Red Dead Redemption 2 får rejält förbättrad prestanda – SweClockers testar

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2 får rejält förbättrad prestanda – SweClockers testar

En uppdatering för Red Dead Redemption 2 ska göra spelet mer lättdrivet och löser frysningar för processorer med fyra till sex trådar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tack för denna nyhet Redaktionen!
Nu blev jag lite mer sugen på att köpa spelet

Trevlig helg!

Mvh
Tobias

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Var inte så oväntat då det gick att få till som jag förstod det med lite olika knep

Permalänk
Medlem

Yay, kan behålla min 4670k ett tag till

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Väntar till nästa prestandapatch, sen blir det köp. Vill verkligen kunna köra spelet i 4K och hålla de där magiska 60fps på TVn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har inte smällt av fingret mot köp-knappen ännu, men pratade med @Mocka häromdagen om just RDR2 och tredjeparts klienter såsom Epic Games och kommande Steam.

Att Rockstar-launchern kickas igång från dessa är jag med på, men måste man ha ett konto hos/på Rockstar också för att kunna spela ? Eller körs Rockstar-launchern igång i ett ”gäst-läge” alt. länkar ditt Epic / Steam konto till Rockstar per automatik ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jag har inte smällt av fingret mot köp-knappen ännu, men pratade med @Mocka häromdagen om just RDR2 och tredjeparts klienter såsom Epic Games och kommande Steam.

Att Rockstar-launchern kickas igång från dessa är jag med på, men måste man ha ett konto hos/på Rockstar också för att kunna spela ? Eller körs Rockstar-launchern igång i ett ”gäst-läge” alt. länkar ditt Epic / Steam konto till Rockstar per automatik ?

Du var tvungen att ha ett Rockstar-konto.

Permalänk
Medlem

Blir väl ett köp så småningom, men har fortfarande GTA V i backloggen, så lär dröja ett tag. Fördelen med åratal av backlogg är att man sparar en rejäl klump på Spelen som kan kastas på mysig hårdvara istället.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt för folk med lite äldre datorer. Blev klar med spelet igår, det är helt sjukt bra. Genuint ett av de bästa spelen jag spelat på 25 år. 10/10. Sjukt vackert, riktigt gripande och bra story, mycket småaktiviteter och challenges att göra när man behöver en pause från storyn. Bara rida runt i timmar och upptäcka nya ställen är värt det.

Permalänk
Medlem

Nån som fått det att rulla på Linux?

Permalänk
Medlem

Får se hur den rullar på en I5 8600K nu 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Rejält kan man kalla det! 77.6% av Steam-användare har 4 kärnor eller färre.
En nämnvärd del av de ~50% som har 4 kärnor har säkert HT, men det vore ändå många som skulle ryka på det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

jaha, vad ska man nu köpa en 32 core för?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Blir väl ett köp så småningom, men har fortfarande GTA V i backloggen, så lär dröja ett tag. Fördelen med åratal av backlogg är att man sparar en rejäl klump på Spelen som kan kastas på mysig hårdvara istället.

Jag är lite i samma sits, även om jag spelat just GTA V. Billigare, bättre patchat, samt att hårdvaran klarar sig riktigt länge är bra fördelar. Kör man mest online blir det säkert ganska trist att missa när spelet är stort, men i single player tycker personligen inte spelar någon roll.

Jsg kommer förmodligen köpa RDR2 om något år på en rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Alltid värt att invänta en patch eller två innan man börjar spela..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Hur behagligt skulle detta spel lira på min 6700k och 1070? Dugligt?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Alltid värt att invänta en patch eller två innan man börjar spela..

Ja det är typ standard idag, hemskt men sant.
"Day 1 patch" var väl inte direkt något vanligt för flera år sedan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lite trist att de backar kraven och inte driver på utvecklingen mot mera kärnor rejält.

Fast de backar ju inte kraven, de optimerar och enligt artikeln är det något strul med nvidias drivers?
Ska utvecklare medvetet sabba upplevelsen för folk som kör med färre kärnor för att tvinga på konsumenter nya cpus?
Det är ju fortfarande en fördel med fler kärnor, bara att de inte är samma begränsning för färre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

jaha, vad ska man nu köpa en 32 core för?

För att man kan

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Rejält kan man kalla det! 77.6% av Steam-användare har 4 kärnor eller färre.
En nämnvärd del av de ~50% som har 4 kärnor har säkert HT, men det vore ändå många som skulle ryka på det.

77,6% av alla Steam-installationer. Det är viss skillnad. Jag har t.ex. Steam installerat på min 8-kärniga stationära, men även på min jobb-laptop med 4 kärnor och t.o.m. på en klen 2in1 netbook med Atom-processor (spel som Stardew Valley fungerar fint).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Hmm, värt att köra den inställning på en Ryzen 2700? Har iofs inte frysningar men hjälper balanseringen även till när det finns fler kärnor?

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Glöm inte att slänga in startparametern "-cpuLoadRebalancing" om ni ska köra med fyrkärniga processorer (utan HT/SMT). Patchen gör att spelet rullar betydligt bättre på fåtrådade modeller även utan parametern inlagd, men rätt vad det är smyger sig frysningarna på vid dåligt valda tillfällen.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning gjorde patchen kaos med mina inställningar som jag fått till *just right*, så nu såg det ut som en påse skridskor.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Av någon anledning gjorde patchen kaos med mina inställningar som jag fått till *just right*, så nu såg det ut som en påse skridskor.

Ja den verkar reseta och dra ner mycket till botten tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Trodde inte dom skulle bry sig om och fixa optimeringen.

Väntar fortfarande med spänning inför Steam versionen!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Optimering my a**.
På min dotters dator går det inte längre att köra i 1080p för att det drar mer grafikminne nu än innan optimeringen. Var spelbart innan med en blandning av low och medium inställningar i 1080p på ett GTX 690 men nu går det inte trots att alla inställningar är nerdragna på absolut minsta.
Så då har jag fått svära av mig inför ett framtida påtvingat grafikkortsinköp.

Edit: Rockstar säger att dom samarbetar med Nvidia för att lösa problemen. Börjar ana en konspiration för att få spelköparna att köpa nya Nvidia kort

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte kommit in i menyn, har testat allt man kan tänka sig. Launchern krashar gång på gång.. Snart uppe i 120 min "spelade" och efter det kan jag inte refunda så goda råd är dyra!

Permalänk
Medlem

Wow, typ fördubblade min fps nästan gick från avg 55-65 till 100 typ. Jäkligt coolt. Kan kranka upp lite settings nu

Fake news, upptäckte att den fuckat mina settings, med samma settings (tror jag, GeForce experience optimized) får jag samma fps som tidigare
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som får buggen att ibland när man tittar not solen (i spelet alltså) så färgas skärmen? Ibland blir allt lila, ibland blir allt vitt så man inte ser ngt

Skickades från m.sweclockers.com