Taggade på The Mandalorian?

Permalänk
Avstängd

Såg nyss första avsnittet. Andra avsnittet verkar ska komma nu 15:e november 2019 om jag inte misstar mig?

Detta var tamme tusanimig det bästa jag sett av Star Wars sedan första triologin! Och då var ju ribban inte hög (TLJ, TFA, SW1-3). Det jag älskade var att:

- det levde och hade sin egen värld och undvek massa cameos som annars skulle förstöra världen (t.ex., Ed Sheeran i GoT *kräksjuka*).
- humorn var mer low-key istället för "in your face a la Family Guy".
- mysiga Star Wars-miljöer, karaktärer och varelser.
- The Mandalorian-snubben har en skön modifierad röst vars "character arc" redan har påbörjats.

Synd bara att avsnitten är så korta. De hade gärna fått vara 10 minuter till per avsnitt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Nej. Har sett alla nya filmer hittills och varit lika besviken varje gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag gillar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker första avsnittet var sjukt bra, överträffade alla förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Nej. Har sett alla nya filmer hittills och varit lika besviken varje gång

Skickades från m.sweclockers.com

Första avsnittet är bara 35 minuter, ge den en chans. Jag håller med dig att filmerna inte är något att hänga i granen och det trots att jag är en Star Wars-nörd. Den här serien är ett steg i rätt riktning mot det jag önskar mest av allt när det kommer till Star Wars; något rått, skitigt och ärligt. Det är fortfarande en lång bit kvar för att nå det men som sagt, ett steg i rätt riktning.

Jag ser fram emot nästa avsnitt och förhoppningsvis ser vi inte mer av fiskmannen, skrek alldeles för mycket Disney om honom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Såg nyss första avsnittet. Andra avsnittet verkar ska komma nu 15:e november 2019 om jag inte misstar mig?

Detta var tamme tusanimig det bästa jag sett av Star Wars sedan första triologin! Och då var ju ribban inte hög (TLJ, TFA, SW1-3). Det jag älskade var att:

- det levde och hade sin egen värld och undvek massa cameos som annars skulle förstöra världen (t.ex., Ed Sheeran i GoT *kräksjuka*).
- humorn var mer low-key istället för "in your face a la Family Guy".
- mysiga Star Wars-miljöer, karaktärer och varelser.
- The Mandalorian-snubben har en skön modifierad röst vars "character arc" redan har påbörjats.

Synd bara att avsnitten är så korta. De hade gärna fått vara 10 minuter till per avsnitt!

Avsnitten släpps vid midnatt på fredagar i USA så det blir lördag morgon-lunch någon gång här beroende på hur snabba ripparna är.

En del "cameos" fanns det, Nick Nolte och framför allt Werner Herzog tyckte jag var ganska passande. Brian Posehn älskar jag vanligtvis men han kändes lite fel här. Annars håller jag med i allt du säger.

Permalänk
Inaktiv

Hade noll förväntningar men var väldigt positivt överraskad. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Såg det igår. Känns riktigt lovande!

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk
Medlem

Riktigt bra! Hade toppat allt hopp om Star Wars och så kommer det här!

Permalänk
Medlem

Precis kollat på andra avsnittet, fan så bra det är, äntligen gör Disney något bra med Star Wars-licensen.
Fast med det sagt, de har ju några avsnitt på sig att förstöra det.

Permalänk
Medlem

Alla som tycker att det är det bästa av nya Star Wars, att det är mörkt och skitigt, osv. Såg ni verkligen hela avsnittet? Det var ju bara drygt 35 minuter, ni kanske missade lite på slutet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Alla som tycker att det är det bästa av nya Star Wars, att det är mörkt och skitigt, osv. Såg ni verkligen hela avsnittet? Det var ju bara drygt 35 minuter, ni kanske missade lite på slutet?

När jag skrev det så menade jag det i relativa termer.

Men jag tror jag vet vad du syftar på och jag är lite orolig över att det kommer leda till något smörigt trams. Men det kan ju forfarande vara lite smårått för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

När jag skrev det så menade jag det i relativa termer.

Men jag tror jag vet vad du syftar på och jag är lite orolig över att det kommer leda till något smörigt trams. Men det kan ju forfarande vara lite smårått för det.

För vill man ha mörkt och rått så tycker jag nog att Rogue One var klart bättre på det. Dock tillhör jag de som ogillade slutet på den filmen, dvs Darth Vader, (och SW 1-3) om man nu då inte vill ägna sig åt att filma om delar av A New Hope...

Permalänk
Medlem

En hel del positivt överraskad här med, efter inga större förväntningar. Bland det bättre jag sett lately.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)