byggde nyligen en stationär gaming dator med mycket bättre prestation och var inte så mycket dyrare. Tror att det räcker med 7-8k för en bra budget gaming dator och sen så måste ni köpa skärm, tangentbord och mus.

Ja, stationär dator kanske är vägen att gå istället här då. Får kolla lite på det, men skulle vilja ha något litet som går enkelt att gömma undan lite mer.

Tack för givande svar här från många av er.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Köper du en laptop för 2-3 tusen som ska vara till spel så kommer du inse efter du installerat första spelet att du måste lägga ut mer pengar på att köpa en till bättre laptop.