Corsairs QL-fläktar RGB-belyser åt alla håll

Permalänk
Melding Plague

Corsairs QL-fläktar RGB-belyser åt alla håll

Med Icue QL RGB-serien ger Corsair sina fläktar RGB-belysning som ser lika bra ut oavsett från vilket håll de betraktas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stackars jävlar som går på LAN om alla har RGB i datorn (tänkte på datorerna som stod i bakgrunden)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Varför denna RGB-hysteri?

För mig betyder RGB att det är en sämre produkt som säljs med RGB-dioder för att locka köpare.
Är inte alls bekväm med RGB-produkter på snart allting.
Vilka är målgruppen för RGB?
Jag kanske bara är för gammal, men jag vill inte ha datorlådan synlig ens för det behövs inte längre då vi inte längre använder oss av CD/DVD eller Disketter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.techpowerup.com/review/corsair-icue-ql-rgb-fans/5...

De där fläktarna var ju inte särskilt bra. Köper man dem gör man det endast för RGB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det vore bra om ni deklarerade effekten på belysningen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dem8n:

Varför denna RGB-hysteri?

För mig betyder RGB att det är en sämre produkt som säljs med RGB-dioder för att locka köpare.
Är inte alls bekväm med RGB-produkter på snart allting.
Vilka är målgruppen för RGB?
Jag kanske bara är för gammal, men jag vill inte ha datorlådan synlig ens för det behövs inte längre då vi inte längre använder oss av CD/DVD eller Disketter.

Skickades från m.sweclockers.com

Fel forum du är på Swec ^^
Kolla galleri så ser du ju varför.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag tycker det vore bra om ni deklarerade effekten på belysningen.

Menar du hur mycket dioderna drar i watt? Eller hur mycket lumen dom avger, typ?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dem8n:

Varför denna RGB-hysteri?

Håller med, men som tur är så finns det bra produkter som fortfarande inte kör med RGB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har inte förstått mig på RGB-belysning i datorn. Blir datorn snabbare när man använder RGB-belysning i datorn???

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte heller rgb, håller mig borta från det. Känns som datorstyling är tillbaka på millenniumskiftet 😂
Däremot gillar jag snygga byggen som är stilrena eller har lite industri look, jag tycker absolut inte man ska gömma sina entusiastkomponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toko:

Har inte förstått mig på RGB-belysning i datorn. Blir datorn snabbare när man använder RGB-belysning i datorn???

Nej, men den blir ett störande objekt, speciellt när man lirar!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toko:

Har inte förstått mig på RGB-belysning i datorn. Blir datorn snabbare när man använder RGB-belysning i datorn???

Klart det blir snabbare står ju för Racing Gaming Boost.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

400kr för en fläkt, herrejösses.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Toko:

Har inte förstått mig på RGB-belysning i datorn. Blir datorn snabbare när man använder RGB-belysning i datorn???

Exakt! Precis som att bilen blir snabbare om du målar den röd

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Toko:

Har inte förstått mig på RGB-belysning i datorn. Blir datorn snabbare när man använder RGB-belysning i datorn???

Du är tydligen inte ordentligt informerad.

* Röda LEDs gör datorn snabbare

* Blå LEDs reducerar datorns arbetstemperatur

* Gröna LEDs sänker energiförbrukningen

Vetenskapligt bevisat!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordekai:

Jag tycker det vore bra om ni deklarerade effekten på belysningen.

Den är så låg att det är inte ens värt att nämnas. Ur miljösynpunkt så är det självaste tillverkningen som är resursslöseri.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

1 fläkt för 390kr, 3 fläktar i paket för 1290kr. Räknar jag 3x390 så får jag 1170kr. Varifrån kommer 120kr extrakostnader ifrån?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

1 fläkt för 390kr, 3 fläktar i paket för 1290kr. Räknar jag 3x390 så får jag 1170kr. Varifrån kommer 120kr extrakostnader ifrån?

I paketet med 3 fläktar ingår också ihopkoppling och styrdosan för RGB effekterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

https://www.techpowerup.com/review/corsair-icue-ql-rgb-fans/5...

De där fläktarna var ju inte särskilt bra. Köper man dem gör man det endast för RGB.

Precis det väldigt många kunder är intresserade av när dom tittar på bilar med, vissa är endast intresserade av just bara det. Det är nog något med LED som kan locka vissa. Personligen gillar jag LED men i just en dator låda är jag inte lika intresserad. Men smaken är som BAKEN 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Varför denna RGB-hysteri?

Är det någon som framstår som hysteriska om något så är det väl alla boomers på Swec med sin moralpanik?
Det är ingen som tvingar dig att köpa dessa fläktar så vad är problemet egentligen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miska:

1 fläkt för 390kr, 3 fläktar i paket för 1290kr. Räknar jag 3x390 så får jag 1170kr. Varifrån kommer 120kr extrakostnader ifrån?

@Miska

Det är kanske all den extra plasten+elektronikskatt man får betala extra för.
"Klimatpåverkan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Stackars jävlar som går på LAN om alla har RGB i datorn (tänkte på datorerna som stod i bakgrunden)

När jag lanade mycket som ung, 2000-2003 så hade alla led fläktar och plexi låda

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Precis det väldigt många kunder är intresserade av när dom tittar på bilar med, vissa är endast intresserade av just bara det. Det är nog något med LED som kan locka vissa. Personligen gillar jag LED men i just en dator låda är jag inte lika intresserad. Men smaken är som BAKEN 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker själv att lite RGB i datorn kan se trevligt ut, speciellt RGB fläktar kan se bra ut, men man vill ju inte ha en fläkt som knappt orkar flytta luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Den är så låg att det är inte ens värt att nämnas. Ur miljösynpunkt så är det självaste tillverkningen som är resursslöseri.

Det är den inställningen som är så tråkig, bättre att kolla upp fakta. Har kollat upp flera rgb-fläktar, de drar runt 3w, mer än motorn, ska man kyla datorn är det idiotiskt att lägga till 10 watt i belysning inne i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Det är den inställningen som är så tråkig, bättre att kolla upp fakta. Har kollat upp flera rgb-fläktar, de drar runt 3w, mer än motorn, ska man kyla datorn är det idiotiskt att lägga till 10 watt i belysning inne i datorn.

Om du redan lägger flera hundra watt redan, vad spelar det för roll menar du?
Förstår inte all bashing på allt med RGB-dioder på detta forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mer rgb åt folket! Jag gillar det och det är alltid lika roligt att läsa alla negativa kommentarer om just rgb här på Swec 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Mer rgb åt folket! Jag gillar det och det är alltid lika roligt att läsa alla negativa kommentarer om just rgb här på Swec 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Har gått över till RGB sidan , va en sån sur gubbe innan jag börja leka med min nya dator Bytte fläktarna till RGB , tangentbord , mus , hörlursställ och hörlurar med RGB.
Ja just det , även skärmen har RGB. Kan eventuellt vara åldern som spökar , har hört att man blir yngre med mycket RGB
Som sagt MER RGB till folket!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Törs inte köpa ett chassi med sida av glas, för rätt var det är får väl annars avstängda ljuseffekter spatt och drar igång ett party.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Stackars jävlar som går på LAN om alla har RGB i datorn (tänkte på datorerna som stod i bakgrunden)

Skrivet av Dem8n:

Varför denna RGB-hysteri?
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Toko:

Har inte förstått mig på RGB-belysning i datorn. Blir datorn snabbare när man använder RGB-belysning i datorn???

Future is now oldman! Många kids jag träffar på lan gillar A-RGB och de möjligheterna de ger. Lite som äldre som låter LED-lampor lysa upp sitt hus. Huset blir knappast varmare, förbättrar ventilationen eller energisnålare men många tycker det är snyggt. (Om det inte är RGB-lampor då @LennyV: )

Permalänk
Medlem

Kan vara svårt att undvika RGB numera, eftersom även i övrigt kompetenta produkter använder RGB. Skall man köpa sämre prylar för att slippa RGB

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||