Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

Permalänk
Medlem

@Oneone: Ja, spela som Sith under gamla epoken skulle vara fantastiskt roligt. Så länge de kan hålla sig borta från chaotic stupid tolkningen av ideologin så skulle det kännas helt rätt. Darth Kreia skulle vara en skitbra modell, och jag tror det finns en eller två modeller i SWTOR med som är "rätt" typ av Sith.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Det var styva krav... På gränsen till att jag ifrågasätter optimiseringen. Att ett UE4-spel är så tung driver verkar skumt.

Skickades från m.sweclockers.com

Börjar misstänka att en ram tillverkare sponsrar EA eller att nån som skrivit fel men samtidigt så är det bra att hårdvara utnyttjas för de som har 32gb om nu det kvarstår som riktvärde.

Skrivet av qwzxqwzx:

Men vad betyder det egentligen? Ger de komponenterna 144+ fps i 4k ultra eller 60 fps i 1080p high? Likaså minimikravet, ger det 30 fps i 720p low eller 60 fps 1080p low?

Omöjligt att säga innan ett spel är ute.
Normalt sett är väl 60fps en form av riktvärde.
Rekomendationer visar mest ifall man har gammal hårdvara så kan man behöva uppgradera så att man har stöd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Nej, jag hade skrattat högt åt varje scen med prinsessan Leia i stort buskigt skägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Lite förvånad över att tråden dött ut helt!
Nu är spelet lanserat och recensioner ute, jag har sneglat under morgonen och blir att försöka klämma in denna bland övriga spel. Lutar åt att ta Origon Access i en månad, borde räcka gott och väl och slå till vid rea när jag vill spela igen.

Halva arbetsdagen kvar så lite betänketid kvar förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: Kan det vara för att Disney tagit över? Jag får lite high school musical-vibbar när jag ser huvudkaraktären i spelet.
Gick in på Disneys hemsida och fick se den här bilden nedan. Vad gäller Star Wars som varumärke så får mer känslan av Harry Potter möter Hungerspelen... i rymden typ. Som ett alldeles för våldsamt barnprogram. Vilka är målgrupperna egentligen? Det är ju inte så att de försöker flörta med oss 70/80-talister direkt. Jag hade velat se en ful Luke Skywalker från 70-talet, ett sexistiskt rövhål till Han Solo osv. Karaktärer med lite "färg" och inte för välpolerat. Men det blir väl kanske så med alla söndermjölkade kassakor. Att det mest var kul i början och att det sen går utför.

Som spel är säkert ett helt okey däremot. Men jag tror folk har tröttnat på att hoppas få en glimt av glansdagarna vad gäller Star Wars i allmänhet. När jag försökt se de nyare filmerna så ser jag bara en nedåtgående trend. Ska jag var ärlig så vet jag inte ens vilken den senaste var som jag har sett. Såg någon avstickare som jag inte ens vet vad den heter... Tror jag stängde av efter en tredjedel ungefär. Hoppas nu inte jag tar död på din entusiasm. Jag kommer säkert köra spelet och i bästa fall så överträffar mina förväntningar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Spelade 3 timmar igår ungefär med hjälp av Tunnelbear VPN till Nya Zeeland. Är inget superfan av Star Wars ska tilläggas men sett filmerna flertal gånger styck åtminstone.

Tycker spelet är bra, men dom har gjort det VÄLDIGT safe allting. Dom har i stort sett blandat de nya Tomb Raider spelen, Uncharted och Dark Souls och lagt in ett Star Wars tema. Allt du kan göra i spelet har du sett tidigare, inget är nyskapande. Känns lite mer som ett 2015 spel än ett 2019 spel, den där "Next Gen" känslan saknas lite. Kör på nästsvåraste och det är inte helt olikt ett Soulsborne i striderna, det är nästan bästa delen även fast det är betydligt mer "wonky" än vad ett Soulsborne spel är, allt sitter inte riktigt lika bra och kameran trilskas lite ibland.

Spelet flyter väldigt bra med datorn i signatur på 1440p och allt på Epic inställningar. Ligger mellan 80-120fps hela tiden utan någon stuttering eller något.

Tror det är ett väldigt säkert köp om du är intresserad av Star Wars eller gedigna äventyrsspel.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Kul spel! Köpte det imorse efter att ha läst lite recensioner. Intryck än så länge är att spelet har ett bra underhållningsvärde och Star wars universumet har alltid fascinerat mig så detta skall köras igenom!

Spelet flyter på utan problem med datorn i signaturen.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Superkul spel och billigt (149kr premier).

Konstigt att ett AAA spel släpps för denna skitsumma på release dagen, men det är väl bara tacka och ta emot hehe.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite förvånad över att tråden dött ut helt!
Nu är spelet lanserat och recensioner ute, jag har sneglat under morgonen och blir att försöka klämma in denna bland övriga spel. Lutar åt att ta Origon Access i en månad, borde räcka gott och väl och slå till vid rea när jag vill spela igen.

Halva arbetsdagen kvar så lite betänketid kvar förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset om origin access, lätt det mest prisvärda alternativet 👍🏻

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon5930: jag har tillbringat förmiddagen med att skriva referat på FZ:s recension, därav att jag inte hängt i den här tråden Betygen har ju varit minst sagt ljumna hittills, och senare delen av spelet verkar vara mycket mindre polerad än inledningen. Det är trist så klart, men jag kommer hämta ut min Deluxe Edition oavsett! Som Star Wars-besatt är en ny berättelse i det universumet helt enkelt inte något jag vill missa, oavsett vilka brister spelet må ha. Jag gillar de nya filmerna (med undantag för The Last Jedi), och då jag gillar Rogue One rejält misstänker jag att jag kommer uppskatta berättandet här också.

Men Fallen Order får vänta lite, är mitt uppe i Death Stranding som jag njuter oförskämt mycket av Det lär bli ett antal timmar till innan den berättelsen är avklarad, så jag blir nog förvånad om jag hinner ta tag i Fallen Order under november månad faktiskt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Superkul spel och billigt (149kr premier).

Konstigt att ett AAA spel släpps för denna skitsumma på release dagen, men det är väl bara tacka och ta emot hehe.

Körde på samma. 1 månad borde räcka gott och väl för att köra igenom det, och dra 100%. Hann precis spela en timme i morse och gillar starkt det jag har sett. Detta kan bli ett av mina favoritspel inom Star Wars.

Permalänk
Medlem

Testade en snabbis igår. 650MHz och 20% belastning på GPU. Vägrar lämna 2D-klock. Vilket resulterar i 12 fps med datamaskinen nedan

edit:
Hittade varför, det var funktionen Active Protection i Acronis True Image 2020 som var orsaken, att bara stänga Active Protection löste problemet.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt otaggad på spelet, tittade på lite gameplay men lockade inte alls. Ett kotor 3 däremot..

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

Nu väntar jag bara på att FZ ska ge ett zelda-spel en trea i betyg. Kommer bli en intressant lektion i vuxna mäns sårade känslor i kommentarsfältet.

Permalänk
Medlem

Minst sagt ljumma betyg? Journalisterna som recenserat det är ju allihopa positivt inställda hittills. https://www.metacritic.com/game/pc/star-wars-jedi-fallen-orde...

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

För 150kr på origin premium är det svårt att klaga.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Spelade nyss ut outer worlds. Rätt skönt med ett spel som saknar alla måsten idag såsom microtransaktioner och en virutiell klädaffär där kläderna snart är lika dyra som riktiga. Känner dom sig riktigt i form kommer pay to win inte långt efter.
Vad för coola features har detta spel? Att spel släpps ofärdiga idag är mer regel än undantag, moddarna måste ju ha något att göra.
Få se om jag testar senare, är inget direkt starwars fan men är story bra så kan det rädda de flesta spel. Jag är mest intresserad av storyn i de flesta single player spelen, att nöta bossar i 45min och dö 67 ggr är inte min grej så hoppas dom har "im in it for the story" svårighetsgrad. Beror på om spelet är dark souls svårt(det där piss svåra spelet heter så va? Eller var det supermeatboy?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Nu väntar jag bara på att FZ ska ge ett zelda-spel en trea i betyg. Kommer bli en intressant lektion i vuxna mäns sårade känslor i kommentarsfältet.

Räknas Hyrule warriors?

Permalänk
Medlem

Har bara spelat nån timme men utmaning finns det känns det som. Har ändå spelat igenom alla dark souls och bloodbourne men ändå dött en hel del gånger. Blir intressant att se fortsättningen. Man klarar bara av två träffar innan man går ner så det känns som man måste gå försiktigt framåt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Tänkte inte ens på Origin premier. 150 spenn är det ju klart värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Spelade nyss ut outer worlds. Rätt skönt med ett spel som saknar alla måsten idag såsom microtransaktioner och en virutiell klädaffär där kläderna snart är lika dyra som riktiga. Känner dom sig riktigt i form kommer pay to win inte långt efter.
Vad för coola features har detta spel? Att spel släpps ofärdiga idag är mer regel än undantag, moddarna måste ju ha något att göra.
Få se om jag testar senare, är inget direkt starwars fan men är story bra så kan det rädda de flesta spel. Jag är mest intresserad av storyn i de flesta single player spelen, att nöta bossar i 45min och dö 67 ggr är inte min grej så hoppas dom har "im in it for the story" svårighetsgrad. Beror på om spelet är dark souls svårt(det där piss svåra spelet heter så va? Eller var det supermeatboy?)

Skickades från m.sweclockers.com

Läste en review imorse, tror det var 4 svårighetsgrader varav Story är med för oss sillmjölkar 😉

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Varföe är dom flesta spel och filmer skit? Var människor förr smartare och mer nyskapande? Eller är vi mer krävande? Tänker främst tex på spel men också filmer som senaste terminator och tänker på T2 som är ett mästerverk. Visst, vi får bra spel då och då men många är bara rakt av skit. Varför är det så tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag tycker detta spel verkar grymt och inte ljummet alls.

Permalänk
Medlem

Ljumna betyg? Verkar som att världen utanför fz's redaktion inte riktigt håller med

metacritic

Permalänk
Medlem

@aki04: Det är för att förr så skapades spel och filmer av individer medans idag så skapas filmer och spel av kommittèer. En person kan bränna en personlig budget på 1 miljon för att skapa ett spel han brinner för medans ett företag (som EA) endast kommer lägga 250 miljoner på ett spel som är säkert nog och träffar en stor nog kundbas att återvinna den investeringen. Resultatet är "säkra" spel (och filmer) som garanterar vinst. Det är även därför som filmer och spel nuförtiden har en väsentligt större chans att bli långa serier då det är säkrare att återskapa ett lyckat spel än att försöka skapa något nytt som kanske inte genererar nog med pengar. Individer skapar något de brinner för, företag skapar något som garanterar finansiell kompensation.

Problemet kan helt enkelt stavas aktieägar-modellen och är vad som hände med alla de stora: Blizzard, Activision, Bullfrog, Bethesda, Bioware osv.

(Märkte just nu att förvånansvärt många av de stora utvecklarna har namn på B. Udda)

Permalänk
Medlem

Vill också påpeka att Fallen Order har 86 på Open Critic vilket är riktigt bra.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@dibban @fey ett flertal negativa recensioner från publikationer som inte använder konventionella betygsskalor vägs dock inte in i betygssnitt hos Opencritic/Metacritic.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Läste en review imorse, tror det var 4 svårighetsgrader varav Story är med för oss sillmjölkar 😉

trevligt, då får jag en trevlig upplevelse utan svordomar från helvetet efter jag dött 49 ggr på samma boss

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Måste väl också stämma in i att jag inte riktigt delar FZs syn på omvärlden. Ljummet betyg är det väl inte.

Permalänk
Medlem

Drog ett Premier abonnemang på 149:-/mån, ska snart testa men först lite webradio......:-)

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i