Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk

nån som vet nån om det går att få bort mus buggen?

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Väldigt bra uppdatering idag. Gick från att fungera felfritt till att jag inte kommer längre än till loading screen till story mode innan spelet krashar...

Jag har haft samma problem som dig innan patchen. De som orsakade de va att jag varit inne och höjt grafikinställningar bland annat. testa sänka lite tex från ultra till high eller medium. Så får du förhoppningsvis igång de igen. Tydligen så ändrar ju patchen på grafikinställningar.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Startade upp spelet för första gången sedan patchen nu. Alla grafikinställningar var på low, jag som suttit och tweakat det jättelänge

För övrigt så crashar spelet nu till och med i benchmarken för mig Så betydligt svårare att mecka med inställningarna igen, ahhhh jag blir galen.

Sitter på 6 cores at 5 Ghz och GTX 1080, så vill kunna få ut lite mer än low på alla parametrar.

Permalänk
Medlem

Såg att Tree Tesselation är ny i grafikinställningar. Precis startat upp spelet efter patchen. Ställt in grafiken på de jag hade innan och ska testa en bench.

Bench körd och ingen skillnad i FPS. avg på 82fps.

Jaha, mitt kraschar direkt efter loadingscreen också. Någon som har lösning?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag har haft samma problem som dig innan patchen. De som orsakade de va att jag varit inne och höjt grafikinställningar bland annat. testa sänka lite tex från ultra till high eller medium. Så får du förhoppningsvis igång de igen. Tydligen så ändrar ju patchen på grafikinställningar.

Jag ställde in inställningarna till samma som jag hade innan men det krashar fortfarande efter loading screen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Jag ställde in inställningarna till samma som jag hade innan men det krashar fortfarande efter loading screen...

Jag har samma problem. :/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Såg att Tree Tesselation är ny i grafikinställningar. Precis startat upp spelet efter patchen. Ställt in grafiken på de jag hade innan och ska testa en bench.

Bench körd och ingen skillnad i FPS. avg på 82fps.

Jaha, mitt kraschar direkt efter loadingscreen också. Någon som har lösning?

Mitt kraschade förut efter loading screen, fick sänka texturer från ultra till high sedan gick det att starta utan problem. Har den på ultra nu igen och även det fungerar. Väldigt random detta

Permalänk
Medlem

Kul att det har funkat utan problem i flera dagar och nu efter patchen så krashar spelet titt som tätt...

Första dagen tog det väll en 3h typ att få igång spelet, det som löste det för mig där va att gå in i mappen och trycka igång installationen för Vulcan, efter det så startade spelet och stannade inte vid shotgunnen.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vad patchen gjorde, men nu ser vatten glitchigt ut,. det typ skakar. Innan patchen var allt prima skinka.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Såg att Tree Tesselation är ny i grafikinställningar. Precis startat upp spelet efter patchen. Ställt in grafiken på de jag hade innan och ska testa en bench.

Jag tror de lagt till den så man kan ställa ner det på lägre för att få mer prestanda. Oavsett så tycker jag inte träd är speciellt snygga i RDR2, men det är väl inte dem man ska kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Jag har ingen aning om vad patchen gjorde, men nu ser vatten glitchigt ut,. det typ skakar. Innan patchen var allt prima skinka.

Kontrollera grafikinställningarna, patchen ska ha ändrat dessa till lägre.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Fick en rätt vettig fps boost efter uppdateringen (även efter tillbaka justerande av inställningar)
Så det var rätt gött, har bara haft en krasch totalt på rätt många timmar och det var snarare för att det startades en skärm till som gjorde att det buggade ur.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Prova ominstallera Launchern. Jag fick samma problem förut som löstes genom att installera om launcher. Tips är att flytta ut RDR2-katalogen så du slipper ladda ner den igen.

Vi installerade om både Rockstar Launchern och Epic Game Launchern. Det hjälpte inte. Jag fick för mig att starta GeForce Experience och upptäckte då att där fanns det nyare drivrutiner för kortet. Vi installerade dem och då funkade det! Men knäppt att de senaste drivrutinerna inte finns på tillverkarens webb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Vi installerade om både Rockstar Launchern och Epic Game Launchern. Det hjälpte inte. Jag fick för mig att starta GeForce Experience och upptäckte då att där fanns det nyare drivrutiner för kortet. Vi installerade dem och då funkade det! Men knäppt att de senaste drivrutinerna inte finns på tillverkarens webb.

Vilken version på drivrutinen? Jag har 441.20.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Spelet har fungerat felfritt för mig sedan release (dator i signatur) men efter gårdagens patch krashar spelet var ~15:e minut. Finns det någon möjlighet att nedgradera versionen eller är det kört tills en ny patch löser detta? Spelar inte online än så länge.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

nån som vet nån om det går att få bort mus buggen?

AutoHideCursor funkar fint för det Surt att man ska behöva tredjepartsmjukvara för det, men det är bättre än inget Ställ i preferences på "Classic" metod.

https://www.softwareok.com/?seite=Microsoft/AutoHideMouseCurs...

Permalänk
Medlem

En vän köpte RDR2 och en XBOX One förra året. Han kom inte förbi

scenen med vargarna i bergen i första kapitlet

Dold text

och undrade om jag kan försöka hjälpa honom. Jag och handkontroller är två motpoler så jag har inte försökt ens.

Nu har jag lirat förbi det på PC:n (suuuuuveränt lir btw!) och jag hade problem med mus och tangentbord till och med. Någon som kan tipsa om hur man tar sig förbi det med handkontroll?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Kontrollera grafikinställningarna, patchen ska ha ändrat dessa till lägre.

Jag märkte detta när jag starta upp spelet nu igen, allt var ju satt till absolut lägsta. Nu ska jag försöka hitta de inställningar jag hade innan som jag tyckte flöt på bra nog.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en 4670k och som upplever någon skillnad med nya patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

En vän köpte RDR2 och en XBOX One förra året. Han kom inte förbi

scenen med vargarna i bergen i första kapitlet

Dold text

och undrade om jag kan försöka hjälpa honom. Jag och handkontroller är två motpoler så jag har inte försökt ens.

Nu har jag lirat förbi det på PC:n (suuuuuveränt lir btw!) och jag hade problem med mus och tangentbord till och med. Någon som kan tipsa om hur man tar sig förbi det med handkontroll?

Oj, det där var inte ens ett tema för mig. Sikta och skjut bara? Har lirat story mode två gånger och vargscenen var öht inte något som ställde till problem - och då är jag en högst medioker "gamer".

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Frys lagget försvann äntligen för mig med det nya "-cpuLoadRebalancing" man nu kan aktivera.

Möjligt det sänkte prestandan litegrann ska testa mer av det, men skönt det går spela ordentligt nu iaf.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Jag hade problem efter patchen att mitt spel kraschade i loadingscreen. Jag lyckades lösa de genom att följa denna guide:
https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/du0s6v/red_dead_re...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av JohanssoN85:

Spelade nån timme igårkväll, funkade bra sen kom problemen, krasch efter krasch, kommer knappt in i setting verkar som fpsen går ner till 2 fps så fort jag försöker gå in i settings i main menu.

Har testat att ändra från vulkan till dx12 då går det inte ens att starta spelet.

Har även haft problem med synlig muspekare

Tråkigt med så mkt strul

Skickades från m.sweclockers.com

Det här ska tydligen fixa muspekarproblemet på riktigt, det är tydligen knutet till epic games launcher.

https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/dwimas/epic_store...

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

En vän köpte RDR2 och en XBOX One förra året. Han kom inte förbi

scenen med vargarna i bergen i första kapitlet

Dold text

och undrade om jag kan försöka hjälpa honom. Jag och handkontroller är två motpoler så jag har inte försökt ens.

Nu har jag lirat förbi det på PC:n (suuuuuveränt lir btw!) och jag hade problem med mus och tangentbord till och med. Någon som kan tipsa om hur man tar sig förbi det med handkontroll?

Skrivet av TotalF:

Oj, det där var inte ens ett tema för mig. Sikta och skjut bara? Har lirat story mode två gånger och vargscenen var öht inte något som ställde till problem - och då är jag en högst medioker "gamer".

Samma här, tyckte inte det var så svårt på konsol och då spelar jag lite konsol jämfört dator.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Jag har Haft rdr2 på pc i en vecka nu och har inte ens kommit förbi ladan på chapter 1. Spelet hänger sig i ladan... har säkert spelat om 10 gånger nu 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG STRIX Z390-F Gaming - i7-9700K (3.60 GHz) -Corsair Venegance LPX DDR4 16GB 3200 MHz - GeForce GTX 1060 3GB - Kingstone 240gb m.2 SSD - Noctua NHD15 CPU

Permalänk
Skrivet av Rogstrix:

Jag har Haft rdr2 på pc i en vecka nu och har inte ens kommit förbi ladan på chapter 1. Spelet hänger sig i ladan... har säkert spelat om 10 gånger nu 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Ja spelet släpptes alldeles för tidigt på pc om du frågar mig. Massor med folk och även jag har haft krascher och synliga muspekare . Sen finns det dom som fortfarande inte kommit in i spelet. Den senaste patchen pajade dessutom spelet för många som inte hade haft problem tidigare. Man kan se på reddit hur det positiva till spelet har vänt till mkt mer negativt, för att inte tala om deras användarscore på metacritic :-/.

https://www.metacritic.com/game/pc/red-dead-redemption-2/user...

Själv har jag avinstallerat och kommer vänta till steam releasen i förhoppning att dom fixat det mesta tills dess.
Där vill dom ha bra betyg och det kommer dom aldrig få när spelet är i det här usla skicket.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

Hur används CPUn för er? Har bytt ut min kära 2600k till en i9 9900ks men behöll 980 GTX kortet tills vidare, CPU användningen ligger på typ 16%.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Hur används CPUn för er? Har bytt ut min kära 2600k till en i9 9900ks men behöll 980 GTX kortet tills vidare, CPU användningen ligger på typ 16%.

Så blir det med de flesta spel som är portade från konsol. Kanske undantag vissa Ubisoftspel där de har drakonisk DRM som också drar CPU. Med tanke på hur väldigt låg prestanda CPU har i nuvarande konsoler, blir det en väldigt låg basnivå som inte ändras speciellt mycket till PC. Det skulle kosta för mycket och ta för lång tid att anpassa. Att göra spel som är mer krävande för GPU på PC är mycket enklare, då det bara är skruva på grafikparametrar som inte påverkar spelet i sig utan bara rendreringen av det.

Permalänk
Medlem

köpa nu elelr vänta på steam release? folk verkar fortfarande ha mycket problem... samt hur pass bra är prestandaden nu efter patchen? kan man få 60 fps med SweC inställningar med ett 1070 tro?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Hur används CPUn för er? Har bytt ut min kära 2600k till en i9 9900ks men behöll 980 GTX kortet tills vidare, CPU användningen ligger på typ 16%.

CPU för mig ligger på runt 20-50% beroende på. Ligger ganska jämnt fördelat på alla 8 trådar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |