HDMI->MiniHDMI->HDMI 5+3m, fungerar det?

Permalänk
Medlem

HDMI->MiniHDMI->HDMI 5+3m, fungerar det?

Jag vill lägga ner en 5m sladd från en TV i ett 20mm rör och då lämpligen MiniHDMI i ena änden. Sedan en 3m sladd med Mini till HDMI igen. Kommer det fungera tror ni?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kokaren:

Kommer det fungera tror ni?

Koppla ihop sladdarna och testa. Återkom och berätta.

Sedan kan du dra dem genom rören ifall det fungerar.

Överlag är skarvning av sladdar vid långa längder dömt att misslyckas vid någon punkt. Så jag skulle inte rekommendera en permanent lösning. Du kanske får bild likt 1080p/60 att fungera men kanske aldrig får mer krävande signaler över kabeln.

Permalänk
Medlem

Tack, nu när jag kollade röret så var det ett 25mm rör! Så då blir det en bra 10m HDMI 2.0 kabel!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kokaren:

Tack, nu när jag kollade röret så var det ett 25mm rör! Så då blir det en bra 10m HDMI 2.0 kabel!

Det finns egentligen inget som heter HDMI 2.0-kabel, så kolla först att kabeln verkligen fungerar innan du drar den i röret.

Vill du säkra funktionen, samt behålla plats i röret, sikta på aktiv optisk kabel, AOC, då långa kablar och höga bandbredder alltid är problem som väntar på att inträffa.